Ga naar inhoud

vragen, voeding, opvoeding, oftewel: serieuze zaken!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Lis,

We gebruikten de papspeen 123 van Dodie, nu de gewone 123 speen van Dodie. Op gaatje 1 (kleinste gaatje) met de Standaard voeding en nu de gemengde voeding (met een deel AR er nog doorheen) op gaatje 2. Nu verslikt ze zich niet.

Het is inderdaad altijd maar weer een zoektocht naar de juiste speen...

• Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marissa heeft vanmorgen haar sonde eruit getrokken... We hebben besloten om hem er eerst uit te laten en geen nieuwe meteen in te brengen! We willen eens zien hoe dat gaat, we geven dan vanaf nu nog wel een nachtvoeding met de fles. Vind het wel spannend hoor, maar als het niet gaat en ze niet genoeg krijgt, dan gaat er snel weer een nieuwe sonde in. We gaan er geen strijd weer van maken.

Wel een kaal gezicht zo zonder sonde, moet er nog wel aan wennen...

Geplaatst

oh wat spannend bianca......hopen dat het goed gaat en ze dat vervelende ding niet meer in hoeft!

Hier ook nog steeds een slechte eter....vanmorgen 60 cc toen 100cc toen 80 cc net 30 cc en vanavond gaat er wel weer een volle in van 160 en vannacht 100!

en ze eet wel bijna een potje fruit.....of een banaan met sinaasappel op.....maar die melk daar houd ze niet van!

iemand nog tips?????????????????

Bianca vanaf wanneer ben jij met de 4 maanden liga begonnen....ik zit er aan te denken om het haar ook maar te gaan geven....dan krijgt ze in iedergeval iets meer binnen!

het liefst zou ik een fles vervangen door groente en fruit want dat vind ze heerlijk...van de week brocolli met een aardappel...ze vond het heerlijk!

ik heb ook de liga en sinaasappel al samen gegeven en dat vind ze ook lekker!

Maar ik mag nog geen fles vervangen!

Geplaatst

Ik heb Marissa 1 keertje die Liga van 4 maanden gegeven en daarna die van 6 maanden omdat ik niet wist of die van 4 mnd wel geschikt was om als koekje te geven. Die van 6 maanden (Liga) vindt ze lekker, maar ik vind die wel behoorlijk kruimelen, waardoor ze soms stukjes achter in haar mondje krijgt... Ik geef haar meestal die koekjes van Bambix, vanaf 6 maanden. Die zijn wat harder waardoor ze er lekker aan kan sabbelen. Het gaat me ook meer om het idee dat ze wat aan die smaak zal wennen dan dat ze echt wat binnen zal krijgen. En echt hele koekjes gaan er echt niet in hoor, ze slikt er een beetje aan en sabbelt wat. Die van Liga eet ze wel makkelijker, door het sabbelen wordt die week, maar kruimelt soms dus ook behoorlijk. Als je het wil proberen, zou ik je toch die van Bambix aanraden...

Heb je haar al eens Kwarkolino of Yogolino proberen te geven? Is in ieder geval te koop bij Albert Heijn. Marissa vindt die soort toetjes echt heel lekker! Ik geef het ook wel eens als tussendoortje.

Heb je al eens geprobeerd om haar op de arm, lopende door de kamer te voeden? Ja, het klinkt heel raar en mamma's van een kindje die geen voedingsprobleem heeft, zou wel raar opkijken dat ik Marissa op deze manier probeer te voeden. Maar het werkt wel. Al zingende loop ik dan langs de tv, de draaiende droger, wasmachine etc... Dat zorgt voor afleiding en dan drinkt ze altijd wel wat. Ze wordt nu zwaarder en dat merk ik wel in mijn armen, maar heb er alles voor over, als ze maar lekker drinkt.

En hoe zo'n potje fruit eet ze leeg, die van 100 of 200 cc? Jij geeft die vanaf 4 mnd zeker nog? Dat zijn toch die kleinste potjes?

Ik ben al met die potjes vanaf zes maanden begonnen toen Marissa nog geen vijf maanden was. Dat mocht van de kinderarts, was geen probleem. En die vond ze veel lekkerder, vooral die groentepotjes, er zit veel meer smaak aan. Ik heb ook wel eens geprobeerd om zelf fruit en groente te pureren, maar ben daar op een gegeven moment eerst mee gestopt omdat Marissa zo verstopt raakte van de banaan en ze vond het fruit uit een potje lekkerder. Maar ik wil het toch wel weer gaan proberen om de hapjes zelf te maken.

De potjes van het Kruidvat (eigen merk) bevallen Marissa goed. Verder heb ik allemaal verschillende merken en soorten in huis. Eigenlijk lust ze alles wel, maar van sinaasappel houdt ze niet echt.

Geplaatst

dank je voor je antwoord bianca.....ja eetprobleem...wat een gedoe is dat.....nu is anne-meya gelukkig goed op gewicht maar dat wil ik nu ik gestopt ben met bv wel zo houden.....mag best iest vanaf maar niet veel!

Ik probeer er rekening mee te houden met boodschappen...als wij iets eten wat ze mag hebben...dan geef ik haar dat vers...ook het fruit...maar ook vaak krijgt ze gewoon een postje...anne-meya vind eigenlijk al het fruit lekker.......even in het bakje van de staafmixer en het is net zo fijn al de potjes.

Alleen groente is wat minder...maar daar doe ik nu aardappel doorheen op advies van laura en dat gaat goed....en soms een beetje uit een potje appel van olvarit!

Verder ben ik even met groente eigenlijk gestopt en ga ik daar weer mee beginnen als we terug zijn van vakantie...anders moet ik zoveel meenemen!

Ja ik gef dan de potjes van 4 maanden!

Nee rondlopen heb ik nog niet geprobeerd maar dat zal niet gaan lukken hier...vanaf dat ik gestopt ben met bv krijgt ze de fles in de wipper....anders blijft ze maar naar mijn borst zoeken.

Bij jheroen drinkt ze ook beter...maar ja die is ook niet altijd thuis...of wel thuis maar aan het werk!

En wat leuk hè dat ze al zelf een smaak hebben...anne-meya vind sinaasappel heerlijk...eigenlijk alles wel...kiwi heb ik nog niet gegeven..weet ook eigenlijk niet of ze dat hebben mag!

Geplaatst

Manuela, heb je het al geprobeerd bij Kiki, met boterham?

Amanda

Geplaatst

Nee,Amanda Ik doe dat morgen,ik wilde dit weekend nog geen ruzie met mijn dochter:fist:

Morgen vertel ik jullie hoe het is gegaan.

Groetjes Manuela

Geplaatst

Nou,daar komt ie !!!!!!!!!!!

Nee,niks ! ze moest er vanmorgen niks van weten.

Ze heeft nu een andere ritme.

7 uur wakker en dan de fles 210 water 7 scheppen met bambix

Nou,dan maar even wachten tot mevrouw weer moe wordt ,eerder was dat na een uur maar nu niet meer,om half 9 naar de winkel gelopen met mijn vrolijke meid en om half 10 lekker een kopje koffie gezet en een boterham gesmeerd.Voor haar lekker met smeerkaas en er een lekkere balletje van gedraaid ! wat een kliederboel maar ja,ik kom bij haar met dat bolletje en echt ik zweer het, ze ziet van een kilometer afstand al dat het om brood gaat:disgust: heb haar toen maar een lekkere banaan en een sinasappel gegeven en nu ligt ze dus in bed.Ik denk tot een uur of 12 en dan proberen we het gewoon weer !

Dus wordt vervolgd

Manuela

Geplaatst

Hahaha, Manuela, ik zie dat al helemaal voor me.

Jij zwetend in de keuken met brood/smeerkaas onder je nagels en dat kleine wuppie draait gewoon haar hoofd om en zegt nog net niet dat je het zelf op mag eten.

Ik lach er wel om, maar kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt. Gelukkig maak je er (nog) geen drama van.

Succes morgen!

Geplaatst

hahaha Manuela, geweldig. Voor jou niet natuurlijk, Kiki is een slimme meid!

Ben benieuwd of je het nog eens geprobeerd hebt.

Len wil tegenwoordig alles wat wij eten.....

Geen probleem (zolang het niet te gekruid is enzo)

Als hij pap eet, moet ik echt wachten met mijn boterham anders wil hij de pap niet meer, heeft hij de pap op, dan eet hij ook nog mijn boterham op....

Jaja... maar het is zó leuk..

Amanda

Geplaatst

Hallo Dames

Jullie mogen best lachen hoor ! doe ik ook

Ik heb het vanmorgen weer geprobeerd maar nee is nee !!!

Had lekker een banaan klein gesneden en een balletje brood met smeerkaas,is toch dezelfde kleur dacht ik maar ze had het direckt in de gaten.

Heb haar een stukje ontbijtkoek voorgehouden die nam ze wel in de hand en af en toe proefde ze ervan maar zei toch maar nee.

Manuela

Geplaatst

goh wat een wijsneus zeg haha. Enne...misschein een domme vraag hoor, maar doet ze dat bij alle kleuren brood? hahaha

Geplaatst

Heel bekend Manuela, kinderen die geen brood lusten. Ik was er vroeger ook zo eentje. Ik vroeg om een bammetje, omdat ik dat leuk vond om te vragen, maar opeten, ho maar. Ik zal eens aan mijn moeder vragen hoe zij dat destijds heeft opgelost. Inmiddels gaat het er wel in hoor, maar ik ben wel kieskeurig over welk brood.

Bianca,

Ben heel benieuwd hoe Marissa het doet zonder sonde. Wie weet gaat het vanaf nu gewoon goed zonder omdat ze de gewone Nutrilon zo lekker vindt. Als ze daar niet van spuugt, zit het wel goed lijkt me.

Ik heb trouwens tot nu toe ook potjes gegeven, maar ga vanaf vandaag zelf koken. Heb een babycook aangeschaft en ga eens lekker experimenteren. Voor de weekendjes en weekjes weg, haal ik wel gewoon potjes hoor. Dat is gewoon makkelijker.

Famke eet op dit moment heel goed. Ze zit al volledig op 2 maaltijden en 3 melkflessen. Op een gegeven moment ben ik gestopt met alles te laten proeven en ben ik er maar ingedoken, om het zo maar te zeggen. Tot nu toe lust ze alles. Vanaf het weekend ben ik ook met vlees begonnen.

Zo ziet haar schema eruit:

7.30 papfles 180 ml met 6 schepjes en een beetje bambix

11.30 200 gram AGV met 50 ml fruitsap

15.30 melkfles 180 ml met 6 schepjes

18.00 200 gram fruit

's avonds papfles 210 ml met 7 schepjes en een beetje bambix (tijd wisselt, soms ligt ze om 19.30 al op bed en geven we haar een late voeding, soms krijgt ze om 20.30 de fles en gaat ze daarna naar bed)

Ik wil gaan proberen om het fruit iets eerder te geven, zodat de papfles rond 20 u kan, zodat we haar niet meer hoeven wakker te maken voor de fles

Ik verdeel de pap over de ochtend en avondfles, omdat melk ook niet meer haar favoriet is. Het lijkt me wel mogen, omdat het samen ongeveer de hoeveelheid is die ze als papbordje mogen eten (of doe ik het zo fout Laura??)

Woensdag moet ik naar het CB en dan hoor ik wel of het goed gaat zo. Famke doet het er in ieder geval heel goed op.

Corine

Geplaatst

Marissa is nog steeds sonde-vrij! En het gaat echt redelijk goed zo zonder de sonde!

We hebben zelfs al twee nachten geen flesvoeding meer gegeven, volgens mij krijgt ze nu overdag zo ook wel genoeg. We moeten vanavond naar het cb, daar ook maar eens vragen of we het zo goed doen.

- 06.45 uur eerste fles. 150 cc water en 3 schepjes Nutrilon 2 en 2 schepjes AR. Gisteren en eergisteren dronk ze 105 cc, vanmorgen in een half uurtje en spelenderwijs toch 160 cc!

- Rond 10.00 uur fruithapje, meestal eet ze tussen de 80-120 gram

- Rond 11.30 uur tweede fles. We bieden hetzelfde aan als 'smorgens en meestal drinkt ze zo'n 120 cc.

- Rond 14.30 uur fruithapje of een toetje o.i.d. Ze eet dan ongeveer 100 cc.

- Rond 17.00 uur groentehapje uit een potje (vers wel geprobeerd, maar ze heeft liever een potje, hum wat is dat nou? Is mijn gekookte eten niet lekker genoeg, haha...) Maar dan eet ze heel wisselend, de ene keer 100 cc, de andere keer een heel potje.

We geven dan nog een fles na en kijken dan wel wat ze op drinkt, meestal drinkt ze toch nog redelijk, zo'n 100 cc.

- 21.30 uur weer een fles. We bieden haar nu 200 cc aan en deze dronk ze gisteravond leeg!

De laatste dagen krijgt ze tussen de 800 en 900 cc binnen (flessen en hapjes). Lijkt mij wel voldoende, of denken jullie er anders over?

Ze spuugt helemaal niet meer, we zijn de zantac ook aan het afbouwen en dat gaat prima!

Hopelijk blijft het zo doorgaan. Als ze overdag wat minder eet/drinkt, dan geven we 'snachts gewoon nog een nachtvoeding...

Geplaatst

Marissa wil geen pap eten of drinken, dat krijgen we er nog niet in... Ze proeft het en dan gaat meteen dat mondje dicht, ze wil het niet hebben. Die pakjes van Nutrilon, ze heten goede nacht, is opvolgmelk met granen, wil ze wel drinken... Vreemd he? Hebben jullie nog tips???

Geplaatst

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA,ze heeft een halve brood op !!!!!! met pindakaas.Maar dat mag ze niet zo veel,dus morgen maar proberen met leverworst.

Bedankt voor de tip !! en zo zie je maar weer,de aanhouder wint

Manuela

Geplaatst

oww wat goed Manuela!! weet je zeker dat het niet de pindakaas is die ze zo lekker vindt? hahaha, oeps...

morgen weer, nou spannend, ben wel erg benieuwd hoor!

bianca, helaas zou ik niet weten wat je hier aan kunt doen....maar is het zo erg dat ze dat van nutrilon drinkt dan? nee toch?

Geplaatst

vreemd Bianca.. ik heb geen tips voor je.

Manuela, wat geweldig!!! En met pindakaas, niet echt iets waarvan je zegt, mm dat vinden kindjes lekker... haha Eet ze trouwens wel fruit? Ik doe Len wel eens banaan op de boterham. Ben benieuw of ze nu de smaak te pakken heeft.. succes!

Amanda

Geplaatst

Wat goed dat Kiki een half broodje heeft gegeten! Hopelijk smult ze er morgen ook weer van!

Gisteren op het cb overlegd wat betreft de pap. Sommige kindjes lusten geen pap en dat is geen probleem. Ze komt niets te kort volgens het cb. Ze mag een broodkorstje (kreeg ze al een weekje) en dan binnenkort eens proberen of ze hele kleine stukjes brood wil eten met leverpastei of smeerkaas. Ben benieuwd. Als ze nu een kruimeltje achter in haar mondje krijgt, begint ze nog meteen te kokhalzen...

Pap wil ze echt niet hebben. Maar wel die Nutrilon Goede nacht (opvolgmelk met granen.) Dat mocht ze ook wel hebben. Maar ik ben bang dat dat nogal erg vult, er staat niet voor niets Goede Nacht op... En dan heeft ze denk ik nog niet zo snel weer trek in een hapje of een flesje...

Geplaatst

klinkt goed Bianca! En wat betreft die goede nacht melk, dat is toch ongeveer hetzelfde als melk met pap. Ik geef Famke nu ook al granenpap (vanaf 6 maanden), i.p.v. rijstebloem, en het gaat erin als koek! Marissa ook al aan het brood, leuk. Ga ik met Famke ook vanmiddag proberen. Mogen ze nu al beleg op het brood? Ik dacht dat het pas met 7 maanden mocht, maar er zit een verschil in wat ze in NL en in Belgie mogen.

We hebben wel al Liga geprobeerd en dat gaf ook van die kokhalseffecten. Dan spuugt ze gelijk alles weer uit. Heerlijk, alles onder de koek. Maar ze vindt het wel lekker volgens mij.

Een half brood, wauw Manuela, dat krijg ik zelfs niet voor elkaar, ha ha ha. Nee, ik begrijp het wel hoor. Gelukkig gaat het de goeie kant op.

Heb gister een aantal potjes met de babycook gemaakt. Broccoli, aardappels en kip. Courgette, aardappels en gehakt en sperciebonen, aardappels en gehakt. En lekker dat ze het vindt. Veel lekkerder dan de potjes nog, en die gingen er al zo snel in. Ga vanmiddag eens aan de slag met worteltjes en vis en aubergine met kip. Ook het verse fruit vliegt erin! Zo leuk om dat te zien!

Maar het liefst eet en drinkt ze wat wij drinken. Ze kijkt het zowat van ons bord af....

Ga eens wat neuzen op de andere topics, nu Famke slaapt. Je weet nooit hoelang....

Liefs Corine

Geplaatst

Corine, jij bent echt een superkok zeg, leuk!

Ik geef zelf alleen nog maar fruit, maar dat komt omdat ik deze week 3 avonden weg was.

Morgen ga ik ook groente-aardappel proberen. Iets van Bloemkool of zo denk ik, of wortel.

Iris krijgt verstopping als ik de pap opvoer, dus maar even bij het fruit en groente houden voorlopig. Thomas is net een vogeltje, die alles naar binnen schrokt.

Broodbeleg mag hier inderdaad ook vanaf 6mnd. Jam, smeerkaas, smeerworst etc is dan het makkelijkste.

Groetjes weer

Geplaatst

Ik wist niet dat ze verstopping konden krijgen van de pap. Heeft Famke ook last van. Vanmorgen had ze hele hard keutel. Maar ze heeft gister ook banaan op. Mag ik haar trouwens zowel 's morgens als 's avonds een papfles geven? Ik doe 's avonds ongeveer 2 eetlepels pap in de fles en 's morgens 1. Bij elkaar nog niet zoveel als dat ik een bord pap zou geven, dus ik dacht dat het wel OK was.

Wauw, 3 avonden weg. Ik weet niet of ik dat red hier. Nu valt er voor ons ook weinig hier te beleven in de omgeving.

Vandaag vrienden uit Dubai over (ken ik nog vanuit onze periode in Geneve), dus ik ga snel aan de gang om alles aan kant te maken.

Liefs Corine

Geplaatst

Corine "Herman" den Blijker haha. Schrijf een kookboek voor kinderen haha!

Ik ben ook niet wekelijks 3 avonden weg hoor, maar had etentjes en bruiloft.

Ik had Iris ook banaan gegeven, maar toen was de ontlasting nog gewoon. Pap erbij en het werd keutelig en moeilijk voor haar. Thomas heeft nergens last van. Bedenk dat hun darmen pas volgroeid zijn met 10-12 maanden, dus iedere verandering kán verstopping geven.

Ik heb nu de pap bij haar weg gelaten en ze heeft weer gewone ontlasting. Wel vandaag weer banaan gegeven, dus even zien of het goed blijft gaan.

In principe is 2x pap toevoegen per dag geen probleem, maar begin anders eerst met 1x en laat de banaan een paar dagen weg. Zodra haar ontlasting goed is, kun je de 2e x pap weer invoeren en kijken of dat nu wel gaat.

Gezellig, vrienden van ver!

Veel plezier en groetjes

• 1 maand later...
Geplaatst

Even hier nog een tip voor jam op brood....wat je ook kan doen is als je een potje fruit geef er een klein beetje van bewaren en dat later of de volgende dag op de boterham als jam!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden