Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden

MBM, wat klote. Het is echt een klap in je gezicht he? Vreselijk. Wens je veel sterkte meid. Nog 4 cryo's, wie weet.

Nathalie, hoe sta jij er nu voor? Ben je begonnen?

Het spijt me maar ik heb ook geen zin meer in het forum..........steeds die dompers! Zou afgelopen maandag de terugplaatsing hebben, wij hadden nog 2 cryo's, maar ze zijn allebei niet goed ontdooid. We moeten dus op voor ICSI 3! Eerst weer naar de poli - daar kunnen we 18 NOVEMBER 'al' terecht. Dan pas word je ingepland. Ik weet dus niet of dat nog dit jaar gaat gebeuren (lang protocol). Veel teleurstelling, onzekerheid en lang wachten dus weer. Kortom: ik ben er wel klaar mee.

Wat niet wegneemt Nathalie dat jij voor een hele belangrijke ICSI staat en hopelijk lekker bent opgeladen! Ik wens je de mooiste oogst en de beste embryo's en een hele dikke buik over een maandje of 9!!!! Hou de moed erin, je weet nooit. Doe t kalm aan. Misschien ook eens zonder forum?!?

Chantal, als je dit nog leest, ik denk ook aan jou. Jij hebt ook weer zo'n traject voor de boeg, denk dat wij er nu beetje hetzelfde inzitten.

Ik zal over een tijd weer eens inchecken en kijken hoe het met iedereen gaat. Tot die tijd:

SUCCES en VEEL GELUK !!!!!!

lfs Megan

Geplaatst

Hai meiden,

Ben ook debet aan het feit dat er weinig geschreven word hier, maar ik heb het de laatste tijd vrij druk. Soms probeer ik als ik ergens een computer aan zie staan ff te kijken, en op momenten als nu (vanmorgen gewerkt en nu alleen thuis) tik ik weer eens een berichtje.

@ MBM, meid wat een enorme klap weer, ik hoop dat je je weer een beetje op kan laden voor je volgende cryo tp. Voor nu wil ik je heel veel sterkte wensen.

@ Megan, god meid wat vreselijk dat je cryootjes niet goed zijn ontdooid. En dat je misschien nu wel weer heel lang moet wachten voor je echt aan je 3e poging kan beginnen. Ik wens je veel sterkte voor nu.

@ Nathalie, je symposium was interessant las ik. Hoe was de lezing over stress tijdens de ontwikkeling en zwangerschap? Nog wat goeie ideeen opgedaan? Al een idee wanneer jij je tp hebt? Hoe gaat het verder met je? Nog lekker genoten gisteren?

@ Chantal, hoe gaat het met je?

Nou ik heb dus gisteren mijn eerste echo gehad, alles gaat en ziet er goed uit. Ik moet nu dus wachten op een positieve ovulatietest en anders heb ik dinsdag om 12.20 uur weer een echo. Kan iemand mij zeggen als ik positief test hoelang het dan zal duren voor je een tp hebt.

Ik probeer snel weer ff wat te laten horen, succes en sterkte allemaal.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hoi Megan,

Wat ontzettend klote dat de cryootjes niet goed ontdooid zijn zeg, wat verschrikkelijk!

Jammer dat je geen zin meer hebt in dit forum, maar kan het wel begrijpen...je hebt het naast al die dompers ook nog eens erg druk met je studie!!

18 november duurt echt nog lang ja, klotezooi zeg!!

Ik ben nu weer bezig ja, heb dinsdag de 2e fm, ze zagen er nu 8 met 125 IE Puregon, geen overstimulatie gelukkig dit keer! Drink me ook suf aan brandnetelthee.

Ik moet zeggen dat ik wel veel steun ervaar aan dit forum en vandaar dat ik wel regelmatig even de berichtjes check. Ook ik heb momenten dat ik moedeloos word van alle ellendige berichten maar als ik dan weer de topic: "geboren" bekijk word ik weer helemaal hoopvol. Net als het verhaal van Henne, daar word ik ook weer hoopvol van maar tja, het is weer afwachten...

Ik wens je heel veel suc6 met je studie en de 3e ICSI!!!!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Angela,

Het zou wel heel grappig zijn als jij dinsdag om 12.20 uur een echo hebt want ik heb een echo om 12.10 uur! Dan kunnen we elkaar eens ontmoeten!

Als je een positieve ovulatietest hebt krijg je volgens mij (is alweer een tijd geleden zo'n cryocyclus dus kan het fout hebben) na 6 dagen een cryotp.

In Elysium was het echt heerlijk! Lekker een algenpakking gehad wat vocht afdrijft, in combi met de brandnetelthee zou overstimulatie toch voorkomen moeten worden op deze manier :))

Symposium was erg interessant...langdurige stress tijdens de zwangerschap kan dus lijden tot somatische en en psychiatrische aandoeningen bij de foetus... niet zo best dus...langdurige stress vermijden als je zwanger bent... moeten we wel eerst zwanger worden..

Misschien tot dinsdag!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hé Nathalie,

Nou dat zou inderdaad grappig zijn zeg. Ik zal proberen voor vertrek te laten weten of ik moet gaan. Het schijnt als ik positief test ik niet hoef te komen. Voorlopig heb ik nog een negatieve test dus het zou best wel kunnen dat ik dinsdag voor een echo moet komen.

Nou lijkt me leuk je dinsdag te zien, we zullen het zien.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hé Nathalie,

Nou jammer maar ik hoef morgen niet te komen voor een 2e echo, heb positief getest. Wat wel prettig is, nou hoef ik niet ruim vier uur in

de auto te zitten voor een echo van +/_ 15 minuten. Ik word nu zaterdagmorgen gebeld of er die middag een tp zal plaats vinden.

Oooooeeeeeeeehhhh spannend weer. Ben benieuwd wanneer jij je tp zal krijgen. Hoop het morgen van je te horen.

Groetjes Angela

Geplaatst

Spannend Angela de TP!! Hopelijk ontdooid het cryootje goed!

Ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een rit van 4 uur, wel jammer dat we elkaar niet treffen..had grappig geweest!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik had het zeker wel leuk gevonden ja, je kletst al een half jaar lief en leed met elkaar dus leek het me inderdaad leuk om te zien wie je bent.

Enfin, vandaag je echo, ik hoop dat alles er goed uitziet en dat je snel je punctie hebt. Als ik naar mezelf kijk hoeveel dagen er tussen de laatste

echo, punctie en tp zat kom ik net een dag tekort om te kunnen zeggen dat we mekaar misschien zaterdag wel treffen, maar wie weet.

Veel succes vanmiddag, we horen het wel.

Hoe gaat het met de rest van de meiden?

Groetjes Angela

Geplaatst

Megan,

Zit je weer in je ww, kan me herinneren dat je rond 10 oktober misschien weer een tp zou hebben.

Veel sterkte meid, ik hoop voor je dat het nu eindelijk goed komt.

Groetjes Angela

Geplaatst

Megan haar cryootjes waren niet goed ontdooit...

ik heb haar berichtje nog even gekopieerd en geplakt zie onder:

Hee meiden

MBM, wat klote. Het is echt een klap in je gezicht he? Vreselijk. Wens je veel sterkte meid. Nog 4 cryo's, wie weet.

Nathalie, hoe sta jij er nu voor? Ben je begonnen?

Het spijt me maar ik heb ook geen zin meer in het forum..........steeds die dompers! Zou afgelopen maandag de terugplaatsing hebben, wij hadden nog 2 cryo's, maar ze zijn allebei niet goed ontdooid. We moeten dus op voor ICSI 3! Eerst weer naar de poli - daar kunnen we 18 NOVEMBER 'al' terecht. Dan pas word je ingepland. Ik weet dus niet of dat nog dit jaar gaat gebeuren (lang protocol). Veel teleurstelling, onzekerheid en lang wachten dus weer. Kortom: ik ben er wel klaar mee.

Wat niet wegneemt Nathalie dat jij voor een hele belangrijke ICSI staat en hopelijk lekker bent opgeladen! Ik wens je de mooiste oogst en de beste embryo's en een hele dikke buik over een maandje of 9!!!! Hou de moed erin, je weet nooit. Doe t kalm aan. Misschien ook eens zonder forum?!?

Chantal, als je dit nog leest, ik denk ook aan jou. Jij hebt ook weer zo'n traject voor de boeg, denk dat wij er nu beetje hetzelfde inzitten.

Ik zal over een tijd weer eens inchecken en kijken hoe het met iedereen gaat. Tot die tijd:

SUCCES en VEEL GELUK !!!!!!

lfs Megan

Geplaatst

Oooowww megan, pijnlijk dit, ik heb heel je bericht niet gelezen. Sorry, ik begrijp nu dat het dus niet goed was gegaan

bij het ontdooien en dat je nu weer moet wachten tot 18 november. Om dan te kunnen gaan kijken wanneer je met icsi 3

kan gaan starten. Ooh jak, ik vind het echt heel erg voor je. Veel sterkte met wachten en probeer wat rust te vinden.

Veel liefs Angela

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat is er weer veel gebeurd hier. Megan meid, wat ontzettend erg voor je dat je cryo's niet goed ontdooit waren. Ik leef met je mee..

Nathalie en Angela, jullie zijn weer volop in de race. Het wordt tijd dat er eens wat positiefs te melden valt in ons topic.

Nathalie, hoe voel je je?? Mooie score hoor, 8 eicellen. Blijf lekker aan de brandnetelthee!!

Angela, spannend! Ik zal voor je duimen dat er zeker 1 cryo goed wil ontdooien a.s. zaterdag.

MBM, jij ook weer negatief nieuws, kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit. Weet je wanneer je een volgende cryo terugplaatsing hebt??

Of bouw je een rustperiode in, het is allemaal niet niks wat we te verduren krijgen...

Jose, hoe is de PESA bij jouw wederhelft verlopen?? Ben benieuwd.

Hier bewust even afstand genomen van het forum, heb wel aan jullie gedacht, maar kon het niet opbrengen om actief op het forum te zijn.

Wij hebben 2 weken geleden een evaluatiegesprek gehad met dr Hulsbergen. Wat is dat toch een lief mens. Op de vraag hoe het ging begon ik natuurlijk gelijk te huilen.

We wilden graag weten in hoeverre het nog zinvol zou zijn om aan een tweede PESA te beginnen, dr Hulsbergen kon daar niet meteen antwoord op geven, ze zou de resultaten van onze pogingen bespreken in het team en de andere dag zou zij mij hierover telefonisch inlichten. Dat was weer stress dus. De oorzaak waarom het niet tot een innesteling is gekomen kon dr Hulsbergen niet geven. Je moet toch ook een dosis geluk hebben..

Maar goed, we hebben wel een positief advies gehad om toch een tweede PESA te starten, moet wel bekennen dat ik erg sceptisch geworden ben en dat ik in mijn achterhoofd rekening houd dat er een kindje van Arnold en mij samen wellicht nooit mag komen.. Wel willen we nog een oriënterend gesprek met dr Sneller. Ook van hem willen we weten hoe hij onze kansen inschat. In dat gesprek willen we ook vragen of de PESA gedaan kan worden met extra pijnstilling.

Meiden, sorry voor mijn negatieve verhaal. Ik voel het momenteel niet anders.

Groetjes,

Chantal.

Geplaatst

Hoi Chantal,

Wat ontzettend fijn om weer wat van je te horen!! Heel logisch lijkt het me dat je er even doorheen zat en geen zin had in het forum!

Wat goed dat jullie positief advies gehad hebben over een tweede PESA! Logisch dat jullie een orienterend gesprek willen met dr. Sneller! Lijkt me toch toch zeker mogelijk die extra pijnstilling! Krijgen wij tenslotte ook tijdens de punctie!

Zei dr. Hulsbergen nog hoe het nou kon dat de eerste 2 rietjes goed ontdooid waren en de andere rietjes niet?

Snap heel goed dat je sceptisch bent geworden over een kindje van jullie samen! Heb ik ook hoor!

Ben ook erg zenuwachtig over het ontdooien van het zaad na jullie ervaring!

We blijven goed veel brandnetelthee drinken :)

Groetjes Nathalie

Geplaatst
Hoi meiden,

Angela, spannend! Ik zal voor je duimen dat er zeker 1 cryo goed wil ontdooien a.s. zaterdag.

We wilden graag weten in hoeverre het nog zinvol zou zijn om aan een tweede PESA te beginnen, dr Hulsbergen kon daar niet meteen antwoord op geven, ze zou de resultaten van onze pogingen bespreken in het team en de andere dag zou zij mij hierover telefonisch inlichten. Dat was weer stress dus. De oorzaak waarom het niet tot een innesteling is gekomen kon dr Hulsbergen niet geven. Je moet toch ook een dosis geluk hebben..

Maar goed, we hebben wel een positief advies gehad om toch een tweede PESA te starten, moet wel bekennen dat ik erg sceptisch geworden ben en dat ik in mijn achterhoofd rekening houd dat er een kindje van Arnold en mij samen wellicht nooit mag komen.. Wel willen we nog een oriënterend gesprek met dr Sneller. Ook van hem willen we weten hoe hij onze kansen inschat. In dat gesprek willen we ook vragen of de PESA gedaan kan worden met extra pijnstilling.

Meiden, sorry voor mijn negatieve verhaal. Ik voel het momenteel niet anders.

Groetjes,

Chantal.

Hoi Chantal,

Ik heb niet het hele verhaal gelezen maar is de eerste Pesa dan niet gelukt? En hebben jullie het ook over Mesa/Tese gehad?

Sterkte!

Geplaatst
Jose, hoe is de PESA bij jouw wederhelft verlopen?? Ben benieuwd.

Helaas is bij ons de Pesa niet helemaal goed verlopen...

Er zijn wel een paar levende zaadcellen gevonden, maar deze waren van zeer slechte kwaliteit om ongevroren te worden.

We zouden in aanmerking kunnen komen voor rechtstreekse Pesa, maar onze gyn. durft het niet aan.

Hij kwam met de optie Tese, een 2e Pesa gaat het voor ons niet meer worden.

Bij de Tese gaan ze ook rechtstreeks te werk. Ik word "klaar gemaakt" voor icsi, waarna we allebei het hetzelfde moment behandeld gaan worden.

Invriezen is bij ons geen mogelijkheid, zeiden ze...

Geplaatst

Hai Chantal,

Tjee meid wat een nieuws, aan de ene kant wel positief dat ze je nog een tweede pesa willen laten doen, maar ik snap aan de andere kant heel goed dat je dit heel moeilijk zullen vinden na al die tegenslagen. Heb je al een idee wanneer je dat gesprek hebt met dr. Sneller. Ik hoop dat hij jullie kan overtuigen dat het nog zin heeft.

Hier zitten we weer in de ww, ik heb afgelopen zaterdag mijn cryo tp gehad. Meid ik wil je heel veel sterkte en wijsheid wensen voor de komende tijd, ik hoop dat je snel met een positief bericht komt.

Groetjes en veel liefs, Angela

Geplaatst

Hai Nathalie,

We zitten weer in de ww, zaterdag belde ze rond half 10 dat het eerste eitje het niet had gered en dat het tweede eitje goed was ontdooid en nog mooi was doorgedeeld. We hebben dus nog 1 eitje in de vriezer. Om 13.45 uur heeft dr. Crooy de tp gedaan. Hoe gaat het bij jou? Heb je al een punctie gehad? En weet je al wanneer je je tp zal hebben. Ik probeer nu goed afleiding te zoeken, ben gisteren heel de dag naar bobbejaanland geweest. Was geweldig, mooi weer, niet druk wat wil je nog meer. Verder moet ik deze hele week t/m zondag werken, komen de kinderen nog tussendoor, moet ik nog genoeg vrienden af, kortom genoeg afleiding. En dan straks maar hopen dat al die afleiding heeft geholpen.

Nou meid ik hoop je snel weer te spreken.

Groetjes Angela

Geplaatst

Hai José,

Wat vreselijk dat de pesa mislukt is, ik hoop voor jullie dat de Tese wel zal lukken.

Heb je al een idee wanneer ze de Tese eventueel willen uitvoeren.

Groetjes Angela

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden