Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hahaha ik dacht laat ik eens een berichtje voor iza zetten of ze al aan het zwembad ligt...... ja dus .... heeeerrrllijkkk.

Nou Moortje, waar wacht je op? Ga lekker erbij plonsen.

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

haha, Iza, staat je goed!! wat een lekkere buik heb je toch!!

Pien, jeetje, wel goed dat je goed je rust pakt! Das het belangrijkste luister naar jezelf! Je kindjes zijn het allerbelangrijkste!

Ik heb me vandaag behoorlijk misdragen in de stad... veelste veel weer gekocht.....maar ja de hormonen zal ik maar zeggen hihi....

Is ook een nadeel he 4 dagen werken, dan ga je meer shoppen...

Iza volgende week een hittegolf.... kom woensdag wel ff badderen haha....

Maandag voor het eerst naar de pufclub geweest, wel raar met 13 zwangere vrouwen.. maar wel leuk! en ik leer er altijd wel iets van!

Die prik die jullie moeten halen die hoef ik niet meer... scheelt weer een ritje naar het ziekenhuis....

Nou dames houd jullie taai deze dagen... en niet teveel doen!!

gr. Yvon

Geplaatst

Ik wil meer foto's!! Ik wil meer foto's!!!!

Meiden jullie zijn schatten, dank jullie wel voor de lieve reacties. Ik heb vandaag warempel een betere dag. Niet te geloven, ben er zelfs even naar de drukkerij geweest om het proefje op te halen en ik ben er helemaal content mee. Ook nog eventjes bij de Hema 2 omslagdoeken gekocht en zelfs nog de partij van Nadal kunnen kijken.... ik hoop maar dat deze trend zich doorzet.

Keesje.. fijn dat je even wat hebt laten horen!

Nanne... druk in de liefdesperikelen??? We horen zo weining van je.

Colle.. geen last meer gehad van bloedverlies?

Liefs Pien

Geplaatst

Pien wat heerlijk om te horen! Dat zijn de momenten... hopelijk trekt dat even door en kun je er nog optimaal van genieten!

Geplaatst

Fijn Pieneke dat je een goede dag hebt gehad. Hoop dat het vandaag ook nog aan de betere kant is.

En Amber, hoe zijn alle spulletjes? Kamertjes nu helemaal klaar? En dan morgen alles verder in orde maken met je vriendinnetje?

Amber, ik ben vanmorgen naar de fysiotherapeut gegaan. Tegenwoordig geen verwijskaart meer nodig dus ik dacht laat toch maar eens kijken naar die pijn. Ik ben bekeken door een bekkenspecaliste, maar ik wist zelf eigenlijk wel al zeker dat ik geen last had van mijn bekken en dat was ook zo. Maar doordat lichaam het zwaarder vindt lopen op bekken die weker worden had ik spieren zodanig vast zitten in mijn rug naar kont dat dat echt die pijnen naar been t/m voet gaven. Ze heeft mijn onderrug en billen gemasseerd en ik heb oefeningen mee naar huis gekregen. Het masseren was echt wel pijnlijk maar heeft nu al verlichting gegeven. Oja, ze zei by the way dat het echte zwangerschaps geralateerde klachten waren dus

misschien toch een ideetje om gewoon naar een fysiotherapeut te bellen voor een afspraak?

Geplaatst

Zo, ben ik weer even... heb m'n haar in de kleuring, moet 1,5uur (!)zitten, dus tieptijd! Echte haarverf doet mijn kapper niet bij zwangeren, want komt in de bloedbaan, dus maar wat uitwasbaars.. geen grijzige mama, hoor!

Gaat goed hier, erg druk geweest, met examen afgelopen dinsdag en werken.. studie is voorlopig klaar, gaat in september verder, maar helaas.... dat wordt 'm niet!

Werk nu halve dagen, en tis lekker dat je niet meer zo de hele dag moet haasten en rennen!! Heb intensief beroep, dus even zitten is al prettig!

Nog steeds tig harde buiken per uur, maar niet om de paar minuten......

De kleine meid is letterlijk een kleine meid, ze ligt keurig binnen de marges, maar wel iets onder gemiddelde.. prima dus!!

Dinsdag naar het kinderdagverblijf, woensdag komen de kinderwagen, maxi cosi etc, het wordt net echt!!! Gisteravond foto's gemaakt met een vriendinnetje, zie profiel... (hoop ik)

Liefdesleven schuift naar plan Z, focus wordt steeds meer verlegd naar baby!! Das goed, heb ik na de bevalling (ooit) een stok achter de deur om de hangende kilo's er af te krijgen!! Ik start in januari, ná de oliebollen......... (nu +10,5 kg)

Pff, ga even koffie drinken, ben beetje sloom.. mét koekjes natuurlijk!!!

Doeg! Lfs Nanne

Geplaatst

@Nanne, leuk weer eens wat van je te lezen. Prachtige profielfoto! Die is met zorg gemaakt.

Heeft iemand van jullie toevallig al een lijstje met zaken die direct na of vrij snel na de geboorte geregeld moeten worden. Dan denk ik bijvoorbeeld aan aanmelden zorgverzekeraar, aangeven gemeente etc? Zo ja dan mag dit lijstje wat mij betreft hier gepubliceerd worden ;-). We kunnen er natuurlijk ook gezamelijk eentje maken.

Gisteren weer controles gehad.. nog steeds eiwit in de urine (zullen denk ik ook niet meer verdwijnen), maar de bloeddruk was dit keer perfect! 18 juni lekker weer een groei-echo.

Liefs Pien

Geplaatst

Nanne, wat een mooie profielfoto! Echt heel erg mooi, en een hele mooie buik.

goh Pieneke, daar heb ik nog niet eens bij stil gestaan dat je na de geboorte ook bepaalde dingen echt moet regelen.

Heb wel ergens een mapje papieren liggen voor het kantongerecht die we moeten versturen samen met aangiftepapieren om wettelijk vast te leggen dat vriend voogdij krijgt indien mij wat overkomt. Indien je dus niet getrouwd bent erg belangrijk.

Ik zit hier home-alone. Vriendlief is eten en stappen met oude schoolvrienden. Ik denk dat ik zo maar gewoon lekker ga slapen. Morgen brunchen met schoonfamilie.

Maandag komt hier het kraamcentrum op bezoek.

Dinsdag worden badkamermateriaal geleverd en 's avonds komt de loodgieter praten hoe en wat en wanneer hij begint dus dan begint de verbouwing. Zie er tegenop maar ik denk dat het gelijk valt met vakantie van mijn schoonouders dus kan lekker hun huis gaan gebruiken. Ze wonen een paar straten verderop.

Donderdag wordt wandelwagen geleverd.

Ik ga nu echt naar boven want zit hier gewoon wat naar scherm te staren zonder wat te typen .......

Slaap lekker allemaal,

Geplaatst

Hee Nanne,

Wat een mooie foto!! echt gaaf gemaakt.

Wat fijn dat het goed met je gaat! Ondanks de kwaaltjes haha...

Wie heeft er een 4D echo gemaakt of iets anders?? Ik denk erover om zo'n buikschildering te maken, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Nou, de hormonen spelen hier ook steeds meer een rol, gister de hele dag lopen janken... om niks.....zo gek is dat hihi...

Nou verder ook niks meer te liegen.....ondanks dat ik rustig aan het werken ben en ik een hele harde trap in mijn zij krijg..

gr. Yvon

Geplaatst

Hey ladies,

Hier weer even een teken van leven van mij. Na vorige week woensdag (toen de hele uitzet binnen kwam) is er veel gebeurd. Zoals eerder al gezegd, heb ik veel last van harde buiken. Op donderdagochtend was ik op kantoor en de harde buiken waren zo erg, dat ik er echt misselijk van werd. Ik heb toen besloten om toch even contact op te nemen met het ziekenhuis. Daar werd ik doorverbonden met de triage-afdeling. Ik kon gelijk langskomen en zou een CTG krijgen. Ben gecontroleerd op blaasontsteking en heb dus een CTG gekregen. Hartfilmpje was prima en geen blaasontsteking. Nog wel een vervelend inwendig onderzoek er achter aan gehad dat echt heel veel pijn deed. Gelukkig geen ontsluiting, de baarmoedermond was nog netjes gesloten. Conclusie: rustiger aan doen. Op vrijdag naar de fysio en daar bleek ook al dat mijn bekkeninstabiliteit behoorlijk was toegenomen. Nou na dit alles voelde ik me behoorlijk ellendig. Op maandag heb ik contact opgenomen met de bedrijfsarts en hebben we besloten dat aanstaande vrijdag mijn laatste werkdag wordt voor mijn verlof. Officieel zou ditpas per 30 juni zijn, maar dat red ik echt niet meer. Ik heb nu gekozen voor onze kleine spruit, want die gaat er anders ook te veel onder lijden en dat vergeef ik mezelf nooit! Vandaag ook afgekaart met mijn leidinggevende en er valt wel een last van me af. Vandaag ook voor het eerst (werd steeds vooruiit geschoven) eindelijk kunnen praten over mijn werkuren na mijn verlof. Nog steeds geen uitsluitsel, want dat moet weer op hogerhand besloten worden. Om gek van te worden!!! Ik wil nu eens rust en geen gezeik meer aan mijn hoofd. Weet dus nog steeds niet of mijn nieuwe werkrooster goed gekeurd wordt. Hoe gaat dat bij jullie?

Nou weer een heel verhaal, maar zijn jullie toch weer een beetje op de hoogte!

Groetjes

Amber

Geplaatst

Hey dames,

wat is het stil op ons topic... gaat het allemaal wel goed met jullie, of zijn we allemaal zo moe, omdat we enorm aan verlof toe zijn?

Groetjes

Amber

Geplaatst

Hoi Amber,

ja stil ... heb ook niet zoveel te melden behalve dat wandelwagen vandaag is afgeleverd! Ik heb de maxi-cosi mura 4 blue note. Ik heb me nog kunnen bedwingen en alles staat nog in de dozen.

Jee, heb je het vorige week ook even spannend gehad. Wel fijn dat alles goed is in buik. Morgen je laatste werkdag, heerlijk! Goed besluit!

Geplaatst

hallo dames

even een vraagje, heeft iemand nog iets van de Chantal gehoord ovr hoe het gaat met de dappere Tycho?

groetjes

Babeth

Geplaatst

Nee babeth, laatste bericht van chantal is ongeveer van 2,5 week geleden en toen ging alles heel goed dus ik ga er even van uit dat die kleine Tygo wonderen verricht en met sprongen vooruit gaat.

Ook weer zo'n triest bericht bij de november dames van Celeste, bah bah.

Hoe is het met jou Babeth?

Geplaatst

Het gaat redelijk Louke, dank je. Gelukkig kan ik nog blij zijn voor alle zwangeren al is het gemis van mijn jongens continu aanwezig.

Vandaag een enorm onrustig gevoel, maar dat kan ook wel komen van de hormonen.

Moet zeggen dat het bericht van Celeste er weer enorm inhakt, zo verschrikkelijk!!!!

Ze waren weer zover en dan dit, pats boem....

Ik hoop dat er snel weer een berichtje van Chantal komt, toch fijn om te horen dat alles goed gaat met het kereltje.

Meiden, ook hier kom ik regelmatig kijken hoor!

liefs

Babeth

Geplaatst

Druk en idd zo moe.... dagen vliegen voorbij, tel de dagen af! Morgenmiddag naar voorlichting in ziekenhuis over bevallen in ziekenhuis. Ik ren lekker door..

Heb ook mijn Mura 4 nog niet uitgepakt, geen puf... hoop dit weekend!

Ga nu lekker naar boven, in bed tv kijken..

Slaap lekker, ondanks de hitte!

Lfs Nanne

Geplaatst

Meiske, een dikke knuffel voor jou, gewoon omdat het kan!

Laatste bericht op de website van Tygo is van vorige week en daar maak ik uit op dat het goed gaat! En dat hij is overgeplaatst naar een ziekenhuis wat meer bij ze in de buurt :) goed nieuws dus!

Amber, jeetje joh... Dus nu gaat morgen je verlof al in? Maar inderdaad, alles voor jou en de beeb hoor! Het zal wel even wennen zijn, maar echt fijner als je gewoon alle tijd voor jezelf kunt nemen. Hoe voel je je nu? Qua harde buiken enzo?

Ik had gisteren ineens krampen, althans.. het was niet pijnlijk pijnlijk maar ik wist ineens weer hoe (beginnende) menstruatie voelde.. Heb er zelfs paracetamol voor genomen! En had de hele dag gelegen dus heb het ook niet overbelast... Wat het nou was? Ervaring met harde buiken heb ik (nog) niet, maar ik doe dan ook niet zoveel ;) misschien dat de kleine dame toch al licht aan het indalen is.. Vandaag was het weer voorbij, maar vannacht met slapen was het voor mijn bekken & schaambeen wel weer drama...

Ik moet bekennen dat ik stiekem hoop dat mijn dame niet tot 42 weken op zich laat wachten.. ik zit nu al vanaf week 17 volledig thuis en heb tot week 29 nog genoeg om handen gehad in huis, maar het begint wel een beetje te kruipen... Verveling!! Slapen ook niet denderend.. het weer is ook drama, denk dat dat nog wel het meest verveeld.. gewoon lekker zonnig zou wel fijn zijn :)

Hoe trekken jullie de warmte?

Heb vandaag maar eens de enveloppen voor de kaartjes geschreven en zelfs dat is klaar! Schoonouders hebben gisteren de wieg gebracht, hij past zo vreselijk mooi in de slaapkamer!

Nanne, ook al zo druk! Ga jij met 34 weken met verlof? Heb je inmiddels al een geboortekaartje gevonden? Denk je wel goed om jezelf?

Oh en las bij het terugzoeken van het lijstje nog een post van Colle over de hik, nou sinds 1,5 week voel ik het hoor! En sinds een halve week doen al haar ledematen mee.. 't arme kind heeft soms wel 3 a 4 keer per dag hik! Grappig!!

Pien, jeegeetje, Colle, Moortje, Keesje... hoe is het met jullie?

Hebben we recent nog iets van Heleen gehoord? En van Giraf?

Ik heb ook het lijstje maar weer eens opgesnort... 4 pagina's terug! Als iedereen de puf heeft, zullen we hem weer proberen bij te houden?

Uitgerekend

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Giraf

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak

17 juni: Iza controle gyn

17 juni: Louke: info bijeenkomst zhs, bevallen in het zhs

29 juni: Iza controle gyn

2 juli: Louke: uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

Geplaatst

Hallo!!

Zo ik ben er ook weer eens een keer.... haha..

Hier gaat alles zijn gangetje.... heb wel last van het weer gehad ivm dikke voeten... als ik naar beneden kijk zie ik geen enkels meer de onderbenen lopen zo over in voeten...en het doet me toch zeer met lopen..maar wel een reden om met de beentjes omhoog te zitten op mijn werk.

Nog 5 weken werken.. poeh poeh...

Verder heb ik veel pijn in mijn rechterzij.. heel apart... denk dat dat een favoriet plekje is....hihi...

Verder ook helemaal niks meer te liegen.....saai he...

Fijn weekend allemaal lieverds!

gr. Yvon

Geplaatst

Goedemiddag allemaal!

Mijn verlof is begonnen! Wat een enorme opluchting. Ik kan nu echt lekker rustig aan doen en hoef me niet meer druk te maken over mijn werk. Mijn werkuren na het verlof zijn nog steeds niet geregeld, maar dat leg ik ook maar even naast me neer. Nu wil ik gewoon ontspannen. Het was nog een drukke week, dus nog vaak een harde buik gehad, maar nu ga ik echt mijn rust pakken. Heb er alle vertrouwen in dat het dan een stuk minder gaat worden.

Mijn collega's hadden een mand met cadeautjes voor mij gemaakt. Allemaal hals over kop natuurlijk, omdat dinsdag pas bekend werd, dat ik vandaag voor het laatst zou werken. Hartstikke lieve kaartjes en kleine cadeautjes. Voel ik me toch nog gewaardeerd! Vanavond gaan mijn man en ik samen de cadeautjes uitpakken, daar verheug ik me nu al op. Er zaten ook een paar leuke tijdschriften in, die ga ik nu lekker lezen. Ik lig/zit op de bank met mijn laptop dus dat komt wel goed. Ik krijg nu natuurlijk ook veel meer tijd om berichten op dit topic te zetten, haha

Voor de dames die al thuis zitten, neem je rust en voor de dames die nog een paar weekjes moeten, laat je niet gek maken op je werk, doe heel rustig aan. Ik ben teveel blijven doen en het is echt geen pretje. Onze kindjes hebben ons verreweg het hardste nodig!

Liefs,

Amber

Geplaatst

Ha meiden,

Ambertje.. helemaal goed dat je gestopt bent met werken na die ellende van vorige week.

Louke... inmiddels al een "things-to-do-lijstje" gemaakt voor kort na de bevalling? ;-)

Iza.. ik ben net als jij zo ongeveer helemaal klaar met alles! De envelopjes liggen ge-etiketteerd in de kast hoor. Moet alleen mijn vluchtkoffertje nog pakken, de spulletjes liggen al wel klaar op stapeltjes op het logeerbed. O ja.. en we moeten nog een box kopen, maar die is zo gehaald.

Inmiddels ben ik alweer bijna 32 weken! Dat gaat er goed uitzien. Ik blijf eiwit in mijn urine houden, maar het stijgt gelukkig niet. Gisteren hebben we een rondleiding op de kinderafdeling-couveuse/afdeling van het ZH gehad en voorlichting over de bevalling. Volgende week vrijdag gaan we concrete afspraken maken met de gyn. Aanstaande dinsdag komt de kraamzorg thuis langs, het zal mij benieuwen.

Met de kindjes gaat alles goed, maar voor mij word het zwaarder en zwaarder. Ik slaap nog steeds nagenoeg de hele dag. Wat betreft de kilootjes zit ik nu op plus 16 kilo. Ik voel echt zo vol aan.... bewegen wordt steeds moeilijker, het jongetje ligt zo hoog dat mijn ribben er wel onder te lijden hebben. Dit trekt helemaal door naar mij rug en schouderbladen. Maar verder alles goed hoor!

Kan iemand mij via de pb de site van Chantal en Tygo mailen..

Liefs Pien

Geplaatst

Hai meiden,

ow wat leuk dat jullie allemaal zo lekker bezig zijn met de kaartjes en eveloppen schrijven. En ik lees ook dat er al met zwangerschapsverlof zijn! Spannend hé!!!! Voelen jullie je nog goed? Hopelijk niet te veel last gehad van het warme weer?

Ik vind het fijn om weer even bij te lezen. Maar ik heb ook wel een dipje gehad. Ik vind het jammer dat ik zo'n groot gedeelte van de zwangerschaps gemist heb en dat de kraamtijd ook aan me voorbij is gegaan. Was ook erg moe de laatste tijd. Maar dan denk ik weer, niet zeuren. We hebben een prachtig dapper kereltje waar we ook apetrots op zijn.

Het gaat goed met onze kleine Tygo. Hij weegt nu al 1500 gram en hij heeft heerlijke bolle bapau wangetjes! De link naar Tygo's website is www.tygojungheim.babysite.nl. Ik heb er een paar leuke foto's op gezet.

Is iemand trouwens geïnteresseerd in een kraampakket? Ik heb een grote doos gekregen van m'n verzekering, maar ik heb em niet meer nodig. Mocht er iemand interesse in hebben dan hoor ik het wel.

Liefs, Chantal

Geplaatst

Ha Chantal,

Wat fijn om wat van jullie te lezen! Ik heb de site van Tygo bekeken.. prachtig. Wel lood en loodzwaar Chantal. Ik kan me voorstellen dat je af en toe in een dipje zit. Het is ook behoorlijk heftig wat jullie moeten meemaken. Zo kort zwanger, bevallen in april terwijl je in augustus uitgerekend bent. Je zit er plotsklaps middenin zonder dat je er op een fatsoenlijke manier naar toe hebt kunnen leven, laat staan je praktisch hebt kunnen voorbereiden. En dan meteen die zorgen er achteraan. Ik heb bewondering voor jullie.

Heb je op je werk nog e.e.a. kunnen regelen voor strakjes???? Ik hoop het, want het is natuurlijk wel belangrijk dat je ook een behoorlijke periode met wat minder zorgen kunt gaan genieten.

Liefs Pien

Geplaatst

Chantal, wat goed om weer wat van je te lezen... En natuurlijk is het zwaar! Precies wat Pien al zegt.. En natuurlijk hebben jullie daar je geweldige zoon voor teruggekregen, maar dan nog is het heel wat... Ook ik heb mega bewondering voor jullie!!

En die foto's! Wat een heerlijke bolle hapwangen begint ie te krijgen

Blijf je wel praten? Het is goed om je voor te houden dat je een prachtige zoon hebt, maar het is gewoon heel zwaar.. wat Pien al zegt, je hebt niet de kans gehad ernaartoe te werken, naar je bevalling enzo. Verwachten Augustus mama te worden en dan in April bevallen.. Pfoe!

Ik heb geen kraampakket nodig, misschien iemand anders?

Hoe dan ook, fijn deze update! Dikke knuffel!

Pien! Wat goed om te horen dat de beebs nog veilig binnen zitten. Minder dat het voor jou allemaal zo zwaar is.. Nog even volhouden! Geeft het je wel rust dat alle dingen die gedaan moesten worden klaar zijn? En je hebt gelijk, die box komt wel! Die is in een half uurtje gehaald als het moet :) Is het de rust die meewerkt aan het niet oplopen van de eiwitten? 16 kilo is wel netjes, vooral voor 2! Maar kan me voorstellen dat het krap begint te worden in je buik... Ook voor jou, dikke knuffel!

Geplaatst

Chantal,

wat een enorme kanjer is Tycho!!!! en je hebt er een prachtige site van gemaakt.

Fijn om te lezen dat alles zo goed gaat.

liefs

Babeth

Geplaatst

Chantal, wat heerlijk om wat van je te horen. En hoe super doet Tygo het! Ik heb de site gekeken, wat een prachtige site, en wat een prachtige foto's. Echt een dapper mooi en eigenwijs ventje. Die ogen!! geweldig hoe hij de wereld inkijkt.

Net als de andere dames ben ik ontzettend trots op jullie hoe jullie het doen (nog het meest trots op Tygo maar dat spreekt voor zich)

Het is gewoon enorm zwaar allemaal.

en chantal, je krikt onze leescijfers wel op ;-), want iedereen kijkt altijd uit naar een berichtje van je.

Hele dikke knuffel en weer toi toi toi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden