Jump to content

Wachtbankje-zwanger-bloedverlies

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Ik maak toch even een nieuw topic aan, ik twijfel waar ik het moet zetten, maar voor mijn gevoel zit ik nog op een wachtbankje, dus toch maar hier.

Even in vogelvlucht:

- 20-2-09 TESE

- begin september gestart met deca

- gezwel ontdekt aan eierstok, nu niets aan doen, verder met ICSI

- 12-10 punctie

- 15-10 TP

- 25-10 start vloeien

- 30-10 bloed: zwanger

- 3-10 'spoed'-echo ivm hevig vloeien: ik ben echt zwanger. Ik ben de waarde vergeten, maar in het bloed was mijn HCG gestegen ten opzichte van afgelopen vrijdag, dus ook goed.

Met de echo was een 'zwangerschapsring' te zien en een vruchtzakje.

Het baarmoederslijmvlies is ook prima, goed dik etc. Als ze niet zag dat ik vloeide (en daar kan je echt niet omheen), vertelde ze, zag het er allemaal perfect uit.

Verder is mijn wondergezwel wel gegroeid en er zat een grote zak met bloed omheen, waarschijnlijk ontstaan met de punctie.

De 'hoofdarts' kwam ook nog even kijken. Hij vond het ook niet verontrustend.

Waar het bloeden dus vandaan komt, weten ze niet. Daar is geen enkele verklaring voor. Wel moet ik extra rustig aan doen, uitkijken met traplopen, stofzuigen, tillen en dat soort dingen. Rusten, rusten, rusten.

- 11-11 2e echo: ik had de 'hoofdarts', dat vond ik wel prettig. Al wil je ook weer geen uitzondering zijn, zeg maar. Alles is zo dubbel nu!

Maar goed, bij het kijken was hij in eerste instantie wat pessimistisch. Hij zou graag een hartje hebben willen zien, maar dat zag hij niet. Toen hij alles op een rijtje zette, werd hij wat positiever: omdat ik eerder ben gekomen ivm de bloeding, ben ik ook wat minder ver dan wanneer je 'normaal' voor de 2e echo komen. Ik ben nu zeg maar plm. 6 weken volgens de 'normale' telling. Dan hangt het er om of je wel of geen hartje ziet. Volgende week donderdag moet ik terug, en tot die tijd: geen huishouden, niet lopen enz enz. Dus weer lange dagen.

Ik vind het nu echt heel zwaar! De bloeding is minder, zeker bij rust, en rondom de vrucht bloedt het niet. Verder is de vrucht dus wel volgend de normen gegroeid en is er een dooierzak zichtbaar enzo. Nu het hartje dus nog!

Ik zou willen slapen en donderdagochtend weer wakker worden.....met deze verplichte rust duren de dagen zooo lang...zou bijna naar Tell Sell gaan kijken...da's toch erg?

• Replies 94
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Tjemig Mirja, wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat jouw dagen lang duren. Ik vind de dagen ook al zo langzaam voorbij gaan, laat staan als je alleen maar mag rusten. Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk volgende week donderdag een goeie echo.

Liefs, Dorine

Posted

Pfoeh, jullie geduld wordt ook op de proef gesteld!

Gewoon lekker Tellsell kijken (of uitzendinggemist? Boer zoekt vrouw bijvoorbeeld, brengt genoeg afleiding wellicht ;-))

Hier wachten we, ook thuis met dikke kleren op de bank, ongeduldig met je mee. Je bent niet alleen in de achtbaan! Hou je maar goed vast aan de bank.

Posted

Hallo Mirjan,

Bij mij is het bloeden ook nog altijd bezig, moet normaal pas dinsdag op controle gaan, maar ik ga morgen al voor een bloedtest en een echo.

Om te kijken of mijn waarden nog aan het stijgen zijn en of ze al eventueel iets kunne zien op de echo, want heb echt wel schrik door het bloedverlies dat het misschien een BBZ is.....

Veel succes meid

Guest Sannie66
Posted

Bah Mirjan, ik kan me voorstellen dat je heel onzeker bent nu...(enneh Tell Sell is GEEN optie hoor :pain10:... jeetje hoe laag kun je zinken :misc_expressions-wh)... je kunt wat filmpjes (laten) huren...boek lezen (als je van lezen houdt dan..), uh..breien wellicht :msn-oh:..hihi...ik wens je heel veel sterkte met (WEER) wachten....

Liefs,

Sandra

Posted

hoi mirjan en lelie,

Hier nog iemand in hetzelfde schuitje gister veel helder rood bloed verloren en krmap, vandaag niks meer.

Echt niet leuk om mee te maken je weet gewoon niet waar je aan toe bent, je wordt zo onzeker ervan, zullen jullie ook wel hebben.

Ik ga morgen ook voor een echo en bloedprikken, nu ben ik benieuwd of ze iets kunnen zien, de vorige keer hebben ze op wd 20 een echo gedaan en toen konden ze niks zien, morgen zit ik op wd 22 dus ben benieuwd,

Sterkte suus

Posted

@ Lelie: héél veel succes morgen!!! Jij herkent dus ook het gevoel van heen-en-weer geslinger tussen emoties. Blij, want zwanger, verdrietig, want bloedverlies, kan toch niet goed zijn...enz. Mijn arts vertelde me dat een zwangere baarmoeder qua samenstelling lijkt op lever: poreus en het bloedt dus heel snel. Misschien is het je baarmoedermond? Bij mij was dat niet zo, het bloedverlies was te hevig, maar bereid je ook voor dat je geen antwoord krijgt op de vraag waar het vloeien vandaan komt. Echt sterkte morgen!!

@ Sandra: ik kan me tot nu toe nog beheersen, hoor ;) Ik lees veel, en kijk wel veel tv, maar misdaadnet bv. Baantjer en Grijpstra....ach, je moet wat he?

Posted

Hoi Mirjan,

Spannend allemaal, en terwijl je je afleiding goed zou kunnen gebruiken, moet je rust houden.

Ik leef met je mee naar volgende week donderdag, dan krijgen wij ook weer een echo en weten we waar we aan toe zijn.

Posted

Mirjan, Suus en Lelie,

Heel goed dat jullie elkaar hebben gevonden binnen dit topic! Het is zo vreselijk om in deze situatie te zitten: eigenlijk wil je blij zijn, maar dat kun je jezelf niet toestaan, omdat je met dat verdomde bloedverlies zit. Ik heb het twee maal gehad en twee keer is het misgegaan bij 5 weken en 2 dagen. Jullie hcg stijgt wel veel beter dan dat bij mij was, maar ik kan de angst die jullie moeten doorstaan nog zo goed voelen.

Ik wens jullie alle goeds, maar vooral hoop ik dat jullie heel snel duidelijkheid krijgen in positieve zin, zodat jullie eindelijk eens ongeremd blij kunnen en mogen zijn.

Liefs Pieneke

Posted

Christine,

Omdat jij geen bloedverlies hebt, even een woordje apart aan jou: ook jij leeft momenteel in een vreemde en onduidelijke situatie. Ik hoop dat je 19 november een prachtig echobeeld mag bekijken en dat ook jij dan weer opgelucht kan ademhalen!

Liefs Pieneke

Posted

hai dames

ik leef met jullie mee hoor!! ik heb tot op heden nog geen spatje bloedverlies gehad maar vind de aankomende echo toch wel eng, laat staan als je in jullie situatie zit.

Ik vind het heftig, de emoties vliegen alle kanten op!!

Voor jullie allemaal hoop ik op een uiteindelijk goede uitslag

Mirjan, bij mij was de eerste echo ook te vroeg, nu bleek vandaag dat Brussel een BBZ uit wilde sluiten (omdat mijn HCG niet hard steeg).

Toen ze geen hartje zagen was ik even in paniek maar ze drukte mij ook op het hart dat ik te vroeg was , ook maar net 6 weken en men vermoed een late innesteling

Succes de 19de!!

liefs

Meiske

Posted

Bedankt meiden voor al jullie lieve berichtjes.........

Het is inderdaad zenuwslopend en wou dat ik al 2 weken verder stond zodat er meer duidelijk is . Durf er totaal niet op te hopen en durf er nog niet blij mee te zijn........bang voor een teleurstelling.

Ach ja laat ons hopen dat het voor ons allen vals alarm is het bloedverlies en dat we eindelijk binnen 9 maand onze droom mogen verwelkomen...........:blob3:

Ik laat jullie morgen iets weten en ik duim voor jullie.............

Slaapwel

Posted

Hey meiden,

Bedankt voor alle lieve berichten, nog geen bloed te zien verder gelukkig,

Ben nu aan t wachten op de her uitslag van mijn bloed die was nl 1800 dat kon niet volgens de gyn. mag zo weer bellen, ben benieuwd en dan hoor ik meer als het goed is.

Groetjes suus

Posted

Heey net de uitslag gehad hcg klopte idd niet was gisteravond 1200 nog een flinke stijging, meer als een verdubbeling.

Maandag weer bloed laten trekken en als het dan weer mooi gestegen is maandagavond de echo, hij zegt dat hij dan al wat moet kunnen zien.

Weer een weekendje in spanning zitten..

Mirjan en lelie jullie al iets wijzer????

Posted

Hoi Suus, dat ziet er zo ver positief uit, toch? Vreemd vind ik dat ze bij mij dus helemaal niet bezig zijn met het bloed; ik heb daar nog wel naar gevraagd, maar omdat ik iedere week een echo krijg, vind mijn arts het niet nodig.

Ik ben benieuwd hoe het met Lelie is gegaan vandaag.

Bij mij geen veranderingen, bloedverlies wisselt een beetje.

Posted

Als ik zo je verhaal lees denk ik ook wel dat het goed zit. Heb afgelopen jaar 2 keer een MK gehad middels BBZ en daar was op echo (5 en 6 weken) heel duidelijk te zien dat de vrucht niet groeide, qua grootte flinke achterstand had.

Daarbij, mijn eerste zwangerschap ontdekte ik pas met 7 weken omdat ik ervoor nog gewoon gemenstrueerd had en met 5 weken een negatieve zwangerschapstest had. Zoonlief is inmiddels 11 en kijkt me met z'n 1.74 recht aan. Er is nu eenmaal geen standaard te bepalen.

Heel veel sterkte en laat je lekker verwennen.

Posted

Dank je, Jolanda! Fijn, zo'n positief bericht. Het is gewoon erg moeilijk om blij te zijn, omdat er zoveel onzekerheid is. Maar ja, dat zal het eerste trimester en waarschijnlijk 9 maanden lang wel blijven.

Stap voor stap maar he?

Posted

beste mirjan,

ik heb precies hetzelfde als jou meegemaakt april/mei.

op het moment van de 4e echo, 8 weken was er helaas geen hartactiviteit.

ik heb een missed abortion gehad terwijl het vloeien beduidend minder was en de kwaaltjes alleen maar toenamen. ik weet in wat voor killing situatie je momenteel zit.

ik duim al wat ik kan dat het bij jou hartstikke goed zit!!!

PLEASE???

Posted

Hallo meiden,

Ben dus vandaag naar het ZH gegaan, heb een echo gehad en een bloedtest. De echo vroeg ik omdat ik angst had voor een BBZ aangezien ik bloedverlies heb, het was nog veel te vroeg voor een echo maar ze hebben het dan toch maar gedaan.

Op de echo zagen ze wel iets, maar het is nog veel te vroeg om echt iets te kunnen zien. Het zat in mijn baarmoeder vanonder wel richting naar een eierstok, maar dat betekent niets zei de gyn. Ze hebben me onderzocht vanbinnen en vanbuiten om te zien of ik "rare" pijn heb ergens, maar dat was ook niet zo, dus zei de gyn dat ik me er niet te hard moest op focussen en dat ze het in het oog houden zowieso. Ze zagen ook geen vocht of bloed in de baarmoeder wat normaal ook een teken kan zijn van een BBZ. Dus ben er al wat geruster in.

Waar het bloed vandaan komt weten ze ook niet, dit gebeurt wel meer en kan gewoon een lange innnestelingsbloeding zijn ( laat ons hopen)

Om 2 u kreeg ik de bloeduitslag en wat bleek mijn hcg is gestegen tot 1790 en de andere waarden zoals progesteron en oestridon zijn ook gestegen en zijn nu "normaal". Dus volgens de gyn ziet het er allemaal wel goed uit..................blijven duimen........

Groetjes

Posted

Suus, je waarden zijn echt mooi aan het stijgen hoor!

Mirjan hoe is het met jouw, nog enig nieuws?

En al aan de rest op dit forum, veel succes

Guest Sannie66
Posted

Ik duim me gek Lelie! Zodat je jezelf als ´groen´ kunt gaan beschouwen...hoop dat je nu wat geruster bent met die mooie stijging van je waarden e.d.?

Liefs,

Sandra