Jump to content

Recommended Posts

Posted

Unive vergoed in 2010 de 4e ivf poging niet meer. Maar ben je nu bij Unive verzekerd mét de uitgebreide aanvulling, dan vergoeden ze een 4e poging nog wel als die in 2009 is gestart of goedgekeurd. Dus, zit je bij Unive met dit pakket, kijk dan snel wat je nog kunt regelen. Misschien valt er met het ziekenhuis ook iets af te spreken, dat je recepten vast krijgt of wat dat ook...

Henne

Posted

onze eerstvolgende behandeling wordt de derde.. dus we kunnen er weinig mee. Gewoon 1 poging door onze neus geboord :protest:

Posted

Ik vind dit knap lullig voor de mensen die overgestapt zijn naar Unive vanwege de 4de behandeling. Heb je wel al die tijd de hoge premie mogen betalen en wordt die laatste vergoede poging je door de neus geboord...

Liefs Pieneke

Posted

dat is bij mij dus het geval.. was vorig jaar overgestapt speciaal voor die 4e poging. Heb dus een heel jaar voor niets zoveel premie betaald.

Posted

Dat is natuurlijk knap frusterend! Ik zal eens kijken, want ik geloof dat er nog een verzekeringsmij is die mogelijkheden biedt. Ik zoek het zo even op... moet je natuurlijk wel even nakijken in de polis van 2010 hoe het dan zit.

Posted

Het gaat om ONVZ het topfit pakket, in de polisvoorwaarden zie ik geen maximum geformuleerd. Ik heb mezelf eigenlijk nog onvoldoende verdiept in vergoedingen van het aantal behandelingen, maar ik las hier ooit wat over en heb het genoteerd toen. Misschien weten jullie hier al alles over... en is dit helemaal geen optie, maar ik vond toch dat ik het even moest melden

Pieneke

Posted

Goedemorgen meiden,

Ik ben verzekerd bij de ONVZ met een Topfitpolis. In deze polis wordt een 4e IVF en een mogelijke 5e (alleen op medische indicatie) vergoed. Gisteravond heb ik een mail naar ONVZ gestuurd met de vraag of dit in 2010 zo blijft. Als ik wat meer wat dan laat ik jullie dat zeker even weten! Maar Henne, schreef jij enige tijd geleden niet dat het lastig is om geaccepteerd te worden in deze verzekering??

Groetjes,

Posted

Vorig jaar was het bij ONVZ zo dat je bij overstappen alleen voor die extra pogingen in aanmerking kwam als je nog niet in de MMM zat. Dus niet meer als je al drie pogingen achter de rug hebt. Misschien dat ze dit wijzigen, maar lijkt me stug. De premies gaan omhoog, de vergoedingen worden minder en ivf is nu eenmaal ontzettend duur.

Sen, ik zou een zeer boze brief naar Unive schrijven én kijken of je toch iets kunt regelen. Als je nu al toestemming kunt krijgen voor een evt 4e poging is het voldoende. Dat is een puur administratieve handeling, misschien is dat nog wel los te peuteren. Het is jammer dat die 4e poging eruit gaat voor wie over wou stappen, maar het is ronduit schandalig voor mensen die al bij Unive zitten!! Zou haast m'n premie terugeisen van afgelopen jaar.

Posted

Hoi Henne

bedankt voor deze info, ik hield er al rekening mee omdat ze nl. gefuseerd zijn met VGZ en omdat ze natuurlijk al van 5 naar 4 pogingen gegaan zijn.

Het is wel zeer kwalijk voor de mensen die speciaal overgestapt zijn en wellicht geen aanspraak kunnen maken op de 4de poging, dat kan toch niet zo maar!!!

groetjes

Meiske74

Posted

Ja ik ben ook de pineut. Ben vorig jaar overgestapt voor die 4e poging. Heb het hele jaar extra premie betaald. In jan. begin ik aan mijn 3e poging. Ik ben hier toch wel boos en verdrietig over.

Posted

Sinds 2006 ben ik al verzekerd bij Unive en dan maximaal. Aanvankelijk hou je natuurlijk nog geen rekening met het feit dat je ooit ivf/icsi nodig zult hebben, maar ik vind dit wel heel vervelend. Ik betaal al drie jaar het volle pond voor mijn ziektekostenverzekering. En als je eenmaal dit traject ingaat, doen moet je er mee rekening houden dat je meerdere pogingen nodig hebt. Ik had tot nu een goed gevoel bij Unive vanwege de mogelijkheid van een 4e poging. Of ik ga overstappen? Dat weet ik nog niet. Er zijn niet zoveel zorgverzekeraars beschikbaar die 4 pogingen of meer aanbieden.

Posted

Nou, ik kreeg net mijn overzicht binnen voor 2010 en ik zag het staan. Echt belachelijk, en ik begin waarschijnlijk in dec. met poging 3, dus dat is dan mijn laatste vergoede poging. Ben hier helemaal niet blij mee.

Posted

Zijn er naast ONVZ nog meer verzekeraars die in een aanvullende verzekering een 4e poging (of meer) vergoeden?

Ik sprak zojuistmet een medewerker van ONVZ die aangaf dat bij hen ook meer dan 4 pogingen worden vergoed; echter dit moet wel aangevraagd worden.

• 4 weeks later...
Posted

Hoi meiden,

Ook ik ben bij unive in het hoogste pakket verzekerd, en baalde ervan dat we de vierde poging zelf moeten betalen die in februari 2010 in Gent start.

Toch heb ik een kleine drie weken geleden een machtiging voor de vierde poging aangevraagd en tot mijn grote vreugde lag vanochtend de bevestiging hiervan in de bus:bf_new:.

Het is dus toch de moeite waard om het in ieder geval te proberen.

• 8 months later...
Posted

Kreeg zo juist de rekening van de 4de poging in 2009...en die wordt niet vergoed omdat mij niets verteld was na duidelijk na tevragen bij unive dat ik zo zonder problemen kon overstappen......dus niet, had eerst een machteging bij hun moeten aanvragen. Heb nu een klacht ingediend. Nu flink balen

Posted

Oh Tan das balen zeg!

Mss een beetje te laat maar als er bij Unive iets gezegd wordt moet je zorgen dat je het ook op papier hebt staan. Die lui daar zijn er een ster in om je in de kou te laten staan!

Succes er mee!!

Posted

volgens mij stond er in hun voorwaarden dat de 4e poging tot een max. van 3500,- (incl.medicatie) werd vergoed. En nergens dat je toestemming moet aanvragen. Dat is iets wat ze volgens mij gewoon zelf ter plekke verzinnen om vergoeding te ontlopen dan wel uit te stellen. Hebben ze bij mij ook geprobeerd en notabene nog bij een vergoede poging. Maar moest volgens hen toestemming aanvragen omdat ik de behandeling in het buitenland deed. Dat stond (toen) echter nergens vermeld in de voorwaarden dus heb ik dat ook niet gedaan. Ik hou me aan de voorwaarden. Er stond in 2009 duidelijk in de voorwaarden dat je voor een poliklinische behandeling in het buitenland geen toestemming hoeft aan te vragen.

Mijn conclusie in jouw geval is, je hebt recht op 3.500,-. Laat je niet op andere gedachte brengen door telefonische mededelingen of schriftelijke mededelingen van Univé buiten de voorwaarden om. De voorwaarden zijn doorslaggevend. Dus als ik jou was zou ik die van 2009 er nog eens even goed op nalezen.

Veel succes en ik hoop dat je je gelijk krijgt... want Univé probeert bij iedereen continue onder het vergoeden uit te komen lijkt wel. Schandalig, alsof wij nog niet genoeg aan ons hoofd hebben.

Posted

Wat een eikels van Unive!!! Eerst mensen extra laten betalen en dan doodleuk die 4e poging uit het pakket halen! Ik vind dat iedereen die al daar verzekerd was en bezig is met ivf/icsi die 4e poging moet krijgen! Ik zou daar ook echt voor strijden maar ja, ze doen toch wat ze willen... Alsof het al niet moeilijk genoeg is zo zonder die trubbels van de verzekering!

Ik heb vorige week bij mij eigen verzekering (IZZ) toestemming gevraagd voor TESE/ICSI/PGD in Brussel.

En ja, voor de ICSI krijg ik 3 pogingen à €1533,34 vergoed, wat ik al meer hier heb gelezen. In Brussel kost ICSI €4300,- dus dat betekend dat ik zelf veel bij zou moeten betalen. Voor de TESE krijg ik €1396,43. In Brussel kost dit €2600,-........

De PGD krijgen we wel compleet vergoed gelukkig, dus dat viel me dan weer mee!

Ik wist natuurlijk wel dat het erin zat dat we zelf ook een gedeelte moesten betalen. Maar wij zijn gewoon genoodzaakt om naar Brussel te gaan, omdat in Nederland die combinatie van behandelingen niet wordt gedaan! Daar kan ik ook niets aan doen!

We zullen nu wel voor de eerste poging w.s. €4100,- bij moeten leggen. Veel geld wat we niet zomaar kunnen betalen.:lac:

Eigenlijk wil ik proberen of hier nog iets aan te doen valt, maar ben erg slecht in dat soort dingen... Heeft iemand nog tips voor mij hoe ik dit moet aanpakken? Wat kan ik zeggen/ doen? Heeft iemand het voor elkaar gekregen om meer vergoed te krijgen voor behandeling in het buitenland? En hoe?

Liefs Miekske

Posted

ja inderdaad, ik was destijds ook overgestapt naar Univé omdat ze die 4e extra poging in het aanvullende pakket hadden en dan halen ze hem er opeens uit. Dan voel je je dus echt genaaid! Je hebt er wel al die tijd premie voor betaald en dan wordt die extra poging je zo door je neus geboord. Ik heb ze nog aangeschreven en gezegd dat ik zwart op wit wilde hebben dat ik recht heb op een 4e poging want ik had er immers al die tijd premie voor lopen betalen maar nee hoor, kon het vergeten. Daarna nog zoveel gezeik gehad met Univé dat ik daar per 2011 echt weg ben.

even over extra vergoedingen. Helaas kan ik je daar geen tips in geven. Wat je wel kan doen is de kosten die je niet krijgt vergoedt, opvoeren als aftrekpost bij je belastingaangifte. Dan kan je een teruggaaf krijgen.

Posted

Hallo Miekske

ik heb eigenlijk ook niet echt een idee, wij betalen ook zelf een zeer groot gedeelte bij.

Wat Sen zegt van de aftrekpost bij de belastingaangifte klopt, ik weet echter alleen niet of het voor 2010 ook aftrekbaar is.Voor 2009 was het dat nog wel.....

Jullie zijn echt genoodzaakt om naar Brussel te gaan vanwege de combinatie Icsi. Tese en PGD, kan de behandelend arts in NL mogelijk iets voor jullie op papier zetten? of wordt echt alleen maar de PGD volledig vergoed?

eventueel nog een optie om de Tese onder likale verdoving te doen? scheelt ook weer € 800,- (ik weet alleen niet of dat te doen is voor de man hoor..)

groetjes

Babeth

Posted

Ja, de fertiliteitsarts uit NL heeft al een verwijzing geschreven dat we naar Brussel moeten voor deze combinatie van behandelingen, en die heb ik ook naar de verzekering gestuurd... Maar daar doen ze schijnbaar dus niets mee...

Heel misschien is een TESE ook niet nodig omdat er met een laatste onderzoek met behulp van een speciale blaasspoeling er toch wat zaadcelletjes gevonden zijn. We zouden in dat geval ook onze behandeling in NL kunnen doen (Utrecht-transport PGD of Maastricht). Maar wellicht wordt er geen zaad gevonden als ik de punctie heb! Dan is het een weggegooide poging. Willen we al onze opties open houden voor zaadcelwinning, dan moeten we naar Brussel...

Dat staat ook allemaal in de brief van de arts dus misschien hebben ze zoiets van dat het dan toch in NL kan?

Ik ga er in ieder geval nog maar eens een telefoontje aan wagen! We gaan in ieder geval zowiezo opgeven aan de belasting voor teruggaaf.

En ik ben wel blij dat ze de PGD compleet vergoeden volgens Brusselse prijzen! Dit is ook een hele smak geld!

Zal mijn vriend eens goed inprenten dat lokaal best te doen is!!! :naka:

Ocharme mijn manneke! haha nee hoor, werk zelf op de OK dus weet wat het is! hihi

Liefs Miekske