Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Louke, het echte golven was er wel eens, maar sinds een week nu echt dagelijks! Net kwam manlief thuis en ze reageert nogal heftig op zijn stem, dus had ik ineens een scheve buik!

Amber, je moet je foto's ergens uploaden, bijvoorbeeld een account aanmaken op http://www.photobucket.com en dan de link tussen  hier dus de link van de foto zetten (zonder de spaties ;-))

Dat gevoel heb ik nog niet echt... Wel dat ik topzwaar ben (maar das ook niet gek met die extra kilo's) maar qua evenwicht gaat het nog wel..

Ga je ons jaloers maken met fijne foto's van je vakantie? ;-)

Moortje, graag (dat helpen met blazen!) ik wil eigenlijk even een jurkje aantrekken zodat we via de dijk even naar de Haven kunnen lopen voor een drankje (en misschien een hapje...hmmmm) maarja, dan moet ik over de treden die ik liever nog een paar uur extra zou laten drogen ;-) (die ik dus eergisteren al heb gedaan...zou droog moeten zijn, maar ik vertrouw het niet!)

Zucht, dilemma's... denk dat ik het er zo maar op ga wagen want het is echt te lekker weer!

Oh en vocht vasthouden geen last van! Heb nog dezelfde stokjes als hiervoor. Ben net een appel op een stokje!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IMGP3892.jpg

Hierbij dus een foto van de 1e dag in Florida. Let op de 'soepele' enkels, hahaha. Als ik de foto nu zie, is mijn buik inmiddels behoorlijk wat naar voren gekomen, dat kan ik niet ontkennen. Ik zal van het weekend een foto maken, hoe mijn buik nu is (voor de geïnteresseerden onder jullie). Ik ben nu dus 7-8 kilo aangekomen ongeveer.

Geplaatst

Geweldig!!! *jaloers*

En grappig he! Hoe je je buik groot kunt vinden, en als je dan een paar weken verder bent en een foto ziet dat het wel mee leek te vallen :)

En die enkels, wow!!

Geplaatst

Ik bedoelde ook het gevoel van topzwaar zijn. Dan denk ik, dat doe ik even en dan moet je toch even rekening houden met je buik! haha. Je balans komt toch iets anders te liggen.

Geplaatst

Iza, wat lief dat je dat zegt dat ik straal, dat doe ik ook zeker ( al is het op dit moment wat minder, maar ja als je 10x per dag op de plee zit) Maar goed het eerste potje is al bij de dokter haha...

Amber, ik had dat dus ook van die voeten en benen, had nauwelijks nog voeten, kon ook geen schoenen meer aan haha, al is het nu weer wat beter....

En dat van dat evenwicht heb ik nog geen last van....

Ik heb trouwens wel zo'n voedingskussen gekocht ( slaap ik ook mee, het is mijn nieuwe vriend haha) maar dat ligt ook wel prettig moet ik zeggen....

Ik wens iedereen alvast hele fijne pinksterdagen!!

gr. Yvon

Geplaatst

Lieve meiden,

Sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. We "wonen" tijdelijk in het Ronald mc donald huis en heb helaas geen laptop (gaat binnenkort verandering in komen hopelijk).

Allereerst heel erg bedankt voor jullie lieve woorden en het super mooie gebaar! We waren heeeeel blij verrast!

Met Tygo gaat het allemaal erg goed!

Ik ga morgen uitgebreid verslag doen en lekker bijlezen, dat beloof ik!

Liefs, Chantal

Geplaatst

ow Chantal wat fijn om iets van je te horen!!!!!

en helemaal dat het goed gaat met jullie kanjer, wat een vechtertje!!!

super

groetjes

Babeth

Gast Sannie66
Geplaatst

Ik voel ook de ´zucht van verlichting´ bij mij om dit positieve bericht van je Chantal... ben blij te lezen dat alles goed is met jullie knulletje en dat jullie gewoon dag en nacht bij hem kunnen zijn! Top!

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Chantal,

Oef... wat een een opluchting dat je met positief nieuws komt! Wat doet jullie mannetje het goed zeg.. fijn dat jullie zo lekker dichtbij Tygo kunnen verblijven, het is al zwaar genoeg. Ik kijk uit naar je uitgebreide verhaal en natuurlijk nieuwe foto's.

Louke, Amber en Moortje.. leuk om jullie beter te leren "kennen" door de prachtige foto's die jullie geplaatst hebben. Ik zal me er dit weekend ook weer eens toe zetten.

Vandaag gelukkig ook goede berichten vanuit mijn kant. De groei-echo was goed, ze liggen mooi op schema. Het meisje ligt ietwat achter op het jongetje, maar niet noemenswaardig. De relatieve groeicurve stijgt zoals het hoort! Wel nog steeds een spoortje eiwit in de urine, maar minder dan tevoren. Bloeddruk was gelukkig goed. Ook mijn baarmoederlengte is weer langer geworden(van 3.2 naar 4.2 cm), dus het rusten doet me goed. Al met al een mooie opsteker voor ons vandaag.

Keesje..je bent zo stilletjes? Geen zin om te schrijven?

Liefs Pien

Geplaatst

Chantal

Wat een opluchting, zucht van verlichting, pooh he

Wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Tygo

Ik ben erg benieuwd naar je verslag een dezer dagen.

fijn dat jullie in het ronald mc donaldhuis zitten, lekker dicht bij jullie kanjertje!!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Oh Chantal wat fijn om weer wat van je te lezen..en dat alles goed gaat met Tygo. Ik was even bang dat het niet goed zou gaan :(

Fijn dat jullie nu lekker in de buurt van jullie knullie zitten en vollop van het mogen en kunnen genieten.

We waren allemaal zo benieuwd en bezorgd hoe het met hem en jullie zou gaan.

@Pieneke: Wat fijn dat je beebjes goed op schema liggen..super!! En fijn om te lezen dat de rust je goed doet. Hoe vaak onderzoeken ze nu je urine op eiwit? Hopelijk gaat het niet stijgen...maar gelukkig heb je nu de rust genomen en gekregen die je nodig hebt dus we gaan er niet vanuit dat het stijgt natuurlijk :)

@Moortje en Amber: Mooie fotoooooo's. Vind het echt zo grappig nu gezichten bij de berichten te kunnen zien. Soms is het zo anders dan ik me had voorgesteld...echt grappig.

Moortje: hopelijk ben je snel van die *piep* dia af!

Ennuh oppassen dat vriendlief de potjes in de koelkast niet aanziet voor lekkere kipsaté voor op een toastje whihaha *gatsie*

@Louke: Ik voelde net als Amber ons kindje schoppen met 17 weken. Een plokkend gevoel. Een paar weekjes later voelde ook mijn vriend het.

Nu reageert hij ook echt op ons...we kunnen een beetje met hem spelen nu :) zoooo schattig. (ik neem aan dat hij het leuk vind in iedergeval hahaha..ik in iedergeval wel :) )

Als we onze hand op de buik leggen dan voelen we hem helemaal nestelen met zijn kontje in onze hand en als ik dan mijn hand eraf haal dan heb ik daar een bobbel :) (scheve buik)

@Amber en de rest: hahahaha zeehondje Amber. Ik moest wel lachen hoe je het bescheef :) Zal er vast erg grappig uit hebben gezien??

Ik heb nog geen last van mijn evenwicht...merk wel dat mijn houding niet helemaal goed is. Ik heb zo de neiging om met een holle rug te gaan lopen en daardoor krijg ik sneller last van mijn rug en bekken. Maarja leer het maar eens af. Voor ik zwanger werd had ik ook al een holle rug.

Oh en de schoenen aandoen word ook lastig..en vooral veters strikken dus ik heb ze maar zo geknoopt dat ik er zo in kan zonder te moeten strikken.

De buik gaat dan toch wel in de weg zitten...ook onder de douche met scheren...ik doe het nu op de tast en dat gaat me aardig goed af moet ik zeggen hahaha. Ik wil het toch wel bijhouden want ik wil straks niet met een oerwoud gaan bevallen...al zou het me op dat moment waarschijnlijk helemaal niks uitmaken hoe het er daar uitziet en wie het ziet hahaha.

@Iza: hihi, lachen hoe ze al op de stem kunnen reageren he. Als mijn vriend met Hatsie gaat praten dan krijgt hij ook reactie :) Vanmiddag gaf hij een paar kusjes op de buik en hij kreeg me toch een trap tegen zijn smoel :)

Hoe is het nu met de traptredes?? Kon je nog lekker in je jurkje naar de Haven zonder dat er nu voetstapjes op de trede's staan??

Trouwens ik vind het wel jammer dat we zo ver weg wonen bij elkaar anders werd ik waarschijnlijk gast aan huis...of liever gezegt gast in zwembad :) Als ik me straks echt ga vervelen in mijn verlof dan kom ik graag een duik in je zwembad nemen. Misschien moeten we met zijn allen afspreken om eens te gaan dobberen bij Iza hahahaha. Zal vast een leuk gezicht zijn al die dikkertjes in het zwembad (er blijft dan geen water meer over)

Er beginnen er hier al een paar leuke bijnamen te krijgen lees ik :)

Amber= zeehondje

Iza= een appel op een stokje

Moortje= Klompje

nu de rest nog hihihi (grapje)

@Jeegeetje: Nope...nog geen vriendjes geworden met die rotflaptop...zit nu veilig achter de pc op zolder want anders vliegt hij zo nog door de kamer en dan word de kans dat we weer vriendjes worden wel heel erg klein ;)...dit is voorlopig even veiliger zo...maar wel vermoeiend om steeds naar zolder te lopen.

@Louke en Jeegeetje: Ik had die jeukende tepels ook heel erg...bij mij waarschijnlijk een teken dat het allemaal op gang ging komen...ik loop nu dagelijks met zoogkompressen in mijn BH want anders is de kans groot dat daar natte plekjes gaan verschijnen. Overdag valt het nog mee maar snachts dan word ik geregeld wakker met grotere natte plekken in mijn shirt en soms zelfs op het bed.

Verder nog niemand last van?? Bij de borstvoedingscursus keken ze er ook al van op.

Oh ja voor de mensen die borstvoeding willen gaan (proberen te) geven is het handig om dat wel nu alvast aan te geven aan je werkgever. Je krijgt 1/4 van de werkdag om te voeden of kolven. Als dat nodig is moet je werkgever in die tijd iemand regelen die je vervangt en als dat nodig is een ruimte regelen waar je rustig kan gaan kolven.

Zo kan je werkgever straks niet zeggen: "maar dat wist ik niet!!"

Mijn nesteldrang is trouwens sinds 2 dagen echt op gaan spelen hihihi. Ben al begonnen met het wassen van de hydofiele luiers, spuugdoekjes, beddengoed etc. Aankomende dagen ga ik de kleertjes al doen..heb ze nu al allemaal mooi op maat liggen en de grotere maten heb ik in een doos gedaan en op zolder neergezet (aangezien wij die niet nodig hebben voordat we gaan verhuizen)

Ben er nu dagelijks wel mee bezig en geniet daar zoooo van. Ik HAAAAT strijken...maar nu vind ik het ineens zo leuk om te strijken :)

Moet mezelf soms echt terugfluiten want heb steeds meer en meer last van mijn rug....en nu ook steeds meer van mijn bekken :(

Ik heb ook nog een vraagje over harde buiken. Hoe voelt dat nou eigenlijk?

Als ik druk ben geweest is mijn buik soms wel hard/strak, mijn vriend zegt dan dat hij net van plastic is en dan moet ik van hem meteen op de bank gaan zitten/liggen, en mag ik even niks meer doen.

Maar verder merk ik er niks aan...het voelt niet vervelend of pijnlijk.

Zijn dat dan wel harde buiken???

Nou meiden, ik kan wel even door blijven typen hahahaha....heb het te pakken vanavond (komt omdat ik al even niks meer getypt heb hier)

maar ga nu echt stoppen anders word het voor jullie ook wel een erg lange lap om te lezen.

Ik duik nu mijn bedje in...mijn vriend heeft voor morgen afgesproken met vrienden...om 10 uur!!!!! Dat is voor mijn doen best vroeg, maar natuurlijk ook wel erg lekker want het word mooi weer en dan gaat de dag niet zosnel om.

Morgen kan ik ook mijn de zwangerdoos bij prenatal ophalen (LEUK LEUK)

ohja en de kraamzorg is geweest voor een intake, heb een tas met leuke handige proefmonstertjes gekregen en de kraamwijzer (die de kraamzorg dagelijks in gaat vullen) heb ik ook al. De datum komt in zicht!!!!!!!

Nemen jullie 4 of 6 weken voor de uitgerekende datum verlof op?? Ik wou eerst 4 maar ga denk ik toch maar voor de 6!! Heb het wel een beetje gehad moet ik zeggen en kijk er erg naar uit. Heb na mijn verlof ook nog 6 weken vakantie erachteraan dus begin eind november/begin december weer.

NU STOP IK ECHT!!! Whaaaaa

Trusten allemaal.

Liefs Nicole

Geplaatst

Chantal, echt ik zit met de kippenvel, wat super fijn om iets van je te horen!

En wat fijn dat je in het Ronald Mc. Donald huis terecht kan. Hoop dat ze een bad hebben, zodat jullie even lekker met jullie ontspanningsdingetjes in bad kunnen ;-)

Dames, ik had weer iets nieuws, ik was vanmorgen 0.5 kilo lichter dan 1,5 week geleden! En dat terwijl je niet wilt weten wat ik op een dag wegwerk.. Nu kan ik het hebben, bedoel zit 13 kilo aan en nu dus al een week of 3 stabiel op de 13 kilo (ik weeg me niet elke week, meer wanneer ik er toevallig aan denk)...

Ik teer weer in :') het kind groeit meer dan prima volgens mij!! Maar rare gewaarwording..ineens iets minder op de weegschaal zien staan...

Colle, inderdaad jammer... Jullie hadden al een nieuw huis hè? Staat er hier in de straat ook nog één te koop, haha! Het wandelen naar de haven is gelukt! Op de terugweg wel mijn allereerste harde buik.. Het is maar een stukje van 15 minuten (nu ietsjes langer) maar toch wel teveel... Apart gevoel!

En de trap is droog! Ze zijn vandaag aan de tuin begonnen (ze is manlief + buurman) dus echt nog 1,5 week dan is alles klaar! En dan 10 weken NIKS... zucht, kan niet wachten...

Toen ik nog niet in de ziektewet zat was de bedoeling om 6 weken van te voren te gaan.. Maar ik heb dan achteraf ook nog bijna 7 weken vakantie die ik opneem.. Ik hoef pas in januari weer (dan is er ook pas plek op de opvang) maar lekker vooruitzicht... 5 maanden volledig met mijn meisje!

Colle!!!!!! Met je kipsaté van Mora euh Moortje !!

Moortje, wel echt vervelend joh.. hoe gaat het vandaag?

Pien, wat fijn dat je echo goed was en dat je je relatief goed voelt.. de rust doet je dus goed! Heel fijn.....

Nou ik vergeet vast van alles, maar ook ik ga afsluiten :) slaap lekker allemaal, dames en beebs!

Geplaatst

Colle dat kunnen trouwens heel goed harde buiken zijn! Bij mij voelde het gisteren heel strak! Echt een soort hard opgeblazen bal.. Het deed geen zeer (alhoewel, in combi met ook nog eens strakke banden van het lopen voelde het wel onaangenaam... maar even rusten en dan trekt het weg)

Zolang het geen pijn doet kan het geen kwaad, gebeurd het te vaak en wordt het te ongemakkelijk, dan moet je stap terugnemen!

Melkverlies heb ik niet, wel sinds een paar dagen aan de zijkant soms echt pijn! Heel vervelend...

En nu ga ik echt afsluiten! Truste!

Geplaatst

Hallo allemaal, wat heb ik veel moeten bijlezen en dat pas na één dag.

Dat wordt wat volgende week want ik ga jullie een weekje verlaten. Wij vertrekken zometeen naar frankrijk, een weekje naar de Alsace. We hebben daar een klein knus huisje gehuurd.

Oh wat hebben we er zin in! Vriendlief zit er helemaal doorheen want hij werkt wat veel (werkt in amersfoort dus elke dag minimaal 5 uur treinen en is dus nooit voor 21.30 uur thuis) Hij hoopt nog werk dichter bij huis te vinden voordat baby geboren wordt.

Dus wij hebben echt zin in een weekje quality-time !! Heb ook tegen iedereen gezegd: radiostilte van mijn kant. Dus ook als ze me smsen hoe het daar is , ik sms niet terug. Even een week alleen wij en beeb.

Dus deze week gaan wij rustig de tijd nemen om vriendlief eens beeb te laten voelen. Dankjulliewel voor alle beeb-voel verhalen, we gaan nu rustig met hand op de buik liggen en wachten.

Ik ben wel heeeeeeel blij dat chantal wat van zich heeft laten horen. Wat een opluchting! poeh. super hoe Tygo het doet. Hoop volgende week uitgebreidt verslag te lezen.

Lieve dames, ben blij te horen dat het met iedereen goed gaat op wat harde buiken en wat lekkende tepels na ;-)

tot over een week,

veel liefs,

Geplaatst

Louke, wat ontzettend heerlijk en dan ook nog met dit weer!

Ga er maar lekker van genieten met zijn 3-tjes!! Het is jullie super gegund!!

Geplaatst

@ Iza: we hebben inderdaad al een huis gekocht :) Maar zo dicht bij de zee klinkt ook wel errug lekker hoor!!!!

@ Louke: Heeeeel veel plezier in Frankrijk. Lekker van genieten samen!!!!

Zal jullie zeker goed doen.

Nog even samen weg voordat de kleine er is is natuurlijk ook wel ven lekker.

Lfs Niek

Geplaatst

Ha meiden,

Ow wat fijn om even bij te lezen zeg! Wauw heb echt veel gemist.

Hier bij ons en met Tygo gaat het ook goed! Tygo is vandaag 5 weken oud en we hebben al veel overwonnen, maar hebben ook nog een lange weg te gaan.

jeetje waar moet ik beginnen....

Toen Tygo werd geboren was al vrij snel duidelijk dat hij problemen zou krijgen met z'n longetjes, die waren nog lang niet klaar voor de wereld buiten de baarmoeder. Hij lag aan de beademing maar die bracht alleen maar schade aan z'n longetjes, hij kreeg steeds meer vocht en slijm in z'n longetjes, dus de beademing moest er zo snel mogelijk vanaf.

De eerste poging was 2 weken geleden. Helaas waren z'n longetjes nog niet rijp genoeg en was hij na 3 uurtjes al doodop. Ze hebben hem toen weer geintubeerd en een week laten bijkomen. Ook kreeg hij steroiden toegediend om de longen te helpen ontwikkelen. Vorige week vrijdag hebben ze weer het nog een keer geprobeerd en het gaat nu al ruim een week erg goed!!! We zijn zooooo blij! Volgens de arts heeft hij blijvende longschade opgelopen door de beademing, maar ze kunnen nu niet zeggen wat voor effect het heeft op z'n leven. Het kan zijn dat hij er geen last van krijgt, maar het kan ook dat hij wat trager is in z'n ontwikkeling, omdat hij wat sneller buiten adem is.

Verder doet hij alles keurig! Z'n voeding gaat erg goed en hij poept en plast ook goed. Met z'n hersenen, nieren, lever enzo is gelukkig niets mis.

Geplaatst

he, te vroeg verzonden.......

Het is echt zo'n schattie!!!! Ik zal als ik weer thuis ben een foto plaatsen. Of je stuurt me even een prive berichtje dan stuur ik je een link naar Tygo z'n website. Hij weegt al bijna een kilo en heeft z'n eerste rompertje van de week aangehad...maatje 44 en dat was nog veels te groot, maar o zo schattig. De verpleging is ook super lief voor hem. We mogen nu ook elke dag buidelen, echt zo bijzonder. Vandaag heeft hij lekker 2 uur bij papa op de borst gelegen.

Misschien heel raar, maar ik mis hem soms heel erg in mijn buik, vooral 's-avonds mis ik het getrappel. Meiden geniet van deze tijd echt!!! Het is ook al zo fijn dat we hem nu echt leren kennen. Z'n gezichtsuitdrukkingen en z'n manier van bewegen, het zegt ons steeds meer. Hij kan ook al zo lekker wijs kijken en is dol op z'n speentje, hihihi. Een speciaal prematuur speentje, die zowat z'n hele gezichtje bedekt, maar hij is er dol op. De verzorging doen we ook zelf. 3 keer per dag, mogen we hem temperaturen, verschonen, z'n mondje poetsen, lekker insmeren met lotion. We genieten echt van die momenten (papa en mama dan, want Tygo heeft er een bloedhekel aan). Hij moppert wat af dan.

Zo ga vanavond weer verder met bijlezen, want ik heb veel gemist. Ik zag al wat leuke foto's voorbij komen.

Liefs, Chantal

Geplaatst

Lieve Chantal,

Dat is echt niet raar hoor, dat je zijn getrappel in je buik mist! Je was er nog helemaal niet klaar voor, normaal ben je niet voor niets 40 weken ongeveer zwanger... Ik ben nog zwanger en mis het nu al... al dat gewriemel en geschop straks! ;-)

Wat fijn om weer wat van je te horen, heb net Tygo's site bekeken.. Wát een heerlijk mannetje is het! En die middelvinger! Alsof ie zegt: f*uck you, ik ga jullie allemaal versteld doen staan :-D let maar op!

Wat vervelend dat er toch blijvende schade zal zijn aan zijn longetjes... Maar, reeel gezien, als dat alles is en het daarbij blijft... wat een wonder! Zo vroeg op deze wereld gezet, en dan zo vechten... én van de beademing af! Wauw! Wat zullen jullie trots zijn!!

Geplaatst

Woh Chantal, echt mooi om je verhaal te lezen dat het goed gaat met Tygo....en wat Iza ook al zegt, zo vroeg geboren en zo'n vechtertje, en het zo goed doen... krijg helemaal kippevel! Maar alweer 5 weken oud, jeetje wat gaat de tijd snel zeg!

haha, kipsate van Mora, moest echt kei hard lachen, en ben me toch visueel ingesteld! ook van dat zwembad zie het al helemaal voor me, al die dikke buiken.... haha...

Het gaat nog steeds niet best met de diarree... word er een beetje wanhopig van.....maar goed anders maar weer ff bellen met de dokter, het is nu al anderhalve week! en dat met dit weer pffff....

Maar goed, ik heb ook al last van lekkende tepels, gelukkig jeuken ze niet hihi.....

Louke, geniet van je vakantie en tot over een weekje!

gr. Yvon

Geplaatst

pfieuwww niet meer de enige met lekkende melkfabrieken :)

Tja Moor, nu moet je toch aan de compressen ;)

Hopelijk is de kipsaté snel over...veel water blijven drinken he!! (vooral met dit weer)

Nou ik duik de tuin weer in met mijn boekjes (die in de blije doos zaten...heb ik gister opgehaald)

Ik typ straks weer een stukje.

Geniet van deze mooie dag dames

Liefs Niek

Geplaatst

Ik ben chaggo, mannen hebben gisteren schutting geplaatst en nu gingen meneer en ik net vlonders kopen. Praxis dicht *stampvoet* normaal op elke boeren honde dag die Praxis open, zelfs met Pasen en Hemelvaart en dan 1e pinksterdag dicht.

Niet goed voor mijn hormonen, had me erop ingesteld dat het vandaag zou gebeuren.

Geluk bij ongeluk is dat meneer nu gaat kijken of ie de andere border weg kan slopen zodat mijn zwembad op kan. Met een beetje mazzel is alles morgenavond dus al klaar. Ipv nog 2 weken geduld.

Maar jemig. Wat een bui krijg ik ervan. Hormones, hormones. Heb uit frustratie maar een flurry weggewerkt. Was toch afgevallen!

einde relaas :P

Geplaatst

Whihihihi, die hormonen die ken ik wel :)

Maaruh:

1e Pinksterdag op zondag 23 mei 2010

Almere Stad

Markerkant 16-01

1316 AZ Almere

036 - 5481500

10.00 - 17.00 uur> Vestigingsinformatie

en voor morgen:

2e Pinksterdag op maandag 24 mei 2010

Almere Buiten

Bostonweg 56

1334 KS Almere

036 - 5327755

Almere Haven

De Steiger 4

1351 AA Almere

036 - 5382929

Almere Stad

Markerkant 16-01

1316 AZ Almere

036 - 5481500 10.00 - 17.00 uur

Dus morgen meer geluk!!!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden