Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@maris: bedankt! Pff zie er wel tegennop hoor! Ben eigenlijk al bang voor de punctie sinds ik hoorde dat we ivf zouden doen.... gelukkig heb ik net als Debbie van die rustigmaak tabletten voor vanavond :)

@ debbie: hopelijk voel je je al wel weer ietsjes beter... wat heftig dat je vanavond die bijeenkomst hebt. Wel knap hoor! Dat je dat doet! Zal inderdaad best zwaar zijn, maar je zal er veel aan hebben denk ik! Veel sterkte toegewenst zowel voor vanavond als voor je eigen gezondheid!

ik voel me sinds gisteravond en vandaag heel raar... geen pijn ofiets dergelijks maar beetje misselijk en zo'n onbestendig gevoel in mn buik en heel moe. Zullen de hormonen wel zijn,... ik had bloed moeten laten meten en op de startdag van de puregon (8januari)was het 110 oestradiol en gister 10000... tja is ook niet gek dat je dan wat raar wordt in je lijf denk ik :)

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Debbie Heel veel sterkte vanavond ik hoop echt dat je er wat aan hebt. Ik zal in elk geval aan je denken.

@Faye ja ik ben inmiddels uit mijn dipje. Ik begin alleen een beetje grieperig te worden, maar ja dat gaat ook vanzelf wel weer over.

Hoe voel jij je nu dan?

@Sanne Ik hoop zo voor je dat de tp door is gegaan en dat je niet onderweg een telefoontje hebt gehad.

@Carolina heb je nog gebeld?

@Nouschka Dat gevoel ken ik wel dat had ik ook met de puregon, hoort er allemaal bij. Het is ook niet niks al die hormonen.

Geplaatst

Linda 29 December fm

Carolina 04 Januari 1e fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Martha 04 Januari BMS-meting (8,5 mm)

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Faye1974 15 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 21 januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

TP:

Rachel 27 December tp cryo

Linda 05 Januari tp 2 embryo's

Martha 8 Januari tp cryo (7 cellig)

Francis 13 Januari tp 2 embryo's

Mariska 15 Januari tp 2 embryo's

Testen:

Linda 20 Januari (bloedtest)

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Carolina 29 Januari (bloedtest)

Geplaatst

Hoi,

Er stond een verkeerde datum bij mijn fm. Het is donderdag 21 januari.

In ieder geval heel erg fijn dat jullie me succes toewensen.

Carolina: Ben ook benieuwd wat dat kan zijn, heb je gebeld of is het nu weg?

Maris: Gelukkig dat je jezelf wat beter voelt. Denk dat we allemaal wel eens een dip hebben maar voor iedereen is dat natuurlijk anders.

Las dat je wat grieperig bent, beterschap!

Sanne: Hoe gaat het met je?

Moon en Maaike: Hoop dat jullie een goed bericht hier neer kunnen zetten!

Ik duim voor jullie.

Debbie: Het zal zeker emotioneel worden en heftig om evt. jullie verhaal te vertellen en andere verhalen aan te horen. Heel veel sterkte en ik hoor graag hoe het is verlopen.

Lfs

Geplaatst
Moon: maandag weten jullie ook meer.

Spannend allemaal weer, vooral als je een keer zo'n heftige overstimulatie hebt gehad. Heb je nu andere hormonen of alleen een gereduceerde hoeveelheid?

Toch wel opgelucht... inene ga je dan toch bedenken: 'Wat als er niks zit en deze poging stopt'. Vond het toch spannend. Na flink wat duw en trekwerk (gyn kreeg de boel moeilijk in beeld) dan toch het verlossende woord: aan beide kanten minimaal 3 follikels (zou meer kunnen zijn, 't was lastig in beeld te krijgen dit keer).

Punctie was volgende week woensdag ingeschat, maar dat zou zo maar zondag of maandag as. kunnen worden. 't Gaat sneller dan tijdens de vorige 2 behandelingen, was de conclusie. Vrijdag terugkomen en dan wrsch. duidelijkheid m.b.t. pregnyl spuiten, punctie ed.

Vrijdag zullen we dan ook wel weer strikte afspraken gaan maken om een ziekenhuisopname a.g.v. overstimulatie te voorkomen. Ik heb precies dezelfde hoeveelheid (en soorten) hormonen nog, Sanna. Minder durfden ze niet, omdat er dan geen/te weinig resultaat is. Meer/anders dufden ze ook niet omdat dan helemaal niet te voorspellen valt hoe m'n lijf hierop gaat reageren en wat dan de risico's zijn.

Bij 2e poging moest ik rust houden v.a. punctie en daarmee heb ik het buiten het ziekenhuis gered, zeg maar. Bij deze poging zal dat niet anders gaan, is de verwachting. Ik krijg dus overstimulatie, maar de inzet is om dat niet meer zo 'uit de hand te laten lopen' als bij poging 1. Toen kon echt niemand dit voorzien. Nu moet ik rusten, bloed aantal keren laten onderzoeken, echo's ondergaan om te zien hoeveel vocht er in buikholte zit enz. enz. Heftig en niet leuk, maar 't is niet anders. Na een lange pauze denk/hoop ik het weer helemaal goed aan te kunnen dit keer.

Benieuwd hoe het met de andere dames is.

Debz, jullie veel succes vanavond! Hopelijk niet alleen heftig, maar ook mooi en zinvol! 14 eitjes is een mooi resultaat, hopelijk morgen ook weer goede berichten...

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier gaat het goed!

Ben zojuist helemaal gelukkig terug gekomen van het ziekenhuis.

Er is een mooi embryotje teruggeplaatst!!!

Er waren er 5 goed dus er zijn er 4 eskimo geworden.

We waren helemaal gefixeerd op het scherm tijdens de tp maar we zagen werkelijk niets zitten. De laborantes zelf gelukkig wel haha

Hoop dat 'ie' het nog lang naar zijn zin heeft en komende 8/9 maanden in mijn baarmoeder blijft wonen.

Moon: fijn te lezen dat het goed is! De punctie een paar dagen eerder is alleen maar fijn,

het kan allemaal niet snel genoeg gaan toch?

Vrijdag is ook weer spannend, ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Als ze alles maar goed in de gaten houden.

Maaike: hoe was de fm bij jou?

X Sanne

Geplaatst

Hallo allemaal!

Hier gaat het goed!

Ben zojuist helemaal gelukkig terug gekomen van het ziekenhuis.

Er is een mooi embryotje teruggeplaatst!!!

Er waren er 5 goed dus er zijn er 4 eskimo geworden.

We waren helemaal gefixeerd op het scherm tijdens de tp maar we zagen werkelijk niets zitten. De laborantes zelf gelukkig wel haha

Hoop dat 'ie' het nog lang naar zijn zin heeft en komende 8/9 maanden in mijn baarmoeder blijft wonen.

Moon: fijn te lezen dat het goed is! De punctie een paar dagen eerder is alleen maar fijn,

het kan allemaal niet snel genoeg gaan toch?

Vrijdag is ook weer spannend, ben benieuwd hoe het gaat verlopen.

Als ze alles maar goed in de gaten houden.

Maaike: hoe was de fm bij jou?

X Sanne

Geplaatst

@Moon Mooi toch als de punctie een paar dagen eerder is. Heel veel succes.

@Sanne Goed nieuws zeg. Ik hoop inderdaad voor je dat deze nog een maand of 8/9 blijft zitten net als hier natuurlijk.

Wanneer mag je testen?

Geplaatst

@Moon Mooi toch als de punctie een paar dagen eerder is. Heel veel succes.

@Sanne Goed nieuws zeg. Ik hoop inderdaad voor je dat deze nog een maand of 8/9 blijft zitten net als hier natuurlijk.

Wanneer mag je testen?

Geplaatst

Sanne

31ste ik hoop dat het een mooie afsluiting van de maand word.

Ik ben een beetje grieperig maar verder gaat het goed, tenminste ik voel helemaal niks dus ik ga er maar van uit dat dat een goed teken is. De vorige keer had ik veel buikpijn en toen is het mislukt dus vandaar.

Geplaatst

Sanne

31ste ik hoop dat het een mooie afsluiting van de maand word.

Ik ben een beetje grieperig maar verder gaat het goed, tenminste ik voel helemaal niks dus ik ga er maar van uit dat dat een goed teken is. De vorige keer had ik veel buikpijn en toen is het mislukt dus vandaar.

Geplaatst

Moet zelf testen. Over een bloedtest heb ik niets gehoord die doen ze denk ik niet waar wij lopen.

Heb jij wel een bloedtest?

Geplaatst

Moet zelf testen. Over een bloedtest heb ik niets gehoord die doen ze denk ik niet waar wij lopen.

Heb jij wel een bloedtest?

Geplaatst

Linda 29 December fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 21 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

TP:

Sanne 18 Januari tp 1 embryo

Testen:

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Sanne 31 Januari

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Linda 29 December fm

Francis 04 Januari 1e fm

Mariska 04 Januari 1e fm

Wendy 06 Januari 1e fm

Sanna 08 Januari 1e fm

Debbie 11 Januari 1e fm

Moon74 18 Januari 1e fm

Maaike 18 Januari 1e fm

Wish 21 Januari 1e fm

Punctie:

Linda 02 Januari

Francis 10 Januari

Carolina 11 Januari

Mariska 11 Januari

Sanne 14 Januari

Debbie 17 Januari

TP:

Sanne 18 Januari tp 1 embryo

Testen:

Martha 22 Januari

Francis 28 Januari

Mariska 28 Januari

Sanne 31 Januari

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Nee ik moet ook zelf testen. Ik hoef pas 9 februari weer naar het ziekenhuis als het gelukt is hebben we de eerste echo en anders een gesprek of we door willen gaan.

Ik moet wel doorbellen of het gelukt is.

Geplaatst

Nee ik moet ook zelf testen. Ik hoef pas 9 februari weer naar het ziekenhuis als het gelukt is hebben we de eerste echo en anders een gesprek of we door willen gaan.

Ik moet wel doorbellen of het gelukt is.

Geplaatst

Eerst even alles weer bij gelezen.

We hebben vandaag onze eerste fm gehad.

En het zag er goed uit aan de rechte kant twee hele grote van 20 mm en 24mm

En aan de andere kant 3 kleinere van ongeveer 16 mm

Dus woensdag al de punctie.

Was eerst een probleem ze mogen er maar drie doen op die morgen en wij waren nummer 4.

Maar naar bellen met Zwolle kon het toch woensdag om 10 uur.

En dan wordt het weer wachten of er sprake is van bevruchting.

Met de 300 ourgeon is het nu wel snel de punctie maar we hebben er nog niet veel.

Vorige keer had ik er ook maar 4.

Maar ja goede moed houden.

@Debbie wens je sterkte vanavond. Lijkt me moeilijk maar ook wel mooi om met andere hierover te praten.En ik hoop dat je je wat beter voelt.

@ maris hopen dat je griep niet doorzet.Je flink laten verwennen door je vriend.

@ moon dus ook bijna de punctie spannend.

Wel vervelend dat je zo vaak naar het ziekenhuis moet ivm overstimulatie.

Maar ook wel fijn dat er goed na gekeken wordt.

Vanavond 23 uur de pregnyl weer zetten.

Dat wordt laat vanavond lig op het moment erg vroeg in bed.Niks voor mij.

Kennen jullie dat zo moe te zijn??????????

voor de rest iedereen die ik vergeet succes met alles.

Er gebeurt hier zoveel op een dag .

Groeten een blije maaike

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden