Ga naar inhoud

Wachtbankje-zwanger-bloedverlies

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

MIki heel veel sterkte met dit verlies.

Ik heb vanavond de echo, maar ik denk niet dat ze al een hartje kunnen zien, mss wel een vruchtzakje ofzo, weet het eigenlijk niet ben nog nooit zover geweest hihi.

lelie hoop op mooie waardes voor je vandaag, laat je het weten?

Groetjes suus

• Reacties 94
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Miki

Ik zit hier met tranen in mijn ogen, wat een enorm verdrietig bericht!! het was zo'n bijzonder wonder!!! Meis, heel veel sterkte wens ik jullie toe!!!!

Suus, nogmaals succes met de echo!! Ik ben zooooo benieuwd!

liefs

Meiske74

Geplaatst

Hey meiden,

Geen goed nieuws..............

Waar ik schrik voor had is werkelijkheid geworden....

Gisteren had ik weer veel bloedverlied en krampen, bij de echo vandaag hebben ze gezien dat het vruchtje in mijn eileider zit..

Om 2 u mag ik bellen om te kijken hoe het met mijn hcg zit, daalt het dan is er een kans dat het vanzelf aan het weggaan is, stijgt het dan gaan ze morgen een operatie doen, met veel kans op verwijdering van de eileider.

Raar heb altijd een gevoel gehad dat ik een BBZ heb, wat blijkt het is nog zo.

Pfff, heb het er wel moeilijk mee. Zoals iedereen wel weet is heel de ivf behandeling niet gemakkelijk: hormonen, heen en weer geloop, combinatie werk, die pijnlijke punctie, de stress en dan eindelijk denk je, ja het is gelukt, en dan nu dit nog erbij.

Suus, ik zie dat jij ook een BBZ hebt gehad? Kun je me wat enige info geven hoe het bij jouw verlopen is?

Succes trouwens met je echo vandaag.

Groetjes

Geplaatst

Wat een nare berichten vanmorgen...

Miki, wat verdrietig! Heel veel sterkte...

Krista, wat een teleurstelling. Ik hoop dat het nu vanzelf weggaat, en je die operatie niet hoeft te ondergaan. Ook heel veel sterkte!

Ik vind het moeilijk in dit soort situaties iets te zeggen...het lijkt dan allemaal zo cliché. Maar toch, ook al ken ik jullie verder niet, het raakt me wel heel erg, ik denk aan jullie!

Geplaatst

@ meiske, wat zag je bij jou echo en hoever was je toen?

@ lelie,

Echt verschrikkelijk nieuws meid, ik kabn het weten ik had toen ook het gevoel dat het niet goed zat.

Bij mij hebben ze ook gekeken naar het hcg , zolang het onder de 3000 is kunnen ze het vruchtje laten sterven door een spuit te zetten met mextr... weet de naam niet zo goed meer, daarna gaan ze kijken of je hcg zakt, zakt het niet binnen een aantal dagen dan moeten ze opereren, bij mij zakte het op het laatste nippertje gelukkig.

Een iets mindere bijwerking van dit middel is , dat je na het zetten van die spuit de eerste 3 maanden NIET zwanger mag worden, kans op afwijkingen wordt dan groter.

Het is geen leuke info maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Heel veel sterkte

Geplaatst

Gatsie, wat een K..berichten! Ik had zo'n goede hoop voor jullie allemaal. Ook omdat ik de eerste 12 weken wel 7 bloedingen heb gehad en ze (gelukkig) onschuldig waren. Ik wens jullie ontzettend veel sterkte met het verwerken van dit verdriet en hopelijk vinden jullie snel weer goede moed om door te zetten.

Liefs

Geplaatst

Jeetje Lelie

wat een *** bericht zeg!!! Weet niet goed wat te zeggen, ik vind het zo erg voor je!!!

Ik kan nu alleen maar voor je hopen dat het vruchtje uit zichzelf loslaat en dat je een operatie bespaard zal blijven!!!!

Heel veel stertke en kracht gewenst meis.

Liefs

Meiske74

Geplaatst

Hallo Suus

volgens de datum van punctie was ik op het moment van de echo 6 weken en 1 dag.

Ik zag duidelijk een soort zwarte kring met daarin iets, is erg moeilijk te omschrijven.

Daar waar de echoscopiste meende een 2de vruchtzakje te zien zag ik iets soortgelijks.

Ik moet zeggen dat ze mij op voorhand (zowel uit Belgie als hier) al gewaarschuwd hadden dat ik er rekening mee moest houden dat er nog geen hartactiviteit zichtbaar was, ik probeerde daar op te letten uiteraard en was dan mogelijk ten onrechte in paniek geraakt.

Hoe laat mag je Suus? ik zal aan je denken!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

@Lelie, ook voor jou al zo'n verschikkelijk nieuws. Heel veel sterkte de komende periode en ik hoop dat het vruchtje vanzelf gaat afkomen.

Suus, heel veel succes met je echo vandaag. Ik hoop dat ze iets kunnen zien. Ik heb mijn eerste echo gehad met 5 weken en 5 dagen. Toen was er nog geen hartactiviteit te zien maar wel een vruchtzakje. Ik ga voor je duimen vandaag.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Ik mag vanavond om 19:30 voor een echo.

Hoop echt dat ik mooi nieuws krijg, ben nl daarnet weer begonnen met bloeden.

Renee was dit bij jou rood of bruin verlies wat je gehad hebt?

Meiske ik ben vandaag ook 6w en 1 dag dus ik ben benieuwd.

Groetjes suus

Geplaatst

Lelie, wat naar voor je zeg, ik hoop dat je eileider bespaard kan blijven, ikzelf heb ook een bbz gehad, maar ik was al 8 weken zwanger toen ik erachter kwam, ik verging van de pijn, eerst kreeg ik een eileiderbesparende operatie, maar na 6 weken verging ik van de pijn en stond mijn baarmoeder vol met bloed, toen bleek dat de eileider het niet gehaald had en hebben ze hem verwijderd, ik hoop dat het bij jou vanzelf afstoot nu, dan heb je die elllende niet, heel veel sterkte meid

Liefs Marielle

Geplaatst

Suus, wat spannend zeg, bij mijn zoontje moest ik 10 dng na de positieve test een echo laten maken en toen klopte het hartje al, ik was toen precies 6 wkn en 0 dgn, dus wie weet is het al te zien, niet drukmaken als het nog niet te zien is hoor, kan goed dat het nog een weekje duurt, maar het kan wel al!! Succes!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Lief Lelie-tje,

Wat vreselijk dat het zo moet aflopen voor jullie. Het is zo akelig als datgene wat je dacht ook daadwerkelijk zo blijkt te zijn... heel veel sterkte en ik hoop voor je dat je lijf dit zelf op gaat lossen. Ik denk aan je.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Oh Mikki wat vreselijk dat het toch niet goed is afgelopen :( Heel veel sterkte. Er is niets wat ik je kan vertellen wat het zal verzachten, alleen dat ik weet door welke ellende je doorgaat en dat je altijd alles van je af kunt schrijven.

Lelie ook heel veel sterkte! En dan ook nog als complicatie dat het emmietje in je eileider is gaan zitten. Ik hoop dat het vanzelf loskomt en je zo iig een operatie bespaard wordt!

Suus hopelijk straks dan wel goed nieuws! Het hartje gaat ergens tussen week 6-7 kloppen. (geloof dat het exacter iets van 22 dagen na de bevruchting oid is) maar soms is het gewoon ook nog niet te zien met de echo. Zolang het op de juiste plek zit, er mooi uitziet volgens de echoscopist dan ben je wel een stap verder!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb gisteren met spoed nog een operatie gehad wegens veel pijn, eerst hebben ze een echo gedaan en zagen ze dat er al bloed was in de buik dus konden ze niet langer wachten, al goed want eventjes later begon ik al neigingen te krijgen van flauwvallen. Een uurtje later lag ik op de operatie tafel. Mijn eileider is niet bespaard gebleven, op zich niet heel erg zeggen ze aangezien ik aangewezen ben op ivf en er zo een mindere kans is op een volgende bbz................Bij het verlaten van het ziekenhuis vroegen ze of ik een foto wou van het embryoke, dit heb ik aangenomen en bekeken..........wel raar hoor.

In ieder geval veel sterkte voor iedereen en ikzelf ga even pauzeren tot januari en er dan met volle moed terug invliegen, heb nog 3 blasto in het vriezerke, hopelijk brengt dit me wat meer geluk..........

Groetjes Lelie

Geplaatst

Hallo Lelie,

Pfff dat is nogal wat.

Heel veel beterschap en neem je rust.

Liefs Diane

Geplaatst

Hallo meiden,

Zit nu op wachtdag 9......

Gisterenavond lichte bruine afscheiding....... vanmorgen ook rood en bloedstolseltjes.... pffff

We gaan nog maar niet van het ergste uit...... maar de traantjes waren er wel even hoor. Afwachten maar weer tot de 23e...... pffffff

Geen buikpijn of krampen gehad en geen gevoel wat ik normaal bij ongi heb.....

geen idee wat ik ervan moet vinden of denken....

groetjes Diane

Geplaatst

Wat heftig Lelie!! Ik hoop dat je de rust kunt vinden om goed te herstellen. Heel, heel veel sterkte!! Fijn dat je ons laat weten hoe het is gegaan. Als het je lukt, hou je ons dan op de hoogte? Leef wel met je mee!

@ Diane, wat spannend. Bloedverlies hoeft op zich dus niet veel te zeggen, maar ik kan me voorstellen dat je toch emotioneel eronder bent. Ik weet nog de zondag dat ik bloed begon te verliezen. Ik kon gewoon niet meer ophouden! En een paar dagen later het bericht dat ik toch zwanger ben...dan wordt je even heen en weer geslingerd. Laten we hopen dat het goed zit, ik duim voor je!!

Zelf ben ik héél zenuwachtig. Morgen de 3e echo. Dan moeten we echt een hartje zien....laat het asjeblieft kloppen!!!

Vanmorgen moeders-voor-moeders gehad, hun test schoot naar de 2 strepen, 'nou, dat kan niet missen', zei ze. Dat geeft dan wel weer hoop! Ik ben heel benieuwd...

Geplaatst

hallo meiden

@Lelie: wat een heftig verhaal zeg, daar wil niemand aan denken, ik vind het erg mooi om te lezen dat men je een fotootje mee wil geven, het is ook niet niks nietwaar?

Ik hoop dat je snel zult herstellen, heel vel sterkte meid!!

@Diane: tis echt zo Diane, het kan echt alle kanten op, je moet echt de moed nog niet opgeven hoor, en die tranen zijn erg herkenbaar!

@Mirja, heel veel succes morgen bij je echo, ik begrijp hoe spannend het is, hou vertrouwen he!!

liefs

Meiske74

Geplaatst

@Lelie, helemaal over het hoofd gezien meissie... wat ontzettend naar voor je.. vind het wel ontzettend goed van je dat je toch positief blijft en gaat voor een cryo poging.. sterkte in ieder geval!

@Mirjan, lijkt me ontzettend spannend die echo. Veel sterkte.. zal wellicht ook wat rust geven.

Sorry als ik iemand vergeten ben, maar er gebeurt ook zoveel hier en tsja zelf zit je er ook middenin he...

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Lelie, wat erg voor je, ik weet wat het is meid, neem lekker je rust, in jan. kun je er vast weer goed tegen, positief blijven hoor!!

Liefs Marielle

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden