Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat het beter gaat Fren! Twee dagen hard werken en er zijn er weer twee voorbij, toch?

Zitten we morgen echt allemaal op de bank? Ja, inderdaad, maar vergeet arme Gerda niet, die niet. Hoe is het met je Gerda? (Als je nog meeleest, kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad met ons...)

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik vind dat de dagen langzaam gaan!

Caroline

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Fren,

Hoop dat het werk je goed zal doen, een leeg bureau is ook leegte in je hoofd!!! En het is ook een lekkere afleiding.

Hoop dat het je rust geeft. Weten jouw collega's van jouw situatie?

Kaykay

Geplaatst

@Kaykay, voor wat betreft eitjes die niet bevrucht worden; hiervoor hebben wij een formulier moeten invullen en ondertekenen. Wat ermee moet gebeuren...

Geplaatst

Bij mij is de pijn in mijn eierstok vandaag helemaal weg gelukkig. Weet ook niet wat het geweest is...misschien toch teveel gedaan, gister voor het eerst weer (hard) gewerkt. Was misschien nog wat teveel voor mijn lijf.

Ik voel me verder redelijk 'normaal', merk dat ik wel bij alles wat ik voel denk: "zou het, zou het..?" Heel vermoeiend, want moet nog een dikke week wachten en het zegt toch allemaal niks wat je nu wel of niet voelt.... vind de tijd tot nu toe redelijk snel gaan, maar ben wel aan het aftellen hoor. Pfff wat is het spannend allemaal....

Moontje succes morgen en welkom om het wachtbankje dan!

Icsi, ik denk aan je meid. Wat een k..dag/tijd voor jou....

Geplaatst

Leeuw: fijn dat de pijn weg is. Wat het nu geweest is? Misschien gewoon van de punctie nog?

Fren: succes morgen op je werk. Hopelijk krijg je je werk weggewerkt voor de vakantie.

Ik heb vandaag ook buikpijn gehad. Net als dat ik ongesteld moet worden. Ik dacht ook aan een innesteling en dan de positieve logica dat bij twee embryo's ik het beter zou voelen hahhaa. Nee, zonder gekheid, ik wordt onzettend onzeker en ben bang voor een teleurstelling. En het andere moment ben ik weer positief. Ppfff, vermoeiend hoor.

Geplaatst

@ kaykay, ja, ik werk bij een klein bedrijf, dus iedereen weet het wel (behalve de twee nieuwe medewerkers die vorige maand begonnen zijn natuurlijk). Gelukkig wel, want zou het anders niet weten.

Moet zeggen dat het bij mij nog wel meevalt met de zenuwen. Ik ben er niet zoveel mee bezig moet ik zeggen (misschien ook wel afleiding gehad door de pijn). Wat is eigenlijk dag 1; de dag van de tp (in mijn geval zaterdag) of de dag erna? Ach, maakt ook niet uit, moet gewoon volhouden tot volgende week donderdag, eitje :elf:

Icsi, meis, al een beetje van de schrik bekomen? Ik denk aan je!

Geplaatst

@ audrey; zou het nu al mis kunnen gaan? We zitten pas op dag 3/4. Volgens mij is dat te vroeg en is het gewoon een reactie van je lichaam op de punctie en de terugplaatsing. Er is toch behoorlijk in en rond je baarmoeder gerommeld!

Geplaatst

Dag 1 is volgens mij de dag na de TP. Ik ben ook het ene moment heel positief: waarom zou het niet kunnen? En het volgende moment denk ik: wat is nou 20% kans?

BLEHHHH!!!

Geplaatst

hoi kaykay: het is zeker fijn dat we elkaar hier hebben. het heeft mij ook zeer zeker geholpen. Ik ben gestopt met roken, drinken deed ik al niet, slik onwijs veel vitamines en ook ik sport tijdens de tp niet. Al met al leef je naar iets toe en is het als het mislukt erg afkicken. Dus genieten van de emmy in je buik!!!

Fren wat fijn om te horen dat het beter gaat! blijven drinken hoor en veel rusten. Die twee dagen kunnen er echt wel bij.

Caroline, de tp is vreselijk van te voren denk je pff het wordt pas na dag 7 spannend. maar helaas. sterkt meid met de langzame dagen.

Moontje: joepie de poepie!!! genieten morgen maak er een heerlijke dag van en wat fijn zo voor de kerst!! mooie dagen hoor! enjoy

Gerda we denken aan je!! ook Diana die deze topic op gericht heeft!! hoe is het met je??

hier een beetje van de schrik bekomen en ook weer hoop want ik heb nog geen ongi gezien!! verder geniet ik erg van mijn dochter, vooral nu realiseer ik me weer wat een wonder ik al heb lopen en hoe dankbaar ik ben dat wat ik nu voel, mij de eerste keer bespaart is. Eerlijk ik had dit de eerste keer niet getrokken. Ik was toen net getrouwd en nog maar 25 jaar. postitief maar verder......maar ik mag nog wel eff hopen en verdrietig zijn hoor, tot de kerst haha

liefs en veel knuffels

Geplaatst

Ben ik even. Heel veel sterkte Marjan. Wat onwijs k*%t voor je! Dat is voor ons allemaal de nachtmerrie die we niet willen meemaken.

Voor de rest van de dames, hou binnen die emmies!! Lekker broeden allemaal.

Ga gauw weer aan het werk. Laatste dingetjes afronden en dan heerlijk vakantie!!

Geplaatst

In het boekje IVF/ICSI van het AMC staat dat buikpijn de meest voorkomende bijwerking van die rotbolletjes is. Dus laten we het daar dan maar op houden! En een week geleden was de punctie alweer. Wat dat betreft vliegt de tijd. Ach, ik denk dat het zo maandag is en dan nog maar een paar daagjes wachten. Wel prettig dat de kerst ertussen zit, anders was het helemaal slopend geweest.

Geplaatst

Hoi Dames,

Nou het is gebeurd! 1 emmy teruggeplaatst. Wel leuk om te zien, we kregen ook een echofoto mee.....

4 bevrucht en deze was van redelijke kwaliteit. Gyn gaf aan dat dat niets wil zeggen over de kans of je zwanger wordt.

7 jan bloed laten prikken en dan hebben we 8 jan de uitslag. Ik denk alleen dat ik wel eerder ga testen...

Liefs Moon

p.s. heb nog even van mijn buik gevraagd en hij gaf aan dat mijn eierstokken nog groot waren en dat de buikpijn daardoor komt. Vooral rustig aan doen was het advies

Geplaatst

Fren -- 1e icsi -- FM4 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Leeuw -- 1e icsi -- -- 2e echo 13/12 -- punctie 15/12 -- TP 18/12 -- testen 30/12

Caroline -- 2e icsi -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

Femke -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 18/12 -- TP 21/12 (??)

SterreMaud -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12 -- TP 20/12 (??)

Audrey -- 1e ivf -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Moontje -- 1e ivf -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12 -- TP 23/12 -- bloedtest: 7-1

Gerda -- 2e icsi -- echo 10/12 -- 14-12 punctie -- helaas geen TP

Icsi -- 2e icsi -- 8/12 punctie -- TP 11/12 -- testen 22/12

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- punctie 13/12 -- tp 16/12 -- testen 28/12

Geplaatst

Fijn Moontje!

Ik kreeg net helaas slecht nieuws: brief van het EMC dat er weer geen cryo's zijn... ik had zo'n goeie hoop omdat ze nu veel positiver klonk dan de vorige keer. k.u.t. begin te balen van dat invriesbeleid daar. Had de brief liever nog niet gehad, nu ben ik nog gestresster op het wachtbankje...

Caroline

Geplaatst

Nee, effe een enorme dip... dan denk ik weer: waarom zou deze wel goed genoeg zijn? Maar ja, is toch wel anders natuurlijk, of ze in een broedstoof zitten of in een baarmoeder (hoop ik...).

Baal enorm nu, de vorige keer moest ik na zowat 4 weken zelf bellen en nu komen ze al na anderhalve week met die brief!

Geplaatst

Lekkere timing zeg, om je dat middenin je wachtweken te sturen. Pffff.

Wat dat betreft valt er nog echt wel wat te verbeteren in het zh.

Moontje, goed nieuws! Leuk om te zien he, dat terugplaatsen?

Ik zal het schema ook nog even updaten:

Fren -- 1e icsi -- FM4 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Leeuw -- 1e icsi -- -- 2e echo 13/12 -- punctie 15/12 -- TP 18/12 -- testen 30/12

Caroline -- 2e icsi -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

Femke -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 18/12 -- TP 21/12 (??)

SterreMaud -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12 -- TP 20/12 -- bloedtest 31/12

Audrey -- 1e ivf -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Moontje -- 1e ivf -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12 -- TP 23/12 -- bloedtest: 7-1

Gerda -- 2e icsi -- echo 10/12 -- 14-12 punctie -- helaas geen TP

Icsi -- 2e icsi -- 8/12 punctie -- TP 11/12 -- testen 22/12

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- punctie 13/12 -- tp 16/12 -- testen 28/12

Geplaatst

he caroline, ik had precies hetzelfde dat is echt klote. Het lijkt een soort voorbode maar dat is natuurlijk absoluut niet. Een baarmoeder is heerlijk warm en jij straalt al je liefde erna toe. En ja als je emmy gezond is dan blijft tie lekker zitten. Hou vol hoor meid!!! geniet van de kerstdagen met je emmy in je buik!!

dikke knuffel

Geplaatst

Wat lief van jullie, ik zit hier met een grote glimlach... En Esthralita had dezelfde brief vandaag schreef ze in mijn topic dus ook balen voor haar. Ze zijn gewoon echt streng bij het EMC... Wanneer krijgt de rest van jullie het te horen over cryo's of niet?

Geplaatst

geen idee eigenlijk, ze zeiden na een week of twee. Dus tel daar de vertraging van de kerstpost bij op en dan krijg ik 'm als ik al getest heb. Denk ik. Hoop ik. :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden