Ga naar inhoud

Wie start er ook in December?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Debbie,

Begrijp dat je het sinterklaasfeest met een dubbel gevoel geviert hebt. Het is ook heel heftig lijkt me wat jullie meegemaakt hebben.

Wel leuk dat jullie volgende week een 'meidendag' hebben, ...dan heb je ieder geval afleiding.

Wel een goede tip, dat je injectie ook in je been kan zetten. Had dit nog niet eerder gehoor of gelezen, had zelf ook nooit kunnen bedenken dat dat zou mogen... Het lijkt mij ook veel pijnlijker en vervelender om in de buik te spuiten, de hormonen in het been spuiten is ook meer iets voor mij denk ik. Goed zorgen voor mezelf, gezond eten, bewegen etc doe ik eigenlijk altijd al..

We hebben vanmiddag even sinterklaas gehad bij mijn schoonouders, was wel leuk geweest.

Groetjes Sanne

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Mariska,

Gezellig dat je ook mee komt schrijven, welkom!

Jij gaat met 12 december dus de spits afbijten. Heb je het korte of lange schema?

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Sanne: ja door de decapeptyl die je eerst 2 weken spuit worden je eigen organen platgelegd zegmaar en dan kom je even in de overgang, maar ik heb al 3 maanden lucrin moeten gebruiken.... daarvan ben ik dus echt langer in de overgang geweest met alle klachtjes die erbij horen ahahaha

Heb je zelf al kinderen? Mag ik ook vragen wat precies bij jullie reden is voor de icsi?

Deze maand gaat wel echt snel door alle feestdagen, dat is wel een voordeel denk ik hoor! het is zo de 16e!

Liefs Nouschka

Geplaatst

Hoi Sanne

Ik heb net als de vorige keer het lange schema. We beginnen 12dec met deca, dan 26 dec met puregon en dan 4 januari de eerste fm dus erg spannend weer.

Ik zie dat het jou eerste keer is spannend.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hi meiden,

Nouschka, ik had mijn verhaal bij deze topic inderdaad nog niet beschreven dus bij deze.

Ruim 1,5 jaar geleden gestopt met de pil in de hoop snel zwanger te raken. Na een jaar de tevergeefs 'proberen' naar de huisarts gegaan. Op zijn advies het ejaculaat laten controleren met een teleurstellens resultaat van 0 zaadcellen. We zijn toen naar de uroloog doorgestuurd en is er nogmaals een semenonderzoek gedaan, wederom 0 zaadcellen. Na verschillende onderzoeken bleek de hormoonhuishouding van mijn vriend goed te zijn en begrepen ze niet waarom er geen zaadjes waren ...na een echo zijn ze er achetr gekomen dat de zaadleiders ontbreken. Het ontbreken van zaadleiders gaat vaak samen met cf (taaislijmziekte) Toen werd er direct verteld dat als we samen kindjes mochten krijgen dat dat dan alleen kon met icsi in combinatie met tese/ pesa.

Er zijn toen weer nieuwe onderzoeken van start gegaan omdat we alleen verder mochten als we geen van beide drager zouden zijn van cf of als ik geen drager zou zijn. Op dat onderzoek hebben we lang moeten wachten en is ook nog kwijt geweest... De uitslag was gelukkig positief genoeg om samen verder te mogen. Mijn vriend is drager maar ik niet. (hij heeft zelf geen cf, is enkel drager) De tese/pesa operatie is 25 november geweest en er zijn zaadjes gevonden!! Wat was de opluchting groot, we waren in tijden niet meer zo blij geweest.

Geplaatst

....ben ik weer. Nu op naar het volgende traject, jij bent nu aan de beurt zei mijn vriend vorige week. Omdat ik afgelopen zomer als wist dat de kans erin zat dat we dit traject in zouden gaan heb ik me op zich al goed kunnen voorbereiden/ kunnen wennen aan het idee. Had voorheen nooit kunnen denken dat ik zo vaak zou wensen en hopen een ivf/icsi traject in te mogen als afgelopen maanden... vanaf juli is de tijd voor ons zo onzeker geweest dat we niet wisten waar we op konden rekenen en hopen, die onzekerheid en wachten, wachten, wachten op uitslagen en onderzoeken ...heb het als erg slopend ervaren! Maar goed we zijn nu blij dat we verder mogen maar besef ook heel goed dat er ook nu weer een zware tijd voor ons aankomt.

Sta er positief tegenover en we gaan ervoor!! ...alles voor het goede doel!!

(ook al moet ik toegeven dat ik het nu toch met de dag spannender vind)

Geplaatst

Had nog niet alle berichtjes gelezen gister in mn haast... dus wil graag nog even op terugkomen :)

@Mariska: welkom! Jij mag al helemaal snel beginnen! de 12e dat is deze week al!

"Goh, dat breekt zo lekker de weken"!

@debbie: heel begrijpelijk dat je deze dagen als moeilijk ervaart! VInd het echt superknap dat je, ondanks alles, zo positief blijft! Ik heb veel respect voor je!

Hopelijk wordt volgend jaar anders !!

@Sanne: wat een verhaal! Jullie hebben dan ook al een aardig traject achter de rug!

Maar je komt wel steeds een stapje verder... en dichterbij een goede kans

@hier: hier gaat het vandaag echt niet lekker... ik heb heel veel buikpijn... ik had veel plannen om lekker het huisje op te frissen, maar ben bang dat ik niet de bank af zal komen vandaag. Mijn darm doet veel pijn... mn endometriose voelt erg actief... ondanks het volgens mij niet meer mag met de lucrin... ik voel me vandaag erg onzeker en down... pijnstillers werken ook al niet...(sorry voor mn geklaag, maar moest het echt even kwijt)

Geplaatst

Nouschka: je mag best even klagen hoor, kan behoorlijk opluchten! Het is meer dan vervelend als je zoveel last hebt van je buik. Die lucrin die je nu al een paar maanden gebruikt zou dat eigenlijk tegen moeten gaan toch? ...war raar dat je er dan toch weer zo'n last van hebt... doe maar lekker rustig aan vandaag. Hopelijk voel je je snel weer beter.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hey dames,

Als er nog een plekje is, dan kom ik er gezellig bij!:icon_sunny:

Wij gaan deze maand weer verder met de ICSI. Vandaag hebben we te horen gekregen dat de eerste poging word afgeblazen, en nu mag ik stoppen met de deca, en dan een bloeding afwachten en dan starten we met de primolut.

Ik denk dat ik eind volgende week wel weer aan de deca ga.

Heel spannend weer en we hopen dat het nu wel goed gaat.

Liefs Diana

Geplaatst

Nouschka: Wat vevelend dat je je niet zo lekker voelt. Doe het lekker rustig aan. Het is inderdaad bijna zover kan niet wachten tot het zaterdag is. Gek he nooit gedacht ooit te zeggen dat ik niet kan wachten om mezelf te spuiten.

Hier gaat het vandaag ook niet zo goed ik heb net te horen gekregen dat mijn beste vriendin 10 weken zwanger is. En dat net voor onze 2de behandeling. Ik ben zo blij voor ze, maar toch wel heel erg moeilijk om te horen, omdat wij dat ook zo graag willen. Ze heeft gelukkig wel alle begrip voor mij dat ik het e gewoon even heel erg moeilijk mee heb.

Sorry moest het even kwijt.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hallo Diana,

Gezellig dat je met ons mee komt kletsen!

Wat een teleurstelling dat de eerste ronde afgebroken moest worden ...er kan dus ook al 'roet in het eten worden gegooit' door eiblaasjes die verkeert groeien ...weer iets bijgeleert. Hopelijk is de komende ronde je beter gezint.

Wel weer fijn te lezen dat je eerste kindje geboren is uit de eerste icsi ronde!!

Groetjes Sanne

Geplaatst

@ Nouschka, wat naar dat je zo'n last hebt van je buik. Ik heb natuurlijk geen verstand van endometriose maar als de lucrin het tegen zou moeten gaan en pijnstillers niet meer helpen moet je dan niet even contact opnemen met een arts? Ik hoop in ieder geval dat je snel opknapt!

@ Mariska,herkenbaar hoor...horen dat iemand zwanger is komt altijd hard aan. Tuurlijk gun je het een ander wel maar je hoopt zelf nou ook eens aan de beurt te zijn en niet altijd die ander.

@ Diana,gezellig dat je mee komt kletsen hier.Spannend weer allemaal voor jullie. Ik hoop dat deze ronde wel alles goed gaat en dat het gelijk raak is dan.

Hier gaat het bijna nergens anders meer over dan de ivf. We fantaseren dan dat het nu wel allemaal goed gaat en dat dit dan echt de laatste feestdagen zijn met z'n drietjes. Aan de andere kant weten we dat het alles behalve onbezorgd zal zijn maar zo af en toe even wegdromen is wel fijn.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Welkom Diana

Frustrerend dat je de poging af hebt moeten breken. Ik hoop voor jullie dat jullie de volgende keer meer geluk hebben.

Groetjes Mariska

Geplaatst

@debbie: dat fantaseren doen wij ook! Ik zelf hou erg een slag om de arm omdat ik bang ben voor alles wat mis kan gaan... maar ergens is het zooww fijn om eindelijk weer bezig te kunnen zijn! Ik heb op de digipoli van het umcn al mn vraag gesteld, maar nog geen reactie gekregen.... whaaa en ander meisje had iets na mij gevraagd die had al wel antwoord.... zullen van mij wel navragen hoop ik aan dr Willemsen...

of eigenlijk hoop ik dat er niets is en ik gewoon lekker door mag gaan en gewoon een off-day heb!

@mariska: oww dat gevoel is heel herkenbaar! in onze omgeving raakt ook iedereen zwanger... zelf iemand die zwaar drugsverslaafd is geweest (net 1 maand uit afkickkliniek)... soms heb je zo het gevoel dat het allemaal niet eerlijk is...

Maar misschien lukt het jou nu ook, en zijn jullie wel fijn allebei zwanger :) dat zou wel een feest zijn!

Geplaatst

Hoi Dames

Even een vraagje hebben jullie ervaring met acupunctuur?

Ik ben afgelopen woensdag begonnen en mijn vriend begint komende woensdag, maar ik was eigenlijk wel benieuwd of iemand hier goede ervaringen mee heeft.

Groetjes Mariska

Geplaatst

@nouschka Ik ben er nu 1 keer geweest en het valt reuze mee, je voelt en klein prikje dat is alles de deca en puregon zijn pijnlijker. En of het werkt kan ik pas zeggen na de punctie en tp. Dan weten we of ik er ook echt rustiger van geworden ben en of er meer zaadcellen zijn dan de vorige keer. Maar ik hou je wel op de hoogte.

Groetjes Mariska

Geplaatst

Hoi Mariska,

Ik ben ook erg benieuwd of het werkt. Ik heb weleens acupunctuur voor mijn schouderklachten gehad en een naaldje in mijn oor om het snoepen tegen te gaan na het stoppen met roken. Voor beide heeft het niet geholpen.Ik hoop dat het bij jullie wel werkt.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Dank je Debbie

Ik hoop ook dat het helpt, baad het niet dan schaad het niet. Hij gaat ook probeen mij van mij rug, tennisarm,schouders en nek pijn af te helpen, maar daar heb ik minder vertrouwen in want daar heeft tot nu toe nog niks voor geholpen, maar goed we gaan het zien.

groetjes

Geplaatst

Hi meiden,

Ik heb ook geen ervaring met acupunctuur, je kunt het altijd proberen toch?

En inderdaad baad het niet dan schaad het niet!

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Debby, daruma en Sanne,

mag ik me ook bij het decemberclubje aansluiten, hahaha....

ik mag op 2e kerstdag beginnen met de decapeptyl, voor ons de eerste keer icsi

De koelkast staat al vol spuiten, begint nu wel de kriebels te krijgen hoor!!!

Groetjes Wendy

Geplaatst

Hoi Wendy..kom er maar bij hoor,gezellig!

Heb even een lijstje gemaakt van wie er wanneer begint. Als het niet klopt gil dan maar.

Mariska 12 December start Deca

Debbie 19 December start Deca

Sanna 21 December start Deca

Daruma 25 December start Deca

Wendy 26 December start Deca.

Groetjes Debbie.

Geplaatst

Hoi Wendy, welkom!

Hai Debbie, leuk zo'n schema. Hopelijk brengt het nieuwe jaar voor allemaal zo veel geluk dat je eind januari nog zo'n lijstje mag maken met daarbij de uitgetelde datum!

Groetjes Sanne

Geplaatst

@wendy: welkom! Ik mag ook met kerst beginnen! Leuke datum vind ik zelf :)

Super die lijst!

Ik ben weer helemaal happy, van de week had ik veel buikpijn en was dus bang dat ik niet mocht gaan starten, maar gelukkig is het weer weggetrokken na 1 dag dus zal wel gewoon pijn van mn littekenplekken op mn darm zijn geweest! gelukkig :)

Het komt nu echt zo dichtbij!!! Ik heb zo lang moeten wachten dat ik het bijna niet kan geloven er nu echt mee bezig te zijn! Herkennen jullie dit?

liefs nouschka

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden