Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Gast estrhalita
Geplaatst

Ik vind het netjes als jullie kunnen wachten. Vooral als je ziet dat er steeds meer bij 9/10 dagen al een positieve test in hun handen hebben. Dat heeft mij over de streep gehaald.

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jee Caroline, wat onwijs K. dat het niet gelukt is deze poging. Hopelijk sla je je er een beetje doorheen. Heel veel sterkte gewenst.

Estrhalita, voor jou dus echt heeeeel mooi nieuws. Na een licht streepje gewoon een CB die ZWANGER aangeeft. Gaaf!

Femke, Fren, Leeuw, Moon en Audrey, lukt het nog een beetje, met het wachten? Wordt steeds lastiger he.. (hopelijk ben ik niemand vergeten).

Ik heb al drie dagen last van hoofdpijn. Dat voorspelt niet veel goeds. Aan de andere kant ook vlagen van misselijkheid. Twee nachten geleden echt mega kramp in mijn baarmoeder en ik wist zeker dat het over was. Mooi niet dus, geen ongesteldheid te zien. Maar misschien dat dat wel door die gore bolletjes komt... dat dat de boel tegenhoudt.

Qua eerder testen; ik durf niet zo goed. Man wil het ook liever niet. Zijn er nog dapperen onder jullie die het wel durven? Fren; jij heb de test al in huis. Zou het knap vinden als je hem kan laten liggen tot de 31e!

Trouwens brief van het VU; 5 cryo's verdeeld over 3 rietjes. Dat heeft de spanning wel een beetje weg genomen.

Nou ladies, toy, toy, toy met wachten. Hopelijk hebben jullie fijne kerstdagen gehad. (bizar verhaal trouwens Fren, van je vader....)

Liefs!

Geplaatst

@ caroline, wat ontzettend balen voor jullie! veel sterkte!

@ Es, gefeliciteerd! Probeer er al van te genieten!!

Laatste week niet veel geschreven hier. Wilde niet teveel kijken....geeft veel positieve energie, maar ik laat me af en toe ook een beetje gek maken.....;-).

Maar Sterre, ik wilde even reageren op jouw stukje....Ik ben werkelijk exact dezelfde klachten. Hoofdpijn, misselik en kramp (net het gevoel alsof ik ongesteld word, maar nog niets....) Geen idee wat ik er van moet denken. Lig ook al even in bed, omdat ik echt last heb! We wachten het maar af....ik ga dit weekend denk ik zelf een testje doen, al ben ik benieuwd of ik dat vol ga houden! En Sterre, wat een super resultaat van de cryo's. Kan me voorstellen dat dat de spanning iets weg neemt. Hopelijk valt de brief morgen bij mij op de deurmat...ben erg benieuwd!

Fren, Audrey, Leeuw, Moon....denk ook aan jullie allemaal! Hopelijk allemaal groen!!

Weltrusten!

Geplaatst

Meiden!

Na een heerlijk weekend Antwerpen ook weer even in het net.

Een aantal meiden hebben al getest zie ik!

Es en Sabke gefeliciteerd!!

Caroline sterkte met het verwerken van de teleurstelling. Nu maar hopen dat we weer snel aan de volgende poging mogen beginnen.

Bij ons alles eens goed op een rijtje gezet. Vorig jaar hadden we nog 3 pogingen en nu nog maar 1 en dat maakt het toch extra spannend. Het is het laatste rietje zaad ook wat we nog hebben.

4 januari hebben we pas gesprek in het AMC.... Dan pas weten we waarom er geen tp is geweest. Als het aan de eicellen gelegen heeft dan ga ik dat hen wel kwalijk nemen. Zij wilden geen punctie op zaterdag doen en hebben mij 2 dagen langer door laten lopen...

Pfff... is en blijft nog een beetje spannend en ik hoop echt dat we niet voor 4 maanden de wachtlijst op moeten..

Jullie heel veel succes en maak er een mooi begin van voor 2010!!

Geplaatst

Es: Gefeliciteerd!!! :hussy::occasion16::occasion18:

Caroline: een hele dikke knuffel van mij.

Voor wat betreft vroeg testen, in mijn zk mag je pas testen 15 dagen na tp (bloedtest) en dat is me echt te lang. Ik las bij een aantal dat die 12 dagen na TP een thuistest mogen doen (heb ik toch goed gelezen). Dus heb bedacht dat ik dat ook ga doen. Dus ik ga zondag of maandag testen.

Enige probleem is dat bij mijn vorige zwangerschap ik pas bij 6 weken een positieve test had (4 test ervoor waren negatief), maar dat heeft waarschijnlijk gelegen aan het feit dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is.

Liefs Moontje

Geplaatst

Moontje, in het VU waar een aantal van ons zitten moet je op dag 12 na tp bloedprikken, dus geen thuistest doen. Ik denk dat ze in het bloed eerder kunnen zien of je zwanger bent dan de urinetest. Daarom ben ik ook een beetje huiverig voor een thuistest...ik zit vandaag op dag 11 na tp en ook nog steeds geen bloed te zien, begin steeds meer hoop te krijgen...maar wat jullie al zeggen, het kan ook van die bolletjes komen. Ik heb precies dezelfde klachten als jullie, Sterre en Femke: hoofdpijn 3 dagen (vandaag trouwens niet), misselijk (vanmorgen ook weer), en alleen geen krampen in de baarmoeder. Ik dacht ook dat hoofdpijn niet veel goeds voorspelde maar nu ik nog steeds niet ongesteld ben, denk ik dat het misschien ook met zwangerschapshormonen te maken kan hebben.

Ik moet morgen bloed prikken, denk dat ik vandaag wel een thuistest haal en deze morgen ga doen in de wachttijd na het bloedprikken (je wordt pas tussen 14u en 16u gebeld geloof ik).

Meiden succes nog even met wachten. Geen bloed geeft moed!

Geplaatst

Oh en Sterre, 5 cryo's wat super zeg! Dat haalt zeker de druk een beetje van de ketel! Als deze niet lukt is er nog geen man overboord, fijn zeg!!!

Geplaatst

Caroline hoe is het met je???? Hier gaat het met ups en downs. Ik heb niet echt heel veel verdriet van mijn emmy maar meer het gevoel dat mijn dochterje geen broertje of zusje kan krijgen pfff dat vind ik loodzwaar.

Leeuw: volhouden meid!! super spannend!! liefs

Geplaatst

He Marjan,

Gaat wel, met vlagen verdrietig maar ik hou vertrouwen, het moet gewoon lukken de volgende keer, dan gaan we er hoop ik 2 terugplaatsen als het kan. Ik heb ook 1 huilbui gehad en dat was toen ik naar mijn slapende dochter keek en inderdaad bang was dat ze nooit een broertje of zusje zou krijgen... Maar aan de andere kant kan ik dan ook denken: wij hebben tenminste al een dochter, zovelen op dit forum hebben nog helemaal geen kind, hoe moeten die zich voelen na weer een mislukte poging. Ik kan het gelukkig relativeren maar dat maakt de wens niet kleiner.

Heb net met het ziekenhuis gebeld en kon pas op 4 februari terecht voor de evaluatie. Eigenlijk moet er ook een cyclus tussen zitten maar ik ga proberen of ik toch niet eind januari mag beginnen. Mag 4 januari bellen met de arts.

Sterkte en we houden elkaar op de hoogte.

Caroline

Geplaatst

He meiden, wat is het slopend he, dat wachten. Ik zit op dag 10 vandaag en voel dus weinig. Ben alleen snel moe. Maar als jullie allemaal klachten van misselijkheid en hoofdpijn hebben, zet mij weer aan het twijfelen. Gekmakend!!!

Leeuw, nog 1 dagje... dan heb je duidelijkheid! Wij gaan ook zelf testen in de wachtperiode; vind ik toch specialer om een eventuele zwangerschap zelf te 'ontdekken' dan dat van een wildvreemde over de telefoon te horen...

Moontje, wij krijgen idd een bloedtest na 12 dagen, maar es mocht volgens mij na 12 dagen zelf testen. Kan me voorstellen dat je dat ook gaat doen.

Sterre en femke, wanneer mochten jullie ook al weer? Femke, duim voor je dat je net zo'n mooie cryo-brief krijgt als sterre. Ben ik wel een beetje jaloers op hoor!

Audrey, jij ook morgen toch? Hou je het nog vol? Moet je zelf testen of ook een bloedtest?

Icsi, caroline, gerda; ik vind het knap dat jullie ondanks alles toch nog optimistisch blijven!! Ik denk aan jullie en duim dat 2010 voor ons allemaal een topjaar wordt!!

Nu maar weer verder met schilderen; de kleur grijs is toch iets paarser dan verwacht, dus hoop dat het nog een beetje bijtrekt als het opgedroogd is....

X Fren

Gast estrhalita
Geplaatst

In het emc doen ze geen bloedtest en mag je na 12 dagen thuis testen. Ik testte met dag 9 al positief dus het kan best hoor eerder testen.

Succes dames

Geplaatst

Fren, volgens mij kun je nog weinig opmaken uit de klachten hoor.....! Het kan van alles zijn. Geen klachten en geen bloed, klinkt best hoopgevend! Spannend hoor, nog 2 nachtjes slapen.....!! Knap dat je kunt wachten!

Ik zit ook in het Vu maar kan mijn bloed pas laten testen ba 15 dagen. Op 4 januari. Dit ivm het weekend. Ga dus wel zelf zaterdag-zondag al een testje doen als de rode duivels niet hebben doorgezet. Vandaag heel moe, klein beetje hoofdpijn, en een klein beetje buikpijn........

Wel zeer goed nieuws gehad, we hebben 8 cryos. Daar zijn we erg blij mee. Fren, kan me voorstellen dat je daar jaloers op bent, ik had het jou ook ontzettend gegund...! Wat Sterre zegt, neemt een heel klein beetje spanning weg.

Het wordt nu echt spannend voor ons! Leeuw veel succes morgen!

Geplaatst

Ik ben ook jaloers Femke, 8 cryo's, wauw!! Maar het is je van harte gegund, wat een fijn gevoel moet dat zijn dat je niet alles weer opnieuw hoeft te doen voorlopig (en hopelijk helemaal niet meer...).

Succes meiden het wordt nu wel weer spannend hier!

Caroline

Geplaatst

Wat is het toch spannend allemaal! Morgenvroeg gaan we een zelftest doen en donderdag dan de bloedtest. Ik heb voor donderdag een afspraak voor een telefonisch consult met de gyn. Ik krijg dan de uitslag van de bloedtest en ook te horen of er cryo's zijn. Ik voel me nog steeds goed. Geen ongiklachten. Wel erg moe en misselijk met vlagen. M'n man en ik zijn positief. Ik hoop dat ik vannacht kan slapen, zo gespannen ben ik!

Femme en Sterre: mooi aantal cryo's!

Fren: nog twee nachtjes slapen voor jou. Ik heb een goed gevoel bij jou...

Leeuw: voor jou morgen ook DE dag van de waarheid. Succes!

Moon: ik snap ook goed dat je zelf gaat testen, eerder dan de bloedtest.

Marjan, Caroline en Gerda: onwijs bedankt voor jullie steun ondanks de grote teleurstelling bij jullie.

Geplaatst

@Femke & Audrey, thanks voor jullie vertrouwen :-) moet zeggen dat ik zelf ook wel veel vertrouwen heb, al hoop ik dat dat terecht is natuurlijk.

Ben vanmiddag bijna bezweken onder de spanning; wilde heel graag testen, maar vriend wilde niet. Nog 2 dagen geduld hebben dus.

Femke, wat een super score wbt de cryo''s. Geeft zeker wel rust denk ik, toch?

Voor de rest: lekker doorbroeden :-)

X fren

Geplaatst

Femke wat een super nieuws inderdaad!! Het zou toch gek zijn als je niet van 1 van al die emmies zwanger zou worden. Voorlopig in elk geval geen nieuwe hormoonbehandeling, wat een fijn vooruitzicht! Ik ben ook jaloers, maar toch ook dolblij dat wij ook nog 2 cryo's hebben, ondanks de erbarmelijke zaadkwaliteit van mijn vriend...

Audrey, leuk dat we tegelijk gaan testen. Ik begin nu ook behoorlijk nerveus te worden!! Heb inmiddels de kruidvattesten in huis gehaald en ga morgenochtend voordat we naar het VU gaan testen met ochtendurine. Pffff slopend dit laatste wachten!!!

Dacht net trouwens toen ik bij een vriendin op het toilet zat een beetje bloed aan het wc papiertje te zien, ik schrok me een hoed, bleek het door de roze bloemetjes erop te komen....nou morgen eindelijk duidelijkheid, ik ben er ook wel aan toe nu!

Laat het jullie weten!

Geplaatst

Meiden,

ik kon de verleiding toch niet weerstaan en heb getest: negatief......

ook toch wat bruine afscheiding nu, dus 1 en 1 is 2...Helaas, we zijn verdrietig maar nog een beetje verdoofd en houden moed.

Morgen de bloedtest ter bevestiging, maar ik ben "blij" dat we het nu alvast weten.

xx

Geplaatst

K** leeuw!! Wat ontzettend balen voor jullie. Denk wel dat het 'fijn' is dat je het nu al weet en niet morgen van een wildvreemde het moet horen. Maar het is en blijft een klotebericht. Ik denk aan je. Wel fijn dat jullie nog 2 cryo's hebben. Nieuwe ronde, nieuwe kansen moet je maar denken.

:hugg:

Gast estrhalita
Geplaatst

He Leeuw balen voor je. Succes in ieder geval vandaag met de bloedtest en het verwerken van deze poging.

Geplaatst

Heb ik weer hoor. Heeeeeel erg licht positief. Wel na 5 minuten, maar eigenlijk kun je het (nog) niet positief vinden. Want het is heeeeeeel licht, bijna niet te zien. Het is een kv 2 voor 5 test en die geven volgens mij geen schaduwlijntjes aan. Het lijntje dat ik zie is net zo dik als de controlestreep alleen heeeeeeel vaag. Ik wil jullie dan ook vragen met te wachten met feliciteren, want ik ben er niet gerust op en durf zeker niet volmondig te zeggen dat ik zwanger ben. Ik denk wel dat er HCG in mijn bloed aanwezig is, maar of het voldoende is en blijft om een zwangerschap in stand houden moet nog even blijken denk ik. Morgenvroeg voordat we naar ziekenhuis gaan doen we er zelf nog een. Het kan ook nooit eens normaal hier gaan.

Leeuw: erg voor je. Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden