Ga naar inhoud

Wachtbankje-zwanger-bloedverlies

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Lelie: het ziet er dus vrij positief uit, al blijft het inderdaad duimen. Ik hoop dat je wat gerustgesteld bent.

Bij mij geen veranderingen, af en toe wel buikpijnen, maar heb ook last van obstipatie, omdat ik wat extra ijzer moest gebruiken. In combinatie met zwangerschap ga je dan dus zeker verstoppen ;) Dus soms ben ik bang als ik iets in m'n buik voel, maar het kunnen dus ook mijn darmen zijn. Je let nu overal op he??

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey hebben jullie eigenlijk al enige zwangerschapskwaaltjes?

Ik niet echt, buiten soms een misselijkheidsgevoel.

Groetjes

Geplaatst

Die misselijkheid heb ik ook. Niet op vaste momenten, maar ik merk wel dat ik de hele dag behoefte heb om iets te eten. Niet veel, appeltje ofzo...

Verder heb ik hele pijnlijke borsten. Alsof ze gekneusd zijn ofzoiets...

Geplaatst

Mirjan,

ook ik heb in de eerste 8 weken meerdere bloedingen gehad. Om de zenuwen van te krijgen. Maar er liggen nu wel 2 kleine donderstenen boven in hun bedje te brabbelen met elkaar.

Heel veel sterkte!

gr, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Dames, Als jezelf bloeverlies hebt kan iedereen om je heen positief-afgelopen verhalen - vertellen maar ja dat is dan achteraf he? Soms ook teleurstellende verhalen zoals Pieneke. En dat twee keer. Triest.

Ik heb gedurende mijn laatste zwangerschap te pas en te pas bloedverlies gehad. Ik was er zo beu van en het maakte me zo onzeker dat ik in het begin wel eens gedacht heb laat maar gaan....want dit kan toch niet goed zijn . Gelukkig, achteraf, is dat niet gebeurd. En ben ik bevallen van een prachtige dochter. De gyn, heeft tegen mij gezegd het kan alles zijn, het kan niets zijn....en dat is ook zo. Heel veel sterkte maar vooral ook heel veel succes!!!!Joy1

Geplaatst

Natuurlijk snap ik, en ik denk de anderen ook, dat je je niet kan vasthouden aan een verhaal van een ander. Iedere situatie is anders, en ik weet dat je, na het verhaal van een ander dat misschien op jouw situatie lijkt, jouw uitkomst niet kan voorspellen.

Ik vind het wel prettig om ervaringen van anderen te horen en te delen. Daar is dit forum toch voor? Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar heb al veel tips en ervaringen van anderen gelezen. Soms heb ik er juist geen behoefte aan, en dan lees ik dus niet. Ik zoek gericht informatie op, vandaar dat ik ook niet aan alle 'discussies' deel neem. Dit betekent natuurlijk niet dat ik niet geinteresseerd ben in anderen, maar soms wordt het me wat veel, en wordt ik er onzeker van.

Jouw positieve verhaal is wel iets waar ik 'kracht' uit haal: het hoeft dus niet perse negatief af te lopen. Iedere keer als ik naar het toilet ga, ben ik weer negatief: waarom stopt het bloeden niet? Als ik dan van jou lees dat je ook bloedverlies had, en nu een dochter hebt, geeft dat wat tegenhang aan mijn negatieve gevoelens.

Joy, veel succes bij de volgende poging!!

Geplaatst

Hoi dames,

Hier weer even een updatetje, gisteravond af en toe helder slijm verlies met daarin een rood puntje, en vannacht weer een flinke veeg rood. Nu is het weer even weg.

Morgen mag ik weer bloed laten trekken ben benieuwd.

Mirjan en lelie gaan jullie ook om de paar dagen bloed laten trekken of hoeft dat bij jullie niet?

En idd je hoort alijd verschillende verhalen over bloedverlies en bij de een loopt het goed af en bij de ander helaas niet, maar het is wel fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan , dat geeft toch weer een beetje moed.

Dames veel sterkte we gaan er voor om het te volbrengen deze maanden.

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Suus

Fijn om te lezen dat het bloedverlies nu weer weg is, jeetje, toch wel extra spannend hoor!!

Succes morben met de bloedafname, ik zag dat je misschien een echo krijgt, waar hangt dat vanaf?

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hey meiden,

Ik ga dinsdag terug bloed trekken, en ik hoop dat ze ook een echo gaan doen aangezien ik dan aan mijn 7ste week begin...........

Het bloedverlies is bij mij sinds 2 dagen veel minder geworden en is precies aan het stoppen.............( ik hoop het).

Groetjes

Geplaatst

Hey Suus

Ik zie dat jij op dezelfde dag als mij een tp hebt gehad,Heb jij je pick up dan ook op de 19de gehad? wel grappig he , hopelijk blijft het voor ons allen goed gaan, misschien bevallen we wel op dezelfde dag.............

Groetjes

Geplaatst

Bij mij doen ze dus helemaal geen bloedonderzoeken, maar echo's. Het is per ziekenhuis erg verschillend allemaal!!

Jullie beiden succes morgen en dinsdag!

Geplaatst

Bij mij gaan ze een echo doen als mijn waarde goed gestegen zijn, maar wil hem mss uitstellen tot morgen anders moet ik weeeer eerder weg van mijn werk.

lelie ik heb een cryo tp gehad dus geen punctie gelukkig..

zou mooi zijn op dezelfde dag bevallen hihi .

Ben benieuws hoe de uitslag is van het bloedonderzoek ik ga binnen nu en een half uur bellen.

Geplaatst

Hallo Dames,

Net weer de uitslag binnen van mijn bloedonderzoek, hcg was vanmorgen 3000, morgenavond een echo.

Het lijkt nu toch wel helemaal goed te komen op wat bloedverlies na.

Groetjes suus

Geplaatst

Hoi Suus,

wat fijn!!! waarde is weer mooi gestegen nietwaar?

Op naar de echo

hebben ze bij jou verder niet gezegd dat het wellicht nog erg vroeg is voor een echo?

Brussel wilde dat destijds om een BBz uit te sluiten en een hartactie was ook (nog) niet zichtbaar, vandaar dat ik overmorgen ga.

Ik heb het idee dat het hcg bij mij ook wel aan te stijgen is, heb meer last van misselijkheid zo heel de dag door..

Succes morgen!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Suus.

Supergoed nieuws dus !!! Gelukkig maar. pffff...

groetjes Diane

Geplaatst

Hey Suus

Ik zie dat jij op dezelfde dag als mij een tp hebt gehad,Heb jij je pick up dan ook op de 19de gehad? wel grappig he , hopelijk blijft het voor ons allen goed gaan, misschien bevallen we wel op dezelfde dag.............

Groetjes

Hee Lelie,

We hebben idd dezelfde dag de TP gehad , maar hoe komt het dan dat jij je 7de week ingaat en ik 6 weken ben of 5 weken en 4 dagen ( weet niet of je de leeftijd van de emmy mee moet rekenen )

Ik heb verder geen kwaaltjes alleen gevoelige borsten maar helemaal geen misselijkheid.

Groetjes Suus

Geplaatst

Hey suus,

Proficiat met je waarden, zijn echt goed aan het stijgen.

Ja over dat ik de 7de week inga...ik weet het zelf niet, heb ik dat ergens gemeld?

Misschien heb ik me vergist ofzo.

Maar inderdaad als ik het zo uitreken, lijkt het me toch dat ik morgen aan mijn 7de week begin of ik reken verkeerd.

Dus als ik mijn punctie de 19de heb gehad dan moet ik daarvan toch 14 dagen afdoen en dan kom ik op de 6de oktober als begindatum om te tellen............of vergis ik me?

Je hebt morgen een echo, kunnen ze dan al kijken naar het hartje of is dat nog te vroeg?

Ik moet zelf morgen ook bloed laten nemen en vraag me af of ik me ook al aan een echo mag verwachten.......ik hoop het, zou zo graag het hartje horen....dan ben je toch wel weer wat zekerder he..

Groetjes

Geplaatst

Hey Suus,

Heb inderdaad nog eens gerekend en inderdaad ik begin aan mijn 6 de week, morgen. Dus net zoals jij...............kon niet anders, zeker toen ik je banner bekeek en we wel dezelfde bevallingsdatum hebben..........

Geplaatst

Meiden, in kader van dit topic... bij ons sloeg de test vannacht weer negatief (of optimistisch gezien, heel licht positief) uit en bloeden breekt nu net flink door.

Dichterbij dan ooit, maar nu helaas verderweg dan ooit.

Geplaatst

Hoi Miki,

wat erg voor jullie.

Ik heb je berichten een beetje gevolgd omdat ik zag dat je spontaan zwanger bent geworden. Dat gaf mij hoop.

Veel sterkte, ik weet wat het is.

Groet Sylvie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden