Jump to content

Punctie, welke verdovingen..?

Recommended Posts

Guest Diane180
Posted

Hallo allemaal,

Wie heeft er welke verdoving gehad en hoe is jullie ervaring daarmee ?

Tips en voorkeur voor een bepaalde verdoving ?

Mijn 1e punctie moet ik nog ondergaan, ben erg benieuwd.

groetjes Diane

Posted

Hoi Diane,

Ik zou met mijn eerste ivf een remifentanil infuus krijgen, maar helaas kregen ze het infuus niet geprikt. Ik heb wel hele goeie reacties van andere meiden hier op het forum gelezen over een infuus.

Ik kreeg nog wel een betadine prik in mn bil, maar die werkte niet omdat ik meteen voor de punctie moest. (ivm tyming punctie) Een betadine prik moet min. 3kwartier van te voren worden gezet. Heeft het ziekenhuis mij later verteld. Bij mij dus helaas de punctie zonder verdoving gedaan. Ik kon nog wel kiezen voor 4 prikken in de vaginawand, maar dit wilde ik zelf niet. Er zit adrealine in (denk aan verdoving bij de tandarts) en hier kan ik niet tegen.

Gister heb ik voor de 2de poging (ICSI) een punctie gehad onder algehele narcose. Ter hoge uitzondering. Dit ging uiteraard prima!

Veel succes met je keuze en de behandeling natuurlijk!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 1ste ivf mislukt

Nu ICSI zaterdag hopenlijk de tp.

Posted

Hi Diane,

Bij beide puncties kreeg ik van te voren paracetamol, valium en vlak voor de punctie een prik morfine in mijn bil. Ook 2 prikken in de vaginawand (je kunt vragen om verdoving zonder adrenaline, heb ik ook gedaan, want ik krijg hartkloppingen daarvan)

Op zich duurt de punctie kort, de morfine en valium vond ik heerlijk, ik werd er lacherig en dizzy van. De eierstokken zijn niet te verdoven, dus pijn deed het wel, maar de morfine maakte me onverschilliger.

Maar toch...altijd spannend, zo'n punctie.

Groetjes, Nine

Posted

Hei,

Ik had drie paracetamols genomen van te voren en ik kreeg 1 plaatselijke verdoving in de vaginawand. Ik zou ook nog andere pijnstillers hebben kunnen krijgen, iets tegen pijn en iets om 'te relaxen' maar dat wilde ik niet. Ik voelde alleen hele kleine prikjes en dat deed echt helemaal geen zeer bij mij. Wel de dagen daarna heel rustig aan gedaan want anders kreeg ik steken.

Het blijkt dat iedereen heel erg verschillend reageert op de punctie. Ook heb ik verhalen gelezen dat de eerste punctie pijnloos was en de tweede bijvoorbeeld erg zeer deed.

Helaas is er weinig over te zeggen hoe jij gaat reageren maar je kan de moed erin houden door te denken aan dat als het moment komt dat ook jij een kleintje in je armen houdt die hele punctie vergeten is. Succes ermee!

Posted

Nine, ik wist helemaal niet dat je ook prikken had zonder adrealine.. Goed om te weten,... Mocht het ooit weer nodig zijn dan ga ik daar om vragen.

Ik had trouwens ook nog oxepam erbij om wat relaxer te zijn. Dat werkt wel goed. Wordt je ook suffig van.

Groetjes Peggy

Posted

Hoi Diane,

Ik had 2 paracetamol een uur voor de punctie, 2 verdovingen in de vaginawand en een morfine infuus. Ik heb toch veel last gehad van de punctie omdat mijn hartslag omlaag ging en ik atropine toegediend kreeg, vervolgens was de morfine uitgewerkt. Die prikken in de vaginawand vond ik ook verschrikkelijk.

Groetjes Nathalie

Posted

Ik heb een heerlijk roesje gekregen en ik heb er niets van gemerkt. Zaaalig! Aanrader! Mijn man vertelde dat ik maar een kwartiertje 'weg' was. Waar ik behandelt word is dit normaal dus geen enge prikken maar een heerlijk roesje.

Succes!

Posted

bij mijn behandeling in Voorburg kreeg ik een infuus met dormicum en bij de behandeling in het VU kreeg ik een half kalmeringspilletje en een prik atropine in mn bil. Beide keren geen pijn gehad. Van die prik atropine werd ik wel kotsmisselijk.

Posted

Ik heb een infuus met morfine gehad, daar word je dizzy van en maak je het wel mee maar het haalt de scherpe kantjes er af. Ik heb het wel gevoeld maar echt pijn deed het niet. De 2e keer was ik niet gespannen omdat ik wist wat me te wachten stond.

Succes

Posted

Hoi Diane,

Ik heb eerst 2 zetpillen en een pijnstiller ingenomen een half uur van te voren. Daarna net voor de punctie 4 prikken in mijn vaginawand gehad. En ik heb werkelijk niets gevoeld. Ik had dat niet verwacht want ik zag er zo tegenop! Maar echt, de volgende keer wil ik het weer zo!

Heel veel succes met de behandeling!!

Liefs Syl

Guest Diane180
Posted

Bedankt voor jullie reactie's.

Dat zijn een heleboel verschillende mogelijkheden dus. Ben benieuwd wat ze bij mijn punctie voorstellen om te doen. Dinsdag met de start echo maar eens naar vragen.

groetjes Diane

Posted

Ik kreeg een zetpil die ik moest zetten voordat ik naar het ziekenhuis ging (naxo-nogwat) en in het ziekenhuis volgens mij een infuus met dormicum. Zelf had ik ook nog 2 paracetamol genomen.

Het was al voorbij voordat ik er erg in had. Nou was het wel zo dat ik mij op het ergste van het ergste had voorbereid (ik zag er erg tegenop) en tegen de tijd van de punctie viel alles eigenlijk mee... ik was totaal relaxed (nog voor het infuus), heel dom, maar wel heel prettig. Van het infuus werd ik draaiierig en praterig, maar pijn heb ik eigenlijk niet gehad, misschien heel even tijdens het aanprikken, maar dat kan ik me bijna niet meer herinneren...

Iedereen reageert inderdaad anders. Een vriendin van mij had een goede 1e punctie met weinig pijn, maar haar 2e punctie was een hel. Er valt volgens mij geen pijl op te trekken en het hangt ook erg af van hoe je het zelf ervaart.

Posted

Ik ben onder behandeling in AZ Sint-Lucas in Gent.

Daar krijg je dus standaard een roesje voor de punctie. Ik heb dus helemaal niets gevoeld. Alleen naderhand, maar dat was niet noemenswaardig.

Helaas ben ik niet zwanger geraakt....

Posted

Ik kreeg bij mijn eerste punctie 2 paracetamol 2 diclofenac en 1 dormicum.

Hielp allemaal voor geen meter alleen de dormicum werd ik wat moe van.

Dit gelijk ook aangegeven wilde gelijk nooit meer een punctie.

Mijn tweede punctie kreeg ik een infuus met rapifen 2 paracetamol en 2 prikken in mijn vaginawand. Dus van heel weinig pijnstilling naar heel veel. De tweede punctie viel dus ook reuze mee!

Succes

Posted

ik heb dezelfde medicijnen gehad als Marchan bij haar eerste punctie en was daardoor helemaal van de wereld. De punctie heeft best lang geduurd (16 eitjes) maar ik heb er niet zo heel veel van gemerkt.

Guest Nienke79
Posted

Hoi Diane,

Ik kreeg een spuit morfine in mijn bil. Helaas minder dan gebruikelijk, waarom weet ik ook niet. Merkte daar vrij weinig van. Verder twee prikken in de vaginawand, daar voelde ik niks van.

De punctie zelf was helaas wel pijnlijk. Ik had 21 eicellen en ze waren er lang mee bezig. Ik moest overgeven van de pijn, ook daar heb ik tijdens de punctie nog een prik voor gehad in mijn bovenbeen. Helaas niet op tijd.

Vanwege mijn pijnlijke ervaring hebben ze voorgesteld de tweede onder narcose te doen, maar dat zie ik niet zitten. Dan maar wat meer morfine :-).

Lfs, Nienke

Posted

Ik heb de punctie onder algemene narcose gehad (van ongeveer 10 minuten) en de hele punctie stelde daarom niks voor, dus als je de keus heb ga voor een korte narcose! Daarna een paar uur bijkomen in een "uitslaapzaal" en weer naar huis. Mijn ervaring was op die manier prima bevallen. Veel succes met je hele behandeling.

Dinky

Posted

Ik heb bij de laatste punctie ook algehele narcose gehad, achteraf zalig maar vond het op dat moment wel even spannend aangezien ik verder nog nooit wat gehad had. Dit was wel in Duitsland, want volgens mij doen ze dit in Nederland niet zo snel tenzij er inderdaad een goede reden voor is (zie de verhalen hierboven)

Heel veel succes!!

Posted

Renee loop jij soms ook in jette.

Lees dat iemand ook in gent een roesje kreeg.

Volgens de verpleegster in jette krijg ik deze ook, dus als ik het zo lees is het wel prettig.

Posted

Diane, Ik heb alleen 2 prikken in de vaginawand gekregen. Voelde ik amper wat van. Naderhand heb ik geloof ik wel eens paracetamol geslikt. Joy1

Posted

Ik zou zelf ook niet voor een narcose (ook al is die maar 10 minuten) gekozen hebben, maar bij ons in het ziekenhuis is dat standaard.

In Belgie gaat het sowieso toch wel anders dan in NL, merk ik.

Posted

Hoi hoi,

Ik moest 1 uur voor de punctie een paracetamol, oxazepam en naproxen innemen, van te voren hielp het wel, ik krijg een beetje een high gevoel en ik ging heel relaxed de punctie in...maar de punctie is bij mij niet geheel vlekkeloos gelopen, en heb dus erg veel pijn gehad.

Dus zo doe ik de punctie niet weer, ik heb dit aangegeven en bij de volgende punctie krijg ik een infuus met dornicum, een extreem ontspanningsmiddel.

Heel veel succes iig!

x

Posted

Ik heb vorige week maandag de punctie gehad. Ik zag er erg tegenop, maar het is me zo enorm meegevallen!

Ik had 10 mg diazepam (valium) mee gekregen, die ik een uur van tevoren moest innemen. In de auto dus, en toen we 10 min. later in het ziekenhuis waren, was ik al behoorlijk 'stoned', maar wel oké.

Op de uitslaapkamer kreeg ik een soort morfine injectie en een injectie tegen het bloeden. Vlak voor de punctie, op de punctiekamer zelf, kreeg ik 2 injecties in de baarmoedermond, dat voelde niet heel prettig, maar héél dragelijk, ik kan het me nu al niet eens meer herinneren.

De punctie zelf voelde ik wel, maar de scherpe pijn was er af. Je registreert het, maar het is oké, of zoiets. Ik heb een gezwel bij mijn ene eierstok, en die kant is dus heel pijnlijk, alleen met de echo's al. Maar ook die kant viel mij reuze mee.

Op de uitslaapkamer kreeg ik paracetamol, en ze vertelden wel dat het de volgende dag erger zou zijn; dan is immers alles uitgewerkt. En dat is ook zo. Hoe weinig ik die dag van de punctie voelde, de twee dagen er na vielen dus tegen. Omdat het die dag zelf zo mee viel, denk ik!

Al met al vond ik het zelf dus erg mee vallen, ik zou dan ook weer voor deze medicatie kiezen, mocht het nodig zijn.

Posted

@Arzu, wij worden behandeld in Brasschaat. De tp is in UZA Antwerpen. Wij zijn zeer tevreden met de behandelingen, maar dat komt natuurlijk ook door het resultaat.

Ik zou iedereen aanraden het met een roesje te doen. Ik heb geen medicijnen nodig gehad na de punctie en ik heb ook niet zwaar gebloed.

Ik wens iedereen succes en het is te hopen dat je het maar 1 a 2 x mee hoeft te maken. Hou je doel voor ogen!

Liefs

Posted

kreeg voor de punctie 1 tablet diclofenac 50 mg en tijdens de bahandeling infuus met morfine geloof fentanyl een kleine dosering

was een spuitje van 1ml en dit spul is gemengd met fysologisch zoutwater

kreeg geen verdoving in de baarmoederwand

de 1e x heb ik helemaal geen pijn gehad, was ook niet duizelig

de 2e x wel veel pijn gehad omdat ze er niet goed bij konden, was deze keer ook niet duizelig kon lopend de behandelkamer uit

toen ik thuis was heb ik nog 1 pcm zetpil gehad

daarna was de pijn weer dragelijk