Ga naar inhoud

Wie starten er ook in febr. 2010 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Didie het kan ook gewoon een doorbraakbloeding zijn. Komt wel vaker voor als je de pil slikt. Voor de zekerheid gewoon contact met het ziekenhuis opnemen morgen. Gewoon doorslikken tot je zekerheid hebt.

eslief het is gewoon niet prettig dat kleine tabletje. Voel me echt mezelf niet meer. Moe, sjacherijnig en zo'n verschrikkelijk kort lontje. Het lijkt wel of ik er nu een neus voor heb om conflicten uit te lokken. Zucht, nog maar 26 dagen slikken..............

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heftig Sandra en dan duuren die 26 dagen dat je hem moet slikken heeeeeeeel lang.:mad:gellukig mag je aftellen.. maar dan nog..Zet hem op hoor..dat assisted hatching wat houd dat precies in? ik zag het al een tijdje staan bij je handtekening maar ben toch benieuwd.

ik weet niet goed meer hoe het was ik hoop dat het mee valt bij mij.Nu begint het echt spannend te worden nog 3 nachtjes tot de duivels..

Esther

Geplaatst

Hoi Hoi dames, sorry...ben even niet geweest (ook wel eens lekker; dan laat ik dit hele proces ook goed los).

Eslief; wij gaan vrij gelijk op - ikzelf moet dinsdag ongesteld worden. Mijn cyclus is 90% van de tijd 24 dagen en aangezien ik vorige maand weer eens 1 van de 3 jaarlijkse langere cyclussen had, ga ik er van uit dat het aanstaande dinsdag of anders woensdag echt wel doorzet. Op CD3 (donderdag of vrijdag dus) moet ik dan bloed laten prikken + een echo laten maken. Op CD18 start ik dan met de Decapeptyl (1e keer!) --> Valentijnsweekend! Mooie gedachte!!!

Sandra; bedankt voor de Deca-tips...ik ben zo benieuwd hoe ik dat ga vinden. Zowiezo laat ik mijn man prikken, dan doe je toch nog een beetje samen.

Sandra & Eslief; jullie moeten aan de pil na het ongesteld worden - dit lees ik wel vaker bij andere dames - wat is dit voor een pil en waar diet die voor??? (Witje; jij bent er al een week mee bezig - wat volgt daarna dan?)

Nath & Sandra; ik hoop dat jullie menstruatie snel komt!!!

Geniet nog even van het weekend! :toppie:

Geplaatst

heey annema,

Spannend voor jouw! we lopen inderdaad gelijk op. Alleen jij zal dus eerder beginnen met spuiten:) ik moet inderdaad eerst aan de pil.. De reden hiervoor is om de kans op cystes te verkleinen die kans blijft evengoed maar door pil gebruik veel minder.Daarnaast is het makelijker voor de gyn om iedereen precies in te plannen waneer het hun het beste uitkomt. je gaat namelijk aan de pil zolang hun het willen.. somige 21 dagen maar er zijn er ook die 38 dagen moeten.Dus nu is het voor mij afwachten wat ze gaan doen en hoelang ik hem moet gaan slikken.Ik weet dus pas iets zodra ik ongesteld ben..

Esther

Geplaatst

esther

de kans is erg groot dat we straks samen in de wachtkamer zitten

witje

ik heb zelf nooit geen last gehad van de pil, maar hoop dat je klachten snel zullen verdwijnen

annema

ik moet gewoon de anticonceptie pil gebruiken zodat het ziekenhuis een betere planning kan maken en zo heb je minder kans op cystes

ook word er gezegd dat de kans op betere eicellen groter is bij het lange protocol

didi

ben nog nooit ongi geworden tijdens pil gebruik maar zou gewoon ff bellen met het ziekenhuis zoals de anderen ook al zeggen

liefs sandra

Geplaatst

spannend! dan moeten we tegen die tijd maar beiden een rode roos op ons jasje spelden om elkaar te herkennen;) achteraf is de tijd best snel gegaan.. van 21 dagen nog 2 te gaan.. ik betrap mezelf wel al op extra vegen of de duivels er al zijn.. door de steun hier ben ik ook al stukken minder bang voor het prikken.. als zoveel mensen zeggen dat het wel meevalt moet ik me niet zo aanstellen:) ik begin er nu echt naar uit te kijken ondanks de angst die ik er ook voor heb.. ik ben ontzettend blij dat ik dit forum heb gevonden! Zoveel ervaringen en zoveel mensen die je kan volgen.Ik ben benieuwd of hier uit de toekomst wellicht echte vrienden gaan ontstaan en mensen elkaar gaan in het echt gaan zien:laughing4:

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik begin morgen met het spuiten van deca, heel erg spannend allemaal. Het wordt de eerste keer voor mij dat ik dat ga spuiten. Vorig jaar 2 mislukte ivf pogingen achter de rug wat erg zwaar was. Helaas ook nog in een burnout situatie beland. Gelukkig gaat het nu weer een stuk beter en wordt de 3e poging in het AMC uitgevoerd ipv van het MST in Enschede. Vandaar ook dat ik hele andere hormoonpreparaten krijg, het gaat sowieso allemaal heel erg anders. Kan dus alleen maar goed gaan.

Met een beetje mazzel wordt februari voor ons allen een succesvolle maand met dappere emryo's die zich goed weten vast te klampen.

Heel veel succes allemaal!!:toppie:

Maartje

Geplaatst

heey maartje

welkom bij de groep! spannend voor jou straks de eerste spuit er in! durf je het wel? wat naar dat de vorige 2 keer mislukt zijn.. en dan een burnout erbij..3 maal is scheepsrecht dus nu moet het goed komen..We gaan met zijn alle duimen. ik ben heel benieuwd hoe het spuiten je vergaat. ik zie er al iets minder tegenop maar leuk is anders.En deze keer extra dik dubbelzijdigplakband dan blijft de kleine lekker plakken.het is alweer kwart voor 2 hoog tijd om naar bed te gaan:):laughing9:

Groetjes esther

Geplaatst

eslief assisted hatching is: Ze maken met een laser een klein gaatje in de schil van de terug te plaatsen embryo. Het embryo moet om in te nestelen de schil afwerpen. Het idee is dat met assisted hatching het embryo de schil er dus makkelijker af kan gooien en in kan nestelen.

Ach nog 25 dagen slikken, dus idd aftellen!!!!!!!!!!!!! Ze gebruiken de pil idd voor vermindering van de kans op cystes en het beter kunnen inplannen op de afdeling.

Ik slik Microgynon 50mg. Als de echo op 19 feb er rustig uitziet, ze bekijken dan de eierstokken en baarmoederslijmvlies, mag ik de 20e of 21e beginnen met decapeptyl voor 7 dagen, die remt de eisprong. Vanaf dag ? 2 of 3 dat weet ik niet meer precies spuit ik de gonal-f erbij voor ongeveer 12 dagen.

Dubbelzijdig plakband is een goed idee, zal het aan de artsen doorgeven in Gent.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou ik ben er weer!

Sandra wat spannend!!! Hopen dat we allebei niet ongesteld worden deze week anders wordt het wachten alleen maar langer.... bedankt voor de tips van het spuiten.... Ik zie het wel, komt goed. Morgen komt de hele 'lading' binnen en dan ga ik denk ik maar dagelijks naar de spuiten staren en als ik mag starten ben ik er aan gewend! :toppie: (in theorie dan he?).

Maar goed tot nu toe gaat het goed. Nog geen voortekenen van menstruatie (ja, in mijn hoofd wel) maar we blijven stressen. Als ik zoals altijd ga wordt ik zaterdag ongesteld en is er niets aan de hand....

Brrr....

Voor de meiden die inmiddels aan de medicatie zitten: veel succes!!

Liefs Nathalie

Geplaatst

Hallo meiden,

En hier zitten we nog steeds te wachten op de rode duivels.. zucht....

Inmiddels al een week later.. ik wil gewoon met de pil kunnen beginnen, want dat weet ik ook wanneer ik de eerste spuit mag zetten.

Gelukkig zijn er al een aantal meiden die wel al aan het spuiten zijn.

Trekken jullie het nog een beetje?

Iedereen heeel veel succes!!

Geplaatst

Grappig Gerreber dat jij graag ongesteld wilt worden en dat Sandra en ik dat juist niet willen worden. En dat in hetzelfde bankje... haha Ik hoop voor jou dat je snel ongesteld wordt!!! Die onzekerheid is 'killing'! Succes!

Geplaatst

Spaatje: ICSI/25-01 decapeptyl/16-02 echo

Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

LindaJ: 2e IVF/21-01 decapeptyl/02-02 echo

Witje/Sandra: 3e ICSI/ start pil eind jan / 1e echo 19-02

Meetje: 3e IVF-ICSI/31-01 decapeptyl/01-02 fostimon/03-02 uitgangsecho

Sandra:

Saab: ICSI/15-02 gonal-F/23-02 echo

Diane: 2e ICSI/15-02 decapeptyl/23-02 echo

Wannabeemom:19-01:intake IVF/ICSI nijmegen!

Eslief: 1e ICSI/eind jan aan de pil

Nath82: 1e ICSI/22-01 intake verpleegkundige IVF/punctie maart

**Men**:

Yolande:

Sanne: 1e IVF/intake-gesprek Nijmegen 20 jan---NOD 10-01

Herma:

Pammie:

Annema:

Caroline: 3e ICSI/04-02 evaluatie/start deca rond 20-02

Gerda: 3e ICSI

Tess: 1e IVF/30-01 decapeptyl/10-02 echo

Ciska: 1e IVF/01-02 intake-gesprek Amphia

Chantal: week 13 pgd analyse, 9-02-10 voorbereidingsgesprek utrecht

Kris: 2e IVF -12-01 intake, volgende cyclus aan de pil

Hanneke: 2e ICSI, 22-01 intake, start stimulatie ongeveer 5 februari

Lonneke:

Heb het lijstje weer even geupdate. Vrijdag bij de gynaecoloog geweest en het startsein is eindelijk gegeven! Wacht al voor de start van deze ICSI sinds september! Maar nu pilstrip afmaken (donderdag laatste pil), dan zondag starten met decapeptyl en maandag de fostimon erbij. Woensdag de 3e terug voor de uitgangsecho. Het gaat weer beginnen! Spannend! :happydance:

Op naar een :zwanger: resultaat deze keer!

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie reactie op mijn vraag succes allemaal ga straks ziekenhuis bellen maar ik had mijn gyn gesmst zaterdag en kreeg sms terug savonds 12 dat ik gewoon moet doorgaan met slikken maar ga straks bellen vind zo raar dat ik 28 laatste pil heb en dan moet je weer ongsteld worden grt

Geplaatst

Hey meetje wij gaan bijna gelijk op ik ook laatste pil donderdag maar ik moet woensdag 3feb start deca succes ermee jehoooo we gaan weer :happydance:grt voel me trouwens behoorlijk beroerd van de pil

Geplaatst

Hoi meiden,

@Didie:

Hoe gaat het nu met je?

Ik mag in februari gaan starten voor de 1e ICSI. Heb de laatste maanden een cyclus van 6 weken, maar nu heb ik vandaag (dag 15) een ovulatietest gedaan en deze was positief! Hoop echt zo dat ik dit keer een cyclus van 28 dagen heb. Dan hoef ik tenminste geen 4 weken meer te wachten....

Hoe hebben jullie de 1e ICSI-behandeling ervaren?

Geplaatst

WItje bedankt voor de uitleg :) ik heb er nog nooit van gehoord maar dat maakt het wel positief.

Dat van de schil wist ik dus ook niet.. zo zie je maar je leert elke dag.. je schiet al best op!

je kan echt aftellen:)

Gerreber.. jeetje jouw geduld word lekker op de proef gesteld.. wat zijn die duivels toch gemeen!

ik moet woensdag ongesteld worden en volgens mij zit het eraan te komen.. maar ik denk dat je elk

krampje nu wel voelt..Ik hoop echt dat ze snel komen..probeer ze vast te lokken met een maanverbandje;)

Dat lijkt me nu echt klote dat ze je lekker laten wachten..Sterkte...en hopetee eruit met die gemene duivels!!

Meetje wat spannend! eindleijk beginnen..:) en dan straks natuurlijk die positieve test daar gaan we voor:)

Didi heb je al gebeld? ik hoop dat je gerustgesteld bent!

Dafke wat ene fijn nieuws! en nu netjes op 28 dagen blijven zitten he:) de test van vandaag geeft dara wel wat hoop bij:)

Voor mij ook de eerste ICSI dus ben ook heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan..

hier dus nog 2 dagen wachten op mijn ongie.. heb wel ongie gevoel en ben super sjaggo dus dat zit denk ik wel snor

de normale verschijnselen:D

Geplaatst

Iedereen ervaart het op zijn eigen manier, het voordeel van de eerste keer is dat je niet precies weet wat je te wachten staat. Tenminste ik vond het een voordeel. Bij de 2e keer wist ik precies wat er ging gebeuren en soms kan je dat maar beter niet weten.

Ach als je eenmaal met spuiten begint is het voorbij voor je het weet. De wachtweken dat is pas hel. ongeveer 14 dagen wachten of je embryo innesteld of niet, je weet immers dat je een leventje terug hebt gekregen, je weet alleen niet of dat zich nesteld. Dat vond ik pas killing.

Laat je vooral niet gek maken

Geplaatst

Maar even een update; ik was van het lijstje gevallen.

Spaatje: ICSI/25-01 decapeptyl/16-02 echo

Sonja81: 2e IVF/ 29 jan. decapeptyl

LindaJ: 2e IVF/21-01 decapeptyl/02-02 echo

Witje/Sandra: 3e ICSI/ start pil eind jan / 1e echo 19-02

Meetje: 3e IVF-ICSI/31-01 decapeptyl/01-02 fostimon/03-02 uitgangsecho

Sandra:

Saab: ICSI/15-02 gonal-F/23-02 echo

Diane: 2e ICSI/15-02 decapeptyl/23-02 echo

Wannabeemom:19-01:intake IVF/ICSI nijmegen!

Eslief: 1e ICSI/eind jan aan de pil

Nath82: 1e ICSI/22-01 intake verpleegkundige IVF/punctie maart

**Men**:

Yolande:

Sanne: 1e IVF/intake-gesprek Nijmegen 20 jan---NOD 10-01

Herma:

Pammie:

Annema:

Caroline: 3e ICSI/04-02 evaluatie/start deca rond 20-02

Gerda: 3e ICSI

Tess: 1e IVF/30-01 decapeptyl/10-02 echo

Ciska: 1e IVF/01-02 intake-gesprek Amphia

Chantal: week 13 pgd analyse, 9-02-10 voorbereidingsgesprek utrecht

Kris: 2e IVF -12-01 intake, volgende cyclus aan de pil

Hanneke: 2e ICSI, 22-01 intake, start stimulatie ongeveer 5 februari

Lonneke:

Moontje: 2e IVF: Begin feb starten met de pil

Geplaatst

ik denk dat het ook wel ene voordeel is.. ik heb het nooit meegemaakt maar leuk kan het niet zijn. je kan je er alleen geen voorstelling van maken hoe het precies is.De wachtweken lijken me het ergst! dat heb ik nu al met wachten op ongesteldheid etc.. ik ben lekker ongeduldig;) 2 weken zijn dan echt heel lang om in onzekerheid te zitten..

kan je er eigelijk wat aan doen om het te bevorderen? of is het echt afwachten? ik lees mensen die warme kruiken en dergelijke gebruiken.. ook dat ze veel in bed blijven liggen.. en positief blijven.. bevorderd dat het echt?

esther

Geplaatst

Nee, volgens mij is er niks wat je echt kan doen om het te bevorderen. Het is gewoon een kwestie van geluk......

Eerst was ik ook helemaal van de warme kruiken, maar teveel warmte is niet goed omdat je lichaam dan kan denken dat er koorts is.

Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. En wachten zal toch echt je middel name gaan worden hahahaha zoals bij ons allemaal.....

Geplaatst

dat klinkt wle logies van die kruik.. warmte is ook niet goed.. als ik zover ga komen dan doe ik gewoon lekker rustig aan.. je kan er toch niets aan veranderen.Nog 2 daagjes voor mij al denk ik dat het vanacht komt.. of mijn lichaam moet me deze keer echt voor de gek houden.. ik heb ontzettende krampen en na het plassen wat "pijn".. precies wat mijn ongesteldheid altijd veroorzaakt.. zal de duivel me deze keer eens meezitten en een stuk eerder komen?of sta ik zo onder de stres dat mijn lichaam protesreerd.. afwwachten..kennen ze je niet gewoon laten slapen en wakker maken als het gelukt is:D

Geplaatst

ik vind de ww ook het allerergste van wat er bij is

een warme kruik blijkt helemaal niet goed te zijn dat klopt ook te warm douchen of baderen word afgeraden

verder mag je gewoon je normale dingen doen

ik heb de 1e x ook met een warmte kussen op mijn buik gezeten wist toen nog niet dat warmte niet goed was

dafke

ik heb de 1e icsi als je de punctie en tp bedoeld als goed ervaren

tijdens de punctie weinig tot geen pijn gehad af en toe voelde ik de prik maar dan als een normale te doen prik

van de tp heb ik helemaal niets gevoeld dan de eendebek

die deed ook geen pijn maar zat gewoon in de weg

de avond van de punctie wel buikkrampen gehad eerst hevig later normaal

de morfine werkte uitstekend

geen pijn geen bijwerkingen, niet suf of duizelig

de 2e punctie was een hel 1,5 week pijn gehad

complicaties gekregen

gelukkig komt dit maar bij 1% voor had trouwens geen overstimulatie hoor

Geplaatst

natuurlijk geen ongie te bekennen hier..!

heftig sandra die puncties bij jouw.. brrr... goed om te weten van die kruik.. eigelijk komt het er dus op neer dat je gewoon verder moet leven zoals je al deed en geen anderen dingen doen.. dat is toch wel fijn om te weten.. als je leest over die warme kruik ga je inderdaad denken dat dat nodig is.. weer wat geleerd:)

nog 1 nachtje wachten en dan zou ik ongesteld moeten worden.. ongie pijn heb ik al dagen dus mag het wel lekker doorzetten. ik heb al 3 jaar een cyclus van 28 dagen dus mischien moet ik ook niet klagen;) toch had het wel stiekem een dagje eerder mogen zijn:D

Hoe gaat het de meiden die al bezig zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden