Jump to content

Recommended Posts

Posted

Na 5 x IUI in 2008 en 1 x in 2009 mochten we door voor de hoofdprijs: ICSI. Bij eerdere onderzoeken waren bij mij geen bijzonderheden gevonden en bij mijn man bleken zijn zaadcellen niet in overvloed aanwezig...vandaar de IUI. Na de IUI zou IVF gaan plaats vinden, maar door wijzigingen in de regeltjes mochten we door voor de ICSI. Persoonlijk vond ik dat wel prettig, want dat geeft toch nog net een grotere kans. In het najaar zouden we voor poging nr. 1 gaan maar we hadden ons op de 'uitvallijst' gezet en konden uiteindelijk al in mei aanschuiven voor het startschot. Een frusterende tijd want bij de metingen bleek er bij mij niet zoveel te zitten: twee follikels. Op de dag van de punctie was er stiekem toch nog eentje bijgekomen, maar het geheel resulteerde helaas in maar één goed embryo. Uiteraard kan dit toch voldoende zijn, maar bij ons geen zwangerschap. De tweede poging volgde al snel en hebben we net afgerond....helaas negatief. De verpleegkundige met wie ik vanmiddag over de bloeduitslag belde, gaf aan dat het lijkt alsof het zich wel heeft ingenesteld maar niet is blijven zitten. Gelukkig hebben we dit keer één cryo! Ook dat houdt niet over, ik weet het maar om vanuit wederom drie follikels bij deze poging twee goede embryo's te hebben is wel erg prettig. Nu eind november een nagesprek waarin ons wordt uitgelegd hoe het werkt met een cryo en ondertussen zijn we al wel weer op de wachtlijst gezet voor eind maart..........Allemaal weer spannend dus!!!

Mijn man heeft het er heel erg zwaar mee. Misschien nog wel meer dan ik zelf....Naar om je geliefde zo te zien!

Posted

Hallo Hantzen,

Welkom hier. Snap je teleustellingen heel goed.

Wij hebben ook 5 iui behandelingen gehad en nu zijn we met poging 5 bezig icsi eigen cyclus. Zit nu in mijn wacht weken. Ik heb veel aan dit forum, hoop dat dit voor jou ook zo mag zijn.

Gr Debsie.

Guest Sannie66
Posted

Welkom Hantzen,

Ook al een hele historie lees ik. En nu ook nog weer op de wachtlijst. Pff, kan me voorstellen hoor dat je man het hier moeilijk mee heeft.

Heel veel sterkte en je bent op het juiste forum belandt. We steunen elkaar hier door dik en dun.

Ik ben een 'groentje' hier, ben nl. zelf net begonnen met mijn 1e IVF...

Posted

Hai,

Ook ik loop hier nog niet zo lang rond maar ken wel de pijn en de frustratie. Heel veel succes met je komende pogingen en hopelijk kun je hier steun vinden.

Liefs Nathalie

Posted

Hallo Hantzen

jeetje wat een enorme domper dat jullie 2de (verse) poging ook niet gelukt is, toch moet je een cryo ook niet onderschatten hoor!! Er zijn gelukkig ook succesverhalen.

Klinkt herkenbaar dat het zo naar is om je verdrietige partner mee te maken, mjin man voelde zich zo enorm schuldig...je kan er alleen maar voor elkaar zijn.

Meis, veel sterkte en ik hoop echt dat jullie wens ook mag uitkomen!!!

groetjes

Meiske74

Posted

Hoi Hantzen,

Welkom op dit forum. Wat naar dat jullie 2e verse poging niet gelukt is. Zoals Meiske74 al zegt, onderschat de cryo's niet. Zelf ben ik momenteel één van de gelukkigen waar een verse poging mislukt is maar de cryo is blijven plakken. Geef de moed dus niet op!

Groetjes Dorine

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use