Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Francis goed nieuws zeg. Viel het mee de tp. Ik ga heel hard voor je duimen.

@Faye ja dat ga ik zeker doen lekker laten vertroetelen. En inderdaad tp is tp en ik heb vanaf het begin al een goed gevoel over deze behandeling. Dus nou hopen dat de 28ste mijn gevoel waarheid word, want dan mag ik testen.

Ik hoop ook zo dat er nog cryo's zijn.

Geplaatst

Francis: O? Dus je hoorde ter plaatse hoe veel en wat? Dat is ook weten hoe je iemand in spanning moet houden! Dus je had ook kunnen horen; mevrouw er is niets bevrucht?

Nou dan dubbel gefeliciteerd! De zware wachtweken in!

Geplaatst
Zie ook dat ik je berichtje in alle blijheid voor jullie niet goed gelezen heb: echt sorry!

Niet alleen moe, maar ook erg suf :happy4:

Daar hoef je je helemaal niet voor verontschuldigen!

Wij weten hier volgens mij allemaal hoe dat voelt!

Heel herkenbaar!

Inderdaad is het doodeng, de kamer binnen te lopen, zo verschrikkelijk zenuwachtig. En dat het oordeel horen...Ik denk dat ze wel gebeld zouden hebben als er niets was gebeurd. Dat zou wel heel hard zijn. Wel naar het ziekenhuis en geen terugplaatsing.

Gelukkig goed gegaan!

28 januari testen, nu inderdaad dat vreselijke wachten.

Had net mijn moeder aan de telefoon, zij zei dat ik het weer mee had, onder zulke weersomstandigheden wil zo'n embryootje warm blijven zitten toch?

Geplaatst

Sanna,

Fijn dat de Pregnyl er soepeltjes in is gegaan.

Nu op naar de punctie, duim voor je dat het goed zal verlopen!

Mariska,

Superrrr goed nieuws dat er een tp zal zijn!

Die hindernis heb je al overwonnen, mooi.

Carolina,

2 van de 3 bevrucht en aan het delen, misschien is nummer 3 wat traag en gaat die vanavond of vannacht als een sneltrein ook aan het delen?

Blijf voor je duimen dat je een tp zult hebben van 1 en hopelijk 2 emmy's!

Francis,

Jee, wat een bevruchtingen hebben er bij jullie plaats gevonden!

En nu ben je trotse bezitter van 2 mooie emmy's. :happydance:

Doe maar écht lekker rustig aan, denk aan jezelf!!

Nu die wachtweken weer in....

Ik zelf heb morgen voor de middag de uitgangs echo. Start dan hopelijk met de Gonal, heeft naar mijn idee lang genoeg geduurd.

De vorige keer heb ik de Gonal 15 dagen gebruikt en had toen de punctie.

Pffff, ben nu al wat zenuwachtig voor de tweede week na de tp.

Ik weet het zover is het nog niet.

Ben op dit moment niet zo positief ingesteld, dit heb ik met vlagen.

Denk dat het misschien nooit zal gaan lukken. :cry2:

Dit zullen jullie wel herkennen denk ik?

Ik weet dat we niet aan het 'eindstation' zijn beland maar toch, dat gevoel beangstigd me wel.

Lfs

Geplaatst

@Sanne wat fijn dat de pregnyl mee viel. Alvast heel veel succes morgen bij de punctie. Nogmaals laat het gewoon over je heen komen.

@Wish Heel veel succes morgen bij de echo. Ik kan me voorstellen dat je nu wel een keer verder wilt. Maak je nog niet te druk over de wachtweken zie eerst de punctie en tp door te komen.

@Debbie wanneer had jij ook al weer de tweede fm, was dat morgen?

Geplaatst

Spannend die terugplaatsingen... of eigenlijk dat wachten tot je bericht krijgt dat er terugplaatsing volgt... en dan dat wachten er na... Ik voel de spanning gewoon met/voor jullie. Succes!

(Maris, goed nieuws bijna tp!!!)

Overige dames; wij spuiten nog even door. Allemaal op naar goed resultaat wat mij betreft hoor. Zijn jullie ook zo moe? Hebben jullie ook vaak dagen met licht zeurende hoofdpijn? Wil niet zeuren, maar het lijkt wel alsof ik er nu meer last van heb dan bij de eerdere behandelingen. 't Enige verschil is dat ik nu de pil een maandje geslikt heb, dat was de vorige keren niet zo. De rest vd. hormonen is hetzelfde, ook qua hoeveelheden. Nou ja, 't is voor een goed doel. Kom er wel doorheen.

Geplaatst

Francis: nou het staat me niet netjes hoor; je had het net helemaal opgeschreven!

Lief wat je moeder zei..............

Mariska: kun je de dag nog een beetje doorkomen zonder elke minuut aan vrijdag te denken?

Moon: helemaal herkenbaar! Zo idioot moe sinds de Gonal en al vanaf de 1e dag Deca. die zeur-hoofdpijn. Maar.....de vorige keer was ik helemaal de draad kwijt qua emoties en daar heb ik nu helemaal geen last van! Ongelooflijk blij daarmee want dat was toch ook wel 1 van de redenen waarom ik 5 jaar helemaal niets meer met IVF te maken wilde hebben. Ik ben dus super-gelukkig dat de depressieve gevoelens uitblijven en dan neem ik de lichamelijke klachten maar erbij!

Heb jij ook Gonal en wanneer heb jij de 1e fm?

Wish: ik hoop dat je morgen een goede echo hebt en dan meteen kan starten. Ik had het ook, ik kon niet wachten met beginnen. Ik tel echt als een kind: nog 2 nachten slapen en dan.....

En weet je, misschien als je morgen mag starten dan voel je je ook weer wat optimistischer want dan wordt het weer een beetje tastbaarder en weet je weer waar je het voor doet!

Geplaatst

@ mariska fijn dat er een tp komt.Heel veel succes.

@ Sanna succes met de punctie

@ Francis zou voor je duimen deze wachtweken.

Hopen dat er een positieve test mag komen.

IK heb je verhaal ook gelezen erg heftig.

@ moon we blijven nog spuiten ik vind deze keer ook moeilijker.

Volgens mij hoe vaker je bezig bent hoe lastiger het word.

Maar we blijven positief.

We hopen toch dat we allemaal zwanger worden dit jaar.

Ik zelf zie mij medicijnen weer minder worden.

Maandag de eerste Fm spannend.

Ik voel me wel weer beter dan van het weekend.

Verkoudheid is over en hoofdpijn ook gelukkig.

Alleen dat zweten in de nacht bahhhhh

Verder zou ik wel vaker willen reageren hier maar ik werk fulltime en dan is het soms wel eens lastig om alles bij te houden.

Maar ik denk wel aan iedereen en hoop dat iedereen deze poging zwanger word.

Ik ga nu eens weer sporten even lekker verstand op nul.

Blijven jullie dat nog doen in de weken?

Ik werk ook gewoon door deze weken..

Is prettig voor de afleiding.

Maar bij iedereen is dit natuurlijk anders.

Ik heb verder weinig last van alles.

Als je ooit overstimulatie heb gehad dan is het ook anders.

Iedereen succes met alles

Geplaatst

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari

Mariska 15 Januari

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Gelukkig allemaal goede berichten hier.

@Mariska,ik heb morgen de 2e fm.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Maaike: Ik dacht al, ben je er tussenuit gepiept? Nee hoor hahaha! Fijn dat je je weer wat beter voelt en het werk afleiding geeft. Ik werk 4 dagen maar sinds gisteren ben ik wel zo moe dat ik vanmorgen vanuit huis ben gaan werken en door wat buikpijn, doe ik het iets rustiger aan. Wel mazzel dat mijn werk dat toelaat, dat besef ik me echt.

Wel fijn dat de maandag alweer dichterbij komt he?

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Wat heerlijk om zo'n goede berichten te lezen. Wordt er gewoon helemaal blij van!

Francis: top zeg, twee kansen voor jullie. Inderdaad super lief wat je moeder gezegt heeft. Ze heeft zeker wel een punt hoor, dat het komende tijd nog maar lang koud mag blijven zodat dit een echte top topic mag worden. Succes met de onderhandelingen voor je nieuwe baan ...maar wel genoeg rusten he!

Mariska: voor jullie ook zo'n geweldig nieuws. De 15e krijg je de tp, helemaal goed!

Wish: morgen de uitgangsecho, hopelijk mag je morgen direct door met de gonal.

Faye: voor jullie begint het ook op te schieten, hopelijk mogen jullie vrijdag ook direct met de gonal of puregon starten.

Moon en Maaike, hopelijk gaan de dagen een beetje snel voor jullie. Als je dit traject ingaat wil je toch zo snel mogelijk vooruit.

Maaike ik werk ook full-time en blijf dat ook doen komende weken, inderdaad een goede afleiding. Denk dat ik vrijdag nog wel thuisblijf. 3 van mijn collega's weten maar van mij dat wij in dit traject zitten. (waarvan 2 teamleiders) Zojuist hebben twee van hun gebeld dat ze liever hebben dat ik vrijdag thuis blijf ...ben echt blij dat ik zo'n lieve collega's heb.

Carolina: zal mee duimen dat er twee teruggeplaatst mogen worden.

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Faye: ja, ik spuit ook Gonal. 225 eh p/dag. 18 januari eerste fm.

Ik werk ook fulltime en ga hier ook mee door tot de punctie. Gaat over het algemeen wel, vanmiddag ben ik wat eerder naar huis gegaan. Maar goed, na een heerlijk warm bad en m'n avondeten heb ik braaf nog de verslagen uitgewerkt thuis die ik vanmiddag had laten liggen.

Wil nu ook wel even m'n beste beentje nog voorzetten op 't werk. Ben al blij dat er niet moeilijk gedaan wordt over het ziek thuis blijven in de weken na de punctie, dus dan wil ik nu alles wel zo netjes mogelijk afronden nog. Komt goed!

(maar hier helemaal alles bijhouden dat lukt mij ook niet/bijna niet, hoor... het forum is ook zo druk bezocht geworden als ik dat vergelijk met jaar terug... voorziet duidelijk in een behoefte!)

Geplaatst

...iedereen bedankt voor de succeswensen.

Mariska, ben inderdaad van plan om de punctie over me heen te laten komen.

Ga gewoon liggen en duimen dat er veel follikeltjes gevuld mogen zijn.

(...hopelijk denk ik morgenvroeg nog steeds zo)

Zal morgen laten weten hoe het is gegaan.

Geplaatst

Sanne..veel succes morgen met de punctie!

Groetjes Debbie.

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Wish 14 Januari uitgangsecho (hopelijk start Gonal-f)

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 emmy's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari

Mariska 15 Januari

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Geplaatst

Het is hier inderaad lekker druk! Ik kan het alleen een beetje moeilijk bijhouden nu. Onderhandelingen met nieuwe baan gingen heel goed.

Ik merk wel dat het stiekem veel energie heeft gekost, ik ben best wel moe.

Komende dagen doe ik echt rustig aan. Gelukkig heb ik een hele lieve man die nu alles in huis doet.

Alleen strijken kan hij echt niet, dus dat ga ik morgen maar op mijn gemakje doen.

Ik vind het zo spannend voor ons allemaal, de hormonen gieren door ons lijf, een punctie wat niet echt een feest is en dan die wachtweken... Trots ben ik op ons allemaal!

Hiervoor heb je toch wel een sterk karakter en ijzeren wil voor nodig.

En ik ben heel dankbaar voor jullie steun, zat net te denken, zo'n intensief forum is eigenlijk een hele hoop nieuwe vriendinnen!

Liefs en een knuffel voor jullie allemaal

Francis

Geplaatst

En wat ik vooral niet wil vergeten, Debbie heel erg bedankt voor je mooie lijstjes!

Sanne , veel succes morgen met de punctie!

Wish ik hoop dat je morgen mag starten met de Gonal f!

Geplaatst

@Sanne nogmaals heel veel succes morgen. Op naar veel eitjes.

@Debbie jij ook heel veel succes dat zaterdag de punctie maar mag zijn.

Verder iedereen wie ik vergeten ben ook veel succes morgen.

De dagen duren inderdaad wel lang als je moet wachten vooral als je iets graag wil, maar ja ik moet maar even doorbijten. Het is zo vrijdag. Het scheelt wel dat ik morgen druk ben met van alles en nog wat, dan kan ik mijn gedachten even ergens anders op zetten.

Mijn vriend was wel zo blij vanavond, natuurlijk had ik hem al gebeld vanmiddag, maar het was net een klein kind zo blij. Daar word ik ook direct een stuk vrolijker van.

Geplaatst

Francis,

Net wat je zegt, een hoop 'forum' vriendinnen doet je goed!!!

Dikke duim omhoog voor iedereen :toppie: die de ander wil steunen hier op dit forum!

Daar is het voor gemaakt en ik ben blij dat ik het gevonden heb.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden