Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Was erg gezellig, wat heen en weer gevis.. (of ik interpreteer dat zo, kan ook...hij is een verbale teaser.. 'hoe is 't, sta jij al weer open voor 'n liefde?')

Heeft z'n telefoon laten liggen dus die moet ie nog weer komen halen.... (ik zou dat expres kunnen doen, maar ach hij vast niet...) Grap is dat vanavond m'n ex langs wou komen, zul je zien staan ze allebei hier op de stoep! Man, ik heb nog gewoon 4 extra verhaallijnen in m'n soap......

Wordt vervolgd!!!

Wb zelfstandige, ja ik weet van het UVW, moet alleen nog even écht uitzoeken wat ik daarvoor moet doen... is dan minimum idd, maar scheelt toch weer wat.. moet natuurlijk zelf voor het inkomen zorgen, dus alles is welkom!

Geplaatst

Whihhihhihihih :toothy9:

Nanne jij zorgt voor spanning en senstatie!!!!

Heeft ie zijn telefoon al opgehaald?? En je ex voor de voordeur ontmoet?

Het is nog best spannend om een Bammetje te zijn :toothy10: (en een leuke huisarts te hebben)

Ben benieuwd naar het vervolg.

Fijn weekend allemaal...ik zit vanaf morgen 2/3 daagjes in een hotelletje in Naaldwijk.

Lfs Niek

Geplaatst

Colle,

Veel plezier! Lekker een paar daagjes weg, gaan wij volgende week of de daarop ook doen.

Hier een beetje in een mineurstemming..zit mezelf in de weg. Totaal niet in mijn hummetje.. steeds weer over mijn nek, mijn maag knelt, ik ben zo moe!

Liefs Pien

Geplaatst

Colle, have fun!

Nanne, inderdaad een spannende soap! Hoe is het afgelopen?

Pien wat vervelend dat je je zo voelt :( Je hebt natuurlijk voor 2 hummels te zorgen en kan me zo voorstellen dat dat dubbel zo zwaar is.. Denk je wel goed om jezelf? Knuffel!

Geplaatst

Nou, ga er maar even lekker voor zitten... Het eindigde vandaag in het ziekenhuis.

(haha, ik kan wel écht scenarioschrijfster bij GTST worden, zoveel dramatiek kan ik er in leggen...)

Ik werd er gister een beetje zenuwachtig van; als ze maar niet tegelijkertijd voor de deur zouden staan!! Dus heb ik de doc maar een mailtje gestuurd dat ik vanaf 20u weg zou zijn.. (vrij slim van mezelf, al zeg ik 't zelf..) En Ex gesmst dat ik pas vanaf 20u thuis zou zijn.. rond etenstijd kwam ie z'n telefoon halen, had er 5 oproepen op gemist, maar was niet z'n werktel. gelukkig. Gut, die man zat behoorlijk in m'n hoofd, moet ik zeggen.. (tis trouwens niet míjn doc, dat zou té erg zijn, hij was collega in medisch centrum) (heb ineens zo'n view dat ie dit allemaal meeleest, zo slim zou ie nog zijn.. dus blijf mooi undercover! ;-) Nou ja, uit de context....)

Maar goed, dat was maar 5 min, beetje ouwehoeren, that's it. Ondertussen stond Ex in kroeg en smste dat ie er rond 22u zou zijn, tenzij ik dan al sliep.. Eh ja, tegenwoordig is dat geen uitzondering.. In een hormonale bui (dankzij de doc ws) zei ik dat ik de sleutel wel onder de mat zou leggen, kon ie gewoon naar binnen. En zo geschiedde, ik was natuurlijk nog wel wakker, en hij bleef lekker "slapen".....

Pff, ben effe niets meer gewend, maar respect voor jullie die in de zwangerschap ook nog actief moeten zijn! Man, vond dat best spannend met dikkere buik! Ik had natuurlijk al steeds last van harde buiken 's nachts, al vanaf week 20. Maar vannacht toen de rust was weergekeerd werd dat wel érg heftig! Hele nacht wakker gelegen natuurlijk, en ook vanochtend bleef m'n buik maar hard... Zat echt een soort ritme in van om de 3 á 4 minuten ofzo... En nu ik toch alles vertel; ergens vanochtend voelde ik echt 'nattigheid'.. voelde als bloed, schrok me heel onopvallend rot, maar bleek gewoon helder vocht... (nee geen slijmerig iets ofzo)

O jee, als het maar niet begint, was mijn eerste gedachte met Chantal nog vers in het geheugen! Ook toen ik eenmaal op was bleven de buiken komen, dus heb het ziekenhuis gebeld, waar ik gelijk kon komen..

CTG gaf duidelijk om de 3 min harde buiken aan (lichte/oefenweeen dus) maar er kwam geen vocht meer gelukkig! Urine gecheckt, buikecho, baarmoedermond bekeken en inwendige echo gehad, het is allemaal oké!!! Het zijn dus lichte weeen, die we allemaal gaan krijgen als oefenweeen, maar het is nog wel veel te vroeg!! Daarom wilden ze persé uitsluiten of ik niet aan het bevallen was... Maar buiken hadden geen effect op baarmoedermond. Ex voelt zich enorm schuldig, en dat was ongetwijfeld ook de trigger, maar ach... Ze zakken vanzelf weer af, of blijven bij mijn zwangerschap horen. Heb voor mezelf wel bedacht dat ik op het werk nu ook écht ga minderen, ookal gaf de gyn vandaag weer aan dat druk zijn en belasting geen aanleiding voor harde buiken zijn, nooit bewezen.. Moest niet gaan volleyballen ofzo. Goh..

Tis al minder hefig dan vanmorgen, maar als het morgen weer komt ga ik gewoon naar de huisartsenpost, Doc heeft dienst.... ;-)

Liefs Nanne

Gast Nic1968
Geplaatst
De andere zijde van het kamertje hadden jullie nog tegoed van me:

prachtig Nienke, kan zo in een tijdschrift! Nic

Geplaatst

Dank dank dank!! ;-)

Nanne... wat ben je toch een mens! Ik vind je weeenverhaal behoorlijk heftig, maar je kunt het zelf aardig goed relativeren. By the way: je hebt je bikinilijn toch wel laten bijwerken door je ex? :-)

Liefs Pien

Geplaatst

Nanne, leuk verhaal dat van die doc.... hoop dat er nog veel vervolg komt waar we van mee mogen genieten.

Ja ... je verhaal over de harde ritmische buiken ja dat is wat ik gehad heb met 17 weken een hele week lang om de 15 minuten en 1 dag om 5 minuten (tijdens werken). Ik mag dus sindsdien niet meer werken maar ook het liefst niet lopen. Gaat ook niet want dan begint het meteen weer. Dus ik ben wat minder actief op man-vlak haha. We doen het wel maar heel voorzichtig want 1e x naar die week weeën was het net als bij jou weer harstikke prijs.

Dus Nanne, het kan wel ... maar heel rustig en voorzichtig!

En trouwens men zegt toch juist dat als je veel harde buiken krijgt dat je rustiger aan moet doen .... dat is toch wel bewezen?

iza; mooie 3D echo foto's, ongelofelijk he!

en Keesje jij hebt er ook van mogen genieten.

Ik ga niet voor zo'n echo. Ik krijg er zoveel dat ik er geen behoefte meer aan heb. Maar jullie foto's zijn wel echt mooi en duidelijk, zo lief.

Pien; wat een mooi kamertje! Je bent er helemaal klaar voor.

Een collega van mij moest van gynaecoloog bij 24 weken stoppen met werken toen ze zwanger was van haar tweeling (met iui)

Doe je wel voorzichtig? ze moeten nog even blijven zitten.

chantal; zo fijn als je hier ook nog schrijft, want je hoort gewoon hier. Ik kijk elke dag of er nog update is over Tygo. Ik laat aan iedereen die hier komt en in baby's geinteresseerd is de foto's van het sterke kleine mannetje zien.

Wij (lees; niet ik) zijn nu bezig met de tuin. Dit weekend zijn alle stenen opgepakt en rotzooi naar het stort gebracht. Komende week nieuwe aanleg door een vriendje-tuinman. Zo fijn als we straks weer fatsoenlijk buiten kunnen zitten. Tot nu toe was het een groot oerwoud buiten.

Ondertussen is babykamer nog steeds niet leeg maar ik denk als we horen dat we meubeltjes kunnen gaan halen dat het opeens heel snel gaat.

En dan moet de badkamer nog .... daar zie ik zo tegenop. De spullen komen half juni binnen en de loodgieter zegt dat hij 1e week van juli begint. Dat is sowieso al super laat maar als hij dat niet redt en nog later begint ... hij had 3 weken nodig zei hij. Ik hoef maar wat eerder te bevallen en dan zitten we hier nog in rotzooi. Loslaten en vertrouwen hebben pffff.

Fijne zondag (hier miezert het en grauwe lucht)

Geplaatst

Zo Louke jullie hebben nog flinke klussen gepland zo kort voor de bevalling. Maar natuurlijk wel lekker als je voor de geboorte van jullie kleine over een prachtig nieuwe luxe badkamer beschikt...

Vandaag is mijn vervangster aangenomen, alles op het werk is dus nu definitief rond. Week 30 t/m 34 kan ik besteden aan de overdracht, 25 juni met verlof en dan pas 20 december weer aan de bak ;-). Prima zo!

Chantal... we hebben al een paar dagen niets meer gelezen, ik hoop dat alles met jou en Tygo goed gaat.

Liefs Pien

Geplaatst

Hier is het trouwens elke ochtend weer raak! Als ik wat drink, komt het er meteen weer uit. De rest van de dag heb ik er geen last van, lijkt wel of mijn maag de juiste plek moet vinden na het opstaan.

Verder voelt mijn buik ZO VOL! Ik heb steeds honger en dan eet ik een paar scheppen en dan zit mijn maag alweer vol. Mijn darmen werken daarnaast weer vertraagd, dus ook dat hoopt zich op :-(. Ik voel de kindjes echt overal, net boven schaambot, zij, ribben... ik vroeg me af of het wel goed is dat ik ze soms zo laag voel????

Liefs Pien

Geplaatst

Ik had neergezet, kan goed hoor Pien! Mijn dame voel ik soms ook net boven mijn schaambeen golven... (en in mijn zij, en ze schopt soms tegen mijn borsten als die op mijn buik hangen, haha wat niet gek is met cup H inmiddels... *zucht* en soms aan beide kanten van mijn zij tegelijk, voeten aan de ene kant, handjes aan de andere denk ik)

(alles op het forum was gedelete, maar is weer terug tot 4 uur vanmorgen ;) dus het klopt dat mijn bericht weg was)

Geplaatst

Hai Pien,

Ook ik voel mijn jochie overal. De ene keer in de zij, dan weer ver boven de navel, maar ook regematig een golvend gevoel onderin.

Ik denk dat als je ze onderin voelt dat ze dan met de voetjes daar liggen en dus regematig nog keren.

Ook voel ik net als Iza de kleine man soms aan beide kanten tegelijk :)

Liefs Niek

Geplaatst

Colle,

Jij ook bedankt voor je geruststellende woorden! Ik heb nu 1,5 week vakantie genomen en hoop dat ik me hierdoor wat beter ga voelen.

Liefs Pien

Geplaatst

Goed zo Pien, goed voor jezelf zorgen hoor!

Ik heb echt mijn week (not) eerst de auto van mijn vent, en nu ben ik alle draagdoeken die ik heb aan het wassen... sommige zijn 2e hands, al veel gewassen dus kleurvast inmiddels.. Kon er dus wel 1 bij mijn favo nieuwe doek doen! Die is nu niet meer wit met groen maar ecru-gelig met groen

Manlief zei al, volgens mij kun je je beter opsluiten deze hele week, en ik ben het wel met hem eens....

Geplaatst

hallo dames

heeft iemand nog iets van Chantal en Tygootje gehoord? of heb ik m ogelijk een berichtje na 28-4 gemist?

Ik denk iedere dag wel aan ze!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Hai Babette,

Nee hebben niks meer 'gehoord'... Zijn ook erg benieuwd hoe het nu gaat...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden