Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

dames bedankt!!!!...

sorrie... Lars hier... ik kwam dus mededelen dat er e.e.a. gebeurd was bij ons, en daan dit zou verslaan als ze weer thuis zou zijn, maar de tamtam is snel...hahaha.

heb wat fotos en korte tekst op haar hyves gezet; tinkie80

stats;

Dion Lucian, 3950gr, 6 november 2009.

Dion en Daan maken het ondanks de heftige bevalling redelijk goed.

Zij moeten echter i.i.g. tot zaterdagochtend in het zh blijven ter controle.

Daan zal ongetwijfeld van het weekend proberen online te gaan dus nog even geduld voor het verhaal.

ik ga i.i.g. mn mandje eens opzoeken na 42 uur...

dikke knuf voor alle meelevers! x

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Daan en Lars

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Dion, mooie naam!

Heel veel geluk gewenst!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Heej Daan en Lars,

Eindelijk heb je dan je mannetje Dion!!!

Ondanks dat je in het ziekenhuis ligt, probeer toch te genieten!!

Liefs Elke en Tess

Geplaatst

Lars en Daan,

Hopelijk zijn jullie nu lekker thuis met Dion, of onderweg naar huis! Laat het grote genieten nu maar beginnen, een hele fijne kraamtijd gewenst met veel verwennerij!

Liefs Dani.

Geplaatst

Hoi Daan en Lars,

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Dion. Eindelijk is hij er dan.

Laat je maar lekker verwennen, dat heb je wel verdiend en geniet

lekker van jullie mannetje.

Dikke knuf

Geplaatst

Daan en Lars,

GEFELICITEERD met jullie zoon. Nu weer lekker genieten van jullie gezinnetje.

Doe vooral rustig aan en we zien de eerste verhalen/ foto's wel verschijnen.

Kuzzz

Geplaatst

Van harte Daan en Lars (jou kan je om een boodschap sturen... keurig de geboorte van je zoon ook aan ons 'nieuwsgierigers' gemeld)!

Geniet er van, jullie zijn een gezinnetje!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Lieve Daan,

Wij hebben natuurlijk al contact gehad met elkaar, maar toch wil ik je hier ook nog onwijs feliciteren met de geboorte van jullie zoon Dion.

We zijn toch niet op dezelfde datum bevallen, maar hebben wel (vooral de laatste weken) lief en leed met elkaar gedeeld.

Wat ik erg grappig vind zijn de volgende feiten die wij gemeen hebben:

- allebei een zoon

- allebei ingeleid

- allebei met een vacuumpomp bevallen

- allebei onze zonen geen lichtgewichtjes

- allebei onze man is 11 jaar ouder

- de naam Dion en Finn zijn dezelfde toetsen op de telefoon, want ik wilde je feliciteren met Dion en toen kwam de naam Finn tevoorschijn.

Geplaatst

Hierbij het beloofde bevallingsverhaal, voor zover ik het nog weet..

Donderdag gebeld en we konden eigenlijk gelijk komen voor de inleiding.

Om 8 uur waren we er, en na een CTG en wat wachten kreeg ik om 10 uur de eerste keer gel.

Hierdoor kreeg ik na een half uurtje wel lekkere buik- en vooral rugweeen.

Rond 1 uur was de ontsluiting ongeveer 2 cm, maar omdat de weeen nogal heftig waren wilde ze niet nog een keer gel toedienen, maar het even afwachten.

Voor zover ik nog weet was het een uurtje of 4 toen de VK nog een keer kwam toucheren en ons vertelde dat ik nog maar 3 cm ontsluiting had, maar omdat de weeen zo heftig waren en moeilijk op te vangen stelde ze een ruggenprik voor.

Om 5 uur werd ik naar boven gereden en daar kreeg ik de ruggenprik en later op de kamer kreeg ik wee opwekkers erbij om de ontsluiting op gang te helpen.

Na de ruggenprik waren de scherpe kantjes er gelukkig vanaf en dan voel je je weer een beetje mens worden.

Zo rond een uurtje of 12 waren de weeen in alle hevigheid terug (de opwekker stond op standje 10 volgens mij) en toen ze kwam toucheren bleek ik 8 CM te hebben.

Naar mijn weten was het ongeveer half 1 toen ik op mijn zij de weeen niet meer hoefde weg te puffen, maar zachtjes mee mocht persen.

Dit was zooo raar, eerst puffen en dan persen, de omschakeling ging bij mij niet zo.

Zo rond 1 uur mocht ik op mijn rug meepersen en een kwartier later kwam er een arts bij om te overleggen wat er gedaan kon worden aangezien hij er niet vanzelf uit zou komen.

Bij iedere perswee kwam het hoofdje de boel goed oprekken, alleen na de wee ging hij weer een heel stuk naar achter/binnen...

Ik weet alleen nog dat er werd verteld dat er een vacuum op zijn hoofdje gezet zou worden om hem "vast te houden" en dat bij de volgende wee de kleine geboren zou gaan worden.

Afijn, wij wachten op een wee en dit leek heel lang te duren, maar uiteindelijk zei ik dat er 1 kwam, de arts vasthouden en na enkele persweeen knippen en eindelijk, daar was ie dan..... ondertussen was het 10 over half 3...

Al met al was het persen echt niet te doen... ik dacht juist dat dat het makkelijkste zou zijn, maar ik kon het niet opbrengen en vondt het heel erg moeilijk.Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat ik al vrij moe begon met de bevalling door de laatste periode van de zwangerschap.

Toen hij eenmaal op mijn buik lag was de placenta er vrij snel uit, alleen leek het hechten wel uren te duren. Ook had ik heel veel bloedverlies gehad, daar kreeg ik ook weer medicijnen voor en een nieuwe infuuszak.

Het Belangrijkste; Dion Lucian was geboren! Er lag een kerngezond stukje hollands welvaren op mijn buik, 3950gr. zwaar en 54 cm lang. Ook het aanleggen ging prima, ondanks de vacuum waar ze meestal misselijk van worden.

Tot zaterdagochtend zijn we onder controle gebleven in het ZH.

Ondertussen ben ik nu weer rustig aan het rondwaggelen thuis en zijn wij dolgelukkig met onze kanjer. Hij doet het heel goed en is al weer gewicht aan het opbouwen.

groetjes,

Daan (& Lars en Dion natuurlijk!)

Geplaatst

Hey Bikkel(s),

Ook al niet zo makkelijk, nogmaals gefeliciteerd. 'k Hoop dat je er snel weer helemaal bovenop bent.

Liefs,

Natas

Geplaatst

Daan, wat een heftige bevalling. Je hebt het maar mooi geflikt meis! Geniet van je kleine man en rust maar lekker uit!

Liefs, Jane

Geplaatst

Daan,

wat een verhaal.. kan me voorstellen dat je niet alles meer weet!!

gelukkig ben je weer thuis en kan het genieten gaan beginnen. laat je lekker verwennen!

liefs

Desiree

Geplaatst

Daan,

Jij ook al z'n heftige bevalling! Goed gedaan! Geniet lekker van je menneke en laat je maar eens lekker verwennen!!

Liefs Elke en Tess

Geplaatst

Pfff Daan ook al zo'n heftig verhaal, maar nu gelukkig lekker thuis en aan het genieten van jullie mooie manneke.

Geplaatst

Hoi Daan,

Jeetje jij ook al zo'n heftige bevalling als Chantal. Zoals zei al op noemde, jullie hebben bijna hetzelfde gehad, wel heel erg toevallig.

Geniet nu lekker van je mannetje en ook jij laat je maar lekker verwennen door de kraamhulp en Lars. Maar doe natuurlijk wel rustig aan.

Dikke knuf

Geplaatst

Hey gezinnetje!

Wat een verhaal Daan en tjee wat voel ik bij mezelf ineens een spanning opkomen! Over 11 dagen gaan ze ook bij mij kijken of al ingeleid gaat worden of een week later, dus dat is wel heel rap, maar anders zou het door de grote van het mannetje weleens een heel moeilijke natuurlijke bevalling kunnen gaan worden.

Maar wat mooi meid en van harte gefeliciteerd met jullie gezonde Dion!

Dikke kusz,

Britt

Geplaatst

Hai,

pfff ik krijg het wel warm van die bevallingverhalen maar uiteindelijk is alles goed gegaan. Lekker genieten van jullie jongen.

Geplaatst

Jeetje wat een heftige bevalling Daan! Maar wat zal het nu toch genieten zijn van jullie kleine mannetje... Heel veel geluk samen en laat je lekker verwennen!

Liefs Siebje

Geplaatst

Zo meiden, weer een paar dagen verder ondertussen.

Hier gaat alles goed, kleine doet het super.

Lekker bijgekomen in het ziekenhuis en me laten verwennen en zaterdag morgen mocht ik lekker naar huis. De kraamverzorgster heeft Dion gelijk gewogen en hij was toen al van de 3950 naar de 3620 gegaan.

Gelijk bijvoeding voor 1 nacht gehad en om de 2 uur voeden en nu zit ie alweer op de 3740.

Overdag slaapt ie lekker in zijn wiegje, alleen het nachtritme zit er nog niet helemaal in.

Tussen 11 en 3 is hij lekker aan het spoken en dan valt ie van vermoeidheid in een diepe slaap.

Vandaag komt de VK voor de gehoortest en de hielprik, dus ben benieuwd.

Fijne dag allemaal!

xxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden