Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha die Nellas,

Dat enorme opgeblazen gevoel herken ik. Hoewel ik dezelfde dosering (150) heb als de vorige keer, heb ik nu na de eerste echo al een afspraak voor de punctie aangezien er al eentje bij zit van 20 mm. Vorige keer moest ik echt 3 / 4 x terugkomen voordat ze groot genoeg waren. Mijn gevoel klopte dus wel aangezien ik ook voel dat mijn buik zo opgeblazen is. Bij inspanning voel ik het gewoon in mijn buik.

Oh en van dat humeur.....was de eerste dagen echt enorm humeurig. Mijn mannetje heeft het ook echt moeten ontgelden. Om het minste geringste kon ik al door het lint gaan. Gelukkig gaat het nu beter :toppie:

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Meiden,

thanks voor de reacties. Vind het allemaal wel erg spannend. Te meer omdat ik buiten alle standaard trajecten val, door een longembolie 10 jaar geleden. Heb nu al 3 keer een echo gehad om te zien of ik mag beginnen met de deca. Wat we nu het meest spannend vinden is of er wel genoeg gevonden wordt bij mijn vriend. Uit de laatste 2 metingen kwamen in totaal maar 8 levende spermacellen...

Voel me wel een beetje een groentje; jullie hebben dit traject volgens mij allemaal al wel een keer doorlopen. Wat vonden jullie het meest zwaar? En zijn er nog tips waarmee ik mn voordeel kan doen?

Fren

Geplaatst

Hey meiden,

Nou daar ben ik weer!

De 17e zijn we naar het ziekenhuis geweest voor de prikinstructies enzo, we waren 10 minuten later alweer weg, hahaha, want we wisten alles gelukkig nog. 's Middags meteen de medicijnen besteld bij de apotheek, en vandaag alles opgehaald.

Vanavond gaat de eerste decaspuit erin :sad2: (zie er tegenop!)

En dan 7 dagen deca icm met de pil, en daarna de bloeding afwachten en op voor de uitgangsecho.

Liefs Diana

Geplaatst

hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en begrijp nog niet zo goed hoe het forum werkt. Ik ben 6 nov begonnen met deca en krijgt dinsdag 23 e de uitgangsecho. Ik heb de hele rit al mee gemaakt, 6 jaar geleden in het VU. Nu loop ik in een regionaal ziekenhuis en is het toch heel wat anders. Ze gaan me hier helemaal niet verdoven met de punctie AAAHHH. Dat is toch raar of niet??

Ik hoop ook dat we elkaar een beetje kunnen steunen. en samen hopenlijk voor de kerst, zwanger mogen zijn. :sunny:

Geplaatst

hoi Diana,

hoe is het gegaan met de Deca?? gewoon d'r in rammen is mijn motto haha. Ik moet altijd over mijn eigen weerstand heen. HEt blijft toch bizar om jezelf te prikken. Zet hem op meid, hierna ben je nooit meer bang voor spuitjes. ik zet morgen de 14e!! Ben net ongi geweest en voel me eigenlijk goed. HEb wel hoofdpijn maar als dat het ergste is. hou me op de hoogte.

groetjes

Geplaatst

nou, hij zit er in hoor, de eerste spuit. Viel me enorm mee, moest het gelijk zelf doen. Het enige waar ik last van had was een half uurtje jeuk op de plek waar ik gespoten had, maar dat is inmiddels ook helemaal weg. Ik moet iedere avond voor het slapen gaan spuiten. Moet daar mee doorgaan tot aan de punctie, en als mn menstruatie komt, komt de gonal erbij. Dat wordt dus wel ff zwaar, twee prikken per dag. Maar tis voor een goed doel :-)

Hoe ging het bij jou, diana?

Zou toch wel heel speciaal zijn, zwanger met kerst...

Geplaatst

hoi Fren,

Goed gedaan!! Eerste keer is het engst. De jeuk en rode uitslag heb ik ook.Maar dat trekt heel snel weg. Ik ga als alles oke is dinsdag beginnen met stimuleren. Mijn ervaring is dat twee spuiten niet veel zwaarder is hoor. Ik vindt het wel fijn het is fase 2. Op naar de punctie (brrr) en dan terugplaatsing!! jeee

maar goed stap voor stap maar.

Groetjes

Geplaatst

dat is mijn motto ook: erin raggen die handel.. niet teveel bij treuzelen. Wel langszaam spuiten anders gaat het branden. En zo dicht mogelijk bij de navel want daar zit meestal de dikste vetlaag dus minder kans op blauwe plekken.

Ik ben woensdag begonnen met 450IE gonal-f en 75IE Luveris, geen decapeptyl deze keer maar cetrotide. Dat moet je pas de laatste paar dagen nemen.

Ik heb a.s. maandag weer een FM

Geplaatst

vond het erg meevallen, ben totaal niet bang voor naalden ofzo, maar moest wel ff wennen dat ik het zelf moest doen. Voede er eigenlijk niks van, op de jeuk na.

Vind het wel spannend dat er nu EIN-DE-LIJK ook iets gebeurd. Al dat afwachten, pff vind het maar niks. Eerste stap gezet, op naar de volgende!!

Diana, jij hebt het allemaal al een keer doorlopen, met een dochter als gevolg! Ik hoop je voorbeeld te volgen! Waren er dingen die je de vorige keer tegen vond vallen?

En als ik vragen mag (aan iedereen); doen jullie ivf of icsi? En wat zijn de oorzaken? Mijn vriend heeft erg weinig zwemmers (minder dan 100...) dus ik hoop eigenlijk op soortgelijke verhalen met een positieve afloop :yeswink-1:

Geplaatst

wij mochten vorige keer kiezen tussen ivf of icsi. De zaadkwaliteit was niet heel slecht maar ook weer geen topzwemmers en mijn eicellen schijnen een dikke schil te hebben èn we hadden maar 4 eitjes dus wij kozen voor icsi.

Geplaatst

Hey meiden,

De eerste spuit was een drama hoor, ik moet zo door een grens heen, niet normaal eigenlijk, want ik heb er vorige keer genoeg gezet. Maar die eerste is gewoon voor mij lastig.

Wij doen overigens weer ICSI, de aantal zwemmers van hubbie is nog veel meer verslechterd in vergelijking met vorige keer, dus dat was wel even een tegenvaller. Het begon met 1 miljoen, vlak voor de eerste ICSI was het 0,5 miljoen, en dit keer minder dan 100.000, word er met de jaren niet beter op.

Dan de vraag wat mij vorige keer is tegengevallen, tja....

De punctie viel mij vorige keer enorm mee, maar het waren maar 4 follikels en 3 eitjes, dus er was niet veel te prikken, dat zal gescheelt hebben.

Het wachten wa met heel veel hulp van dit forum ook heel goed te doen.

Het uiteindelijke testen was wel raar, want ik teste zelf al een paar dagen negatief, dus ik ging met weinig hoop (lees: geen) voor de bloedtest en was zeer verbaasd toen die positief bleek te zijn!

Gek genoeg was eigenlijk de zwangerschap zelf het zwaarste, vaak in het ziekenhuis gelegen en verschrikkelijke last van bekkeninstabiliteit, maar het was het allemaal meer dan waard hoor.

Conclusie is eigenlijk dat het allemaal goed te doen was!

Liefs Diana

Geplaatst

Wow, ze zijn er dus wel: de vrouwen die direct bij de eerste icsi behandeling zwanger blijken te zijn. Zou echt geweldig zijn natuurlijk!

Wij zijn naar onze omgeving toe vrij open over alle behandelingen, dus ik verwacht ook wel veel steun te krijgen. Heb van mijn schoonmoeder en zusje bijvoorbeeld een zilveren budha-hangertje gekregen voor geluk. Erg lief!

Geplaatst

hoi Fren,

Dat wachten is zeker niets. Ik doe voor de tweede keer icsi. Mijn man heeft enkele goede zaadcellen! Oorzaak onbekend. Mijn lijf kan een elftal baren, aldus de gyn. Fijn om te horen, maar niet heus. Zes jaar geleden heb ik het icsi avontuur ook doorlopen en bij de eerste poging was het raak. Mijn dochter (zit nu heel hard sinterklaas liedjes te bleren onder de douche) is nu vijf jaar oud. Ik ben vorige keer zo enorm emotioneel aan het avontuur begonnen. dat het dus heeel erg lang geduurt heeft voordat ik psychisch weer in staat was om er aan te beginnen. Nooit gedacht nog eens plaats te nemen in de wachtkamer van de IVF poli. je ziet maar zeg nooit nooit.

liefs

Geplaatst

Hoi ICSI2009,

We hebben een vergelijkbaar verhaal: man met slecht zaad, zelf 'eierstokken als een jonge meid' en een dochter van 5... Met dat verschil dat zij natuurlijk verwekt is, een lucky shot denk ik! Stel je voor dat het weer lukt en er een broertje of zusje voor haar komt! Dan is het al het gedoe toch meer dan waard... Vind ik tenminste.

Caroline

Geplaatst

Hai icsi2009 en Caroline,

Fijn dat er ook positieve verhalen zijn. Die heb ik af en toe wel ff nodig. Net de 2e spuit gezet - ging prima - maar daarvoor moesten we wel eerder bij een dinertje weg, omdat ik perse thuis wilde spuiten. Iedereen -behalve de gastvrouw - keek wel raar op toen we direct na het toetje opstonden. Vond het zelf ook wel een beetje vervelend. Net nog maar ff een smsje gestuurd om uit te leggen dat het niet aan haar kookkunst lag :misc_expressions-wh

Geplaatst

Hoi allemaal,

mag ik bij jullie aanschuiven?? Wij zijn ook net begonnen met de eerste ICSI. We zitten sinds april 2009 in de medische molen, uit het eerste zaadonderzoek bleek dat er maar 1 (!!) zaadcel gevonden was. Alle hoop op een kindje was meteen vervlogen. Maar gek genoeg waren er bij de opeenvolgende zaadonderzoeken steeds meer gevonden. Bij de laatste zelfs 2 miljoen.....Voor ons is het dus super dat ICSI ons toch nog kans biedt op een kindje, dit hadden we in april niet meer durven hopen. Gelukkig lijkt bij mij alles oke.

Na al die onderzoeken en al dat wachten zijn we nu helemaal toe aan actie!

Gister de eerste spuit decapeptyl gezet, ik zit i.v.m. kerst/oud&nieuw in een aangepast protocol, wat betekent dat ik niet 3 weken aan de pil hoef, maar 10 dagen primolut moet slikken. 28 november is dan de laatste, als ik dan ongesteld wordt komt de puregon erbij. Spannend allemaal!!!! Bij de uitgangsecho zaten er 17 follikels, mooi aantal toch?

Lijkt me gezellig om met jullie mee te kletsen. Iedereen alvast veel succes gewenst!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wij zijn ook weer het icsi-traject gestart. We hebben al een prachtige dochter van inmiddels 2jaar en 7 maanden. Zij is geboren na de 2de poging en vandaag is mijn 3de prikdag van de eerste poging voor ons dus voor de tweede keer en wat spannend is het weer.

Wij gaan voor behandeling naar het Maasstad ziekenhuis locatie Zuider, zijn er hier nog meer mensen die ongeveer gelijk met ons op lopen?

Groetjes

Marije

Geplaatst

Hoi allemaal,

Helemaal nieuw hier en ik kan me ook bij jullie aansluiten.

Na een aantal jaar in de MMM (begonnen met Clomid, daarna Puregon en Pregnyl, IUI, maar helaas allemaal zonder resultaat..) zijn wij ook van start gegaanmet onze eerste ICSI behandeling.

Zaad van manlief bij de IUI's altijd voldoende maar wel heel wisselend en daarom voor de zekerheid nu door de fertiliteitsarts voor ICSI gekozen.

Superspannend allemaal!

30 oktober eerste prik Decapeptyl gezet, gelukkig was ik al dat prikken al gewend van de IUI's en heb ik er heel weinig moeite mee om mezelf te prikken.

Als mijn man dit zou moeten doen hadden we echt een groot probleem gehad!!!! :animatedwink:

Vandaag om 20.00u mijn prik Pregnyl zetten en dan donderdag de puntie.

Erg spannend, vooral omdat het de eerste keer is en ik niet goed weet wat ik ervan moet verwachten.

Bij de laatste echo 5 eitjes te zien, allemaal mooi groot.

We zitten nu een beetje in dubio of we 1 of 2 embriootjes (als die er zijn tenminste...) terug laten zetten. Het ziekenhuis adviseert omdat het de eerste ICSI is om er 1 terug te plaatsen, maar wij neigen toch heel erg naar twee.

Kan iemand mij hier advies over geven of wil iemand haar ervaringen met mij delen....

Alvast bedankt en heel erg veel succes allemaal!!!!!

Geplaatst

Hoi Denniszzz,

Welkom hier!

Ik denk niet dat iemand je advies kan geven... moet je zelf met je man beslissen. Er is een kans op een tweeling en willen jullie dat?

Bij mij hebben ze er ook 1 teruggeplaatst (helaas niet zwanger) en gaan we de volgende keer (over een paar weken hoop ik) weer 1 doen. Maar... mocht dat niet lukken ga ik goed nadenken over 2.

Succes!

Caroline

Geplaatst

Bij mij in het ziekenhuis doen ze in principe altijd maar 1 emmie, tenzij je ouder bent dan 38 of de emmies niet echt toppie zijn. Meerlingen zien ze als een complicatie en willen ze zoveel mogelijk voorkomen.

Geplaatst

Ik heb net in een ander topic ook nog een onderwerp over de discussie 1 of 2 emmies terugplaatsen gevonden! Superforum hier hoor!

En dan ook nog die snelle reacties, echt leuk.

We gaan, als er genoeg goede emmies zijn, toch voor 2. Mocht dat een tweeling worden, dan is die van harte welkom. Mede omdat we al zolang bezig zijn en uiteindelijk heel erg graag meer dan 1 kindje zouden willen hebben.

We zijn ons wel bewust dat een meerlingzwangerschap meer complicaties met zich mee kan brengen.

Bedankt voor jullie reacties en heel veel succes!!!

Geplaatst

Spanning hier alweer volop!

Morgen mag ook ik weer de eerste spuit decapeptyl zetten. Gelukkig is mijn hubbie daarbij, want de 1e is toch wel weer eng. Daarnaast is het meer dan een jaar geleden dat ik de laatste spuit zette.

Ik zal veel op het net zijn hier de komende tijd, mijn mannetje zit straks voor zijn werk 2 weken in Dld en zal dus ook niet bij een evt. punctie kunnen zijn.

Zal dus steun bij jullie gaan zoeken :)

Heel veel succes allemaal meiden en ik hoop dat we veel plakkerige emmys hebben met z'n allen!!

Geplaatst

Hai Gerreber,

Welkom! Jij hebt het complete traject dus al een keer doorlopen. Spannend hoor, om dan nu weer te starten. Wel vervelend dat je man in het buitenland zit. Maar we zijn er hoor! We lopen allemaal een beetje gelijk volgens mij. Ik ben de 20e begonnen met deca, er zijn er die de 21e zijn gestart. We gaan dus heel gelijk op!

Fran

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden