Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

OOOOOOOOOOW Chantal het word nou echt spannend, morgen je testdag. Ik hoop echt op goed nieuws nou. Nog even volhouden. Wat je allemaal omschrijft aan gevoelens klinkt wel heel positief. Nog 3 weken ja dan mag ik weer terug, is ook niet lang meer dat weet ik ook wel. Alleen gevoelsmatig lijkt het net of iedereen veel sneller soms alweer een tp heeft. En als ik 4 oktober terug moet ben ik bang dat ik ook al ongesteld ben dus dan kunnen ze volgens mij ook geen echo doen, dusja ik ben dan alweer bang dat ik dan nog langer moet wachten. Enfin dat zien we wel ik wil nu morgen eerst goed nieuws horen van jou.

Hé Megan, wat gaaf dat je ook weer in de race bent meid. 26 september je testdag, ik zal weer voor je duimen. hou ons op de hoogte.

Hé MBM, nog een weekje en dan krijg je hopelijk te horen wanneer je weer een tp krijgt. Gaat het goed met je?

Hier gaat alles goed, gewoon zijn gangetje. Rustig aan het wachten tot ik weer terug kan naar de arts over 3 weekjes.

Groetjes,

Angela

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Chantal,

Red jij het nog een beetje tot woensdag? Ik hoop op een goede uitslag.

Ik ben zaterdag ongi geworden en weer gestart met de Progynova.

De 21e heb ik een uitgangsecho. Dus dan zou mijn TP ergens in week 39 kunnen zijn denk ik.

Liefs,

MBM

He MBM,

Fijn dat je zo snel weer verder mag! Doen ze dat bij jullie altijd? Progynova bij een cryobehandeling?

Op naar de uitgangsecho!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden,

@ Chantal, oooooooooow meid het word nou echt spannend. Voel je je nog steeds goed? Ik hoop echt dat je ons gek gaat maken met fantastisch nieuws woensdag.

@ Megan, meid vertel heb je goed nieuws, zit je weer in de ww.

@ MBM, hoe gaat het meid? 21 september je echo, mooi joh, ik hoop dat je daarna snel weer een tp zal hebben. Krijg jij nou ook een tp in je eigen cyclus? Moet je dan altijd medicatie gebruiken of verschilt dat per persoon? Want als ik weer medicatie moet gaan spuiten op mijn eerste cyclusdag ben ik bang dat ik pas weer in november kan gaan beginnen. Nouja ik hoor het wel.

@ Nathalie, en hoe vergaat het jou? nog veel kijkers gehad de laatste tijd. Nog even en dan mag je ook weer beginnen, misschien zitten we dan straks samen op het wachtbankje, zou gezellig zijn.

Ik moet helaas wachten tot 4 oktober, dan heb ik mijn nacontrole. Ik zal dan wel horen wanneer ik weer verder kan. Ik lees vaak bij mensen dat ze zo snel weer verder kunnen na een mislukte poging, maar ik heb het idee dat ik vanaf het begin steeds het langst moet wachten op alles, maar dat zal wel komen omdat je meteen verder wil, en ik heb ook steeds de pech dat mensen met vakantie zijn waardoor ik dan al snel een maand langer moet wachten.

Nou meiden tot gauw weer.

Angela

He Angela,

Heb je 4 oktober niet een evaluatiegesprek ipv een nacontrole? Waarom zou die nacontrole moeten zijn dan?

Je hebt nml meestal een evaluatiegesprek na een mislukte "verse poging".

Dat heeft iedereen hoor, zeker na de eerste keer.

Na m'n 2e mislukte poging heb ik een telfonisch consult aangevraagd omdat ik de meerwaarde niet in zag van nog een evaluatiegesprek omdat ik wist dat ik door wilde. Na de overstimulatie kreeg ik wel een nacontrole om te kijken of de eierstokken waren gekrompen en tevens een consult. Na de 3e mislukte poging heb ik wel gekozen voor een evaluatiegesprek omdat ik de vierde poging ondersteuning wilde met pregnyl.

Persoonlijk denk ik dat het ook wel goed is als er even wat pauze zit tussen de behandelingen (behalve cryobehandelingen). Op deze manier krijgt je lichaam wat rust en dit komt toch je eiproductie ten goede. Toen ik eigenlijk weer te snel weer begon na de overstimulatie had ik voor mijn doen weinig eitjes en veel cystes.

Ik snap wel dat je het zo voelt hoor Angela, wachten is verschrikkelijk, je hebt het idee dat het verloren tijd is (al is dit het niet).

Je hebt toch nog cryootjes? Dan is het meestal wachten op je ovulatie (dat is bij mij meestal 15 dagen na m'n menstruatie), en dan plaatsen ze meestal op dag 5 na een positieve ovulatietest of na het zetten van de pregnyl het embryootje terug.(toch meiden??? was het dag 5?? Is al weer zo'n tijd geleden lijkt wel).

Dat zou betekenen dat je toch weer vrij snel "in de race" bent!

Zou leuk zijn als we samen op het wachtbankje komen!

Nog geen kijkers gehad hier jammer genoeg.

Sterkte met wachten en op naar 4 oktober Angela!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi meiden,

Het wordt hier weer spannennnddd!!

Joehoe Megan, heb je een terugplaatsing gehad?? Kunnen we samen nog een paar dagen op het wachtbankje zitten.

Angela, 4 Oktober is al over 3 weken hoor! Ik las in je handtekening dat je nog cryo's hebt, dan krijg je waarschijnlijk een terugplaatsing in je eigen cyclus zonder hormonen. Ik heb na een cryo terugplaatsing wel Utrogestan bolletjes gehad.

MBM, dat schiet voor jou ook weer op, hoop voor je dat je cryo's goed zal ontdooien.

Nathalie, onze tuin is echt mooi, ben ook echt trots op mijn mannetje dat hij dit helemaal zelf gedaan heeft.

Onze vakantie is inmiddels weer om, wat dat betreft is het wel een werkvakantie geweest voor mijn hubbie.

Van de week nog 2 lekkere lounge stoelen gekocht, ik hoop dat we nog een mooie nazomer krijgen, kunnen we van onze tuin gaan genieten..

Al belangstellenden gehad voor jullie huis?

Heb je al zicht wanneer je weer kunt beginnen? Kun je in alle rust beginnen, want tegen die tijd heb jij een pretrooster, toch?

Hier inmiddels op wachtdag 12, nog geen tekenen van een naderende ongesteldheid. Ik heb begrepen dat Pregnyl je menstruatie niet uitstelt. Eerder testen durf ik niet. Wacht 'geduldig' tot woensdag.

Voel me veel moe en ben niet erg geconcentreerd, met name in de ochtend. Heb het idee dat dat in de loop van de dag weer bijtrekt. Verder weinig klachten.

Moet wel zeggen dat je je door de Pregnyl echt anders voelt, had een wat draaiende maag, niet echt misselijk.

Ook gevoelige borsten en tepels. Heb wel veel trek in hartige dingen, niet in zoete dingen. Normalerwijs eet ik graag hagelslag, nu eet ik liever kaas op mijn boterham. Dat is wel iets typisch.

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Pregnyl ter ondersteuning, Nathalie. Daar kun jij mij volgende maand alles over vertellen.

Groetjes,

Chantal.

He Chantal,

Wat jammer dat jullie vakantie weer voorbij is! Wel erg fijn dat je man je tuin zo mooi heeft opgeknapt!! (Fijn gezicht als je zo naar buiten kijkt zeker!)

Als ik nu naar buiten kijk dan vraag ik me af of jullie van je loungestoelen gebruik kunnen maken, wat een rotweer!!!

Wat ontzettend spannend Chantal, je zit nu al op wachtdag 13 en ik vind het zoooooooooooooo knap dat je niet eerder test!!

(Is met pregnyl ook lastiger dan met de utrogestan omdat het kan zorgen voor een valse positieve test.)

Fijn dat je je relatief "goed voelt", als ik je bericht zo lees zitten er toch beduidend minder bijwerkingen aan die pregnyl??

Wat grappig dat je nu andere eetbehoeften heb! Hopelijk is dit een positief teken!!!

Heel veel sterkte gewenst deze laatste slopende uurtjes!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Oooeeii Chantal wat maak je het weer spannend. Ik gun het je enorm en we kunnen echt wel wat goed nieuws gebruiken op dit topic!

Morgen al dinsdag......en dan nog 1 nachtje...hang in there!

Ik ben je komen vergezellen op de wachtbank! Meteen eerste cryootje was goed ontdooid! Een 8 cellige is teruggeplaatst. Ze zeiden dat 80 tot 90 procent van de cryos bij hun goed ontdooit. Maar wij zitten nu op 50%; voor de drie cryo tp inmiddels hebben ze er 6 moeten ontdooien. Maar dat even een stukje statistiek terzijde. We zijn heel blij dat er nog 2 over zijn, had ik totaal niet op gerekend.

Dus! Afwachten! Als jij nou eens met goed nieuws komt neem ik het goed-nieuws-stokje over en geef ik het weer door aan de andere meiden.

Maar goed ik reken zelf verder nergens meer op, das misschien ook wel een keer goed. He Nathalie! Wij zitten lekker in de cynische modus...zwanger....yeah right.....tuurlijk niet joh. Vraag me af of er uberhaupt wel een embryo in dat rietje zat, je ziet er niks van....haha, soort Nieuwe kleren van de keizer (ken je dat verhaal?) Gewoon geloven en soms gebeurt er echt wat.

Nou ga maar weer eens.....denk aan je Chantal!

Geluksknuffel

Megan

He Megan,

Wat ontzettend fijn dat je zo'n mooi cryootje teruggeplaatst hebt gekregen!!!! 8-cellig is echt mooi voor een cryo! Meestal verliezen ze wat celletjes door het invriezen heb ik begrepen.

Spannend weer! Fijn dat je nog 2 cryootjes over hebt.

Ik vind dat een goed idee van dat geluksstokje! En over cynisme gesproken hahaaha, die van jou is wel sterk ja, niets in het rietje hahaa, tjee wat zouden we dan genaaid zijn zeg!

Die van die keizer ken ik trouwens niet..?

Heel veel suc6 gewenst zo op het wachtbankje!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

He Angela,

Wij waren trouwens nog in Middelburg vorige week maandag.

M'n opa werd gecremeerd (mooie leeftijd van bijna 91 jaar).

Wat een zoekwerk zeg dat crematorium met al die wegopbrekingen! We kwamen daarom nog bijna te laat!

En ik maar denken dat het makkelijk te vinden was omdat 3 jaar geleden m'n oma daar nog is gecremeerd, maar niets was minder waar door al dat geknutsel aan die wegen!!

(Heb dat hotel met die rode zonneschermpjes waar ik en Chantal ook eens is geweest wel 4x gezien!)

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Succes Chantal!

Ik duim enorm voor je. Ik vind het heel spannend.....laat je gauw iets weten...?

duimduimduimduimduimduimduim..................

lfs Megan

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik weet niet waar ik moet beginnen, mijn hoofd zit zo vol. Heb negatief getest, ben er kapot van..

Iedere keer weer die hoop die in 1 ruk weggevaagd wordt door een negatieve test.

Heb op het moment geen idee hoe ik dit een plaatsje moet geven. We hebben geen rietjes meer van Arnold in de vriezer en hij heeft me verteld echt geen PESA meer te willen ondergaan. Zei daar wel gelijk bij dat hij geen nee zou zeggen tegen een behandeling met donorzaad. Een kans op een kindje van ons samen zit er dus niet meer in.

Wat moet ik hier nu mee?? Wil ik wel een kindje wat genetisch niet van mijn man zal zijn en wat als we ervoor kiezen om gebruik te maken van een donor en ik mocht zwanger raken, zou mijn man het dan echt als zijn kind kunnen zien?? Wat als hij dit niet zou kunnen?? Loopt mijn huwelijk misschien ook nog op de klippen.

Waarom krijg die Sietske H uit Friesland geloof ik g#dverd#mme 4 kinderen welke allemaal om het leven zijn gebracht. 4 kleine zieltjes... En bij ons is het zo gewenst, waarom???

Megan, jij heel veel succes in je wachtweken en ik hoop dat jij volgende week beter nieuws kunt melden.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik weet niet waar ik moet beginnen, mijn hoofd zit zo vol. Heb negatief getest, ben er kapot van..

Iedere keer weer die hoop die in 1 ruk weggevaagd wordt door een negatieve test.

Heb op het moment geen idee hoe ik dit een plaatsje moet geven. We hebben geen rietjes meer van Arnold in de vriezer en hij heeft me verteld echt geen PESA meer te willen ondergaan. Zei daar wel gelijk bij dat hij geen nee zou zeggen tegen een behandeling met donorzaad. Een kans op een kindje van ons samen zit er dus niet meer in.

Wat moet ik hier nu mee?? Wil ik wel een kindje wat genetisch niet van mijn man zal zijn en wat als we ervoor kiezen om gebruik te maken van een donor en ik mocht zwanger raken, zou mijn man het dan echt als zijn kind kunnen zien?? Wat als hij dit niet zou kunnen?? Loopt mijn huwelijk misschien ook nog op de klippen.

Waarom krijg die Sietske H uit Friesland geloof ik g#dverd#mme 4 kinderen welke allemaal om het leven zijn gebracht. 4 kleine zieltjes... En bij ons is het zo gewenst, waarom???

Megan, jij heel veel succes in je wachtweken en ik hoop dat jij volgende week beter nieuws kunt melden.

Groetjes,

Chantal.

Jeetje Chantal, wat een verschrikkelijk vreselijk nieuws!!!!

Ik weet eigenlijk niets te zeggen op dit alles, vind het alleen zoooooo verschrikkelijk voor je!!!

2 vreselijke teleurstellingen moeten te verwerken, alsof een negatieve test al niet genoeg is!

Ik kan me voorstellen dat je het allemaal even niet meer weet jeetje...

Vond Arnold de pijn zo heftig dat hij geen PESA meer wilt?? En met een morfineinfuus misschien zoals wij bij de punctie??

Meis, heel veel sterkte gewenst met dit alles!!

Ik hoop dat jullie er samen toch uitkomen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Oh lieverd.....ik zat helemaal met hartkloppingen in te loggen hier, ik had het zó gehoopt voor je. Wat verschrikkelijk, wat een enorme klap. Ontzettend uitzichtloos. Waarom geen PESA? en ik zou er dan een in Utrecht laten doen bij Dr. Lock. Die zoekt precies uit wat hij in de rietjes doet (nou ja niet een voor een natuurlijk). Dan heb je die verrassing van lege rietjes ook niet. Nachtje blijven maar geen centje pijn. Mijn vriend is dezelfde leeftijd en heeft het ook gedaan, afgelopen januari. Bah. Meoten zeuren om een kind is ook helemaal niet leuk. En dat hij best makkelijk zegt donorzaad, mannen zeggen dat toch wel eerder heb ik het idee. Ik geloof niet dat ik dat zou doen. Gaat mij erom dat je dingen van elkaar kunt herkennen in je kind, ik heb minder de behoefte voor een kind, sowieso (althans op dit moment zeg ik dat he, als je voor die keuz staat is het totaal anders). Ik vind het persoonlijk beetje gek als er wel een mogelijkheid is voor pesa, en dat kan best vlot gebeuren, om dan voor dondorzaad te gaan, weer een heel nieuw traject met wachtlijsten. Dat beinvloedt je relatie ook, zo'n keus, dat ben ik met je eens. Kans is dat je elkaar verwijten gaat maken later.

Zelf heb ik door mijn cynisme nu ook wel zoiets van laat maar. Ik droom over luxe reizen in verre landen. Alles wat je kunt doen als je je leven anders invult. Elke dag een kind om voor te zorgen...heftig. Tsja. Misschein is dit een weg voor je. Je moet er naturlijk niet ineens over beslissen. Goed laten bezinken, en alles op een rijtje zetten. En heel duidelijk jullie gevoelens naar elkaar uitspreken.

Laat nog even horen joh. Wens je heel veel sterkte,

Hugs Megan

Geplaatst

Chantal,

Wat een verschrikkelijke tijd voor jou zeg. Een negatieve test is al pijnlijk genoeg en dan ook nog dát erbij. Wat erg voor je/jullie. Het moet voor je man ook pijnlijk zijn om 'nee' te zeggen tegen PESA met alle gevolgen van dien. Ik wil jullie dan ook allebei heel veel sterkte wensen en ik hoop dat jullie er samen op wat voor manier dan ook toch uit kunnen komen.

Liefs,

MBM

Geplaatst

Lieve Chantal,

Sorry voor een iets wat late reactie, ik vind het zo vreselijk allemaal voor je/jullie. Hoe gaat het nu met je meid? En hoe is het met Arnold? Hoe kan het toch dat een mens soms zoveel leed moet verwerken, het is gewoon niet eerlijk. Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen v.w.b. het donorzaad. Ik weet nog goed dat voor dit traject te sprake kwam, René ook tegen mij had gezegt geen hersteloperatie te willen en dat er dan gedacht moest worden aan een donor. Ik heb toen ook altijd aangegeven dat ik alleen een kind van hem wilde en niet van een vreemde. Ik herken me heel goed in jouw twijfels daarover. Echt meid ik hoop dat jij en Arnold er samen uit kunnen komen, en tot de juiste beslissing komen. Voor nu wil ik je heel veel sterkte wensen.

Heel veel liefs Angela

Geplaatst

Oh Nathalie, nee hoor. DRIE DAGEN na tp al verkleuring en het werd erger, nu nog weer erger. Ik word gewoon ongesteld, een week te vroeg!!!! Idioot toch?

Wat een stom gedoe zeg.

Ben eerder boos dan verdrietig deze keer. Bluch.

En hoest met jou?

Megan

Geplaatst

AAAAAAH Megan dat zijn weer geen veel belovende berichten die ik van je lees. Wat klote zeg. Word het dan niemand gegund. Ik kan hier zo kwaad over worden, ik ben net begonnen dus over mezelf ga ik nier klagen, maar ik lees nu al zo lang jullie berichten, jullie hoop, jullie teleurstellingen. Het moet toch een keer lukken. Sterkte meid.

Veel liefs, Angela

Geplaatst

Hai Nathalie,

Ik kwam er achter dat ik nog helemaal niet had gereageerd op je berichtjes, sorry. Even terugkomend op 4 oktober, ik heb inderdaad als het goed is een cryo tp. Ik had het over een nacontrole omdat dr. Deen het daarover had. Ze had me na de tp gezegt dat ik over 5 weken moest terugkomen voor of een 1ste echo en anders werd het een nacontrole. Dus vandaar dat ik het een nacontrole noemde. Ze benoemde ook het vervolggesprek als de poging mislukt zou zijn, over de cryo tp. Dus het zal wel gewoon zo gaan als je al zei. Ik hoop in iedergeval dat ik in oktober mijn volgende tp kan krijgen. Nog gecondoleerd met je opa, 91 is inderdaad een mooie leeftijd. Woonde je opa en oma in Middelburg, dat ze daar gecremeerd zijn? Wel leuk dat dan toch steeds weer Middelburg terug komt. Het is hier inderdaad op het moment een rommeltje met die wegopbrekingen. Zelf zijn we er hier al aan gewend, maar ik kan me voorstellen dat als je hier niet vaak komt, dat het een gezoek bij het leven is. Gelukkig is het meeste bijna klaar. Hoe is het verder met je? Nog een paar weken en dan kan je er weer voor gaan, spannend. Nou we spreken mekaar gauw weer.

Groetjes,

Angela

Geplaatst

Hai Chantal,

Wat een rotbericht zeg! Ik kan me zo goed voorstellen hoe je voelt, echt afschuwelijk. Bij mijn man werd bij de Pesa helemaal niks gevonden, wij waren al uitbehandeld (tenminste dat dachten we kunnen nog een tese proberen, maar we durfen (nog) niet, de kans dat dat lukt is zo ontzettend klein) voor we begonnen waren. En serieus iedereen begint maar te pas en te onpas over een donor! Bah! Alsof dan alles is opgelost! Waarom moet ik nou weer een kind van een donor? Is het zo raar dat ik een kindje wil waar ik mezelf en m'n man in terugzie, en niet mezelf en ????. Het voelt als een kindje kopen ofzo... weet niet precies hoe ik 't uit moet leggen, maar 't voelt niet goed. En helemaal niet omdat mijn man al kinderen heeft, straks voelt ie bij ons kind niet wat hij bij hun wel voelt... Dan heet hij zijn kinderen, en ik de mijne... Ik weet het, ik ben heel negatief, maar het is gewoon zo stom allemaal!

Ik wil jou i.i.g. heel veel sterkte wensen... Zover dat helpt. Het is echt een rottijd... Hou je taai!

Groetjes van Anouk

Geplaatst

He Angela,

Maakt niet uit hoor, weet dat je me niet expres vergeten bent :)

Spannend alweer bijna beginnen met een cryocyclus! Gaan jullie voor een tp van 1 of 2 cryootjes?

Mijn opa en oma woonde op Burgh-Haamstede en in Middelburg is volgens mij het enige crematorium op die gekke zeeuwse eilandjes! (vind zeeland wel leuk hoor).

Groetjes Nathalie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden