Ga naar inhoud

vragen, voeding, opvoeding, oftewel: serieuze zaken!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he gezellig hier!

ik wil savonds pap gaan geven, heb dat al ns geprobeerd, maar dat vond ik heel lastig met spenen. ga t vanavond weer proberen, maar volgens mij heb ik ook wel ns gelezen dat t nu met 6 maanden t best met een lepeltje kan! weten jullie daar iets van?

Verder ben ik erg benieuwd naar jullie schema's.

Ik probeer ebbe 1 potje fruit of groente/vlees/aardappelen (ong. 200 gr) te geven en dan 4 flessen, maar dat lukt helemaal niet. hij huilt rond elf/12 uur om nog een fles en als ik die minder maak is hij smorgens om 6 uur aan t gillen om de volgende. hij heeft dus echt wel meer behoefte! hoe doen jullie dat? richtlijn is dus 800 ml melk en 200 gr bijvoeding, maar hij wil 1000 ml melk en 200 gr bijvoeding...

help!

verder heeft ie volgens mij een sprongetje, hij huilt wat meer. maar dat eten is erg leuk hoor!

net ging hij eten en poepen tegelijk, viezerikje!

bianca, wat een goed idee, misschien kunnen we dat bij ebbe ook proberen! t cb zei dat hij nu vooral spuugde omdat hij nogal beweeglijk is. misschien hoeft die melk dus wel niet meer!

zou leuk zijn.

wij drinken trouwens met de bfree ik denk nummer 2, maar weet dat neit eens meer. hij drinkt al heel lang uit deze speen, maar zolang het nog goed gaat gaan we t niet veranderen he...

groetjes!!!

lis

• Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb het ergens gelezen maar ik weet niet meer waar haha.

José, hier ook nog zo'n muts die elke dag alles uitkookt hoor (weliswaarin de magnetron maar toch) en ik gebruik ook nog voor elke voeding gekookt water hahahaha. Op het kdv krijgt ze geloof ik gewoon uit de kraan maar goed....bacillen krijgt ze genoeg binnen hihihi.

Geplaatst

Ja en ik lees vandaag op het pak dat het dus inderdaad is dat je kraanwater moet gebruiken...ga ik dus ook maar doen!

En ik heb de comfort altijd verkeerd gedaan.....dat moet je oplossen in gekookt water....oh wat ben ik erg...vanaf vandaag ga ik alles goed lezen...hahahahaha

Geplaatst

hallo meiden,

ff een reactie op de B-free= flessen

het verschil tussen de gewone B-free flessen en de = is dat het blauwe dingetje dat aan het systeem zit

nu eraan vast zit

ze hadden heel veel klachten dat het elke keer kapot ging!!

maar ik vind hem echt super milan heeft nergens meer last van!!

en hij krijgt ook nutrilon pepti met spa blauw

5x 180cc spa blauw met 6 schepjes nutrilon pepti

en tja.. bijvoeding mag hij helaas nog niet

hij mag wel het eind van de maand rijstebloem erbij in zijn voeding

en fruit mag hij pas volgende maand!!(6 mnd)

jammer hoor,maar het is beter voor hem!!

groetjes rosalie

Geplaatst

Hoi Roos, jammer dat Milan nog niets mag, maar idd als het beter voor hem is! Hij kan zijn hele leven nog lekker smikkelen hihi.

Wij gebruiken gewoon de aventfles en speen en dat gaat prima, gewoon gekookt kraanwater en geen spa blauw. Wij hebben weer gehoord dat spa blauw weer niet goed is, om gek van te worden toch???

Misschien moesten wij het water wel koken omdat er heeeeeeeeeel veel kalk in het water zit hier..geen idee ik roep ook maar wat....

En het uitkoken van alles,ach ik vind het niet zoveel werk en het schaaltje en de lepeltjes van haar fruithap die gaan wel gewoon de vaatwasser in haha.

Ruiken bij jullie die spenen trouwens ook zo erg naar "melk" ? hahahaha, ja logisch, snap ik, maar zelfs nog na het sopje en mijn uitkook ritueel.

OVer dat gekookte water: volgens mij mocht Cynthia het gewoon in een kan in de koelkast zetten van de kraam...en wij moesten alles apart zetten wat van Carolijn was hahaha

Geplaatst

ja je wordt er toch helemaal gestoord van!!

tegen ons hebben ze weer gezegd dat we spa blauw konden gebruiken omdat daar minder zout en andere dingen in zouden zitten!!

Geplaatst

ja dat was het geloof ik..tegen ons zeiden ze dat er te weinig van bepaalde dingen in zit hahaha. Donderdag moeten we weer, als ikeraan denk zal ik het eens vragen hihi.

Geplaatst

Wat een verschil dan weer in adviezen wat je krijgt,

spa blauw, geen spa blauw e.d.

Daar word je nou onzeker van.

Wij "moesten" van de kraamhulp het water koken en dan afgekoeld in de koelkast zetten.

Maar een collega van hubbie moest een jaar terug juist spa blauw of bar le duc gebruiken en absoluut geen kraanwater.......

Ik maak me er inmiddels niet meer druk om, het zal wel goed zijn wat we doen denk ik dan!

Geplaatst

ja heel verschillend!

wij moesten van de kraamhulp het water koken, maar later las ik de 'voorschriften' (soort algemene voorschriften als die bestaan, weet niet meer waar) en daar stond dat dat niet meer hoefde sinds enkele jaren. sindsdien warm ik koud water uit de kraan (die ik even laat doorlopen eerst) in de magnetron... maar dit bewaar ik dan verder niet. als ik iets meeneem gebruik ik gekookt water.

ik kook nog maar een of twee keer per week uit... (lui) en was de fles altijd met heet water zonder zeep (ik ben altijd bang dat er zeepresten blijven zitten) zal dat erg zijn?

ebbe is gezond dus t zal wel meevallen...

ik had dit volgens mij eerder ergens geschreven op een verkeerd topic...hoei...

groet,

lis

Geplaatst

ik denk dat het allemaal een beetje op hetzelfde neer komt hoor!!

dat is hetzelfde als navelbandjes

en de ligging van het kindje in bedje

dat verschilt toch ook zo erg!!

Geplaatst

ja, ik mocht van de kraam ook gewoon gekookt water gebruiken, maar omdat de kwaliteit in Belgie toch minder is gebruik ik Evian of Bar le Duc.

En José, wij kwamen er ook pas na een maand achter dat je voor Friso Comfort gekookt water moesten gebruiken om het op te lossen. Ook lekker goed gelezen hier....Maar dat kwam omdat het bij de Nutrilon AR weer niet hoefde. Ach, ze heeft er niets aan overgehouden hoor.

Lis,

ik geef Famke 's avonds een papfles met de 1,2,3 speen van Bfree en dat gaat goed. Ik doe er ruim een eetlepel rijstebloem door. Ik heb gistermorgen geprobeerd om een bord pap ermee te maken en dat te geven, maar dat is met rijstebloem net iets teveel geknoei. Ik wacht wel tot ze normale pap mag, dat is iets dikker. Ze hebben trouwens ook een papspeen van de Bfree. Wie weet is dat iets om te proberen. Voor de gewone melk gebruik ik ook speentje 2 hoor!

Rosalie,

jammer dat milan nog geen bijvoeding mag. Heb je wel iets om naar uit te kijken. Het is zo leuk om daarmee te knoeien...Betekend ook meer was, want ze knoeien wat af hoor!

Hier eet Famke als een dijkwerker. Er gaat een potje van 200 gr. groente in en 200 gr. fruit per dag. Wat ze ook lekker vindt zijn de potjes milky, melk met fruit. Echt smullen. Haar mondje gaat open als een spreeuwebekje. Nadeel is wel dat er suiker inzit, dus ik geef het haar heel af en toe!

Wat vind Laura de dietiste van deze potjes?

Corine

Geplaatst

hallo,

Wij gebruiken papspenen voor de "papfles" de dodie papspeen , gaat hartstikke goed..4 lepels er in in de laatste fles.

Lis , hier drinken ze ook meer hoor(vooral Faas) 4 flessen van gem 230, anders gilt hij heeeel hard. en dan ook nog 220 gram groente/fruit

Ik gebruik normaal gesproken afgekookt water, maak een 2 liter kan voor voor de hele dag, als ik snel moet pak ik gewoon warm water uit de kraan hoor..mag gewoon...

Jose, comfort moet je inderdaad aanmaken met heet gekookt water anders werken de stoffen niet, had mijn zus voor haar beeb ook niet gelezen en kwam er na 3 weken achter...........

Grüsse Cynthia

Geplaatst

tot vanmiddag dacht ik, hmm, vragen over voeding die heb ik niet....

Len eet altijd heel goed, en ook alles.

Tot vanavond...

Hij eet sinds deze week met ons mee (eerst at hij eerder.)

Hij eet hetzelfde als ons (kreeg hij eerder ook al)

Maar vanavond wou hij echt niet eten.. aard.-broccoli-kip, heeft hij al vaker gehad, dus niks nieuws. Na een paar happenduwde hij mijn hand weg.

Toen hebben we een potje (kant en klaar) gemaakt.. ook dat wou hij niet.. toetje heb ik niet gegeven.

Toen melk (opvolgmelk) wou hij ook niet..

Later op de avond, heb ik zelf wat pudding gegeten, en daar at hij wel hapjes van mee...

(ik weet het fout........... )

Maar was allang blij dat hij toch iets heeft gegeten.

Hoop niet dat hij vannacht wakker wordt van de honger.. :dry:

Ik wil niet dat het eten hem tegen gaat staan, ik heb vroeger best problemen gehad met eten (lust veel niet, en moest aan tafel blijven tot het bord leeg was, ik vertikte het om iets te eten wat ik niet luste en zat dus tot bedtijd aan tafel, naar een vies bord te staren..)

Dit wil ik voor Len echt niet, en heb wel even doorgezet, maar push hem niet.

We zien het morgen wel..

Amanda

Geplaatst

en amanda, hoe is het vannacht gegaan?

ik hoop lekker geslapen...

ebbe wordt sinds het nieuwe regime om 6 uur wakker, vanmorgen zelfs 10 voor 6...

maar verder lukte het wel.

we deden dit:

7uur fles 200

10 uur fruithapje

13:30 fles 200

17:30 fles 200

21:30/22:00 fles pap 230

en dan kan die laatste fles natuurlijk steeds eerder...

dit is toch ok?

maar...op het kdv willen ze niet later dan 16:00 de fles geven, en t fruithapje om half 2. tja, dan gaat ebbe natuurlijk niet slapen tot 21:00... ik heb m dus vandaag (hij kwam van t kdv en dus al 3 flessen gehad) een half potje groente gegeven en nu slaapt ie nog, dus dat lukt ook.

alleen is dat wel extra, maar misschien wel ok voor m. ik weet ook niet hoeveel fruit ze gegeven hebben. er zit wat minder tijd tussen dus dat zal misschien ook wel wat minder zijn dan een potje van 200 gr.

een extra eet moment dus wel..zo is het dan:

7:00 fles 200

11:00 fles 200

13:30 fruit+sap

15:00/15:30 fles 200

18:15 groente 100 gr

21:30/22:00 fles pap 200

wat vinden jullie?

bianca, hoe gaat t met overstappen? hoe ver ben je al en lukt het goed? merk je verschil?

ik ga zo maar ns kijken naar die jongen,

liefs, lis

Geplaatst

hmmm Lis, vannacht drama....

Half 8 naar bed, om 12 uur wakker, huilen.

Even laten huilen maar ging niet meer slapen, toen een fles gegeven omdat we dachten dat hij honger had, maar heeft nog gehuild tot half 3...

En om 8 uur weer klaarwakker.

Smiddags een half uurtje geslapen, en vanvond om 8 uur naar bed.

Vandaag heeft hij goed gegeten gelukkig.

Soms vraag ik me af waar hij de energie vandaan haalt (zo weinig slapen) dat belooft nog wat voor de toekomst.... :bullrider: (haha die is echt leuk)

Jouw schema ziet er wel goed uit, volgens mij deed ik het ook ongeveer zo. Idd de laatste fles steeds eerder, ik vervroegde hem steeds een kwartiertje, een paar dagen, en dan weer eerder.

Wat gek dat het kdv het doet zoals zij willen, hebben jullie niets in te brengen?

Geplaatst

Fijn dat Len weer goed heeft gegeten Amanda..is toch weer effe zorgen hoor.

Lis wij hebben ongeveer hetzelfde schema..ook omdat ze op het kdv geen fles geven na 16.30(zit er nog maar eentje)

nu 7.30 fles

10.00 fruit

12.00 fles

16.00 fles

18.00 groente

20.00 fles met pap(lekkurrr)

en ze slapen door, ze blijven wakker tot 20.00 dan gaan ze huilen en geven wijde fles, eerst om 22 uur maar ze wilden zelf vroeger en dat heb ik gewoon veranderd en ze slapen blijkbaar ook door..

Succes

Geplaatst

Lis, dat schema van jou ziet er zo toch prima uit? Lijkt grotendeels wel op het onze denk ik?

Bij ons gaat het (ongeveer) zo:

7.00 uur fles 200 ml.

9.00 uur fruit (ev. met sap)

11.00 uur fles 200 ml.

15.00 uur fles 200 ml.

17.00 uur groente

19.00 uur fles 200 ml.

Er kan soms wel een half uurtje speling inzitten en verder doen we het in het weekeinden of als we vrij zijn (zoals nu) een beetje rustiger aan en beginnen we 's ochtends rond 8.00 uur.

Verder eten de dames ongeveer 100 gram fruit per dag. Groente gaat minder hard, dat vinden ze niet zo lekker. Ongeveer 50 gram per persoon gaat er nu in denk ik. Maar dat moet gewoon groeien.

Zolang Ebbe tevreden is met jouw schema moet je gewoon lekker zo doorgaan. Je merkt vanzelf wel als tie meer wil. Ik merk aan Kim nu ook dat ze meer trek heeft, die kan vooral van het fruit heerlijk smikkelen.

Is het normaal dat kdv zulke "eisen" hebben? Ik heb daar namelijk geen ervaring mee.

Geplaatst

Ik had een proefverpakking opvolgmelk Nutrilon standaard in huis en dacht gistermiddag: Zal eens proberen of Marissa dat wil drinken. Ik had er geen verwachtingen van. Tja hoor, ze dronk zo even 110 cc op. Ik had de 123 speen van Dodie op de fles gedaan en op stand 1, kleinste gaatje. Gisteravond wou Fred haar de laatste voeding voor de nacht met de fles geven en toen hadden we de AR in het flesje gedaan. Marissa sliep half, maar toen ze een slokje nam, werd ze wakker en werd boos (gebeurt nooit met de laatste fles van de dag, die drinkt ze altijd redelijk goed.) Ze had dus goed in de gaten dat ze 'smiddags wat anders gehad had... We waren van plan om heel langzaam, vanaf vandaag over proberen te gaan op de opvolgmelk standaard, dus geen AR. Maar afbouwen zal er nu vast niet in zitten. Vanmorgen weer geprobeerd om de gewone Nutrilon 2 te geven en weer dronk ze 120 cc! En dat is echt bijzonder, normaal drinkt ze maar ongeveer 45 cc 'smorgens bij de eerste fles. Ze drinkt wel heel anders, ze is natuurlijk gewend om hard te moeten zuigen met die AR en dat hoeft met de Standaard Nutrilon natuurlijk niet. Ik was toch wel heel bang dat ze met de Standaard via de sonde weer zou gaan spugen, maar vanmorgen nog 50 cc via de sonde gegeven en ze heeft niet gespuugd. Hopelijk blijft dat zo. En anders maar de AR geven als ze wat via de sonde moet hebben. Voor dat ze de sonde kreeg spuugte ze ook niet meer met de fles. Ze spuugte alleen weer hele grote hoeveelheden als ze wat via de sonde had gekregen. Zelf denken we nog steeds dat die sonde steeds veel te diep heeft gezeten en dat een oorzaak van het spugen geweest is. Maar goed, daar zullen we nu wel achter komen nu ze de Standaard ook via de sonde krijgt. Straks eerst maar eens even een grotere verpakking voeding ophalen...

Zo kun je maar weer zien dat, hoe klein ze ook nog zijn, dondersgoed in de gaten hebben dat ze de vorige voeding wat anders gehad hebben...

Geplaatst

We willen voor Marissa nu overgaan op een nieuw schema.

7.00 uur fles 200 cc. Wat ze niet drinkt, via de sonde geven. Ze mag nu ook pap eten (i.o.m. de kinderarts.) We gaan dat maar eens proberen voor de fles aan.

10.30 uur fruithapje. meestal eet ze zo'n 100 cc

11.30 uur fles. Kijken wat ze drinkt, meestal zo'n 80 cc

14.00 uur fruithapje en proberen of ze diksap wil drinken (gaat tot nu toe nog niet.)

17.00 uur groentehapje en daarna fles, meestal eet ze zo'n 100 cc groente en drinkt dan nog zo'n 80 cc uit de fles.

21.30 uur fles (meestal drinkt ze zo'n 135 cc.)

23.00 uur sonde aansluiten. Ze krijgt dan nog 240 cc via de sonde, verspreid over 4 uren.

We willen kijken hoe dit gaat, als ze totaal inclusief hapjes op zo'n 900 cc uit komt, dan zijn we al tevreden. We willen heel langzaam gaan proberen om die nachtvoeding via de sonde te gaan afbouwen, als ze overdag wat meer gaat drinken uit de fles. We wachten dus rustig af...

Geplaatst

Wat een goed nieuws zeg Bianca, zie inderdaad maar. Als je wat probeert wat je gevoel zegt.

En natuurlijk super voor Marissa dat ze ineens zoveel drinkt..tja over smaak valt niet te twisten ...

Mijn zus zat voor haar dochter op allergycare van 33 euro per pak en nu is ze aan het menden met de friso 1 en dat gaat nu ook goed..zo zie maar

Cynthia

Geplaatst

Bianca, wat super dat Nutrilon1 goed gaat. Heb ik wel een vraagje; sinds wanneer heeft ze die dikkere ontlasting? Kan namelijk ook komen door een te snelle overgang naar andere voeding. Maar misschien is dat helemaal de oorzaak niet?

Ons schema (sinds afgelopen weekend de fruithap erbij)

8.00 fles 210cc / 7 schepjes

meteen weer naar bed en als ze wakker worden tussen 10-11 uur 50g fruit

12.00 fles 210cc

daarna slapen tot gemiddeld 16.00

16.00 fles 210cc

soms nog even slapen van 17.30-18.30

19.30 laatste fles 210cc en naar bed

Hier hebben ze geen voorkeur voor smaken uit de fles.

Zijn al borstvoeding en Nutrilon HA gewend en nu dus gewone Nutrilon; gaat er allemaal goed in

Fruit gaat goed. Als je Thomas zijn mond met de lepel afveegt houdt ie hem wagenwijd open voor de volgende volle lepel haha.

Iris is iets afwachtender.

Vanavond hapje aardappel toen ik aan het eten was; prachtige mimiek en het kwam er direct weer uit haha

Groetjes weer

Geplaatst

he meiden,

wat fijn dat jullie je schema's zo mooi neer hebben gezet, vooral de hoeveelheden bijvoeding was ik nieuwsgierig naar.

klinkt een beetje hetzelfde ja, het kdv vond bij ons 6 voedingen te veel, of dat hij eerst aan fruit moest wennnen en dan aan groente, maar ik ga t nu toch gewoon zo doen als dat laatste schema, bijna als die van een paar van jullie dus, alleen fruit op een ander tijdsstip, maar om een uur of 10 slaapt ebbe meestal (die begint tegenwoordig weer om half 6 te piepen met tussenpozen...) dus da's niet handig en t kdv snap ik ook wel. die hebben ook andere kindjes en moeten een beetje plannen, dus daar wil ik niet al te moeilijk over doen.

vraagje: als jullie groente geven, is dat dan gewoon groente of een hele maaltijd met aardappel(of rijst/pasta) en een beetje vlees. ik geef namelijk ook wel ns die potjes, maar als ik het zelf klaarmaak doe ik liever nog groente en aardappel alleen...en jullie?

amanda,

len dus toch een beetje van slag... ik hoop dat je vannacht beter hebt geslapen. dan ben je er net aan gewend dat je door mag slapen (ok soms tot maar 6 uur maar toch) en dan krijg je ineens weer een huilend kindje snachts... hopelijk gaat t weer snel over. ik kan me wel voorstellen dat t met elkaar te maken heeft, het slechte slapen en eten...hoe gaat t nu?

bianca, klinkt goed zeg dat marissa veel meer wil drinken van de gewone... scheelt ook best veel in dikte he? als ze zo goed gaat drinken mag dan de sonde eruit? dat zou toch wel heerlijk zijn.

groetjes,

lis

Geplaatst

Die dikkere ontlasting heeft ze sinds de eerste behandeling bij de manueel therapeut. Marissa had o.a een blokkade onderin haar rug, dit kon de dunne ontlasting verklaren. Maar toen die blokkade weg was, door de behandeling bij de manueel therapeut, kreeg ze ineens harde ontlasting. Op dat moment was er geen verandering wat betreft de voeding.

Ze heeft nu gelukkig weer iets betere ontlasting, zeg maar: normale ontlasting. En dat is sinds ze de opvolgmelk krijgt.

We doen nu 150 cc water en drie schepjes Nutrilon 2 standaard en 2 schepjes Nutrilon AR. Helemaal standaard lukte nog niet, ze verslikte zich te vaak omdat ze gewend was om heel hard te zuigen uit de fles met die AR. Ze drinkt nu iets meer dan met de volledige AR. Meestal nu zo'n 100 tot 135 cc per fles en dat is al een hele vooruitgang! Gisteren zat ze totaal met hapjes en flessen op ruim 1000 cc!!! (ze heeft alleen 'sochtends en s'nachts nog een beetje via de sonde gekregen, verder de hele dag niet!) Als dit zo twee weken blijft door gaan, dan gaan we overleggen met de kinderarts of de sonde eruit mag. We hebben afgesproken dat ze in ieder geval 650cc uit de fles en hapjes zelf, zonder sonde, moet eten voor de sonde eruit mag. Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat ie er na een paar dagen weer in gaat. Maar we wachten eerst even af hoe het zo blijft gaan.

Geplaatst

dat klinkt goed joh! wouw 1000 cc!

ik denk dat wij straks hetzelfde hebben als ebbe over gaat naar 'gewoon'. dan moeten we misschien ook weer een andere speen zoeken... heb je dat al geprobeerd? eentje met een kleiner gaatje? maar misschien went ze er wel aan, ik word altijd kriebelig van al die verschillende spenen, ebbe is erg ongeduldig namelijk....

heerlijk dat jullie een beetje uit de voedingsellende komen he? maar ik kan me voorstellen dat je t zeker wilt weten voor je de sonde eruit haalt, dat kan niet fijn zijn...

lis

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden