Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@NATHALIE

Morgen de 4e FM ik ben benieuwd heb mij er nu op infgesteld dat alles wat later gaat gebeuren en ik zie het morgen wel.

Ik hoop dat ze groter zijn en wij een datum voor de punctie krijgen.

Dus nog geen punctie deze zou woensdag zijn maar ze waren niet genoeg gegroeid.

Heel veel succes is DD en laat even weten hoe en wat.

• 2 weken later...
  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

• 5 weken later...
Geplaatst

Ben een tijdje niet op het forum geweest, hoe gaat het met jullie??

Wat vreselijk wat ik lees in je handtekening Megan!!

Essie, hoe is het met jou?

En de andere meiden?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Heey Nathalie!!!!! Daar ben je!! ja dramas hier.....ben nu stiekem ook met dld bezig..... kan de gedachte te stoppen ook niet verdragen. Maar vertel jij even! Ben je wat wijzer geworden? ???Lfs Megan

Geplaatst

@nathalie

helaas mijn 2e poging met 3 cryo's mislukte.

Ik heb november mijn laatste poging vanaf 3 november weer spuiten met deca.

Vanaf maandag heb ik acupunctuur en dan maar weer duimen draaien.

Hoe gaat het met iedereen hier verder?

Geplaatst

Hoi meiden

Gisteren in dusseldorf geweest bij Scholtes. Hij denkt aan twee dingen waarom het nog altijd niet is gelukt:

1. Mijn FSH is 7.6 en eerder (voor behandelingen) ook een keer 9,1 gemeten. Vind hij verdacht en laat nu op AMH onderzoeken. Als die aan de lage kant is, zou er met de eicelkwaliteit wat aan de hand kunnen zijn. Dit gaan we eerst uitsluiten cq bevestigen (liever uitsluiten :-p))

2. Bij PESA wordt zaad uit de bijbal gehaald. Ik dacht dat dat beter was dan TESE, want de zaadjes zijn immers wat rijper. Hij denkt, dat de zaadjes, ondanks dat ze goed beweeglijk zijn, daar al langer in rondzwemmen vanwege de obstructie. Dus zijn ze eigenlijk al te oud. Als uit stap 1 niets komt, kunnen we DNA onderzoek uitvoeren op het zaad om op afwijkingen te kijken. Andere optie is een nieuwe operatie, en dan TESE. Dat ze onrijp zouden zijn vindt hij Nederlands geklets.

Een alternatief dat mogelijk kan helpen is de embryos laten doorontwikkelen naar dag 5. De eerste 3 dagen is met name de eicel verantwoordelijk voor ontwikkeling namelijk. En onze bevruchtingen zijn eigenlijk altijd goed, alleen laatste keer wat pech. Als ze op dag 5 nog goed zijn zoals ze horen dan heb je meer kans.

Waar ik nog van schrok is dat hij zei, dat het kwalitatief mindere zaad uit de bijbal dat bij PESA wordt gehaald, als het tot een zwangerschap leidt, ook voor afwijkingen in het kindje kan zorgen doordat ze toch wat schade hebben opgelopen. Ik weet niet of het waar is, dacht dat als het een zwangerschap wordt dat de natuur haar werk wel had gedaan en de slechte eruit had geselecteerd.

@Nathalie, ik ben erg benieuwd of jij dit ook zo te horen hebt gekregen. Ben sowieso erg benieuwd hoe jouw traject er nu uitziet, zou je het het willen laten weten?

@Tusele.....mooi stappenplan. En knap, die beslissing. Wens je veel sterkte! Het is een moeilijke weg he.

dr Scholtes belt me 6 oktober met de uitslag. Vind het wel fijn om eens een andere mening te horen!

groet Megan

Geplaatst
@Tusele.....mooi stappenplan. En knap, die beslissing. Wens je veel sterkte! Het is een moeilijke weg he.

Idd..niet makkelijk..en als ik dan dit weekend lees dat een moeder haar dochter van 10 gewurgd heeft. ZO oneerlijk!!! Pfff..

De inzichten van Scholtes zijn echt anders dan "in Nederland" om alle gyn's van NL maar op een hoop te vegen :-) Een tijd geleden heb ik verschillende gesprekjes gehad met iemand die ook in Dusseldorf onder behandeling is geweest. Zij was heel positief over zijn kundigheid en het benutten van de ruimte die hij in Duitsland wel heeft en in Nederland niet heeft mbt behandelen. Zij gaat mogelijk bij een Freya bijeenkomst spreken over haar ervaringen.

Geplaatst

Essie wat klote dat het nog niet heeft mogen lukken, op naar november!

Tusele, heel veel suc6 met alles!

Megan, jij ook in DD wat gezellig :)

Wij kregen hetzelfde nieuws te horen m.b.t. het PESA zaad. Wij wachten nu eerst op de uitslag van m'n immunologisch onderzoek en dan bespreken we gelijk het verdere traject. Mijn man en ik hebben besloten (hoe moeilijk ik het er ook mee heb) dat we alleen nog pogingen doen met het zaad wat we nu hebben. Ik heb nml ook al 5 hormoonkuren gehad omdat ik 1x overstimulatie had en 7 hormoonkuren/ 6 icsi pogingen vinden we genoeg. M'n lichaam is op en het geld na nog 2 pogingen ook. (Dan hebben we 3 pogingen zelf betaald en een immunologisch onderzoek). Ik zal hiermee moeten leren leven dan, hoe moeilijk ook.

Hoe vind je dr. Scholtes? Wij vonden het een aardige man, klonk ook zeer kundig.

Groetjes Nathalie

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier rustig. ...wacht op uitslag AMH en ga een hysteroscopie laten doen, hopelijk begin november anders december. Dan evt poging 5, hier of dld.

En met jou?? Grtz megan

Geplaatst

He Megan,

Spannend hoor lijkt me dat een hysteroscopie!!

Uitslag van immunologisch onderzoek was ok, geen bijzonderheden. Aan de ene kant fijn aan de andere kant weet ik nog niet waar het aan ligt!

Wij gaan eind november beginnen! misschien zitten we samen op het wachtbankje!

Gaat jouw man nog een TESE doen?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hier morgen echo bij mijn man om te kijken of er ergens een verstopping zit en bespreken mogelijkheden verder behandelen

Pleegzorg molen gaat binnenkort lopen zijn nog bezig met de inschrijfprocedure. In februari staan we voor de adoptie cursus ingeschreven..Kortom er loopt veel. We staan nog op ons standpunt dat we niet aan PESA/MESA/TESE gaan beginnen..

Geplaatst

Lief dat je't vraagt..geen afwijkingen gevonden. De arts die we gesproken hebben in A'dam had een afwijkende visie van op de hormoon bloedwaardes van hubbie dan in Alkmaar. En dus ook een andere visie op hoe verder behandelen....half nov een afspaak met onze behandelend arts in A'dam en dan eens bespreken hoe nu verder. HEt advies van de arts van donderdag was verder gaan in Alkmaar. Mn ook vanwege de afstand. Zit er zelf met een dubbel gevoel in...Alkmaar is dichterbij en makkelijker vnl ook vanwege combi met werk..maar het vertrouwen in de artsen daar heeft wel een duek opgelopen bij de vorige ICSI en na het intakegesprek en het gesprek afgelopen donderdag in A'dam..

• 2 weken later...
Geplaatst
@nathalie

helaas mijn 2e poging met 3 cryo's mislukte.

Ik heb november mijn laatste poging vanaf 3 november weer spuiten met deca.

Vanaf maandag heb ik acupunctuur en dan maar weer duimen draaien.

Hoe gaat het met iedereen hier verder?

Hey Nathalie,

Ken je me nog? Heel af en toe kom ik nog eens langs om te lezen hoe het met iedereen gaat.

Soms vind ik het moeilijk om jullie verhalen te lezen. Ik gun jullie het geluk zo.

Hoe gaat het nu met jou?

Liefs,

MBM

Geplaatst

Hoi MBM,

Wat een prachtige banner heb je zeg!!!

Hoe bevalt het moederschap je?

Leuk dat je nog ff komt kijken!

Hoe is het met de kleine?

Vandaar weer begonnen met spuiten, ander protocol in Dusseldorf. Puregon vanaf cyclusdag 3 en op cyclusdag 8 de Orgalutran. We gaan het zien!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ha meiden,

Mbm leuk je weer even te horen. Hoe is het??

Nathalie weer in de race, nou, dit moet m worden hoor, potverdorie!! Ben zeer benieuwd naar resultaten in dld, misschien helpt dit ook bij mijn beslissing.

Uitslag amh was 2.1, maandag gehoord. Ik hoop dat ik 1 december de hysteroscopie kan doen, gaat erom spannen. Anders kan het pas eind januari en de poging dan pas feb of maart :-(. Fingers crossed!

Lfs megan

Geplaatst

He Megan,

Wat ontzettend spannend zeg zo'n hysteroscopie! Zou fijn voor je zijn als het 1 december ging lukken, dan ben je er ook maar weer vanaf!!

Ik hoop ook dat het nu eindelijk eens gaat lukken!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

:hello:

Ik meng me dan nu toch maar bij jullie als dat mag :misc_expressions-wh

Ik had een eigen topic gemaakt omdat ik het vaak wat moeilijk vind me in een bestaand topic te mengen.

Jullie hebben al heel wat af geschreven en mee gemaakt en ik weet nog niet wie wie is en zo...

Wij hebben komende maandag 28e de intake bij het MCK en ik vind het erg spannend :help:

Geplaatst

Hi mammie, schrijf gezellig mee! Het is hier nooit zo druk.

Nathalie zit momenteel in dd, ze heeft al veel pogingen gedaan. Helaas deze keer geen bevruchtjngen en ze zal denk ik even niet zoveel laten horen.

Essieislief schrijft ook weleens hier maar zoals ik al zei is het hier niet meer zo druk geweest. Zij doet nu haar derde poging.

Nieuw zijn flyer en melanie, ook net begonnen. Alleen gaat melanie nu voor tese. Flyr had je op het andere topic al ontmoet.

Ik schrijf zelf ook niet meer zo veel. Gaan in h

Januari de 5e poging doen, hebben er al 4 met 11 terugplaatsingen achter de rug.

Ik heb een enquete gemaakt over wie er zwanger is of wil worden met pesa, daar vind je ook nog wat succesverhalen, hier waren er maar twee die inmiddels zijn bevallen!

Wil je veel succes wensen. En ben benieuwd wanneer je mag starten!

Grtz Megan

Geplaatst

@ megan

Bedankt voor de samenvatting :toppie:

Het zal vast heel simpel zijn maar wat is dd?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden