Ga naar inhoud

vragen, voeding, opvoeding, oftewel: serieuze zaken!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 181
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jeetje laura...had ik niet verwacht hoor van jou.....hahahahahahahaha

ach zolang ze maar genoeg melk krijgen en fruit en groente geeft het niks!

Deze berenmeis eet bijna alles als ze trek heeft...want heeft ze dat niet....dan eet ze gewoon niets...hahahaha

IK vraag me trouwens af zo`n yogolino mag je dat ook meerekenen als melk cc?

Geplaatst

Ja José, dat vroeg ik me ook af, ik doe het wel hoor. Ook heb je van die melktoetjes, gemaakt met opvolgmelk. Als ze een keer te weinig heeft gedronken geef ik dat er gewoon bij, en dat gaat erin, heerlijk vindt ze het.

Toch vind ik het nog steeds raar dat er zo'n verschil is tussen het belgische en nederlandse voedingsschema. Famke vind de belgische wel fijn. Ik krijg er 's morgens echt geen fruithap in hoor, tussen de pap en haar middagmaal. 4 eetmomenten per dag is de limiet voor haar. Dit is haar schema en ze eet het allemaal op!

7.30 240 water/8 schepjes melk, 2 schepjes pap (= 280 ml)

11.30 groentepap ongeveer 250 gram, 3 keer per week een toetje

15.00 fruithap 200 a 250 gram en een boterham met een flesje thee of diksap

18.30 240 water/8 schepjes melk, 1 schepje pap (= 280 ml)

volgens het CB deed ik het helemaal goed zo. Wel geef ik 's morgens vaak een koekje met een klein flesje diksap of thee.

Wie weet is dit een schema wat bij Milan past Rosalie. Ik werd er op den duur ook gek van, omdat ik niet wist hoe ik de boterham erbij moest geven. Nu doe ik het na de fruithap en dat gaat goed. Ze eet een halve tot een hele op zonder korstjes.

Corine

Geplaatst

dit schema zou ik ook wel willen maar ik krijg er nooit 240 in hier....ik denk dat ze de fles dan naar mijn hoofd mikt....hahahahah

Ja anne-meya vind het heerlijk die yogolino!

Corine welke toetjes zijn dat dan?????

Geplaatst

Wat eet Famke veeeeeeel! Maar niet slecht hoor.

Hier krijg ik er ook gewoon niet meer in.

De kaken gaan op slot en de waterlanders komen met grote aantallen.

Mijn vriendin, ook dietist, had een zoontje die als baby de dikste van het cb was.........

Allemaal goed gekomen hoor haha.

Groetjes Laura

PS: toetjes etc van (opvolg)melk worden ook tot melkvoeding meegerekend, dus genieten maar!

Geplaatst

hier ook de kwarkolino favo met perzik!!!

hier eten ze soms veel soms weinig...ach ze groeien goed...altijd tussen de 550 en 650 cc melk per dag

cyn

Geplaatst

geen idee cynt, goeie vraag!! Ze zeggen dat je niet te vaak moet overstappen en dat je gelijdelijk moet laten wennen als je een ander merk wil, dus of dat kan? Maar nu ze wat ouder worden maakt het denk ik niet zoveel uit?

Mijn zoon eet geen pannekoeken........... sta ik een uur in de keuken een stapel pannekoeken te bakken tot aan het plafond (nee grapje) eet hij het niet.

Op het verjaardagsfeest van Luca at hij ook geen poffertjes, maar ik dacht dat kwam misschien omdat hij toen niet zo lekker was, dus vandaag pannekoek proberen, niks hoor, hij spuugt het gewoon uit. Hij heeft elk stukje in zijn mond gehad, de suiker eraf gesabbeld, en toen uitgespuugd....

Heb ik toen maar een potje gemaakt, en dat ging er in als koek.

Gisteren at hij ook al geen rookworst, en laatst bij de friet at hij geen knakworst..... dus alles wat kindjes normaal lekker vinden, vind hij vies............

Nouja..... en zuurkool en spruitjes eet hij wel. hahahahaha

Geplaatst

Cynthia ....ik doe het wel hoor......je hoort ook vaak dat kindjes thuis nutrilon drinken en op het kdv friso.......ik denk als het maar opvolgmelk is!

Geplaatst

Cynt, het kan geen kwaad hoor.

Ik mik ook de poedertjes van Nestlé en Friso door de flessen, die ik uit die dozen had gekregen. Als je kindjes geen gevoelige darmen hebben, kun je het gerust geven.

Desnoods eerst samen een hele proberen.

Groetjes

Geplaatst

laura,

ik heb weer wat gedaan vandaag....

ik heb milan vanmiddag ipv nutrix (rijstenbloem vanaf 4mnd)

bambix groei (licht volkoren granen vanavf 8 mnd) gegeven!!!

en hij heeft al 2x gespuugd vandaag en vanavond was ie echt ff uit zijn doen..

dit is waarschijnlijk een reactie daarop.

maar hoelang duurt zo'n reactie normaal??

stom,stom,stom!!

Geplaatst

Kan een paar dagen duren, afhankelijk van zijn overgevoeligheid.

Wat zat daar dan extra naast tarwe in? Tarwe ging toch al goed?

Geplaatst

nee hij heeft nog geen tarwe gehad!!

alleen witbrood..

er zit in:

tarwe,rogge(gluten) en soja

vezels,dextrose,honing,moutextract,ijzerlactaat,vit b1

Geplaatst

Witbrood bevat ook tarwe.........

Maar hij kan best eens gereageerd hebben op soja......

Dit is ook een allergeen, wat hij tot een maand of 9 niet mag hebben.

Vreemd dat er honing in zit, aangezien kindjes vanaf 12mnd pas honing mogen hebben vanwege kans op botulisme.

Misschien was het een toevalstreffer hoor, alle kindjes hier zijn volgens mij niet lekker, snotterig en uit hun doen

Geplaatst

ja er stond wel op het pak dat er iets met de honing was gedaan

zodat kindjes onder de 12 mnd het ook mochten hebben!!

maar is het dan mischien omdat het vanaf 8 mnd is en milan net 7 mnd is???

Geplaatst

Misschien was de rogge ten opzichte van de Nutrix ff te zwaar op de maag.

Moest hij daarvan overgeven en had ie buikpijn.

Gaat vanzelf over, maar wel vervelend.

Kijk je wel uit met soja?

Heeft je dietist daar niets over gezegd?

Geplaatst

nou ik zal je zeggen..

mijn dietiste heb ik 1x gesproken

bij het intake gesprek en dat was het

ze heeft me een formulier meegeven en kon 5 december terug komen

en als er iets was dan kon ik bellen en dat belt ze terug!!

Geplaatst

Heb je geen boekje over allergenen en volgorde van intro van bijvoeding gehad?

Anders geef je je adres ff (in prive-bericht). Dan stuur ik je ons boekje op.

Geplaatst

Roos,

je hebt ook bambix vanaf 6 maanden..misschien eerst mee beginnen/ Verder zou ik het mengen met nutrix, doe ik ook hoor anders poepen ze teveel en valt het te zwaar...krijgen ze krampen van hier..

Fijn om te lezen dat jullie mengen, ik vind het nl wel eens makkelijk om zo'n kant en klaar papje te geven, maar die zijn allemaal van Nutricia..en ik geef ze Friso..

Trouwens Lieve krijgt sinds een week buikpijn van de laatste fles en daarna poepen, herkent iemand dit?

cynth

Geplaatst

Ja, ik heb bambix van nutricia met opvolgmelk....hier hoef je nog alleen maar water bij te doen!

130 water en 7 schepjes....doe ik in een beker en ze drinkt het heerlijk op!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden