Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Mijn naam is Shari en ik lees al een tijdje met jullie mee. Eerder niet de moed gehad om me voor te stellen maar ik vind dat het nu maar eens tijd wordt om ook mijn verhaal met jullie te delen.

Ik ben 37 jaar en gezegend met een zoon van 4 jaar oud. Hij is geboren uit een spontane zwangerschap. Daar hebben we wel flink ons best voor moeten doen want pas na 3 jaar dat ik gestopt was met de pil heb ik hem in mijn armen mogen sluiten. Een half jaar voordat ik zwanger was van hem was ik ook zwanger van een jongetje. Deze zwangerschap hebben we helaas afgebroken omdat hij een open hoofdje had, een afwijking dat niet verenigbaar is met het leven. Van hem ben ik met 15 weken bevallen. Een hele schok maar toch ben ik blij dat ik mocht bevallen om zo goed afscheid van hem te kunnen nemen.

Toen onze zoon een jaar oud was kregen we de wens voor een broertje/zusje maar tot op heden geen positieve test. Wel vaak gedacht dat het eindelijk weer zover was maar helaas...

In april dit jaar voor het eerst naar het ziekenhuis nadat uit de sementest bleek dat er onvoldoende zaadcellen aanwezig waren. Het resultaat is dat we ICSI moeten ondergaan. Als enige mogelijkheid komt het wel hard aan maar ik ben blij dat we in ieder geval weer echte kansen hebben om zwanger te worden. 19 November is het zover. Dan gaat de eerste prik decapeptyl erin, spannend!!!

Dus dit is zo'n beetje mijn verhaal.

Ik denk niet dat ik een heel actief schrijvend lid zal zijn maar ik vind het heel fijn om te mogen lezen hoe jullie met het zwanger worden omgaan. Ik duim voor ons allemaal en hoop dat uiteindelijk onze wens waarheid mag worden!

Shari

Guest Diane180
Posted

Hallo Shari,

Welkom hier op het forum. Veel info en ervaring te lezen hier.

En ook erg verslavend om elke dag even te kijken hoe het met iedereen gaat heb ik gemerkt.

Wij zijn net begonnen met onze 1e ICSI en afgelopen maandag heb ik 2 emmies teruggeplaatst gekregen. Nu maar hopen dat ze blijven zitten en goed gaan groeien.

Veel succes met de behandelingen en 19 november is het zo !

groetjes Diane

Posted

Hoi Shari,

Welkom hier! Je hebt een herkenbaar verhaal: ook wij waren pas na enige tijd spontaan zwanger en daarna gebeurde er niks meer... Mijn vriend bleek ook slecht zaad te hebben, dochter is waarschijnlijk een 'lucky shot' geweest, dus ICSI. Wij starten als het goed is een week na jullie met onze 2e poging.

Er zijn er hier meer die in het begin zeiden niet zo veel te gaan schrijven maar bleken dat toch te doen! Het is inderdaad verslavend en bovendien erg prettig om van je af te schrijven en reacties te krijgen.

Veel succes!

Caroline

Posted

Hallo Shari

welkom op dit forum, heftig wat jullie al hebben meegemaakt zeg!

Ik wens jullie heel veel succes met de eerste icsi!!!

groetjes

Mesike74

Posted

Shari welkom! Wel naar je verhaal te lezen van je zoontje, ook wel mooi hoe je het heb benoemd/ beschrijft. Ik kan me voorstellen dat je je gezegend voelt met je zoon van 4! Ik wens je heel veel succes toe! joy1

Guest Sannie66
Posted

Hi Shari,

Heel veel suc6 in dit traject.. veel herkenbare verhalen hier...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use