Ga naar inhoud

Wie starten er half november met ICSI??

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik weet ook niet of ik het durf... Aan de andere kant, al die groene regels zijn wel verleidelijk!!

Fijne kerst meiden, hier is het begonnen met regenen, dus de sneeuw zal wel snel weg zijn...

• Reacties 781
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

Ik wens jullie allemaal een hele fijne kerst toe!! ik ga proberen er ook wat van te maken. Ik lees veel met jullie mee hoor, maar neem een klein beetje afstand omdat ik toch verder moet. Mijn man wil nog een keer Joepiee!! maar eerst maar de feestdagen door en dan nog een snoepreisje!

heel veel geluk dikke kus

Gast estrhalita
Geplaatst

Marjan super dat je man nog een keer wil. Onwijs voor jullie

Gast estrhalita
Geplaatst

Vanmorgen weer een test gedaan en het blijft een heel licht streepje. Dus ik vrees het ergste eigenlijk. Heb nu geen testen meer in huis dus moet wachten tot de kruidvat morgen open is en dan kan ik weer testen kopen. Ik baal wel dat ik nu geen testen meer heb zeg. Het zou toch niet meer van de Pregnyl kunnen zijn he.

Geplaatst

Hoi Es en anderen,

Es, ik hoop van harte dat het goed blijft gaan!

Ik heb helaas heel slecht nieuws... Eergisteren kreeg ik weer die hoofdpijn en zelfs een beetje roze bij het afvegen, gisteren weer de hele dag hoofdpijn dus ik wist het eigenlijk al. Vanmorgen voor de zekerheid een test gedaan en hartstikke negatief... Geen fijne Kerst voor mij dus...

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

O Carolien wat balen, maar zolang je nog niet officieel ongesteld bent?? Je mag tenslotte pas de 31ste testen?? In ieder geval heel veel succes.

Ja hier ook grote twijfel hoor. VOoral omdat ik geen testen meer in huis heb en ik wil niet die van de apotheek gaan kopen of zo, maar me gewoon bij het kruidvat houden. Want daar heb ik nu een streepje bij dan kan ik ook duidelijk het verschil zien. Ben dus nu opzoek naar een kruidvat die open is vandaag, maar denk dat ik moet wachten tot morgen 12 uur.

Geplaatst

Nee hoor, ik weet het 99 % zeker... eigenlijk misschien wel 100... Het is precies hetzelfde scenario als de vorige keer: paar dagen hoofdpijn, maar mentruatie wordt nog even tegengehouden door de bollen... Ik heb nog een Kruidvattest, kom maar halen haha!!

Gast estrhalita
Geplaatst

Haha je woont toch niet in Rotterdam he? Balen . Ik heb net in je eigen topic ook al gezegd misschien tarwekiemolie gaan slikken. Dat bevorderd de innesteling??

Ik blijf het zeggen ik vind het echt balen voor je hoor.

Geplaatst

Oh Caroline, wat erg!! Als je er zo zeker van bent zal je gevoel waarschijnlijk wel kloppen, maar toch zou het inderdaad ook nog te vroeg kunnen zijn....je weet het niet toch?? In elk geval heel veel sterkte voor nu! Ik hoop nog even voor je, wie weet.....

Estthrlita, een streepje is een streepje he! Misschien kun je nu beter juist even een dagje niet testen om het verschil straks te kunnen zien. En er is in heel NL geen kruidvat open nu denk ik....nog even geduld meid!!! Zit vast goed!

Geplaatst

he Caroline, wat vreselijk, ik had zo'n goede hoop!! enne die tarwekiem olie heb ik ruim een maand 2x per dag geslikt en je weet t resultaat. Weetje meiden niets helpt echt, kijk maar naar de mensen die gewoon zwanger worden, die doen soms echt ongelooflijke dingen en toch baren ze de een na de ander. Vergeet al die drugsbabies niet!!

Niet twijfelen aan je zelf. We doen alle oke. Goh wordt er gewoon emotioneel van.

Es: meid een lichte test is ALTIJD GOED. ga gewoon genieten vandaag en laat los. morgen zijn de winkels weer open en dan is het vroeg genoeg.

liefs marjan

Geplaatst

Es: inderdaad, niet zo twijfelen. Over een paar dagen is de streep vast duidelijker. Alvast een voorzichtig gefeliciteerd van mij!

Caroline: wat balen voor jullie!!!! Heeeeeeeeel teleurstellend!

Marjan: super dat je man nog een keer wil proberen!

Hier alles goed. De dagen vliegen om. Het is alweer een week geleden, de terugplaatsing. Ik voel me goed, heb nergens last van tot nu toe...

Geplaatst

Oh Carolien, wat ontzettend KUT. Ik had zulke goeie hoop! Ik hoop dat je het een plekje kunt geven. Maar moet ook zeggen, zolang er geen rode duivels zijn is er wellicht een ietsiepietsie hoop?

Geluk en verdriet liggen weer erg dicht bij elkaar, maar Es, volhouden; een streep is een streep...

Audrey; ik heb hetzelfde als jij. TP een week geleden en ben er niet zo veel mee bezig. Voel me ook niet anders dan normaal, ben alleen hondsmoe. Zo rond half 10 - 10 uur wil ik nog maar 1 ding en dat is naar bed. Maar goed, dat kan ook komen vanwege het feit dat ik een week vakantie heb en alle spanningen van de afgelopen maanden eruit komen.

Meiden, hou vol!

Geplaatst

Hoi Fren,

Ietsiepietsie hoop, tja... ik zeg dat ook wel eens tegen anderen... het gaat hetzelfde als de vorige keer en ik weet dat die bollen de menstruatie tegenhouden. Als ik overmorgen nog geen bloed zie ga ik nog wel een keer testen maar weet je... ik heb dezelfde test als Estrhralita en zij had een kwartier voor mij de TP. Als het positief zou zijn zou ik toch ook al een licht streepje moeten zien op dag 10, maar er is helemaal niets te zien.

Dus van jullie wil ik nog graag wat groene regels zien, verder gaat het best goed op het wachtbankje!

Caroline

Geplaatst
Hoi Fren,

Ietsiepietsie hoop, tja... ik zeg dat ook wel eens tegen anderen... het gaat hetzelfde als de vorige keer en ik weet dat die bollen de menstruatie tegenhouden. Als ik overmorgen nog geen bloed zie ga ik nog wel een keer testen maar weet je... ik heb dezelfde test als Estrhralita en zij had een kwartier voor mij de TP. Als het positief zou zijn zou ik toch ook al een licht streepje moeten zien op dag 10, maar er is helemaal niets te zien.

Dus van jullie wil ik nog graag wat groene regels zien, verder gaat het best goed op het wachtbankje!

Caroline

he lieve Caroline, ik wil je absoluut geen valse hoop geven hoor, je weet zelf het beste hoe je je voelt enz enz. Maar elke emmy is uniek en nestelt zich op een ander tijdstip in, dus dat Es een kwartier voor je was zegt niets. Ik had er vorige keer twee, tegelijk teruggeplaatst en er is er een blijven plakken, Wie weet waarom, ik bedoel de condities in mijn baarmoeder waren exact hetzelfde, zo zie je maar: het zegt dus niets.

Geplaatst

Dank je Marjan, als ik die stomme hoofdpijn niet had gehad had ik ook nog wel hoop gehad maar die heb ik altijd als ik ongesteld moet worden... Wisten we maar hoe de conditie in de baarmoeder was... Dus jij had er 2 toen je zwanger werd? Zoals ik in mijn eigen topic schreef: de volgende keer laat ik er ook 2 terugplaatsen, ik neem aan dat dat mag. Hopelijk toch iets meer kans...

Caroline

Gast estrhalita
Geplaatst

Zo deze dag is bijna weer om. Morgen naar het Kruidvat om toch nog wat testen te kopen. Wil toch een duidelijkere test.

Zie hier het testresultaat tot nu toe.

Foto-GGUAGTQQ.jpg

Het resultaat is ook echt pas na een minimaal 5 min. af te lezen hoor. Dus er is nog maar weinig HCG in mijn lichaam. Hopelijk tekent hij maandag zeker duidelijker. Ik ga proberen morgen niet te testen, proberen ;)

Geplaatst

Caroline: Ja ik had twee emmy's en alleen mijn dochter is blijven plakken. Ik ga voor de volgende keer weer voor één. Ik ben namelijk geen oermoeder hahaha ik zou een tweeling niet kunnen handelen de eerste anderhalf a twee jaar. erg hé.

es: sorry maar ik moest wel eff lachen bij het zien van de test foto's. Meid wees blij gewoon blij zijn. Je kan moeilijk de komende negen maanden elke dag een test doen. Ik zou dol blij geweest zijn met een heeeeeel licht streepje. dikke kus

Geplaatst

Het is de laatste keer, vandaar, ik denk dat je toch meer kans hebt, zo zie je maar bij jou. Mijn vriend wil ook geen tweeling, ik zou de voorkeur hebben voor één omdat we al een dochter hebben maar twee zouden welkom zijn! Eerst maar eens zorgen dat er twee goeie emmies komen volgend jaar... Ik weet niet of ik eind januari alweer mag beginnen of dat ik tot februari moet wachten, zal volgende week het zh eens bellen.

Caroline

Geplaatst

Hoi dames, ik wil even reageren op de foto's van de testen,

als ik het vroegtesterstopic moet geloven geven kruidvat goedkope testen vanaf 15 hcg licht positief en de clearblue digitaal vanaf 50 pas(die zonder indicator)

Ik zit nu op wd 12 en het streepje van de kv testen zijn bij mij ook niet mega dik, wel duidelijk maar niet knallend.

En de clearblue geeft wel zwanger aan, dus ik denk dat we ons van de kleur van die kv testen niet te veel moeten aantrekken. Een streep is een streep.

Caroline, super balen! Heel veel sterkte ermee...

Ook de rest van de negatieve testers, dit zijn niet de leuke tijden.

Ik zelf heb positieve testen in handen en ik twijfel ook nog bij elke buikkramp eerlijk gezegd. Ik geloof pas dat ik zwanger ben als ik een hartje heb gezien...

Geplaatst

Wij hebben gisteren besloten om niet eerder te testen. We vinden allebei de symboliek van de data erg mooi (test 31-12, tp op de verjaardag van mn moeder), dat we daar niet aan willen tornen. Ik moet de 31e s morgens naar het zh om bloed te prikken en word dan s middags gebeld met de uitslag. We hebben wel afgesproken smorgens ook een zelftest te doen, ant de hele dag wachten op dat telefoontje lijkt me killing!

Hoe is het verder met iedereen? Caro, heb je het al een beetje kunnen verwerken?

Moontje, Femke, Leeuw, Sterre, hoe zit jullie bankje lekker? Gaat het goed?

Gerda, Isci, jullie zullen waarschijnlijk inmiddels wel andere dingen aan je hoofd hebben dan dit topic, maar ik denk ook aan jullie!

Es, al een beetje aan het idee gewend? |Ben het met Sabke eens; de streep is behoorlijk duidelijk hoor!!

X Fran

Geplaatst

\heb nog even het lijstje weer opgezocht, er volgt een spannende week voor iedereen!! Heb ons even op volgorde gezet. Ik maak niemand rood of groen, das niet aan mij vind ik.

Icsi -- 2e icsi -- 8/12 punctie -- TP 11/12 -- testen 22/12

Estrhalita -- 2de IVF (3de kindje) -- punctie 13/12 -- tp 16/12 -- testen 28/12

Leeuw -- 1e icsi -- -- 2e echo 13/12 -- punctie 15/12 -- TP 18/12 -- testen 30/12

Fren -- 1e icsi -- FM4 14/12 -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Caroline -- 2e icsi -- echo (4!) 11/12 -- punctie 13/12 -- TP 16/12 -- testen 31/12

SterreMaud -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 17/12 -- TP 20/12 (??)

Audrey -- 1e ivf -- punctie 16/12 -- TP 19/12 -- testen 31/12

Femke -- 1e ivf -- 2e echo 15/12 -- punctie 18/12 -- TP 21/12 (??)

Moontje -- 1e ivf -- 6e echo 18/12 -- punctie 20/12 -- TP 23/12 -- bloedtest: 7-1

Gerda -- 2e icsi -- echo 10/12 -- 14-12 punctie -- helaas geen TP

Geplaatst

Hoi Fren,

Ik heb al ergens geschreven dat ik nog geen traan heb gelaten maar dat dat op een onverwacht moment wel gaat komen denk ik, of als ik bloed zie. Verwacht vanavond of morgen ongesteld te worden (2 dagen na de bolletjes) en dan ga ik pas rood kleuren, ook op het officiele wachtbankje...

Goed als je je kunt inhouden, inderdaad een mooie datum, is ook mijn officiele zoals je weet maar ik had al verwacht die niet te halen. Ik denk dat jij het tegen die tijd al wel een beetje weet hoor... hoe dan ook.

Succes allemaal in deze spannende week!!

Caroline

Geplaatst

hallo allemaal, Spannende week voor sommige van ons. Hier gaat het goed. Natuurlijk krijg ik elke dag nog wel een waas van verdriet, oneerlijkheid enz enz. Zoals gister bij de reclame van pamers (happy birthday) pff dat steekt.

Verder ben ik nu bezig met afvallen!! jeetje mina ik ben 10 kilo aangekomen van het niet roken, vol vreten en hormonen. Dat laat ik niet meer gebeuren hoor. volgend jaar gaan we het weer proberen. Ik baal ervan dat mijn dochtertje iedere dag een beetje ouder wordt en ik niet zwanger ben. Het leeftijd verschil wordt steeds groter en niet te vergeten ik wordt ook steeds ouder.

Maarja er is niets aan te doen. Februari gaan we starten met de deca. Dus eff relax nu.

Wens jullie een hele goede groene week dikke kus

Geplaatst

Caroline: Ik hoop dat je hoofdpijn deze keer geen signaal is en dat je emmy gewoon lekker is blijven plakken. Maar wat ontzettend spannend! Heel veel sterkte de komende dagen.

Es: Gefeliciteerd!!!!!!!

Bij mij gaat het goed op het wachtbankje... ben er nog niet zo mee bezig (gelukkig maar) Heb wel bedacht dat ik waarschijnlijk al op 4 jan ga testen (dat is 3 dagen eerder dan de bloedtest) De test is al in huis (KV)

Voor alle anderen; deze week wordt spannend voor jullie. Heel veel succes en ik duim voor jullie!

Liefs Moontje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden