Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Nanne: Ik vind dat je recht hebt op een sec. opinion. Met deze onzekerheid kan je niet rond blijven lopen. Het is jouw zwangerschap en die moeten ze heel serieus nemen, daar zijn ze voor.

Ik snap heel goed dat dit heel vervelend voor je is. Hoop snel op goed bericht van jou kant.

@Pien en de rest: Hier ook nare dromen hoor. Ik heb al paar keer hetzelfde gedroomd...een hele nare. Ik krijg dan een ongeluk (aangereden door een auto) waarbij mijn buik openscheurd en mijn kindje zo uit mijn buik vliegt en tegen het asfalt word gekwakt. En echt zoals ik het beschrijf zo ziet het er ook uit. Heel erg naar!!!

Ik was van het weekend bij mijn zus en mijn nichtje in Amsterdam...oh wat vond ik het eng om daar over te steken met al die razende auto's en trams om mij heen. DOODENG. Steeds moest ik weer aan die nare droom denken.

Vandaag ben ik ik naar de verloskundige geweest. Zag er weer helemaal prima uit. Ik word alleen niet meer gewogen, is dat bij jullie ook zo?

Ik denk dat ze het onbelangrijk vinden en misschien bang zijn dat het te schokkend is voor sommige en dat die dan op hun gewicht gaan letten ofzo?? Dat ze dat juist niet willen?

Maakt mij niet uit hoor, ik weeg mezelf thuis wel. Ben nog amper aangekomen..zal me morgen weer eens wegen, vorige keer was ik nog maar 4 kilo aangekomen ongeveer.

De verloskundige vond mijn buik erg mooi. Ik draag erg hoog. Mijn baarmoederrand zit al om 24 cm (vanaf het schaambotje) vorige keer (4 weken geleden) was dit 18 cm en toen zat ie al hoog (boven de navel)

Dit ziet ze niet vaak voor de duur van 24 weken. Ook heb ik een smalle buik. Bij de meeste mensen is het dus andersom zegt ze. Laag en breed.

Ben wel trots op mijn buik :)

Ik wil nog steeds een foto plaatsen maar ben er niet uit hoe het precies moet. Heb nu wel fotos op mijnalbum.nl gezet en volgens mij kan ik ze vanaf daar hier op zetten? Ik zoek het nog wel uit want ik wil nog veel meer foto's met jullie delen.

Oh ja...ik heb mijn eerste straie ondekt, lig er niet wakker van hoor maarja ik zie hem liever niet dan wel. Hij zit gelukkig op mijn rechterborst aan de onderkant dus echt goed kan ik hem niet zien. Ben druk aan het smeren geslagen en hopelijk blijft het bij dat ene streepje. En zoniet tja dan niet, dan is dat pech hebben....maar heb alles over voor mijn Hats(ieflatsie) :)

Verder denk ik erover om naar de fysio te gaan. De verloskundige vind het wel verstandig. Ik merk dat ik meer en meer last krijg van mijn onderrug. Dit houd gelukkig niet lang aan..na een nachtje rust is het weg maar het komt wel sneller terug. Ook in de rechterrugspier zit het neit helemaal lekker. De ene keer laag, de andere keer hoog richting mijn schouder. Soms kan ik nieteens meer met de muis van de computer werken of het stuur van de auto goed vasthouden. Het is een zeurende pijn.

Nu nog wel dragelijk maar het word wel erger zegt de verloskundige..dus verstandig om er nu wat mee te gaan doen.

Ook heb ik me opgeven voor een cursus: Actief Zwanger. Nu alleen nog de vraag of er genoeg aanmeldingen zijn zodat de cursus door kan gaan.

Mijn abbo in de sportschool heb ik opgezegt. Zumba en RPM zit er niet meer in voor mij helaas. Het is te zwaar.

Misschien dat ik nog wel ga zwangerschapzwemmen.

Ik moet zeggen ik ben er heel lui en laks in hoor, had me al veel eerder op moeten geven.

Wel heb ik me al opgegeven voor een bostvoedingscursus die start in mei...dat vind ik wel heel belangrijk.

@Iza, ik wil even zeggen dat ook jij er stralend en mooi zwanger uitziet. Je buik groeit aardig goed zo te zien.

Nou meiden, ik ga naar mijn bedje. We hebben een nieuw bed en die ligt echt heeeeeerlijk.

Trusten allemaal en hopelijk vanacht een leuke mooi droom ipv een nare enge droom (ook al hoort het er allemaal bij)

Liefs Nicole

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Colle, als je de link hebt van je foto dan kun je die tussen hier de link van je foto zetten en dan zien we hier je foto!

Wat fijn dat je weer bent goedgekeurd! En fysio is zeker verstandig, hoe vroeger je begint, hoe meer je eraan hebt! En balen van je striae! Voelt je huid ook heel erg strak? Bij mij voelt het alsof er nog behoorlijk wat rek inzit!

Oh en iets bizars, gisteren in bed was ze vreselijk druk, dus ik zeg tegen de meneer: als je haar echt goed wilt voelen moet je dat nu doen! En die zat tegen het plafond van de schoppen die hij kreeg!! En toen hij daarna zijn hand eraf haalde, had ik een Alien buik, want ze schopte en mijn buik kwam daar helemaal omhoog! Ik slaakte bijna een gilletje. Vind het gaaf, maar moet er wel even aan wennen.... Ik voel haar nu ook echt OVERAL in mijn buik..

Hier weer een kort nachtje... heb tot 2 uur wakker gelegen, toen geslapen tot half 6 en sindsdien wakker.. Ben er maar uitgegaan dan kan de meneer nog een uurtje slapen.. Om half 10 voor de checkup naar de gyn.

Het wordt een stralende dag zo te zien!

Geplaatst

Goedemiddag!

Iza wat een leuke foto! Je ziet er idd echt super uit! Mooi zwanger!

Enne colle wat een lekker gezellig lang verhaal! Fijn dat alles goed gaat! Ik ben bij de verloskundige nog nooit gewogen. Ik heb thuis ook geen weegschaal dus heb geen idee hoeveel ik tot nu toe ben aangekomen. Aan mijn klerente merken valt het erg mee. Ook krijg ik vaak te horen dat mijn buikje nog erg klein is voor 23 weken. Ik merk wel dat de buik nu bijna per dag groeit.

Enne Strae heb ik nog niet gezien. Ik smeer me suf (2x per dag). Daarnaats iedere ochtend warm, even ijskoud, warm, en een laatste keer ijskoud douchen... Ik hoor ook vaak dat dit allemaal nooit bewezen is maar nu heb ik in ieder geval het gevoel dat ik er alles aan doen..;-)

Mijn man en ik hebben besloten om samen 2x 2 uur prive zwangerschapsyoga te gaan volgen. Daarnaast wil ik gaan zwemmen en mee doen aan zwangerschapszwemmen.

@Iza hoe was het vandaag bij de Gyn? En wat leuk dat jij de baby zo duidelijk al voelt en dus ook ziet bewegen. Ik voel nu sinds gisteren de baby duidelijk. Het zijn meer plofjes.. vlindertjes en belletjes (wat je meestal leest) heb ik niet gevoeld.

@ nanne.. heb je al meer nieuws!? Ik denk aan je!

Veel liefs.

Keesje

Geplaatst

Zo, daar ben ik.. zondagavond m'n vriendje de huisarts gemaild over wat te doen met het ziekenhuis.. gaf wat praktische adviezen en eindigde met dat "ie 't zo naar voor me vond die onzekerheden, leek wel 1 lang trainingskamp..." en daar ging ik: tranen met tuiten!! Was al die echo's sterk gebleven, en dit was nét het zetje waardoor ik besefte hoe bang ik was (en beetje blijf). Dat was wel even fijn, die ontlading....

Maandagochtend gelijk gebeld, en ook daar kon ik nauwelijks praten van de tranen... Alleen al het hardop zeggen dat je zo ongerust bent, maakt al dat je 't dan ook voelt. Weet je, op het moment van de trauma-echo (haha, drama-queen) heb ik gewoon écht heel even gedacht dat het einde verhaal was.. dat was zóooo naar om te denken, dat hoef ik jullie niet uit te leggen!!! Maar goed, resultaat van mijn verdrietige telefoontje was dat de Gyn me tussen de middag terugbelde.

Ze was vol begrip en legde uit dat ze het hartje niet goed in beeld kregen, dat er toen een andere gyn bij moest komen, die pakte een andere hoek waardoor het deel zichtbaar werd waar ze naar zochten en dus was het ineens oké... dat stelde al wel iets gerust, maar ze stelde ook nog voor om gewoon nóg eens heel uitgebreid samen te gaan kijken.. helemaal goed, dat gaat dus vlge week dinsdag gebeuren! Voelt fijn, ze nam mijn ongerustheid erg serieus en snapte ook waardoor het kwam.

Wat goed dat jullie naar de fysio gaan, en er zo positief over zijn... Altijd doen, erg nuttig!! ;-) En je kunt er zonder verwijzing heen, he?!! Bij bekkenpijn of stress-incontinentie oid naar een bekkentherapeut gaan!

Wat betreft die dromen.. ik droom ook, maar met een totaal andere lading...:whistling_girl:

Vannacht nog erg prettig gezoend met vriendje de huisarts.. (was 't nog beschaafd deze keer..) Lachen! Nadeel is alleen dat de eerstvolgende keer dat ik hem dan weer zie ik roder dan een rode paprika word!! Hij kijkt altijd dwars door me heen, en geeft dan zo'n onderzoekende blik haha.. Ach ja, onderbewustzijn he? Waar je maar druk mee bent. Maar word wel véél fijner wakker dan als m'n kind op het asfalt zou liggen of zoiets! Ik hou 't er mooi in......

(heb laatst wel besloten met de meiden, dat als ik over maximaal een jaar weer in shape ben, er weer een vent mag komen! Veel gezelliger natuurlijk...)

Goed, jullie zijn weer bij!!

Slaap lekker iedereen!! ;-)

X

Geplaatst

Ik ben helemaal goedgekeurd! Uk is een lekker spekkie, ze heeft het goed van binnen... Voordeel van controles bij de gyn, elke keer even een korte echo ;) Lag lekker met 1 been languit gestrekt :D

Nanne, wat fijn dat ze je zo gerust konden stellen en gewoon nog een keer gaan kijken!

Keesje wat leuk dat jij je kleine nu ook voelt! (L) en ik heb ook nooit die vlindertjes gevoeld hoor, meer een soort plofjes inderdaad, en die werden steeds heftiger... soms schrok ik er gewoon van! Nu is ze momenteel weer aan het feesten van binnen...

Dames ik ga lekker naar bedje, hopen dat ik iets meer slaap dan de 4 uur van vannacht ;-) ben erg gaar...

Oh en wat ik nog wilde zeggen, ik ben zondag naar het museum voor de anatomie geweest en daar hebben ze een foetussen afdeling.. Van 5 weken zwanger tot het einde.. Misschien een beetje luguber, maar realiseren jullie wel hoe groot onze beebs al zijn??? Ik stond echt met mijn mond open! Zit soms in mijn hoofd echt nog met dat garnaaltje van een paar weken in mijn hoofd.. Maar zelf een beeb van 7 weken zwangerschap is al helemaal een mini-beeb, niks niet garnaal!

Echt wonderlijk! Zo groot al!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Oh Nanne, wat fijn dat de gynaecoloog je zo fijn te woord heeft gestaan en dat je dinsdag weer een uitgebreide echo krijgt. Hoop dat je je minder onzeker voelt.

Moet wel lachen om jouw dromen ...... hahahaha, ik kan er ook wat van.

Ik droom ontzettend veel en vanalles maar nooit dat ik zwanger ben of dat er een baby is, vreemd ... , maar wel over alles en nog wat dat in mijn leven speelt en mij bezig houdt maar ook af en toe dus ook erotisch.

En wat een mooie buiken. Hoop dat mijn buik ook zo snel dik wordt. Ik vind het zo grappig hoe het uitsteekt in kleren en ik ben dan zo trots.

Ik ben gister ook weer op controle bij de gynaecologie geweest, en inderdaad krijg ik ook elke keer een korte echo. Heb er volgens mij al 9 gehad. Mijn moeder was erbij en ze zei dat het echt al een hele baby is, zo leuk! Vandaag ben ik 21 weken.

Verder moet ik van de gynaecoloog doorgaan met goed naar mijn lichaam luisteren en niks doen.

Ik voel haar ook nog niet zo goed, alleen af en toe plofjes en wat ik helaas wel voel is als ze met haar voetje in de vleesboom trapt want dan verga ik echt van de pijn, dus dat wordt nog wat als ze groeit.

Oja ... ik word ook nooit gewogen, waarschijnlijk zien ze aan je dat je normaal bijkomt of misschien is het niet zo belangrijk meer?

Vandaag ga ik proberen wat studie te doen. Ik doe een studie natuurgeneeskunde en ben nu 4e jaars maar het loopt allemaal een beetje in de soep nu. Ben niet meer naar lessen kunnen gaan etc dus krijg het nooit meer af. Heb over 2 weken examen pathologie en immunologie en wil dit toch graag gewoon gaan meemaken. Gewoon alles doen wat mogelijk is en dan volgend jaar verder zien of ik het nog afmaak. Moet nog heel veel stages volgen en weet niet of dat lukt met een baby erbij. En mijn baby-qirl gaat voor !!!

Geplaatst

Iza, wat heb je idd een mooi buikje!

Nanne, wat fijn dat je zo goed te woord bent gestaan door de gyn, en die emoties hebben wel allemaal, laat maar eens lekker je tranen lopen meid!

Ik lig ook helemaal in een deuk van je dromen!

Ik heb vanmorgen de 20 weken echo gehad, ben zooooooo blij, alles is goed, alles zit in het midden, dus tot nu toe een perfect kind haha...

en het is zeker een jongetje haha..... een mooie pielemoos gezien hihi...

Maar hij lijkt nu al op zijn vader, wou niet op de foto, of hij lag de andere kant op of hij lag met zijn handjes voor zijn gezicht.. het boefje....

Ik voel m nu ook zo vaak bewegen, zooo leuk! Ik ben trouwens ook al 8 en een halve kilo aangekomen, en die straie die had ik al, ga ik me ook geen zorgen om maken haha..

gr. Yvon

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik heb het schandalig laten afweten de afgelopen tijd.....schaam! Wel telkens meegelezen, maar zelf niet gereageerd.

Het gaat hier trouwens allemaal prima. Nu alweer 23 weken zwanger en een buik als bij de eerste met 35 weken ofzo....! Beebje is vanaf 19 weken al duidelijk voelbaar door manlief en reageert momenteel zelfs op verzoek!! Heel erg druk dus, maar wel fijn om die signaaltjes te krijgen.

Wij krijgen trouwens een meisje!! Helemaal blij mee. Vooral omdat de eerste ook een meisje is, is dit ook wel weer super praktisch!

We hebben vorige week een tweedehands babykamertje gekocht (strandmodel met dakje enzo). Aangezien we 29 april de sleutel van ons nieuwe huis krijgen, hebben we nog niks geklust. Wel heb ik al veel ideetjes in mijn hoofd. Het idee van die letters met behang op de effen wand is erg leuk!! Thanks!

We willen per 1 juli verhuist zijn. Dan begint mijn verlof/vakantie ook. Nog even 6 weekjes lekker genieten (van het weer???) voorafgaand aan de bevalling.

Morgen heb ik een vervolg van de twintig weken echo. De echo was helemaal goed, alleen had ik, net als bij mijn eerste zwangerschap, vlekken op mijn placenta. De echoscopiste wilde graag dat de gyn er toch nog even naar keek. Mij best, zo'n extra echo, want bij Marit bleek er uiteindelijk geen oorzaak voor te zijn en na de geboorte zag de placenta er ook normaal uit. Extra kijkje naar binnen dus.

Leuke tip: meld je aan voor berichtje uit je buik van Moeders voor Moeders. Krijg je elke week een videootje van je babietje in die zwangerschapsweek. Mijn man moest wel lachen toen hij afgelopen week zag hoe goed het beebje al kan springen. Tja, vandaar die schrikreacties van mij als ik ineens een schop tegen mijn ribben krijg...!

Tot voor kort sliep ik altijd nog op mijn buik. Beebje is het daar echter niet mee eens....schopt dan de hele tijd door. Alternatief is nu op mijn zij met ene been hoog opgetrokken en gedeeltelijk op de buik.

Gr. Heleen

Geplaatst

Heleen, ook een meid! Gefeliciteerd!! En leuk he, zo'n drukke beeb...

Mijn bekkenfysio raadde mij af om te gaan liggen zoals jij nu ligt (dat is namelijk ook mijn favo houding...) omdat je er last van je bekken van kunt krijgen.. Helaas is liggen op je zij met je knien op elkaar de beste houding (ligt helemaal niet lekker) maar met een kussentje kun je nog enigzins lekker liggen..

Van haar mocht ik overigens zo lang op mijn rug blijven liggen als kan, dat is het minst belastend voor bijv. je bekken. Je merkt het gauw genoeg zodra de holle ader wordt afgeknepen en dan kun je alsnog een andere houding zoeken....

Moortje 100% een zoon nu! Gefeliciteerd...!! Zo leuk!!

Louke, vervelend hoor die pijn. Wel fijn dat je weer bent goedgekeurd!

De stand: hmmm als Chantal nou een jongen krijgt, staan we 50/50, helaas moeten we daar nog even op wachten, hihi! Oh zie nu dat dat niet klopt, van Giraf weten we nog niet wat ze krijgt!

In mijn omgeving (babyboom momenteel) allemaal meiden!! Meidenjaar :D

Uitgerekend

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Giraf

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Eerstvolgende afspraak

23 april: Pieneke, controle gyn.

27 april: C&D (Chantal) 3D/4D pretecho

27 april: Iza, 3D/4D pretecho

28 april: Nanne controle gyn

11 mei: Iza controle gyn

1 juni: Iza controle gyn

Geplaatst

Hahaha ik zeg................GIRRRRRRRRRRRRRRRRRL POWERRRRRRRRRRRRRRRR

Heleen gefeliciteerd! Wat een heerlijk gevoel! Enne idd in jouw geval ook lekker praktisch! Ik moet eerlijk zeggen dat ik bijna aan het tollen ben van alle leuke meisjes spullen die ik zie.. Want een schattige jurkjes heb je... Ik heb nu besloten dat ik met het kopen van kleertjes de uitverkoop even afwacht.. Leuk! Kan ik hopelijk nog een paar top jurkjes scoren en me niet schuldig voelen als ze deze toch maar 1 keer draagt...

Enne Heleen veel plezier morgen bij de echo

Fijn Iza.. de tips over het liggen. Mijn man moppert iedere keer dat ik niet op mijn rug mag liggen maar het gebeurt vanzelf.. Wat bdoel je met "knieen op elkaar".. Is dat beiden benen recht of beiden benen gebogen. Of maakt dat geen verschil?

Top Yvon. Wat heerlijk dat je 20 weken echo ook helemaal goed was. Weer een belangrijke MIJLPAAL!

@ Louke. Wat een leuke studie. Ik heb net even op internet gekeken wat het precies inhoud. Is nog best een hele kluif. Wil je er straks echt iets mee gaan doen of is het puur voor je eigen ontwikkeling?

@ Nanne. Ik was blij om je bericht te lezen. Heel goed dat de Gyn je even rustig te woord stond. De uitleg klinkt mij logisch in de oren. Dat verklaart ook waarom ze eerst juist uitgebreid te tijd nemen en op het moment dat ze zien dat het echt goed is er dus ook niets te twijffelen meer valt. En ze er dus ook "klaar" mee waren. Dit gezegd hebben is het wel heel fijn dat ze dinsdag nog een keer kijken. Je kan maar beter alle onrust wegnemen!

groetjes!

Geplaatst

Maakt geen verschil. Gebogen ligt lekkerder :) als je bekken maar symmetrisch liggen! En met 1 been gebogen, half op je buik met de andere lekker vooruit lig je niet symmetrisch..

Dit is al niet symmetrisch meer

http://baby-op-komst.nl/dynamic/image/prettymum/kussen.jpg

(maar even een linkje, plaatje was wel erg groot)

Dus echt knieën op elkaar...

ik dacht ook dat rug niet mocht! Toen zei ze, je merkt het echt wel meteen als je beeb die ader afknijpt en dan is het vroeg genoeg van je rug af te gaan.. Bij sommige vrouwen gebeurd dat pas heel laat in de zwangerschap :)

Met zitten zorgen dat je goed rechtop zit, niet met gebogen rug (dan is de kracht op je bekken wel 200 kilo!! Met rechte rug veel minder...) ook niet met je benen over elkaar zitten... Kleermakerzit mag weer wel (symmetrisch ;))

Het zijn kleine dingen, maar als je er bewust op let, dan gaat het snel beter! Bij mij heeft het behoorlijk beholpen! Heb je al last van je bekken, zorg dat je niet te lang achter elkaar zit... Staan geeft de allerminste kracht op je bekken :)

Geplaatst

En ik vond deze!! Staat alles eigenlijk wel in!!

http://www.bekkenbodemzorgcentrum.nl/content/tips-en-adviezen-bij-bekkenpijnklachten.html

En als laatste tip kreeg ik: als je last van je bekken krijgt als je teveel hebt gedaan moet dit binnen een dag (24 uur) weg zijn. Duurt het langer, trek aan de bel... Is het binnen de tijd: doe de volgende keer minder ;-) je bent over je grens gegaan...

Geplaatst

Hee Nanne,

fijn dat het zo geruststelde! Lekker die extra echo, gewoon nog even kijken samen. Klinkt goed hoor! Laten "de beren op de weg" je niet in de luren leggen hoor!! Neemt niet weg dat ze 's nachts altijd groter zijn en vooral met meer, maar ze zijn de volgende ochtend altijd weer weg. Ik denk aan je.

En heleen een meid!! gaaf hoor, je kunt gericht gaan shoppen nu.

en moortje een kleine man, we zijn bijna helemaal in balans met de eindscore, alleen giraf nog!

liefs

jeegeetje

Geplaatst

Oh heerlijk ik heb zooo lekker geslapen vanacht...dat was ik even niet meer gewend. Ik hoefde er vanmorgen maar 1x uit om te plassen.

Ik lig overigens ook het liefst op mijn zij met 1 opgetrokken been maar dat probeer ik ook minder te doen. Als ik niet meer fijn lig dan leg ik een kussentje tussen mijn benen.

Ook draai ik veel meer...dan weer links op mijn zij, dan weer rechts etc.

Heb ergens gelezen dat het beter is om op je linker zij te slapen i.v.m de bloedtoevoer naar de placenta?? Ik probeer het zoveel mogelijk te doen maar het lukt me niet om de hele dag zo te blijven liggen helaas.

We hebben sinds een weekje ook een nieuw bed en sinds die er is ligt het een stuk prettiger (ook al moest ik er wel een paar dagen aan wennen)

@Moortje: 100 procent een jongen...wat leuk. Duidelijk is dan dat piemeltje te zien he...ik bedoel eigenlijk vooral de balletjes met daaraan een klein wormvormig aanhangseltje :)

@Heleen: Een meid, super!!! Het loopt aardig verdeeld hier.

@Iza: nee mijn huid straat niet echt heel gespannen, er zit nog aardig rek in. Die ene straie op mijn borst komt denk ik puur door het snelle groeien en het gewicht. Het zit ook aan de onderkant dus ik moet mijn borst een beetje optillen wil ik hem zien.

Ik blijf gewoon doorsmeren...ofwel dat doet mijn vriend. Die smeer savonds in bed de Hats in/of onze Hats in (Hats(ieflatsie) is de bijnaam voor ons beebje)

Hier begint ons jochie ook steeds meer te bewegen en te trapppelen. Mijn buik maakt soms de gekste bewegingen. Echt buitenaards soms hihih :)

Je kan het door de kleren zien trappelen.

Het meest reageerd hij op de hand van zijn vader. Ik voel dat hij er meteen naartoe draait/zwemt.

Smorgens als ik wakker aan het worden ben dan word Hats ook wakker. Ik voel hem dan in het matras springen (als ik op mijn zij lig)

@Nanne: Wat heb jij een leuke dromen hahahaha Ik hoop voor je dat dat zo gaat blijven :)

Nou meiden, ik kan nog wel even door blijven typen maar ik moet zo naar mijn werk.

Liefs Niek en Hatsieflatsie

Geplaatst

Toch nog maar even proberen of het nu wel lukt om de fotos direct te plaatsen. THANKS VOOR DE TIP IZA!!

20 weken echo:

Foto-KUNCG88Y-D.jpg

24 weken zijkant:

Foto-JGPAAW6U-D.jpg

24 weken voorkant:

Foto-OIYLXOWU-D.jpg

Foto-MCG3FZC6-D.jpg

Geplaatst

hee Colle,

GAVE FOTO's!

Leuk hoor dat iedereen zo langzamerhand die mooie buikfotootjes plaatst!

Goed werk dames!

liefs

jeegeetje

Geplaatst

Colle, wat een mooie buik heb je! Jouw streep loopt helemaal door boven je navel, hihi! Grappig om te zien!

Geplaatst

Die streep onder mijn navel had ik ook al voor ik zwanger werd. Ik was toen ook onder behandeling bij een accupunturist en die vond dat zo mooi en bijzonder...er zat een heel verhaal achter. Nu is de streep wel beter zichtbaar.

Het gekke is dat boven mijn navel geen streep is maar een soort stippellijn hihi. Heel vreemd.

Vandaag heb ik een kraamcadeautje gekocht voor mij beste vriendin..die is bevallen van een dochtertje. Nou echt...ik heb weken gehad dat ik de verleiding kon weerstaan...MAAR NU....geen houden meer aan. Gelijk weer spulletjes voor mijn Hatsie gekocht.

Ik heb me nu voorgenomen voorlopig de babyzaakjes te vermijden voordat het uit de hand gaat lopen :)

Ik had trouwens ook al een cadeautje besteld voor het kindje van mijn vriendin. Een jurkje met een aapje en haar naam erop.

Bij www.simplycollors.nl Zooooo leuk wat je daar kan bestellen, en zo'n mooie kwaliteit. Mijn vriend had van mijn zus een rompertje gekregen die ze daar ook had laten bedrukken.

Nou meiden, ik ga naar mijn bedje.

Trusten

Liefs Niek

Geplaatst

Ha meiden,

Ik moet nog van een paar dagen bijlezen, maar voor nu alvast wat foto's van de babykamer. De andere kant van het kamertje is nog rommelig, die houden jullie van me tegoed.

Liefs Pien

Foto-8BE3XN6D-D.jpg

Foto-8ALLNXCW-D.jpg

Geplaatst

Pien! Wat ziet dat er vreselijk schattig uit die 2 bedjes naast elkaar! Wat ziet het er warm uit... Heel mooi zo bij elkaar! Daar ligt dan straks je kroost, je dochter en je zoon (L)

Gast Sannie66
Geplaatst

Even reageren hoor op Pien d'r babykamer... wat prachtig! En wat een warmte...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden