Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo allemaal,

Jeetje wat een verhalen weer zeg! Diep respect voor allen. Vandaag naar de uitgangsecho geweest. Toch weer raar om met de benen in de beugels te liggen, maar ook vertrouwd. Alles was oke. Ik heb net de eerste puragon gespoten. Lets go

Voor mij ging een vrouw de punctie in zonder verdoving. Ik zat met toch te zweten in die stoel!!! Wat een bikkel!! Ik zie erg op tegen de punctie, vorige keer goed gegaan maar ze hadden me valium gegeven waardoor ik in een roes zat en er nu niet meer veel van weet, behalve dat het pijn deed. Ach ik zie wel tegen die tijd.

Ik hoop dat er hier meer mensen zijn die ervaringen hebben zonder en met verdoving. Over de terugplaatsings discussie. Heel moeilijk. Ik heb nu gekozen voor één omdat ik en dat klinkt heeeel ego, ik weet ht, al een mooie meid heb. Ik kan een tweeling echt niet aan. Geloof me een eerste jaar met een baby is uitputtend, ondanks alles wat je er voor terug krijgt. Maar ik kan me voorstellen als je voor je eerste kind bezig bent dat je graag voor twee kiest. Luister naar je gevoel!

Oja hoe doen jullie dat stukje info onder je stuk tekst:icon_scratch:

tot schrijfs lief

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Isci,

voor een handtekening ga je naar je profiel. Klik op 'snelle links' (bovenaan) en dan op 'handtekening wijzigen'. Moet lukken!

Ik begrijpuit je verhaal dat dit je 2e poging is? Hoe is de vorige keer gegaan? Is je dochter daar het resultaat van?

Geplaatst

Leuk dat er zich al zoveel hebben aangemeld hier!

Gerreber, wat vervelend dat je de punctie alleen moet ondergaan!! Kom maar lekker veel op het forum, wij zullen er zeker voor je zijn (digitaal dan...)

Hier verder alles rustig nog. Heb tot nog toe geen last van de decapeptyl, voel me net als altijd. Hopen maar dat dat zi blijft! Hebben anderen last van bijwerkingen?

Geplaatst

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte hoe het is gegaan!

Heb trouwens niet morgen maar overmorgen de punctie, op donderdag.

Morgenavond voor het slapen een pilletje Oxazepam en Naproxen en dan de volgende ochtend al om 7.20u in het ziekenhuis zijn voor de punctie.

Vind de punctie hartstikke spannend en Gerreber lijkt me dus super vervelend als je hubbie daar niet bij is.

Maar ik weet zeker dat je hier ook een hele hoop (digitale) steun gaat vinden!!

We slepen elkaar er wel doorheen, toch?!

Geplaatst

Hallo meiden,

Wat een lieve reacties allemaal!

Om even een aantal vragen te beantwoorden; wij lopen in het AMC en hadden na onze laatste cryo poging een time-out gevraagd. Na 2 maanden melden wij ons weer en toen was er een wachtlijst van 4 maanden.

Je hebt nou eenmaal niet heel veel keus en wij zijn bezig met ICSI-TESE, dus maar ons geduld op de proef gesteld.

De punctie is de vorige x erg meegevallen en die valiumtabletjes doen wonderen. Gelukkig gaat mijn moeder mee, zodat ik toch nog een vertrouwd persoon bij me heb ;)

HEt bizarre is dat als deze poging slaagt (en dat gaat het ;) ) mijn man ook niet bij de bevalling aanwezig zal zijn.

Tegen die tijd zit hij voor 6 maanden in het buitenland.

Wij zeiden al; alles gaat bij ons anders, dus dan dit ook maar!

Ik blijf jullie ook volgen, het is fijn om een paar meiden te hebben die tegelijk lopen.

Vanavond de 1e spuit weer!!

Heel veel succes meiden.

Geplaatst

Ik hoop vanavond ook de eerste spuit te zetten, zit nog steeds te wachten tot ik ongesteld word. Zul je altijd zien: normaalgesproken heb ik een cyclus van 25 dagen, vandaag is dag 28! Maar goed, is het niet vandaag, dan toch morgen!

Succes weer met de eerste!

Caroline

Geplaatst

he fren,

Vananvond ga ik het proberen!! En oja mijn dochter is de eerste poging! Ik was toen nog erg jong en had echt helemaal niets meegemaakt. Toen de gyn over ivf begon dacht ik "hij is gek"dat is toch voor films haahaha, maar nee en daar is dit forum het bewijs van helaas.

Denissz SUCCES Morgen!!! Ik duim voor je. En bedenk maar dat het wachtbankje nu echt in zicht komt.... spannend

x

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik ga vanavond starten! Als mijn ongi doorzet, anders morgen... Heb net maar even een eigen topic aangemaakt, vond het zo leuk dat ik dat eens kon doen...

We maken er wat moois van!

Caroline

Geplaatst

Heey Icsi, bedankt voor je succeswensen! Die kan ik nu echt hard gebruiken!!

Vind het super spannend allemaal.

Gelukkig heb ik morgen niet echt veel tijd om me druk te maken, aangezien we al heel vroeg in het ziekenhuis moeten zijn. Vind ik helemaal niet erg.

Wel heel onwerkelijk dat morgen de punctie al is, heb ik toch wel naar uitgekeken en nu is het dan zo ver en kan ik het eigenlijk niet eens bevatten!

Ik hou jullie op de hoogte hoe het gegaan is.....

Geplaatst

hee dames,

Zijn jullie ook zo moe! mijn hemel als ik ga zitten kan ik slapen. Ben op het moment ook erg bezig met mezelf... arme man lief. Sorry moest eff spuien.

Gerreber, wat heftig joh. Maar goed bevallen kan je zeker zonder man!! Als je verloskundige er maar is!! Ik hoop dat je veel steun krijgt van je omgeving.

Geplaatst

Hai meiden

Spannende dingen allemaal!

Icsi en Elinorac: veel succes met spuiten. Leg de spuit een minuut of 5 voordat je 'm zet ff naast de koelkast om op te warmen - scheelt echt!

Denniszzz, spannend hoor, de punctie! Je loopt op ons voor, dus wel willen alles weten (ik in ieder geval wel!!)

X Fran

Geplaatst

Heee meiden,

De eerste spuit ging gelukkig zonder problemen. Toch wel even weer die drempel over. Gelukkig was mijn mannetje hier wel bij!

Hoe gaat het bij jullie??

Geplaatst

Hoi gerreber,

Mooi dat het goed ging, is toch weer even wennen denk ik? Ik ga vanavond weer de eerste spuit zetten, gisteren zette mijn menstruatie niet door (ik wilde te graag) pas een uur geleden echt ongesteld, dus starten! Ben wel weer een beetje zenuwachtig, vorige keer is al 5 maanden geleden...

We lopen dus mooi gelijk op!

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ja stom hè, dat je nu ineens zo graag ongesteld wilt worden?! Hopen dat het voor het komende jaartje de laatste x is ;)

5 maanden en nog een operatie gehad ook. Gaat nu alles wel goed?

Ik moet nu ook wachten op mijn ongi.. dan op dag 5 van mijn cyclus echo.

Welk ziekenhuis lopen jullie? Wij in het AMC en daar moet je 5 dagen voor menstruatie starten met spuiten van decapeptyl.

Heel veel succes en fijn dat wij gelijk lopen!

groetjes,

Gerda

Geplaatst

Heey meiden!

Vanochtend de punctie gehad en...... me 1000% meegevallen!!

Gelukkig!

Nu had ik ook maar vier eitjes, dus ze hoefden niet zoveel te prikken.

Alle vier van goede kwaliteit, dus nu maar hopen op een paar emmy's.

Zondag om 9.15u bellen of en hoeveel het er zijn en dan een eventuele terugplaatsing tussen 10.00-12.00 uur.

Bedankt nog voor jullie steun allemaal!!!!

Geplaatst

Denniszzz!!! WAUW wat fijn dat het meegevallen is!! Was je verdoofd of alleen aan de naproxen?? Ik ga zooooo duimen dat je vier mooie emmys hebt! en Dan zondag is een mooie dag. Doe lekker rustig aan en laat jezelf verwennen.

Doeiiiii liefs icsi

Geplaatst

Hoi gerreber,

Ik zit in het Maasstad in Rotterdam en de TP zal in het EMC zijn. Ik moet op ongidag 1 beginnen met decapeptyl en op dag 3 Gonal F erbij gaan spuiten, dag 10 eerste echo/follikelmeting.

Hoe weet jij precies wanneer je moet beginnen dan? 5 dagen van tevoren? Of ben je zo regelmatig?

Denniszzzz, mooi hoor! En zondag is inderdaad lekker rustig, ook met verkeer, scheelt stress... Succes!

Caroline

Geplaatst

Denniszzzz wat fijn dat het meeviel!! Spannend voor je de komende dagen! We hopen op 4 mooie embryootjes! Laat je er 1 of 2 terugplaatsen? (of was dat al gevraagd)?

Alle andere meiden, succes met spuiten!

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ben ik ook weer eens, erg druk gehad, sorry!

Gisteren mijn laatste keer de pil geslikt, en nu wachten op de rode duivels, ik hoop zo rond zaterdag of zondag, en dan einde van de week voor de uitgangsecho.

Wat gaat het bij jullie allemaal al hard, sommige hebben zelfs al de punctie gehad. Pfff, is toch wel even slikken als ik daar weer aan denk.

Nu viel het wel allemaal mega mee. Maar vorige keer wist ik er helemaal nog niks van, dus ik had ook niks om bang van te worden. (struisvogelpolitiek, hihi)

Liefs Diana

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden