Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Misschien een idee om er ook heel veel knoflook bij te doen, is ook heel goed voor je doorbloeding en dat overheerst de bleekselderij smaak wel en beetje ;-).

Over pijnstilling bij de punctie, ik kreeg niets voor thuis, net voor de punctie een gemene spuit, en nadien een zetpil, diclofenac mee naar huis. Natuurlijk had ik er wel voor gezorgd dat ik voldoende paracetamol in huis had daarna.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Een overdosis knoflook zal zeker de smaak van de selderij wegnemen ja!

Maar of dat zo'n goed idee is weet ik ook niet, dan werken ze me morgen bij de tp meteen weer buiten door de knoflooklucht... en heb gelezen dat het beter is dat je even blijft liggen na de tp. Ook heb ik iets gelezen dat het het beste is als je een half/volle blaas hebt. Daar is niets over gezegt tegen mij ...hoe was dat bij jullie?

alle tips zijn welkom!

Geplaatst

@Debbie waarschijnlijk heb je het al achter de rug ik hoop dat het allemaal een beetje mee gevallen is?

@Sanne knap dat je die bleekselderij weg krijgt ik lust het inderdaad alleen in de soep. Wanneer krijg je te horen of het morgen doorgaat?

@Francis en Carolina hoe voelen jullie je eigenlijk?

@Faye het kaarsje brand nog dat het dinsdag toch allemaal mee valt.

Ik heb gelukkig eindelijk goed geslapen. Ik moet wel zeggen dat ik d eeierstokken nog steeds heel goed voel, maar ja zal er wel bij horen. Verder voel ik weinig zo af en toe denk ik een heel klein steekje te voelen, weet ik iemand wat dat kan zijn?

Geplaatst

Mariska, weet wat zo'n steekje betekend, hopelijk een innesteling!

Fijn dat je weer goed geslapen hebt.

Ze bellen als er geen tp mogelijk is maar dan zijn we waarschijnlijk al onderweg.

We moeten om 11uur bij de gyn zijn maar van te voren moeten we ons melden/inschrijven voor die dag. Soms is het daar heel druk dus moeten er op tijd zijn. Zo werkt dat in België. we rijden er ongeveer 1,5/2 uur op en dan ook nog in de maandagochtendspits... We vertrekken dus zeker om 8 uur. Hoop dat we onderweg geen telefoon krijgen!

Geplaatst

Ik hoop het ook niet voor jullie, maar als er gister al een 6-cellig was dan zal het toch wel goed komen, maak je er niet te druk om, want volgens mij gaat het helemaal goed komen.

Ik hoop inderdaad dat het innestelingspijn is. Het is ook niet zo dat het echt pijn doet gewoon af en toe een klein steekje. Nou ja we gaan het zien.

Geplaatst

Ik voel mijn eierstokken ook nog, zelf als ik een nacht geslapen heb.

Verder voel ik me wel redelijk.

Heb zojuist gehoord dat een oud-collega van mij wordt vermist in Haiti, hij was samen met zijn vrouw daar om zijn adoptiekinderen op te halen. Het komt wel heel dichtbij als de slachtoffers een gezicht krijgen.

Ik ben heel verdrietig en boos op hoe hard het leven soms kan zijn!

Geplaatst

Ik ben inmiddels weer thuis en het is me reuze meegevallen. Er zijn 14 eitjes gevonden.

Ik heb weinig pijn en voel me goed. Dinsdag krijgen we telefoon over de bevruchting.

@Francis...heftig dat er bekenden van je worden vermist. Komt wel erg dichtbij zo ja,sterkte..

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Debbie wat goed 14 eitjes geweldig toch. Gelukkig dat het mee is gevallen. Nou hopen dat er dinsdag goed nieuws komt spannend.

Rust maar lekker uit nu en lekker laten vertroetelen vandaag.

Geplaatst

Debbie: fijn dat het is meegevallen. En super dat er zo veel eitjes zijn!

Spannend weer tot dinsdag. Heb je woensdag de tp als alles goed verloopt?

Francis: wat heftig! Supererg wat daar gebeurt is en als er dan ook nog eens bekenden vermist zijn...

Geplaatst

@ faye: Spannend dinsdag je 2de FM

@Linda: nog 4 dagen voor de bloedtest, je hoofd zal wel overuren draaien.

@Sanne: Het deelt goed lees ik, GEWELDIG!

@Francis: Wat heftig, wij hebben mensen die we kennen, die zouden ook in Haiti een kindje halen, het visum van het kindje bleek niet in orde te zijn geweest, dus die kennissen zijn niet afgereisd. Hun geluk geweest, met het kindje in Haiti is wonder boven wonder alles ok!

@Debby: Oh fijn dat het is meegevallen, ik moet dinsdag voor de punctie!

Zelf mag ik dinsdag voor de punctie, er zijn er maarliefst 16.......waarvan 10 op goede grote, de rest iets minder. Vanavond ovitrelle spuiten en dan ben ik wel ff klaar met die spuiten. Ondanks ik weinig last ervan gehad heb.

Geplaatst
Ik ben inmiddels weer thuis en het is me reuze meegevallen. Er zijn 14 eitjes gevonden.

Ik heb weinig pijn en voel me goed. Dinsdag krijgen we telefoon over de bevruchting.

@Francis...heftig dat er bekenden van je worden vermist. Komt wel erg dichtbij zo ja,sterkte..

Groetjes Debbie.

Hoi Debbie,

Ik stuurde je net een PB om te vragen hoe t was gegaan, wat fijn dat het is meegevallen zeg!! Ik was er vanmorgen ook trouwens, had mn 1e FM en heb dus dinsdag de punctie!

14 eitjes is echt super :clap2:!! Bij mij waren een aantal hele grote follikels maar ook veel die ze eigenlijk net wat groter wilde, hopelijk kunnen ze die toch nog wel gebruiken ...???

liefs nouschka

Geplaatst

Hey Nouschka,

Had al lang niets meer van je vernomen.

Fijn te lezen dat alles goed gaat met je!

Dinsdag de punctie, alvast heel veel sterkte en succes gewenst!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Nouschka,

Fijn om weer iets van je te horen! Hoe laat hadden jullie een afspraak? Misschien hebben we elkaar wel gezien. Spannend Dinsdag de punctie. Ik hoop dat het net zo meevalt als bij mij. Ik voel me nu wel een beetje beroerd. Wat buikpijn en misselijk. Zal morgen wel beter gaan.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou met mij gaat het niet echt geweldig hoor..ik heb nog steeds van die steken in mn onderbuik, het ene moment voel ik niks bijzonders alleen mn eileiders, en het andere moment heb ik weer constant van die mini steken in mn baarmoeder, ik snap er niks van!!! iemand enig idee wat dit kan zijn? Misschien moet ik morgen maar even naar het spreekuur bellen?!

Groetjes Carolina

Geplaatst

Carolina...als je het niet vertrouwd dan moet je gewoon bellen hoor. Kan het geen blaasontsteking zijn?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

@Nouschka het schiet voor jou ook aardig op dinsdag de punctie. Heel veel succes alvast.

@Carolina ik zou voor de zekerheid ook gewoon even bellen misschien is het wel niks, maar je kunt beter te vaak als te weinig bellen.

Geplaatst

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 18 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Carolina 29 Januari (bloedtest)

Geplaatst

Moon en Maaike succes vandaag met de fm!

Ik voel me wel goed. Wel wat last van mijn darmen en maag en een beurs gevoel maar vergeleken bij de vorige keren is dat niets. Ik heb gelukkig de hele week vrij dus kan het rustig aan doen.

Vanavond is er een bijeenkomst in het ziekenhuis voor ouders van overleden kinderen. Wij zitten in de groep van de prematuren. Zal een heftige avond worden maar ik vond toch dat we erheen moesten. De avond wordt begeleid door een maatschappelijk werkster. Er wordt ook een herdenking gehouden. Hoop dus dat ik me vanavond een beetje fit voel.

@Sanne,gaat het al beter met je buik?

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Debbie,

Heel veel sterkte vanavond. Ik zal aan je denken, zal niet makkelijk zijn. Ik denk dat je er een fijn gevoel aan over zal houden.

Let wel goed op jezelf, je bent nu heel erg kwetsbaar!

Liefs

Francis

Geplaatst

Debz.Ik hoop ook dat je fit voelt en wens je een goede avond toe. (Is goed wel het juiste woord?) Lijkt me indrukwekkend de bijeenkomst. joy1

Geplaatst

Carolina: las dat je last had van je buik. Gaat het weer een beetje of ga je toch nog even bellen?

Deb: poe...Deb wat een zware avond. Wel heel fijn dat het georganiseerd wordt maar ook heel zwaar denk ik voor jullie. Heel veel liefde en sterkte toegewenst......

Moon, Wish en Maaike: succes he met de FM. Hoop dat er mooie follikels en liggen!!!

Sanna: hoor je vandaag hoe en wat?

Mariska: Gaat het weer een beetje met je dipje?

Linda: 0vermorgen testen!!!!!!!!!!! Heb je de verleiding kunnen weerstaan om al te testen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden