Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Gast Nienke79
Geplaatst

Moeilijk besluit Pieneke, helemaal stoppen met werken. Ondanks dat jet een noodzakelijk besluit is, kan ik me voorstellen dat je het toch ook niet echt leuk vindt. Die kleintjes boffen maar met zo'n verstandige mama :blob3:

Lfs,

Nienke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee pieneke, dat heb je goed geregeld! Het is wel een wijze beslissing! Hoop nu vooral dat je er ook een beetje van kunt genieten, dat je je goed voelt en niet weer van die gekke dingen uit gaat halen!! Ik weet ook niet waar m'n grapje is gebleven... nouja, zo gaat het in het echt ook, ik kan het meestal maar een paar dagen onthouden, en dan is het nog een witte vlek... hahaaha, ik probeer het opnieuw.

Heeft hij het wel gedaan? Heeft iemand het wel gezien?

Nou, komt ie nog een keer:

GetAttachment.aspx&hm__qs=file%3d7ea50621-97c0-444e-a1d5-7cbe7e74f984.gif%26ct%3daW1hZ2UvZ2lm%26name%3dNUU0MTJGRjJGMDRGNDI0QUFGQjkwREI5MEEwNkIxMzIxLmdpZg_3d_3d%26inline%3d1%26rfc%3d0%26empty%3dFalse%26imgsrc%3dcid%253a6BBDC0FA954E46B89320014C54CCF96F%2540got2be652ba8ff&oneredir=1&ip=10.12.136.8&d=d5754&mf=2&a=01_b20b05776c2bd9b20d647bbf8d0084df3d3b914a427f95eda05c9c993289a439

Jee, ik voelde me al zo actief met het behangen van het kamertje, met steun van schoonmama, maar Iza, jij kan echt nog alles! Vandaag heb ik voor het eerst weer gewerkt na twee weken vakantie, maar dat is wel weer even andere koek! Je zomerterras klinkt me wel heeeeel aantrekkelijk in de oren... ik zie je al lekker liggen daar! Volgens mijn hubbie wordt het prachtig weer het weekend dus laat maar komen!!

Colle, alweer een beetje vriendjes geworden met je flaptop? hahaha

veel succes!

Nanne, dank voor de volgende episode, ik vind het fantastisch!

Louke, jaaaaa, ik ook zo erg! Vooral als je je uitkleedt of lekker warm gedouched hebt.... ik dacht dat ik weer als enige iets raars had, in de eeuwigheid van de menselijke evolutie een nieuwe zwangerschapskwaal ontwikkeld had, maar nee, gelukkig jij ook, pffff! hahaha

Louke en Amber, succes morgen!

liefs

jeegeetje

Geplaatst

Jeegeetje die grap van jou is echt super grappig :wav:

ik heb nu voor de 2e x niet kunnen lezen dus ik denk die anderen ook niet. Ik word langzamerhand toch wel heeeeeeel nieuwsgierig naar die grap.

Ik ben blij dat jij die jeuk herkent. Ik ben zelfs eraan aant denken om te gaan slapen met bh aan want als die uitgaat .... ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb mijn tepelhof opengekrabt, waarschijnlijk tijdens mijn slaap dus nu pijnlijke jeuk. Ben blij dat ik nu nog geen borstvoeding hoef te geven au au auw.

Geplaatst

Pienekind, ik ben heel blij dat je je ziek hebt gemeld! Je lichaam heeft hier echt om verzocht, hoor.

Geen schuldgevoelens naar je werk, alles draait nu even om je meisje en je jongetje!

Liefs,

Nine

Geplaatst
Nou meiden, de kogel is door de kerk. Ik heb me per vandaag 100% ziekgemeld, het kon gewoon niet anders meer.... wat een moeilijk besluit zeg! Maar nu eenmaal genomen, valt er een hele last van me af.

Liefs Pien

super!!!!!

Geplaatst

Hallo dames,

Zo ik ben ook weer terug van vakantie, het was heerlijk een weekje in de dominicaanse republiek, lekker niks gedaan week aan het strand gelegen en uitgerust....Amber, wij hadden ook al zo'n helse vliegreis, vooral de heenreis bijna 16 uur in dat kolere vliegtuig gezeten! Maar ik ben het alweer vergeten haha.

Pien, was wel ff geschrokken van je verhaal, maar doe het rustig aan hoor, das heel belangrijk!

Wil ik een foto plakken doet ie het weer niet... grrr waarom willen computers niet doen wat ik wil, nou ga ff oefenen.

Geplaatst

Goedemiddag dames,

Zo langzaamaan komt het verlof in zicht voor ons! Een aantal zitten wijselijk al thuis en voor andere nog een paar weekjes doorbijten. Raar gevoel he, dat het nu echt zo dichtbij komt. Als ik soms nakijk op andere sites hoe groot de baby nu al is en hoeveel hij weegt, dragen we al een behoorlijk kind met ons mee! Nu is dat ook al wel te voelen aan alle bewegingen die ze maken. Het lijkt soms echt een feestje in mijn buik. Ik ga zo even naar het ziekenhuis toe voor een controle, ben benieuwd!

Spreek jullie later

Amber

Geplaatst

Hey Moortje, fijn dat je weer heelhuids terug bent en het fijn hebt gehad. De terugreis is wel normaal verlopen?

Oh heerlijk een weekje strand toen het hier echt zo'n slecht weer was. Dat is extra lekker genieten.

Ik ben gister bij gynaecoloog geweest. Hij stelde wat vragen over hoe dingen gingen qua harde buiken en pijn etc. Ik had het idee dat hij alleen maar slechte dingen voor mij had gehad want toen bij mij de echo gedaan werd, zuchtte hij heel diep en zei: zucht ... echt volgens het boekje en keek heel opgelucht.

En verder kreeg ik 3x met nadruk gezegd: rust rust rust, niet teveel prikkels en zo min mogelijk bezoek, liefst geen bezoek.

Dus baby is helemaal goedgekeurd en aanstaande mama is weer tot de orde geroepen. Missie gynaecoloog geslaagd ;-)

Pien, ben benieuwd hoe jouw controles gaan zijn vrijdag. Hopelijk voel je je wel beter nu je niet meer werkt.

Ik vind het maar niks dat we niets meer van chantal hebben vernomen. Maak me beetje zorgen en hoop maar dat ze het gewoon te druk heeft en alles goed gaat met Tygo.

Geplaatst

Hoihoi,

Daar ben ik weer. Het is behoorlijk uitgelopen in het ziekenhuis, maar het was uiteraard weer de moeite waard!

Onze jongen groeit als een speer. Toen de gyn het echo-apparaat op mijn buik zette, schopte hij er gelijk tegen aan, haha. Mijn nichtje was er bij en vond het uiteraard geweldig om het allemaal te zien. De baby zit ook al behoorlijk hoog vind ik. Ik ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige, maar om alles te kunnen zien, moest mijn shirt echt tot boven aan omhoog. Daar zat zijn bipsje pas. Resultaat, helemaal goedgekeurd en over 4 weken terugkomen en dan ook een groei-echo (leuk!!) Ik heb in het begin eigenlijk nooit een groei-echo gehad, ze zijn gewoon van de punctiedatum uitgegaan en alles zag er altijd goed uit.

Bloeddruk was netjes 105-70, mag alleen nog even bloed laten prikken. Dat was sinds de 11e week niet meer gedaan. Dus standaard denk ik. 18 juni heb ik dan de groei-echo en de volgende controle-afspraak. Kijk er nu al naar uit. Mijn buik is trouwens behoorlijk gegroeid tijdens onze vakantieweekjes. Iedereen zegt het meteen, jeetje wat ben jij gegroeid (altijd fijn om te horen, ahum). Maar gelukkig niet in kilo's.

Heeft de vakantie jou ook goed gedaan Moortje? Heerlijk he, nog even er tussenuit zo.

@ Iza, is je pakketje al opgehaald dat je weet?

Geniet allemaal nog lekker van de zon,

Liefs

Amber

Geplaatst

Louke, fijn dat je zo goed gaat! Misschien heb ik het even vergeten, maar waarom kreeg je vooral rust op het hart gedrukt? Is dat misschien vanwege je medicijnen die gebruikte?

Fijn dat het zo'n goede controle was Amber, en dat je er nog een krijgt, wat leuk zeg!

hahaha, ik moest zo lachen om jou verhaal, zo herkenbaar!!

Ik werk in een vrij groot team, zo'n 80 a 90 mensen, en na onze 14 dagen Portugal kreeg ik de meest uiteenlopende reactie's. Grappig, maar ook wel een klein beetje vermoeiend. De ene zei: Zo, best buikje! en een half uur later: Nou, da's een bescheiden buikje...

ach, laat maar... het is allemaal goed bedoeld en stiekem kan ik er wel om lachen. Iedereen moet er wat van vinden... en dat natuurlijk ook met je delen. Humor!!

Geplaatst

@ Amber; fijn dat de controle en de echo goed zijn. Een groei-echo, is dat zo'n uitgebreide echo? Wij moeten weer terug in dezelfde week in juni. Grappig.

@ jeegeetje; ter opfrissing (en ik zou het ook vergeten zijn hoor): bij 14 weken harde buiken en buikpijn, bij 17 weken 1 week lang weeën om de 15 minuten. Bij onderzoek blijken die weeën veroorzaakt te worden door een vleesboom die voor in de baarmoederWAND zit waardoor bij lopen en bewegen pijn gaat doen en de baarmoeder gaat stimuleren tot contracties die kunnen leiden tot ontsluitingsweeën.

Heb toen absolute rust voorgeschreven en mag nu weer wat "bewegen".

Inderdaad de reacties op je buik zijn heel verschillend; ohh mooi, ohhh je bent al dik, ohhhh wat een buik. Ik vind het wel grappig allemaal. Maar ze durven toch niet te zeggen: ohhh wat heb je een dikke kont, want ik draag naar voren maar heb toch echt wel heel duidelijk een dikkere kont gekregen. Maar als ik jullie foto's zie dan loop ik qua buik gewoon mooi op schema met jullie. (de kont kan ik niet zien hahahahaha)

fijne zonnige dag,

Geplaatst

ooh geweldig zulke mooie verhalen en dat alles goed is! helemaal super!

Op zich ben ik goed uitgerust, maar ik ben nu al 6 dagen flink aan de diarree, en zit nu ook ziek thuis, al zoveel beschuit op maar niks helpt, hoor vanmiddag van de dokter of ik zo'n potje vol mag sch......:-)

Ik maak me dan meteen zorgen en denk maar steeds als alles maar goed is met de kleine... maar die merkt er niks van als het goed is... hij trappelt lekker door haha

gr. Yvon

Geplaatst

Moortje, wat een prachtige buik!! Wat zie je er goed uit, je straalt :)

Amber, ik heb zojuist nog gekeken maar het pakketje ligt nog op het afhaaldepot :( ik vrees met grote vrezen, maar misschien moeten we maar hoop houden... Chantal, als je dit leest, wil je aub iets laten horen? PM mag ook, maar we zijn zo benieuwd hoe het met jullie gaat....

Hier bezig met de trap te schilderen, zou in 16 uur droog moeten zijn..... *booskijkt* nou niet dus! Wat een rotklus... Ben nu al een week bezig (om en om natuurlijk anders kunnen we niet meer naar boven) en ipv 16 uur ertussen, laat ik er maar 48 uur tussen en nog lijkt het dan soms niet droog. Stom gedoe. Maaaaar bijna klaar! Dan alleen nog de zolder ordenen en dan kan ik alles schoon gaan maken en dan niks meer.... 10 weken lang alleen maar in zwembad dobberen, luchtbed in de tuin.

Als er gegadigden zijn om mee te komen dobberen, jullie zijn welkom hoor ;)

Hier een vreselijke ketende dochter in de nacht... vannacht hield ze zich wel rustig, maar eergisteren nacht, was even bang dat mijn buik er vandoor ging! En zelf slapen dus ho maar... Ik voel haar inmiddels overigens bijna wel de hele dag, dan zie je weer een elleboog, schouder of kont voorbij schuiven! Het zijn ook geen schopjes meer inmiddels, maar het schuift echt voorbij. Wel een iets beter gevoel dan dat geschop, maar het blijft raar!

Geniet er wel vreselijk intens van! Ondanks soms dus geen nachtrust :) maar dan pak ik overdag wel wat slaap terug...

Hier voornamelijk reacties als 'JEMIG WAT HEB JE EEN BUIK!' 'Zo dik was ik op het einde!' en de cliche (heb hem gehad inderdaad!) 'weet je zeker dat het er één is?' (mijn standaard antwoord is dan, nou dat is nog de vraag.. Heb nu een echo of 25 gehad, maar bij de volgende zal ik nog eens vragen of ze het willen checken)

En die heb ik natuurlijk ook wel, maar wat moet ik dan doen, minder eten? Haha ik was dan ook wel erg slank voor ik zwanger werd, en alles zit nu op mijn buik (en borsten). Mijn kont valt bijna weg, die had ik al niet, en die lijkt nog veel minder. Geloof dat ik nog niet zoveel last heb van de zwaartekracht.... En ik draag mega naar voren.

Ik eet gezond (en snaai ook gerust op zijn tijd) en sja 13 kilo eraan... Ik kan er niet van wakker liggen, zie het na de bevalling wel weer :) ben eindelijk zwanger en ben blij dat men het kan zien! Dus ik geniet er maar van....

Zo weer even bij! Moortje, beterschap! Hoop dat je ondanks de ongemakken kunt genieten van het lekkere weer nu....

Geplaatst

Trouwens, zie mijn ticker... ben wel heel erg benieuwd wat die bijzondere dingen zijn die ik zal gaan ervaren..... lol

Geplaatst

Hee Iza,

haha, zal ik ff komen blazen dat de trap droog word?

Nou dat dobberen, klinkt goed hoor ik kom wel mee dobberen, heb gister toevallig ook een klein zwembadje gekocht, kan ik straks ook lekker dobberen als ik zwangerschapsverlof heb....

zo leuk Iza dat je haar voelt trappen, ik vind dat ook helemaal geweldig, en dan zie je je hele buik op en neer gaan, vind dat zoooooo leuk!

Hebben jullie trouwens ook last van dikke voeten/benen? ik heb echt van die klompjes haha...

Bij mij vragen ze dat ook steeds: weet je zeker dat het er maar 1 is?....jaaaaaa..haha... ik zit nu ook op de 13 kilo.. maar dat zie ik straks idd wel hoe ik er dat weer af krijg.....!

Nou ik ga zo ff dokter bellen, ben benieuwd!

gr. Yvon

Geplaatst

@ Iza, jammer dat de Flevopolder voor mij echt aan de andere kant van de wereld ligt, ik zit nog sneller in parijs ;-) want anders kwam ik gezellig met je mee dobberen in het zwembadje.

@ Moortje; beterschap!

Diarree is een uiting dat iets het lichaam uit moet wat er niet in hoort dus zou geen stoppillen gaan gebruiken. Je moet natuurlijk wel weten of je geen bacterie hebt opgelopen in de Dominicaanse Republiek, dus ben benieuwd of je van de dokter in zo'n potje mag sch ..t.n. En genoeg water en thee blijven drinken.

Wanneer is dat bij jullie eigenlijk begonnen dat je de buik ziet bewegen?

Zou zo graag willen dat mijn vriend het ook eens kon voelen of zien.

Geplaatst

O ik zie dat Moortje nog iets vroeg over klompvoetjes en dikke benen.

Nee, nog geen last van. Maar komt dat niet omdat jij al flinke warmte en zon hebt gehad en ook nog zo'n lange rit vliegtuig hebt gehad?

Indien je veel vocht vasthoudt kun je ook altijd brandnetel-thee drinken dat drijft vocht af. (nee niet nu je diarree hebt!)

Geplaatst

Hee Louke,

bedankt voor de tips! Ben net ff bij de dokter geweest, en zij dacht aan een voedselvergiftiging.... heb ik weer haha....

Maar voor de baby kan het niet kwaad moet alleen heel veel drinken en bouillon drinken..... en jaaaaaaaaaaaaa mag de potjes vol sch....

it's my lucky day! en dan moet ik ze ook nog in de koelkast bewaren..... ach ja verstand op nul en hopen dat het snel over gaat....

gr. Yvon

Geplaatst

haha dat is inderdaad verstand op nul als je die bruine troep in de ijskast moet bewaren. Donker plastic zakje erom?

Wanneer moet je het dan inleveren en wanneer krijg je dan de uitslag?

Geplaatst

Hoi allemaal,

@ moortje: ik had na de heenvlucht naar Florida ook enorme enkels. Je kon het nauwelijks nog enkels noemen, vanaf mijn knieën liep het gewoon recht naar beneden. Ik heb toen goed in koud water gezeten en een deken onder mijn benen/voeten gelegd met slapen. Daarna is het goed afgenomen en heb ik weer vorm in mijn enkels. Het is denk de combinatie geweest van de vlucht en het warme weer daar. Momenteel heb ik er geen last van.

@ Louke, vanaf een week of 17 kon ik de baby al voelen, vanaf een week of 20 kon mijn man hem voelen. Toen waren het nog zachte beweginkjes, maar inmiddels is het echt gigantisch. Dat is al een week of 4-5 zo. Je ziet het dan echt omhoog komen en voelt echt krachtigere tegendruk of golfbeweging. En dit zowel aan de onderkant als bovenkant. Als ik ga liggen, dan komt het na enkele minuutjes echt op gang. De aanhouder wint, gewoon iedere avond even proberen.

Even een vraagje algemeen: Hebben jullie soms ook het gevoel dat je je evenwicht verliest, omdat je topzwaar wordt? Ik had gisteren weer zoiets doms. Ik zat in bad en wilde rechtop gaan zitten in bad, maar dit ging niet geheel elegant, met als gevolg dat ik naar links overhelde en als een soort zeehond rondgleed in het bad. HAHAHAHA Het was behoorlijk amusant, maar je voelt je wel heel dom. En zo ken ik meer van dat soort momenten...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden