Ga naar inhoud

Wachtbankje december

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nathalie, hoop dat je een beetje hebt kunnen bijkomen in dat weekje..

Dikke knuf...

Geplaatst

hallo allemaal!

Ik lees nog wel mee hoor! Alle groene: SUPERRRRR!!

Hier nog steeds wel verdrietig maar het gaat. Moge de feestdagen snel voorbij zijn en dan weer gewoon in het ritme, hopenlijk scheelt dat.

fijne jaarwisseling

xx marjan

Geplaatst

Hi meiden, stil hier... hoe is het met de wachtenden; houden jullie t nog vol? Ik ben vanmiddag bijna bezweken onder de nieuwsgierigheid. wilde testen, maar vriendje wilde nog niet :-)

Succes allemaal!

Geplaatst

ik weet even niet meer wat ik moet denken

omdat ik vorige week een dubieuze test had moest er een andere test gedaan worden in het lab

deze was positief hcg was 121

gezien mijn geschiedenis met 2x een bbz moest ik deze week een herhalingstest doen

zo gezegd zo gedaan

na 3 slopende minuten staat er met dikke vette letters NIET ZWANGER

hoe kan dat nou??? ik voel me wel zwanger, heb de wc pot al een aantal keer omarmd zo misselijk ben ik, ben heel erg moe....ik snap het niet meer

zijn mijn hormonen me voor de gek aan het houden of is het echt over en uit

vanmiddag maar naar het ziekenhuis bellen, ben benieuwd wat ze zeggen

Geplaatst

Helaas dames,

bij mij is de eerste poging mislukt....

gisteravond zelf getest en duidelijk negatief. Vanmorgen voor bloedtest naar ziekenhuis geweest, ik hoor het vanmiddag officieel maar heb geen hoop meer. Wat is dit k** zeg!!

Geplaatst

Ow Leeuw, inderdaad om gek van te worden. Het zou alsnog wel positief kunnen uitslaan hoor, zonder je teveel hoop te willen geven. Maar avondurine heeft namelijk niet zo'n hoge concentratie. Nog geen ongi te bekennen? We duimen voor je.

En Nirak, dit is wel heel frustrerend meid. Die laatste test was dit vanochtend of ook ook in de avond met mogelijk verdunde urine? Nog een test doen om testfalen uit te sluiten, wellicht dan geen digitale? Succes vandaag, erg spannend dag.

Hoe voel je je verder Fren? Knap dat je je hebt kunnen inhouden. ;-)

xxx

Geplaatst

Dames, wat een onzekerheid weer hier. Nirak, ik hoop dat je snel uitsluitsel krijgt.

Leeuw, sterkte met het verwerken hiervan.

Groetjes Dorine

Geplaatst

@ miki: ik voel NIKS. dat is wat mij juist onzeker maakt. Maar ook nog geen bloed, dus dat is goed. Als ik wel zwanger ben, zou ik toch wel íéts moeten merken? Maar behalve dat ik erg moe ben, niks...

Pffff, geduldig zijn is nooit mijn sterkste kant geweest...:waiting:

Geplaatst

Niets voelen is op zich ook ok hoor! Lezen we hier vaak genoeg. En moe, ja dat is vaak juist een teken!

Zou het aantonen van een 'licht streepje', ongeacht wat er daarna gebeurt, niet heel fijn en nuttig zijn? Of trekken jullie de onrust van 'geen streepje' juist niet op dit moment?

Sterkte met geduldig zijn! Op naar een dikke mooie streep!

Geplaatst

nee, het is meer dat we de symboliek van de data mooi vinden en willen vasthouden (slaat ergens natuurlijk nergens op, maar je moet je ergens aan vast houden). TP was op de verjaardag van mn moeder en testen op oudjaarsdag... wie weet.

Geplaatst

Respect voor jullie die echt kunnen wachten tot ongeveer de testdatum.

Persoonlijk kon ik er niet mee omgaan, die extreme onzekerheid en ik vond het daarom heel fijn om veel vroeger te testen, toch iets van controle.

En natuurlijk wil dat ook niet alles zeggen hoor, maar die testen die brandden bij mij mn nachtkastje uit, ik kon het gewoon niet laten denk ik.

Nou, op voor de laatste in het december-rijtje....TOI TOI TOI!

Geplaatst

@Karin, wat een onzekerheid zal dit nu geven zeg...jemig...

@Leeuw, poeh..kan me je teleurstelling heel erg goed voorstellen. Veel sterkte meissie met de verwerking hiervan...

@Fren...spanning, spanning...nog even meid...

Geplaatst

Jeetje meiden, wat een onzekerheid, wat kan je lichaam je toch verschrikkelijk voor de gek houden ... een bloedtest die een verhoogd HCG hormoon waarneemt en een test die negatief aangeeft .... was het misschien te vroeg voor de test???? Ik zal het toch nog maar even afwachten voor het zelfde geld is je bloedtest vanmiddag nog hoger en dan denk ik dat de test gewoon te vroeg is geweest. Dus nog even de moed niet laten zakken denk ik ....

Je hoeft inderdaad niets te voelen als je net zwanger bent. Ik weet van mezelf dat ik de ergste zwangerschapskwaaltjes rond de 6 weken zal krijgen dus dat zal deze keer ook wel weer zo zijn ....

Waar ik nu veel last van hebt is de vermoeidheid en het "honger" gevoel ... ik heb de hele dag honger .... het hoort er allemaal bij.

Ik wens iedereen die nu nog in spanning zit te wachten heel veel sterkte en mijn duimen draaien op volle toeren,

lfs. Nicole

Geplaatst

Jammer Tinusje .... laten we hopen op een vruchtbaar 2010 .....

Hebben jullie wel eens gehoord over "maanstenen" het schijnt te helpen bij vruchtbaarheid .... je hebt ze in vele vormen en maten en zien er mooi uit ... daad het niet dan schaadt het ook niet .... via het internet zijn ze te bestellen .... even googelen onder "maansteen"

gr. Nicole

Geplaatst

Coni

Als ik mij uitgerekende datum uitreken kom ik op 31 augustus uit.

De punctie van de donor was op 8 december - 2 weken is 24 november dan eerste menstruatiedag

komt de teller uit op 31 augustus

en ben ik nu 5,1 week zwanger.

dus 2 dagen langer dan jij, ik zie dat jij 4,6 weken zwanger bent vandaag

Maar jij heb een dag eerder de TP gehad??

Liefs Claudia

Geplaatst
Coni

Als ik mij uitgerekende datum uitreken kom ik op 31 augustus uit.

De punctie van de donor was op 8 december - 2 weken is 24 november dan eerste menstruatiedag

komt de teller uit op 31 augustus

en ben ik nu 5,1 week zwanger.

dus 2 dagen langer dan jij, ik zie dat jij 4,6 weken zwanger bent vandaag

Maar jij heb een dag eerder de TP gehad??

Liefs Claudia

Hoi Claudia, ik heb mijn 6e IUI gehad op donderdag 10 december .... als ik er 14 dagen bij optel ( cyclus van 28 dagen ) kom ik uit op 24 december dus dat is mijn NOD .... dan het bekende rekensommetje mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie was 27 november 2009 tel daar 1 week bij op dan kom je uit op 4 december 2009, 4 december min 3 maanden is 4 september 2010 .. dus ik ben morgen als het goed is 5 weken zwanger .....

gr. Nicole

Geplaatst

heb net naar het ziekenhuis gebeld

na overleg met de arts werd me verteld dat ik kan stoppen met de utrogestan en progynova en we moeten er van uit gaan dat het een miskraam wordt

mocht het zo zijn dat ik volgende week nog geen menstruatie heb of heb gehad dan moet ik weer bellen

en Miki..het viel me later in dat het niet de eerste urine van vandaag was..vannacht ben ik nog naar de wc geweest...zou het misschien daar aan liggen

we wachten het maar af hoe moeilijk dat ook is

de ervaring leert dat na het stoppen met de knalerwten de menstruatie binnen 2 dagen begint

mocht het langer duren sta ik maandag bij het kruidvat en pak ik een 'gewone' test en geen digitale meer

klinkt misschien allemaal heel erg warrig maar zo voel ik me op het moment ook

Geplaatst

Hi meiden,

Heb het idee dat de voortekenen van de ongi eraan komen..beetje buikpijn (lichtjes) al de hele dag...

Heel raar..vorige week na de IUI zeker tot zondag nergens last van gehad (lichamelijk dan he) en vanaf maandag hier een steek, daar een krampje (ik dacht echt m'n eierstokken) en nu dus laag in de buik.

Normaal (dus zonder hormonen) alleen rugpijn de dag ervoor. Maar bij mijn IVF had ik dus ook de dag ervoor en op de dag zelf enorme buikkrampen.. Wie herkent dit? Zal het toch allemaal door door de hormonen komen?

Om :dizzy: van te worden!

Geplaatst

Pfff San (ja, ik achtervolg je gewoon op elk topic :-) ), ik had in de 2e wachtweek echt behoorlijke krampen en rugpijn, zo erg dat ik er echt niet in geloofde. Maar je ziet waar ik nu sta...

Het vervelende is: ELK SYMPTOOM KAN ALLES BETEKENEN.

Lieverd, doe als gezegd in vroegtesterstopic....

Geplaatst

Dank je lieve Nine... je bent er ook altijd als ik je nodig heb ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden