Jump to content

cryo in plaats van verse tp door overstimulatie

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik heb net vanmorgen gehoord dat ik geen tp kreeg vanwege het risico op overstimulatie. Nou heb ik 5 mooie cryo's in 3 rietjes (vraag me wel af waarom ze niet afzonderlijk verpakt zitten omdat we er toch maar 1 laten terugplaatsen?) en vraag me af hoe snel ik op een tp mag rekenen.

Ze hadden het over een rustmaand, maar ik zou het liefst na menstruatie in mijn volgende eigen cyclus een tp laten doen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Aafke

Posted

Dat is balen zeg, maar die rustmaand heeft je lichaam echt nodig hoor. Je gevoel zegt nu wel wat anders dat is begrijpelijk je hebt heel erg teleurgesteld. Die hormonen gieren nog steeds door je lijf. En overstimulatie is echt geen picknick.

Wel jammer dat ze idd de cryo's met zijn 3en in een rietje hebben gedaan.

Sterkte

Posted

Hallo Aafke

jeetje wat jammer dat er geen tp is gekomen!! wel mooi dat je zoveel cryo's hebt.

ik weet niet waarom ze ze niet afzonderlijk in een rietje doen, wellicht omdat regelmatieg ook een aantal het ontdooiiingsproces niet overleefd.

Voor onze cryo-tp ( van 2 stuks) zijn er 4 ingezet.

In eerste instantie zou de tp bij mij ook een cyclus later zijn maar omdat mijn lichaam meteen geen last meer had van de hormonen (alles was rustig) kon de tp direct in mijn aansluitende (eigen) cyclus.

Ik hoop dat je snel duidlijkheid krijgt want je wil natuurlijk vooruit

heel veel sterkte!!

groetjes

meiske74

Posted

Hey Aafke,

Wat balen dat er nu geen emmie teruggeplaatst kan worden!

Gelukkig inderdaad wel cryo's, ik hoop dat je die snel terugkrijgt.

Succes met het vele drinken enzo!

Liefs Heather

Posted

Hallo Aafke,

Dat is wel een tegenvaller als je geen TP krijgt door overstimulatie. Ik heb zelf ook 2x overstimulatie gehad, maar mocht direct weer door.

Pieneke

• 2 weeks later...
Posted

Dag Aafke,

Ik heb in december 2007 een zware overstimulatie met ziekenhuisopname gehad, waardoor er uiteraard ook geen TP plaatsvond. Na twee dagen op intensieve zorgen en een week op de gewone dienst, 6 liter buikvocht lichter mocht ik naar huis... maar ik was hier fysiek en emotioneel zo van onder de voeten dat ik maar liefst 1,5 jaar gewacht heb om één van de 19 cryo's te laten terugplaatsen. Met succes, want ben nu 16 weken zwanger! Zo lang zal jij wellicht niet hoeven of willen wachten, maar ik zou zeggen: geef je lichaam toch de tijd even te recupereren. Alvast véél succes gewenst!

Posted

Hey Yunis,

Heftig verhaal, zeg! Ik ben achteraf toch ook wel blij dat de tp niet doorging want ik weet zeker dat ik me dan heel beroerd zou zijn gaan voelen, had nu toch al best wel veel last. Ik hoop in ieder geval dat het bij mij net zo aflopt als bij jou, met en mooie zwangerschap uit de cryo!

groetjes, Aafke

Posted

He wat jammer Aafke! Gelukkig dat je achteraf wel blij bent dat je geen tp hebt gekregen. Waren ze bij mij ook maar zo verstandig geweest....ik heb wél een tp gehad maar aan mijn bloed hadden ze waarschijnlijk al kunnen zien dat ik een potentiele-overstimulatie-patient was en inderdaad...ik ben met overstimulatie in het ziekenhuis terecht gekomen. Ik was wél zwanger maar hoewel wordt gezegd dat de overstimulatie geen invloed heeft gehad bleek er bij mij na 7 weken toch geen hartactiviteit te zien. Mijn lichaam heeft echt een zware klap gehad en de miskraam heeft ook nog heel lang invloed gehad (zie mijn handtekening hieronder). Ondertussen zijn we vijf maanden verder en mag ik hopelijk volgende maand beginnen met een cryo-poging. Ik denk echt dat je blij mag zijn dat deze beslissing voor je genomen is! Succes met wachten!

Posted

Idd heftig voor je lijf (én geest) hé, overstimulatie... Zelf 9 dagen opgenomen geweest met flinke overstimulatie (totaal ruim 10 kg 'aangekomen' van al het vocht dat ik vasthield).

Goed dat ziekenhuis geen tp heeft gedaan i.v.m. dreigende overstimulatie dus, Aafke.

Succes met cryo tp binnenkort en hopelijk ben je snel zwanger, meid!

Posted

Oei, als ik jullie verhalen zo lees ben ik echt heel blij dat we toch maar naar ons verstand hebben geluisterd! We mochten wel zelf beslissen maar het medisch advies was om het niet te doen, dus leek het ons het beste om dat maar gewoon op te volgen, alles onder het motto: haastige spoed is zelden goed...

In ieder geval heb ik mijn ongi na behandeling weer gehad, dus nu is het aftellen naar de volgende dag 1 zodat ik een afspraak voor de tp kan gaan maken. Voel me nu gelukkig ook stukken beter. Heb alleen nog wel steeds last van 2 extra kilo's die ik er door overstimulatie in 2 dagen bijkreeg. Ik hoopte dat die na mijn ongi ook zouden verdwijnen, maar dat is nog niet het geval. Hoop niet dat ik ze er inmiddels heb bijgegeten...:(

@Laika, ik hoop dat jij inderdaad ook snel een cryo tp hebt!

Aafke

Posted

Dank je Aafke, ik heb vandaag te horen gekregen dat we mogen beginnen met de cryo-poging en dat ik 5 november de eerste follikelmeting heb. Spannend!

Die kilo's herken ik wel hoor, bij mij heeft het nog een hele tijd geduurd voordat ik weer een beetje mijn oude figuur terug had, ook al was ik toen al lang het ziekenhuis weer uit. Ik heb echt heel lang met een bolle buik rondgelopen. Maar..het komt goed!

• 6 months later...
Posted

Heb even dit oude topic opgezocht omdat hier bij mij ook sprake van is.....

Wij zijn bezig met onze eerste icsi en ik heb vanochtend mijn 2e fm gehad. er zijn erg veel follikels (in elk geval rond de 16 grote en een boel kleintjes) en de arts zei dat de kans bestaat dat er geen terugplaatsing zal volgen.

Hoewel het nog niet helemaal zeker is ben ik toch al een beetje teleurgesteld....

Maar wat ik zo vreemd vind is dat ik vanavond en morgenavond toch door moet gaan met spuiten. (zelfde hoeveelheid). Maandag moet ik dan weer terug en waarschijnlijk volgt woensdag pas de punctie!

Waarom dan niet gewoon vandaag de pregnylspuit en maandag de punctie??? Waarom laten ze mij dan 'doorlopen' tot woensdag??? Ik had dit moeten vragen....maar er ging zoveel door me heen op dat moment, jullie kennen dat vast wel. Jullie zijn natuurlijk geen dokters maar misschien heeft iemand een idee......

Verder zei de arts dat met een cryo de kans op een zwangerschap maar 2% minder is als met een verse. Want dan worden alle embryo's dus ingevroren....hoewel ik op internet altijd lees dat de totale kans maar 10% is.

Je rekent zo op een terugplaatsing dat het zo'n domper is als die niet zou plaatsvinden!

Posted

Hoi Rain

zoals Vanessa al aangeeft denk ik ook dat ze je door laten spuiten ivm. het rijpen.

Wat de cryo´s betreft, wellicht heeft het ziekenhuis waar jij loopt betere resultaten met cryootjes?? als hij aangeeft slechts 2% minder kans...klinkt erg goed!

Ik weet ook niet beter dan dat er met cryos een kans is van 10%

in ieder geval heel veel succes!!

groetjes

Babeth

• 1 month later...
Posted

in het vu zeggen ze ook dat een cryocyclus ook bijna evenveel kans geeft als een verse. met mijn leeftijd 23 heb je in het vu 52% kans om van icsi 1 zwanger te worden en dat is incl. cryo's. maar goed ben tot nu toe nog niet zwanger dus hoop niet dat ik bij de overige procenten hoor

xxx sky

Posted

Ik zat bijna in de zelfde situatie poging 1 was bij de eerste FM afgeblazen omdat er te te veel eicellen waren en ze me bloed niet goed vonden. poging 2 waren er rond de 30 en waren er 19 goeie cellen weg geprikt en ik moest rustig aan doen en gelukkig kreeg ik wel de TP van een verse.

Posted

Ik kom me ook even melden, mijn TP is ook niet doorgegaan vanwege het te hoge risico op overstimulatie. Eigenlijk zat het er vanaf het begin al aan te komen. Bij mijn 1e FM had ik al 16 follikels. En om de dag kreeg ik een echo. Het aantal schoot sneller omhoog dan dat ze in omvang groeiden. Ik moest ook gewoon door blijven spuiten om ze te laten rijpen. Maandag 23 juni heb ik de punctie gehad. En ik zou woensdag de TP krijgen, maar eerst nog weer een echo gehad en bloedonderzoek. Mijn bloed was al aan het verdikken en er zat vocht in mijn buik. Dus geen TP helaas, wel 8 eskimo's in de vriezer. Nu wachten tot ik ongesteld wordt, ondertussen op controle blijven en veel rusten en drinken. En misschien de menstruatie die daarop volgt een TP.

Liefs,

MBM

Posted

MBM wat enorm vervelend die overstimulatie (en de uitgestelde tp!)

de tip die men in Brussel geeft is ewitrijkvoedsel eten..misschien heb je er iets aan

sterkte!