Jump to content

Goedemorgen...Even voorstellen.

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen!

Ik heb al een aantal keer een berichtje achter gelaten, maar ik wil toch even de moeite nemen om mezelf voor te stellen. Ik vind de site echt een uitkomst. Wat een herkenning.

Ik ben 27 jaar en 4 jaar samen met mijn vriend. Een jaar geleden zijn we erachter gekomen dat een spontane zwangerschap er niet inzit. Ik heb Hydrosalpinge, dit betekent vocht in de eileiders. Ik vond het erg zwaar om te 'accepteren' dat spontaan zwanger worden er niet in zat. Het geeft een hoop onzekerheid. Echter, zijn we er nu klaar voor en staan we zeer positief in het hele gebeuren. Het is niet anders, we moeten er door heen!

Ik ben afgelopen weekend begonnen met het slikken van de pil en half november ga ik ook de eerste spuit zetten. Als alles meezit, hopelijk een terugplaatsing half december. We vinden het erg spannend allemaal!

Ik wil iedereen op deze site veel succes wensen en hopelijk veel groene regels!

Groetjes Femke

Guest Diane180
Posted

Hallo Femke,

Welkom hier ! Er staat hier veel te lezen en nuttige info.

Wij zijn zelf net met de 1e ICSI bezig, gisteren de terugplaatsing van 2 emmies gehad, en ik zit dus op wachtdag 1... pffff nog 13 te gaan.

groetjes en succes met de behandelingen.

Diane

Posted

Hoi Femke,

Welkom!

Wij hebben ook moeite gehad (en nu soms nog steeds wel) met het accepteren van het niet spontaan zwanger kunnen worden. Maar inderdaad zoals je zelf al zegt... het is niet anders! Ik (28 jaar) heb ernstige endometriose en mag geen eigen cycli meer doorlopen, dus wij zitten ook vast aan ivf. Ik begin zelf eind december omdat ik eerst mn endometriose rustig moet krijgen.

Heel veel succes gewenst met de ivf! Half november is al over een week :) Dus dat schiet al lekker op (eindelijk schot in de zaak voor je gevoel)!

Ik ga voor je duimen!

liefs nouschka

Posted

hoi femke

welkom op dit forum.heel veel succes met alles en ik hoop dat je grote droom snel in vervulling mag gaan

liefs sasje

Posted

Hoi Femke

Welkom op dit forum!

Ben zelf ook nog niet heel lang lid maar is nu al een verslaving voor me om iedere dag meedere malen per dag te lezen.

Ik wil je veel s6 wensen!!!

Liefs

Diana

@Daruma

Sinds wanneer weet jij dat je zware endo hebt?

Ik heb zelf ook een zware vorm er zit veel verkleeft en eileiders verstopt.

Ik heb sinds Mei 5 keer een injectie Zoladex gehad om "tijdelijk" in de overgang te komen. Daarna gelijk begonnen met decapeptyl. Vond dat wel prettig want hoefde dus niet eerst te gaan menstrueren. Ook als wij eenmaal een kindje hebben mag ik niet meer ongi worden. Hoe is dat jou?

Liefs

Diana

Posted

Dank voor de reacties! Het klinkt natuurlijk veel simpeler dan het is, het accepteren dat het niet op de natuurlijke manier kan. Alleen, als ik er op dit moment niet positief in ga staan, weet ik niet of het vol te houden is. We gaan ervoor en aan het feit dat het mogelijk niet aanslaat denken we maar niet te veel.....

Guest Nienke79
Posted

Hoi Femke,

Heel veel succes met jullie eerste IVF poging deze maand.

Er positief instaan is vooral heel erg prettig voor jezelf. En wil het de eerste terugplaatsing niet lukken, dan heb je altijd nog een volgende. Dat is bij ons ook het geval. Ik had gisteren voor het eerst in (op een maand na) drie jaar "proberen" een positieve test in handen.

Lfs,

Nienke

Guest Sannie66
Posted

Hallo Femke,

Ook van mij een welkom. Tsja, ik heb er een topic over geschreven: het is een forum van een lach en een traan, dat zag ik vandaag weer bij het wachtbankje november 2009.

Heel erg veel sterkte met de behandelingen; ik zit ook in mijn 1e IVF en heb de laatste 2 maanden tot afgelopen zaterdag (toen ik echt mocht beginnen) als lang ervaren. Maar nu ik er eenmaal inzit...kan niet wachten tot de echo vrijdag.

Liefs,

Sandra

Posted

Hoi Nienke,

Ik zag inderdaad dat jullie zwanger zijn! Top, ontzettend gefeliciteerd!! Hopelijk kunnen jullie een beetje genieten en geeft de echo een defintieve yes. Spannende tijd....

Sandra en Nienke, mag ik vragen waarom jullie met ivf zijn begonnen? (wellicht staat het ergens op de site, maar nog niet gevonden).....

Posted

Hai Femke,

Welkom hier. Ik ben net als jij ook 27 en ook bij mij is in januari van dit jaar een hydrosalpinx geconstateerd (links). Bij mij was hij echter om zijn as gedraaid (met spoed naar de OK en terug gedraaid) en ondanks een hoop onderzoeken en gedoe draaide hij weer in september. Uiteindelijk hebben ze bij mij allebei de eileiders moeten verwijderen. Vanwege slecht zaad van mijn man zijn we aangewezen op ICSI en we starten in maart 2010.

Ik herken je verhaal dus. Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je droom snel uit zal komen....

Liefs Nathalie

Posted

Hoi Nathalie,

Inderdaad, onze situatie komt overeen. Ik heb echter beide eileiders nog (1 is helemaal dicht, en bij de ander vinden ze het niet nodig om deze te verwijderen). Ook mijn vriend had zeer slecht zaad, alleen wonder boven wonder had hij bij de laatste controle meer dan perfect zaad....! Dus dat was een meevaller. In welk ziekenhuis ben je onder behandeling? Maart 2010....je moet dus nog een hoop geduld hebben? Vervelend....Bij ons is het uiteindelijk nog wel snel gegaan. over anderhalve week begin ik met spuiten en dan hopelijk in december een TP! Ik ga je volgen! Veel succes in iedergeval. Gr. Femke

Posted

Hey Femke,

Fijn dat je beide eileiders nog hebt al heb je er misschien minder aan :doh:!! Ik vond het wel een schok dat ze eruit gingen omdat wij definitief nooit meer zwanger kunnen worden zonder IVF of ICSI. Maar inmidels hebben wij dit geaccepteerd. Heeft je vriend nog wat gedaan om zijn zaadkwaliteit te verbeteren of is het echt een meevaller?? Ben ik dan wel weer benieuwd naar!!

Verder ben ik onder behandeling in Zwolle. We zijn begin oktober op de wachtlijst gezet, 22 januari heb ik de tweede intake en in maart heb ik de punctie. In januari hoor ik welk protocol ik moet volgen en weet ik dus wanneer bij mij de eerste spuit erin gaat!! Wel lang wachten maar al met al zijn we nu ruim een jaar bezig dus is nog niet echt lang. Ik heb er wel veel zin in!

In welk ziekenhuis loop jij? Zou wel te toevallig zijn als het in de buurt zou zijn! Fijn dat je bijna mag beginnen. Heel veel succes met spuiten en ik ga jou ook volgen! Ik hoop dat je nog dit jaar (of in januari) een positieve test in handen hebt!!

Liefs Nathalie.

Posted

Hoi Nathalie,

Wat betreft het zaad van mijn vriend, dit was een totale meevaller. Ik ben eerlijk wanneer ik zeg dat ik het allemaal een beetje vreemd vind...(Maargoed, ik ga ervan uit dat alles klopt). In het 1ste ziekenhuis is zijn zaad 5 keer gecontroleerd, daar was de conclusie: Slechte kwaliteit, IUI mogelijk maar waarschijnlijk alleen bij IVF kans van slagen. We zouden in eerste instantie IUI doen, maar toen bleek dat het bij mij ook niet goed was, en IVF echt nog de enige mogelijkheid was. Vervolgens lopen we nu in het Vu en blijkt zijn zaad kwaliteit boven gemiddeld te zijn. In het Vu geven ze aan dat dit heel soms voorkomt, en dat het ook door ziekte en dergelijke tijdelijk van minder kwaliteit kan zijn (Hij is niet ziek geweest). Dus echt een meevaller. Inderdaad ik heb de eileiders nog, al zitten ze er voor niks (maar ergens ben ik ook nog wel blij dat ik ze heb, lijkt iets minder definitief, echter zegt het ziekenhuis dat het niks uitmaakt). Ik zit dus qua locatie niet bij je in de buurt ;-). Heel veel succes en we houden elkaar op de hoogte!!

Posted

hallo Femke

Heel veel succes met jullie komende IVFpoging!

Goed dat je gewacht hebt totdat je er klaar voor was, want het is best heel wat moet ik zeggen.

groetjes

Meiske74

Guest Nienke79
Posted

Hoi Femke,

Bij ons is eigenlijk niks mis. Na een jaar "proberen" naar de huisarts gegaan en doorverwezen naar het ziekenhuis. Toen hebben we de gebruikelijke onderzoeken gehad: semenonderzoek, HSG, samenlevingstest etc.

Het enige is dat mijn man zijn zaad niet optimaal is, maar eigenlijk wel goed genoeg. 3 x IUI gedaan, maar daarvoor was het zaad 2 x niet goed genoeg bleek achteraf. Ook omdat het slagingspercentage van IUI maar 8% is, hebben mijn man en ik besloten gelijk door te gaan naar IVF.

En daar is het na 4 terugplaatsingen (1 x vers en 3 x cryo) gelukt. Inmiddels zijn we vanaf de wens nu 3 jaar verder en zijn we 2 jaar onder behandeling bij het ziekenhuis... Als deze laatste cryo niet was blijven plakken was poging 2 ICSI geworden.

lfs,

Nienke

Posted

Hey Femke,

Raar is dat, hoe dat kan lopen. Mijn man is nu gestopt met roken (rookte niet echt veel) en slikt extra vitamines enzo. Hopelijk helpt het een beetje. Hij had echter een aantal van 0,1 (100.000) dus dat is echt heel weinig. Hopelijk wordt het nog iets beter, ik heb dan toch het idee meer kans te hebben. Maar boven de 1 mjl. komt het niet dus helaas geen IVF. Maar wie weet wat er nog kan gebeuren!

Kan me voorstellen dat je blij bent dat je de eileiders nog hebt, is inderdaad minder definitief. En de wonderen zijn de wereld dan nog niet uit!!

Super dat je er positief in staat. Heb ik ook en dat helpt toch wel!!

Liefs Nathalie.