Jump to content

Wie starten er half november met ICSI??

Recommended Posts

Posted

Hey meiden,

Ik ben erg benieuwd of er meiden zijn die ook half november met een ICSI-behandeling gaan beginnen.

Wij hebben 17 november ons 2de gesprek en dan gaan we starten met de ICSI voor een brusje.

Ik ben nu zo'n 3 maanden aan de pil, dus we kunnen dan direct van start, als alle uitslagen goed zijn natuurlijk.

Liefs Diana

• Replies 781
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Diana,

Ik ben denk ik ietsje later, ligt er aan wanneer ik ongesteld word maar veel zal het niet schelen... Spannend weer!!

Caroline

Guest Nienke79
Posted

Hoi Diana,

Mocht mijn laatste cryo van de eerste ronde niet aanslaan of niet goed ontdooien dan zal ik half november weer beginnen met spuiten. Dat zal dan ook ICSI zijn (eerste poging was IVF).

Dus wie weet gaan we gelijk op!

Heel veel succes.

lfs,

Nienke

Posted

hoi

ook ik ga rond die tijd als alles goed is beginnen met onze eerste ivf poging.

ben er helemaal klaar voor!!

groetjes sasje

Posted

Hoi meiden!

Nou, als het meezit en ik over zo'n 2 weken ongesteld word, mag ik ook weer gaan icsi'en. Dus dat is bijna half november :yeswink-1:

Posted

Hey meiden,

Wat leuk dat er meer zijn die dan ook met de ICSI gaan beginnen!!

Ik hoop dat we elkaar dan een beetje kunnen steunen.

Ik vind het allemaal wel weer erg spannend, de tijd van het spuiten zetten (drama!), de fm, het krijgen van blauwe armen van al het bloedprikken, de punctie en de vreselijke WW.

Maar uiteindelijk is het het allemaal weer waard!

Nu is het voor mij even aftellen tot 17 november, spannend!!!

Liefs Diana

Posted

Ik hoop eind november/begin december te beginnen, is dat ook goed? ;-)

Ik heb alle medicijnen in huis en ben er helemaal klaar voor, maar ik moet helaas nog een maandje wachten. Maar de tijd gaat gelukkig snel!

Posted

Hey Marmira,

Tuurlijk is dat ook goed! :-)

Waarom moet je eigenlijk nog een maandje wachten?

Nienke,

Waarom gaan jullie nu voor ICSI ipv IVF?

Liefs Diana

Posted
Hey Marmira,

Tuurlijk is dat ook goed! :-)

Waarom moet je eigenlijk nog een maandje wachten?

Liefs Diana

Omdat er geen plek is in week 44.... Ik mag nog wel even bellen of er toevallig een uitvaller is, maar die kans is volgens mij heel klein. Helaas...

Posted

Hey marmira,

Dat is balen dat je dan moet wachten! Wij konden helaas ook niet eerder terecht. Maar misschien heb je geluk dat er een uitvaller is? Bij onze vorige poging hebben we 2 weken van te voren ook afgebeld omdat we nog even wilde wachten, dus het zou zomaar kunnen.

welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

Wij gaan naar het MCA (alkmaar) en de tp is in het VU.

Liefs Diana

Posted

Hoi Diana,

Wij zitten in het UMC. Het kán inderdaad nog steeds, dat we toch volgende (!) week kunnen beginnen, maar ik verwacht het absoluut niet, dan is het ook geen teleurstelling. En die ene maand komen we ook nog wel doorheen, ik heb het veel zwaarder gehad met al het gewacht tijdens het voortraject!

Guest Nienke79
Posted

Hoi Diana,

Wij lopen ook in het MCA en VU :-P.

Wij gaan nu de tweede poging voor ICSI in plaats van IVF omdat de artsen van beide ziekenhuizen dat aanraden.

De eerste poging zijn er namelijk 21 goede eicellen aangeprikt waarvan er uiteindelijk "maar" 8 bevrucht raakten. Hiervan 1 er toen eentje teruggeplaatst en konden er 5 ingevroren worden.

Dat aantal bevruchtte eicellen schijnt vrij laag te zijn om dat normaliter ongeveer 50% van de goede eicellen bevrucht raakt. Ze denken dat de "schil" miss wat te hard is voor de zwemmers :tongueP:

Met ICSI hopen ze te bewerkstellingen dat er meer eicellen bevrucht raken. Dan kunnen we optimaal gebruik maken van de goede eicellen en zouden we meer cryo's hebben.

We zijn dus benieuwd van de opbrengst dan! Maar eerst deze laatste cryo nog een kansje gunnen natuurlijk. Hopelijk ontdooid ie goed....

lfs,

Nienke

Posted

Hey meiden,

MarMira, hoelang zitten jullie al in de MMM? en de tijd daarvoor natuurlijk?

Wij zijn bij de vorige er allemaal vrij snel doorheen gelopen, dus wij hebben wat dat betreft geluk gehad, en hebben we nooit echt lang moeten wachten. Al voelde het soms evengoed als lang hoor!!

Nienke: Wat leuk dat jij ook in het MCA komt! Hoe bevalt het je daar? Wel fijn dat je nu dan een ICSI behandeling krijgt, is zeker zonde om zoveel eitjes te hebben en dan in verhouding niet erg veel bevruchtingen.

Ik hoop voor je dat de laatste cryo gaat aanslaan.

Liefs DIana

Posted

Hallo allemaal,

Ik heb maandag een gesprek met de arts voor een 2e iscibehandeling, en ik hoop eigenlijk direct te kunnen starten.

Natuurlijk nog wel eerst een maandje aan de pil, maar dan heb ik al wel het gevoel dat we begonnen zijn.

Ik had nog een vraagje?

Krijgen jullie ook de medicijnen van apotheek de Dommel ?

En zo ja, hoe snel kan dit geleverd worden?

Hermien

Posted

Hoi Diana,

Ik ben april 2008 met de pil gestopt en half maart 2009 hadden we ons 1e gesprek in het UMC. Nou wisten we eigenlijk al dat er problemen met de zaadkwaliteit te verwachten waren, dus we hebben niet al te lang aangemodderd (alhoewel, toch nog bijna een jaar dus...). De onderzoeken bij de uroloog hebben erg lang geduurd, vooral het genetische onderzoek. Vandaar dat we nu dus pas (bijna) gaan starten. Ik vind dat het allemaal lang geduurd heeft hoor, toen ik stopte met de pil was ik 31, nu ben ik inmiddels 33 en voor mijn 34e zal ik sowieso al geen moeder meer worden. Toch anders dan ik in mijn hoofd had, maar ja, geldt dat niet voor iedereen hier...?

Posted

hey meiden

ik loop in het radbout en ben nu ondertussen al dik 3!! jaar bezig om zwanger te worden :-(

ieder jaar tegen het einde van het jaar aan zeggen mijn vriend en ik weer tegen elkaar volgend jaar gaat ons jaar worden maar het is er nog nooit van gekomen.nu zeggen we dat weer en hopen we natuurlijk weer heel hard dat ivf voor ons het geluk zal brengen en onze grootste wens in vervulling zal laten gaan!!

marmira hoop voor e dat je volgende week toch mag beginnen!!

Posted

Ja Sasje, dat zeggen wij ook al drie jaar tegen elkaar met Oud en Nieuw... Maar we hebben straks de TP in december en dat is natuurlijk wel een bijzondere maand met veel cadeautjes...

Caroline

Posted

hier nog een die bijna gaat starten !!! (ivf/icsi)

ben sinds de 25e aan de deca

3-11 heb ik een uitgangsecho

en dan krijg ik als het goed is te horen wanneer we van start kunnen .

echt spannend allemaal

succes !!!

Posted

Jeetje meiden, we zijn er best met een heel aantal die dan gaan beginnen!

Kijken jullie er naar uit of zien jullie tegen de behandelingen op?

Ik ben blij dat het bijna november is, dan klinkt het niet zo ver weg meer.

Nog eventje blijven wachten.......

Liefs Diana

Guest Diane180
Posted

Hallo meiden,

Hier nog iemand die in november gaat starten, begin november waarschijnlijk de P en de TP (is wel geen half november, maar dat mag vast wel).

Al driftig aan het spuiten (voel me soms net een junkie, haha) en morgen de follikelmeting, .... ben benieuwd.

groetjes Diane

Posted

Hallo dames,

Hier een stuiterende MarMira - ik mag toch deze week beginnen!! Ik heb vanochtend het ziekenhuis gebeld of er een plekje vrij was, en zowaar! Ik ben nu dus heel erg in de stress geschoten.... Vandaag of morgen zet mijn menstruatie waarschijnlijk door (ik heb altijd een 'aanloopperiode', heel irritant) en dan mag ik op dag 2 de eerste spuit zetten, brrrrr...!

Diane, hoe staat het er voor bij jou?

Guest Diane180
Posted

Hallo allemaal,

Even een update:

Nou vanmorgen de echo gehad en de follikels (eiblaasjes) groeien goed,

Had er rechts 2 en links 5 ! Dus totaal 7, maar dat kunnen er nog meer worden.

De grootsten zijn 12 en 13 mm en de kleinste 3 en 4 mm.

Maandag weer een echo en dan woensdag of donderdag de punctie !

Weer een stapje verder, intussen mag ik gewoon doorspuiten met de hormoonhandel.

groetjes Diane

Posted

ik mag op 12 nov de eerste lucrin injectie weer zetten en dan kunnen we weer los.

we hebben dat weekend nog wel mooi even de gelegenheid om ons hoofd leeg te maken. we zijn namelijk 16 nov 12.5 jaar getrouwd!!!

manlief heeft me op een verrassingsweekend getracteerd. geen idee waar we heen gaan, maar zaterdag vertrekken we en komen maandag weer thuis.

onze dochter en de honden gaan naar mijn schoonouders.

ben zeer benieuwd waar we heen gaan en dan zijn we fris en fruitig om weer met de behandelig te beginnen.

miep