Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Moon: Ik ben ook heel erg moe, kan de hele dag wel slapen. Verder helemaal geen klachten, ja nou ja, mijn buik staat op dit moment en het lijkt wel of ik mijn eierstokken voel bewegen. Maar dat neem ik op de koop toe, we doen het voor iets moois!

@Wish: Succes vandaag met je uitgangsecho, hopen op de gonal f.

@Sanna: Succes vandaag met de punctie!

@Mariska: Heel veel succes met de tp morgen!!! Spannnnnnend...

@

meiden die de tp gehad hebben: 2 slopende weken maar dat is het wachten waard,toch?

Zet m op meiden:happy7:

Groetjes Wendy

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sanne,

Ik hoop dat het goed is gegaan en dat je niet te veel last hebt!

Laat je iets weten?

Wish mag je beginnen met de Gonal F?

Liefs

Francis

Geplaatst

@Sanne hoe is het gegaan?

@Debbie zijn ze groot genoeg?

@Wish mag je beginnen met gonal?

Nou kreeg ik net een mailtje mag ik dinsdag naar de opnames van ik hou van holland. Leuke afleiding dacht ik toch zo in de wachtweken.

Ik begin nu wel weer zenuwachtig te worden voor morgen.

Geplaatst

Sanne,

En? Heb aan je gedacht!

Maris,

Ik herken dat je zenuwen hebt voor morgen.

Beide keren bij de tp werd ik emotioneel en liepen de tranen even over m'n wangen.

Het is zo speciaal als je jullie embryo in je krijgt en dat je dan echt een kans maakt op een zwangerschap.

Leuk hoor dat je naar de opnames mag, vind het een leuk programma.

Jippie, alles was rustig dus mag ik beginnen met de Gonal!

We hebben ook gesprek gehad over het in laten vriezen. (als we dat geluk mogen hebben)

De vorige keer is er 1 embryo weg gegooid omdat deze met 3 in een rietje zaten.

Dit willen wij dus niet meer.

De verpleegkundige riep de laborante erbij om uitleg te geven.

Het beleid is dat hun kiezen wat ze met ONZE embryo's gaan doen.

Ze hebben ervoor gekozen om er 3 in één rietje te doen omdat die derde het misschien niet zou redden bij het ontdooiproces.

Nou, mooi wel dus is er 1 embryo weg gegooid.

Daar zijn wij het nu niet mee eens en willen dat er max. 2 per rietje worden ingevroren.

Het antwoord was: "Dit kan niet omdat dit niet het beleid is, wij kijken op dat moment wat wij het beste vinden."

Met andere woorden zoals wij het nu voelen, ze 'gokken' met onze embryo's en kijken wel of het gaat lukken of niet.

We zijn hier niet tevreden over.

Weten jullie hoe dit bij jullie gaat verlopen?

Ben hier wel benieuwd naar.

Lfs

Geplaatst

Wish goed nieuws toch dat je mag beginnen.

Wat het invriezen betreft kan ik je niet helpen de vorige keer viel er bij ons niks in te vriezen en nu horen we het morgen of er iets in te vriezen is. Ik hoop het wel.

Maar ik kan me indenken dat je er 2 per rietje wil, dat is echt jammer van die derde want die word nooit teruggeplaatst.

Het klopt inderdaad dat de tranen eerder komen dan anders nu en ik heb door de utrogestan ook al last van pijnlijke borsten en heel moe. Maar hoort erbij.

Geplaatst

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 18 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari

Mariska 15 Januari

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Geplaatst

Sanne...ik hoop dat je inmiddels al weer lekker thuis bent en dat het is meegevallen.

Wish...wat fijn dat je eindelijk mag beginnen!

Ik zit te wachten op een telefoontje van het ziekenhuis. Ik had vamorgen de 2e fm en er zaten 16 eiblaasjes. Het merendeel is ongeveer 14mm dus het mooiste zou zijn om Zondag de punctie te doen maar ze wilden dan even bloed prikken om te kijken of dat nog kan. Spannend dus..

Geplaatst

Debbie,

Mooie score 16 follikels!

Zeker spannend wanneer de punctie nu is, je wil toch weten wanneer die precies is zodat je jezelf erop in kan stellen.

Mag ik je vragen wat ze dan gaan onderzoeken als er bloed geprikt wordt?

Overstimulatie?

Succes!

Lfs

Geplaatst

Wish, t.a.v. het beleid met invriezen. Ik vind het wel pijnlijk om te lezen dat het beleid zo in elkaar steekt. Zomaar een embryo weggegooid, kostbaar en dan woep weg....Het klinkt absoluut niet logisch. Bij ons zijn er 2 per rietje ingevroren, wisten we trouwens ook niet hoor. Maar we vonden het prima. Ik ken iemand die graag 2 terug geplaatst wil krijgen in het zelfde ziekenhuis maar dat willen ze niet. Bij haar zijn ze per 1 ingevroren geloof ik. Ik word hier zo moe van!!! Ik wil ook altijd graag de zin van dingen begrijpen, dat valt niet altijd mee als ik dit soort verhalen lees.Joy1

Geplaatst

Ze hebben net gebeld en ik moet morgen weer komen voor een fm.

@Wish...bloed prikken doen ze voor de hormoonbepaling. Of je niet op het punt staat om een natuurlijke eisprong te krijgen geloof ik.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 18 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari

Mariska 15 Januari

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Geplaatst

Hi meiden,

De punctie is goed ggaan (denk ik)

Het was wel behoorlijk uitgelopen dus waren pas laat aan de beurt.

Mijn aderen waren moeilijk te vinden, ze 'rolde weg' geloof ik dat ze zeiden.

Vier verschillende verpleegsters zowat heel mijn handen, polsen en armen bond en blauw geprikt ...en was zelf zo trots dat ik bij mezelf in totaal maar één blauw plekje op mijn buik gemaakt had. Voel wel dat er vanalles gebeurt is binnenin maar weet niet waar ik het meeste last van heb, van al die plekken of van de punctie zelf.

We horen morgen pas hoeveel eitjes er nu zijn.

Wel een tegenvaller, ze hadden vorige week gezegt dat ik vanmiddag mocht bellen.

Nu bellen ze morgen naar ons. Spannend dus, heb er wel een goed gevoel over zit meer in de zenuwen of het tese/mesa zaad goed ontdooit is...

Had nog gevraagt of ik pregnyl mocht gebruiken ipv die bolletjes die je vaginaal moet inbrengen. Zag ik beter zitten maar helaas mocht dat niet omdat ik tegen/of een lichte overstimulatie heb.

Debbie: wat goed zeg, 16 daar zullen zeker een goede bijzitten.

Wish: Fijn dat alles rustig is en je met gonal mag starten.

Vanavond zal ik even bijlezen. Mijn vriend werkt thuis, lief maar dat betekend wel dat ik niet lang achter de pc kan.

X Sanne

Geplaatst

@Sanne Gelukkig dat het goed is gegaan. Ik had elke keer al gekeken maar zag nog niks staan van je.

Ik kan me voorstellen dat het een tegenvaller is dat je morgen pas te horen krijgt hoeveel eicellen er zijn.

Ik zal heel hard gaan duimen dat het zaad goed is en dat je een mooi aantal eitjes hebt.

Lijkt me vervelend dat ze de aders niet goed kunnen vinden. Rust nu maar lekker uit vooral met overstimulatie en vooral veel drinken.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Sanne...gelukkig ben je weer lekker thuis. Is inderdaad een flinke tegenvaller dat je nog een dag langer moet wachten. Doe lekker rustig aan he meid en inderdaad,veel drinken helpt.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Verdorie belt mijn vriend net is hij waarschijnlijk niet vrij morgen met de tp. Hij probeert nog iets te regelen maar waarschijnlijk lukt dat niet. Hier kan ik zo boos om worden. Nou heb ik mijn moeder al gebeld en die wou wel graag mee maar toch. Alleen kan niet omdat het in Zwolle is en dat is meer als een uur rijden ik weet niet eens of ik wel mag rijden na die tijd.

Maar ja aan de andere kant er zijn niet veel mensen die kunnen zeggen (als het allemaal lukt) dat je moeder erbij was toen je zwanger raakte haha.

Sorry moest even mijn frustratie kwijt.

Geplaatst

Jeetje Mariska,ben je lekker mee zeg. Is het geen idee om het zh te bellen of het later kan zodat hij wel mee kan of is hij pas heel laat thuis?

Geplaatst

Sanne, vinden ze het nog niet spannend genoeg of zo???

Laat je maar lekker verwennen, nu goed uitrusten en veel drinken.

Maris, dat is inderdaad heel vervelend. Mijn beste vriendin is een keer bij een cryo terugplaatsing geweest...

Liefs Fransje

Geplaatst

@sanne: Fijn dat t goed is gegaan met de punctie

@mariska: Vervelend dat je vriend geen vrij krijgt, is een baas niet verplicht om hiervoor 2 uur te geven?

Morgen mag ik zelf voor de 2de fm....

Geplaatst

@ sanne fijn dat de punctie goed is gegaan.

Ik herken dat wel dat je aders rollen erg vervelend.

Vorige keer hebben ze mij 5 keer geprikt en echt bont en blauw op mijn handen en armen.

Maar wat vervelend dat je nog niks weet.Hopen dat ze morgen zo snel mogelijk bellen.

@ Mariska wat vervelend dat je vriend niet mee kan.

Hopen dat hij morgen nog wat kan regelen.

@ Debbie hopen dat je zondag de punctie krijgt spannend.

@ Rackster morgen 2 de FM, zaten er veel follikels?

Verder alles hier prima. Voel mijn buik wel steeds meer.

Nog een paar dagen en dan eindelijk de eerste fM weer.

DE rest succes met wachten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Kon echt niet wachten tot morgen dus heb toch zelf gebelt.

Er waren 13 eitjes en 12 zijn er goed van!! Ben echt superblij!

Heb ook gevraagt of het zaad goed ontdooit is, er waren enkele goede bij...

heb niet meer durven vragen wat bij hun enkele zijn, ze vond het al niet zo prettig dat ik gebeld had volgens mij.

Morgen om 11:30 mag ik bellen en weten we of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Super spannend weer.

Mariska: wat balen dat je vriend er geen vrij voor krijgt. Natuurlijk gaat je moeder graag mee maar het eigenlijk toch iets van jullie tweetjes toch? Kan hij niet onderling met iemand ruilen?

Groetjes Sanne

Geplaatst

Wish: goede tip! áls er meerdere bevrucht zijn vraag ik ook of ze er max twee in één rietje willen doen. Wat erg dat ze zo nonchalant omgaan met cryo's, verschrikkelijk gewoon.

Hoe laat gaat de eerste gonal erin? succes

Moon: jij hebt dus ook van die nare 'rollende aders'

Ze hebben op 8 plaatsen geprikt, gedraait en gewrongen. Waarvan 4x op hand en pols ....hoe ga ik dat dan toch uitleggen als ze vragen wat ik gedaan heb?

Mariska: hoe laat mag jij je melden voor de tp morgen?

Debbie en Wendy: succes morgen met de volgende meting

Geplaatst

Wat een goed nieuws Sanna! Hopen dat er genoeg goede zaadjes zijn!

Doe maar lekker rustig aan om goed bij te komen van de punctie. Het is toch een ingreep!

Maris: niet leuk van je vriend. Was je erg kwaad op hem in 1e instantie? Ik denk dat ik in al mijn hormonen en spanningen als een viswijf te keer zou zijn gegaan (om vervolgens weert mijn excuses aan te bieden omdat hij er echt niets aan kan doen natuurlijk hihihihi!) Heel veel succes morgenmiddag!

Francis: alles goed na de TP? Toch weer een heel mooi maar ook emotioneel moment!

Deb: ik hoop dat ze morgen mooi gegroeid zijn en dat je zondag de punctie hebt!

Maaike, Moon en Rackster: wij zitten een beetje tegelijk als hekkensluiters van deze december-club. Dat het spuiten maar mooie eitjes heeft laten groeien en dat we snel de rest kunnen volgen met al het goede nieuws!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden