Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Pien,

Blij iets van je te lezen. Balen dat je in het zkh ligt maar je bent daar echt in goede handen. Het wordt heel spannend nu. Nog even en dan heb jij je wondertjes in je armen! Hopelijk lukt het je om nog een beetje rust te pakken!

Zet m op meis!

Liefs, Jane

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lijstje!!! Gaan we het nog een keer proberen??

Louke, vandaag de liggingsecho! Hopelijk hebben ze airco in je ziekenhuis ;-)

Uitgerekend

04 augustus: Colle :bcbbboy2:

05 augustus: Jeegeetje :bcbbboy2:

07 augustus: Keesje :bcbbgirl2:

08 augustus: Pieneke :bcbbgirl2: :bcbbboy2:

10 augustus: Iza (Kirsten) :bcbbgirl2:

10 augustus: Nanne :bcbbgirl2:

11 augustus: Heleen :bcbbgirl2:

12 augustus: Amber :bcbbboy2:

19 augustus: Moortje :bcbbboy2:

25 augustus: Louke :bcbbgirl2:

Bevallen

17 april 2010 C&D van zoon Tygo :bcbbboy2:

Eerstvolgende afspraak

2 juli: Louke: uitgebreide 32 weken echo (ivm ligging placenta)

5 juli: Iza: 35 weken controle

En ik heb al tot 21 juli afspraken staan maar die moet ik er even bijzoeken......

ALLEMAAL BIJVULLEN!!! ;-)

Geplaatst
Hee Pien, kei vervelend van die zwangerschapsvergiftiging, maar houd vol meid het komt goed!!

Louke, dat lucht af en toe op he.....vind ik ook... bij ons is het ook 28 graden binnen en je krijgt die warme lucht er niet uit! Zou zaterdag naar de beekse bergen gaan, maar heb ik maar afgezegd....

Gister gingen we uit eten met het werk, 4 uur op een stoel gezeten, nou je wil niet weten hoe mijn voeten eruit zagen!! Ben trouwens al trouw aan mijn brandnetel thee haha... Ik heb ongeveer 6 kilo vocht aan mijn lijf hangen haha, ben nou echt een pinguin....Maar gelukkig is de bloeddruk nog steeds goed!

Nou dames puf ze vandaag met 35 graden!

xx

Ja ik had ook gewoon beter bij kunnen lezen! Je hebt gewoon vanmorgen nog gepost ;-)

Vocht is niet fijn, maar je bent het na de bevalling wel zo kwijt :tard: :toothy3:

Geplaatst

Pien, wat fijn wat van je te horen. Had al zo mijn verwachtingen dat je in het ziekenhuis zou liggen. Hoop dat jij je nog een beetje oke voelt? Mijn vriendin was toen zooo enorm ziek toen ze lang opgenomen met zw.vergiftiging en ze hebben die kleine toen met 35 weken geboren laten worden.

Zo geweldig dat jij al de 35 weken gehaald hebt met je 2 beebs!

Heel veel sterkte nog en we denken aan je !!! (zoals je leest)

Zeg net tegen vriendlief: schat ... je MOET een zwembad kopen van mijn forum-vriendinnetje.

dus misschien zo eens gaan kijken bij het kruitvat?

Ja, vanmiddag uitgebreide 32 weken echo! Heb er zin in! Eens even kijken naar die kleine meid, ben benieuwd hoe ze ligt want heb wel gevoel dat billetjes omhoog liggen maar ze draait nog wel veel.

Ja, gelukkig airco in ziekenhuis .....

ik zal erna lijstje updaten met nieuwe afspraak.

Dames, succes vandaag met die hitte.

Geplaatst

@Pein: Wat fijn om van je te horen. Minder fijn dat je alweer een week in het ziekenhuis ligt en moet blijven tot de bevalling....maaaaar...het positieve daarvan is dat ze je nu heel goed in de gaten kunnen houden en dat ze daar AIRCO hebben!!!!! :)

Ik vind het echt knap dat je het al zo lang volhoud met je 2 kanjertjes in je buik. Een vriendin van mij is haar kindje verloren met 27 weken, toen ze de verdenking kregen van zwangerschapsvergiftiging moest het kindje gelijk gehaald worden. Die van jou zijn al zo levensvatbaar dat je je daar gelukkig geen zorgen om hoeft te maken...dat gaat helemaaaaal goed komen. Je hebt ze al zolang bij je gehad en waarschijnlijk blijven ze ook nog wel even bij je nu je zo goed in de gaten gehouden word.

Nog eventjes en jullie kunnen lekker genieten van jullie 2 beebjes.

@Louke: Bij de kruitvat 12 euro (zoiets) een groot vierkant zwembad. Echt een super zwembad...heb hem sinds gister staan. Heb bij de kruitvat ook een electrische pomp gekocht voor 7 euro zodat ik lekker kon toekijken hoe hij zichzelf oppompte :)

Bij de intertoys en bij sommige kruitvat filialen hebben ze er ook nog een afdekhoes voor. Bij mijn kruitvat helaas niet meer :(

Het bad is nu heerlijk aan het opwarmen in de zon dus ik duik er straks samen met vriendlief (die vroeg klaar is met werken) in het bad.

Als je de afmeting wil weten hoor ik het wel..dan stuur ik je die even.

De doos ligt beneden en dan moet ik 2 trappen op en af en dat zie ik nu even niet zitten :)

Hij is in iedergeval iets van 2.60 lang en 52 cm hoog!

Trouwens...heeeeeel veel plezier vanmiddag met de echo!

Soms wou ik dat ik toch ook bij de gyn was gebleven...dan had ik ook nog steeds een echo gehad. Maar vind het ook wel fijn om het ziekenhuis achter me te hebben gelaten en nu gewoon naar de verloskundige kan...en daardoor dus ook de mogelijkheid heb om thuis te bevallen.

@Iza: Die schaambeenpijn die ken ik heel erg goed. Wat kan dat zeer doen he. Echt een scherpe stekende pijn. Ik heb het vooral als ik een tijdje heb gelopen. Het is inderdaad door het indalen..maar de verloskundige zegt ook dat je dan misschien iets teveel hebt gedaan waardoor je die steken sneller krijgt.

We hebben nu een nieuwe pc...helemaal blij mee. Laptop kopen we voorlopig niet. Fotocamera was al duur zat :tongueP:

Ik mis je wel op hyves trouwens hoor :(

@Iedereen: Sterkte met de warmte vandaag...maar probeer er ook maar lekker van te genieten.

Hier beginnen de vochtpootjes ook al te komen..en mijn tenen lijken net kleine cocktailworstjes. Ik heb al een klein voetje (36/37) dus het zijn soms net klompjes. Heb er verder geen last van..geen pijn. Maar ze zijn zoooo gloeiend warm en als ik ergens een hekel aan heb dan zijn dat warme voeten :(

Vooral de binnenkant van mijn enkels worden dan dik.

Lekker de voeten in een emmer met koud water/ of het badje doet wonderen. En dan inderdaad lekker de pootjes omhoog!

Het slapen word hier ook steeds minder. Heb het zoooo warm en de hele nacht de ventilator aan.

Smiddag doe ik nog wel bijna altijd even een tukkie. Oogmaskertje voor en dan ben ik zo vertrokken. Ga ik niet even slapen dan ben ik aan het begin van de avond niks meer waard en dat vind ik ook niet gezellig voor mijn vriend.

Hebben jullie trouwens ook zo'n last van die *&%$#@!F@#@# :StopBugginMe:muggen?? Ik zit helemaal onder de dikke bulten...niet van die kleine jeukende muggenbultjes...nee echt van die grote rode schijven :(

Verder ben ik nog trouw aan het smeren met buikcremé en mijn buik ziet er nog mooi gaaf uit. Alleen op beide bovenbenen heb ik een klein beetje last van stiae. Ik probeer er niet te veel van te balen.

Ben nu in totaal ongeveer 9 kilo aangekomen.

Sinds gister heb ik ook perineum olie aangeschaft. Of het echt helpt weet ik niet. Heb goeie verhalen gehoord dus ik probeer het maar gewoon.

Je moet daar je perineum mee masseren zodat dat soepeler, zachter en rekbaarder word. Dan heb je "minder" kans op uitscheuren.

Gister ook weer op contole geweest bij de verloskundige. Hatseflats ligt nu vast met z'n hoofje. Vind dat best zielig...nu moet hij nog weken met zijn hoofd vast liggen. Maar de rest is nog lekker bewegelijk.

De schatting is dat hij bij de geboorte ongeveer 3700 gram weegt.

Nou meiden, ik ga me maar eens aankleden (iets luchtigs) en dan mijn wasje ophangen aan mijn nieuwe droogmolen.

Ik had een rekje, maar die word toch echt te klein..vooral als er straks nog meer kleertjes bijkomen :)

Nu een poging doen tot versturen van dit bericht...en hopen dat dat eindelijk eens goed gaat.

Voor de zekerheid eerst maar eens het bericht kopiëren.

Lfs Nicole

Geplaatst

Colle, ben jaloers, 9 kilo......haha hier al 20!!!! kilo.....

Hee Iza, dat zwembad is idd heerlijk bij mij staat ie ook al een paar dagen..alleen zo druk geweest van de week dat ik er helaas weinig tijd voor heb gehad....

Ik heb genoeg worst aan mijn lijf haha, frankfurst worst aan mijn handen en cocktail worstjes aan mijn voeten whahahah

Die schaambeenpijn begint nu idd ook, hij is al goed ingedaald...en het word een 8 ponder yessssssssss haha

Geplaatst

dames, bedankt voor jullie goede adviezen wat betreft het vinden van het zwembadje.

We hebben net 5 kruitvat-winkels afgelopen. De laatste was zo vriendelijk om alle filialen te gaan bellen en helaas ..... alle zwembaden uitverkocht !

Hier in de straat ligt ook nog intertoys en daar hadden ze ook niets, zelfs geen afdekzeil.

Dus heb ik net via kruitvat-online het zwembad besteld, meteen met electrische pomp. Voor 15 uur besteld volgende werkdag in huis, dus dat zou maandag zijn. Wil ik betalen met ideal .... kent die opeens mijn digipasnummer niet, dus uiteindelijk maar mijn creditcard voor noodgevallen erbij gepakt.

Nu ligt het aan de manier van betalen hoe snel ze leveren ........... dus hoop dat creditcard onder volgende werkdag valt.

Dus het weekend nog even doorkomen en dan hopelijk maandagmiddag een zwembad in huis. Ik heb toch zo'n donkerbruin vermoeden dat dit weer wel nog een paar weken aanhoudt. Hopelijk niet 35 graden zoals vandaag maar 25 graden is toch ook al goed? en nog beter: dat het daarbij snachts afkoelt tot 15 graden zodat we ook nog kunnen slapen buiten de nachtelijke wc bezoekjes en pijnlijke ruggen, bekken, en schaambenen, en slapende ledematen.

En Colle; wat mooi; 9 kg! Ik zit nu op 11 kg en ik denk dus wel uit te komen op 16 kg in totaal ofzo.

Iza; jij staat nog steeds stil qua kg?

Jee Moortje; 20 kg! Nou lieverd, dat is bij jou gewoon allemaal vocht !!!! Jij ben na de bevalling meteen 15 kg of meer kwijt !!

Tot volgende update, veel liefs,

Geplaatst

Hey Pien,

Ik lees en leef altijd met jou mee. Ook een beetje om te kijken wat ik allemaal nog kan verwachten. Vervelend van de zwangerschapsvergiftiging zeg. Gelukkig ben je inmiddels bijna 35 weken toch? Dus je ze laten je vast niet heel lang meer zo liggen. De beepjes zijn er bijna klaar voor... Veel sterkte nog de komende dagen/weken en kijk uit naar het geboorteberichtje.

Ook voor de andere augustus meiden, sterkte met het warme weer en de laatste loodjes!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Pieneke, wat rot dat je in het ziekenhuis ligt. Ik hoop dat je je niet al te slecht voelt. Veel sterkte!

Geplaatst

He lief Pienekind, ik ben ook erg blij iets van je te vernemen! (zo'n forum schept toch verplichtingen ;-), zeker een meldplicht!)

Het nieuws is iets minder leuk, je lichaam zal het zwaar te verduren hebben. Gelukkig ben jij, en je meisje en je jongetje natuurlijk, in goede handen.

Hou je haaks en cool!

Liefs, Nine

Geplaatst

@Louke, toch een zwembad gevonden! Jammer genoeg pas na het weekend binnen dus.. Dat wordt onder de sproeier doorrennen (alhoewel, rennen.... lopen dan maar haha!)

Hoe was de echo?

Ik sta inderdaad nog redelijk stil, paar gram is erbij gekomen. Zit nu op ongeveer + 14, volgens mij niet heel verkeerd met 35 weken. En daarbij is het nu toch drama met eten met die warmte, dus veel drinken en dat scheelt straks weer in de kilo's!

Voorheen riep ik altijd, nou die opmerkingen van mensen over 'weet je zeker dat het geen tweeling is?' zullen wel meevallen. Maar inmiddels word ik er echt flauw van! Ondanks dat het 'maar' 14 kilo zijn (sja er zijn nu eenmaal mensen die tot zelfs rond de 30 aankomen, dus ik vind 14 wel meevallen. Maar ik lig er ook niet wakker van :)) zit alles op buik en borsten hier dus het lijkt ook heel wat, maar waar slaat zo'n opmerking op?

Heb nu als nieuw antwoord: *geschockt kijken* oh jeetje! Wow! Ik heb nu een echo of 25 gehad, maar dáár hebben we nou nog nooit op gelet! Bedankt voor het erop wijzen, volgende keer eens beter kijken bij de check up.

Ook een vrouwtje hier in de buurt die constant moet zeggen: ZOOOOOO je bent GOED aangekomen zeg!!! Hollands welvaren *knijpt in haar wangen*. Ik hoef niet te vragen of het goed gaat...

Flauw wordt je er gewoon van. Maargoed. Mij zal het verder roesten, maar iemand die er gevoelig voor is wordt er niet blij van. En dan nog. Je draagt een BABY!! Alsof je er wat aan kunt doen, aan die kilo's. En al helemaal met dit weer...

@Colletje!! Fijn, een nieuwe computer!

Die schaambeenpijn heb ik juist als ik te plat LIG... na lang lopen begin ik echt te waggelen maar heb ik niet zoveel pijn.. Tis juist 's nachts.. Inmiddels heb ik mezelf echt ingebouwd. Speciaal zitkussen, hoofdkussen erop. Voedingskussen waar ik op lig en die gelijk mijn buik + rug ondersteun en vannacht had ik ook nog een voedingskussen tussen mijn knieën! Eigenlijk te lachwekkend voor woorden!

Manlief zegt ook wel eens: word ik 's nachts wakker kijk ik tegen een muur van kussens op!! Haha

Over die Perineum olie, las ergens dat je dat ook van binnen moet masseren, dus aan beide kanten, misschien iets voor je meneer! Of kun je er zelf nog bij?

Qua scheerwerk heb ik inmiddels een spiegeltje gevonden waarmee het redelijk lukt! Doe het liever zelf..

Heb overigens geen last van muggen, ondanks dat het er hier van stikt in de polder. Maar ook niet zwanger moeten ze mij nooit zoveel hebben (gelukkig!) Wel vervelend.. maar je bent nu natuurlijk wat warmer dan normaal?

Hier overigens wel ineens striae! Onderop mijn buik.. hele fijne lijntjes, maar duidelijk aanwezig. Heb er een paar weken van gebaald en me er nu maar bij neergelegd.

Trouwens, mijn dametje is sinds een paar dagen echt de boel weer aan het verbouwen! Zelfs onder manliefs handen, zo tof! Die had zoiets van: WOWOWOWOW WAT GEBEURD ER! Wat doet ze? Is ze aan het draaien? Ze draait toch niet hè? etc... hihi, ze beweegt wel onder zijn handen, maar dit is echt extreem.

Dus ik kon alleen maar gierend van het lachen zeggen: dát, schat... DAT is nou haar kont! :-D ze is nu ook lekker aan het wakker worden en daar geniet ik 's morgens zo van.. dat geschuifel, gedraai, voetjes die kriebelen.... Zucht, dat ga ik wel missen hoor straks...

Zo, kan nog wel een uurtje doortikken, maar ik ga maar eens kijken wat we kunnen doen vandaag. Ben zo blij als het weekend is en meneer thuis is, doordeweeks is het soms toch wel wat saai :-)

Fijn weekend dames!!

Geplaatst

Iza: Wat moet ik lachen om jou bedverhaal zie je ook al helemaal liggen zo tussen al die kussens. Ik heb alleen het voedingskussen en dat gaat goed, vanmorgen een mijlpaal bereikt de 100 kilo haha...

Ik hoef er 's nachts niet uit om te plassen dat scheelt wel, ik drink wel genoeg maar plas er niet meer om, het blijft allemaal zitten in mijn lijf haha.

Vanmorgen ook zo cool lig ik op de bank zie ik opeens een voet uitsteken en mijn hele buik gaat dan op en neer, dat vind ik zo gaaf om te zien.

Had in het begin ook veel last van mijn ribben maar omdat ie al flink is ingedaald is dat gelukkig over....

Gisteravond ongelooflijke steken bij mijn vagina....ik dacht wat is dit? maar zullen wel die indalingsweeen zijn....nu gelukkig weer over.

Mijn jochie heeft in ieder geval de doelpunten gevierd gister haha.

Nou ik ga weer ff poetsen... yessssss...maar doe rustig aan..ga vanmiddag maar in de regen staan als het regent haha.

gr. Yvon xxx

Geplaatst

Hai hai,

Ik heb me weer even begeven hier op de snikhete zolder achter de PC.

Dus ik hou het kort.

@Iza: Dat met die kussen herken ik. Ik lig zo'n beetje ook ingebouwd tussen de kussen...al ligt bijna alles smorgensvroeg naast het bed.

Het is eigenlijk ook veel te warm om jezelf zo in te bouwen...maarja ik kom anders ook nauwelijks in slaap.

Vanmorgen werd ik ineens wakker zonder onderbroek...weet niet wat ik gedaan heb vanacht...waarschijnlijk had ik het te warm ofzo hihihi.

Mijn vriend wist in iedergeval nergens vanaf ;)

Trouwens +14 kilo is inderdaad netjes hoor! Het zit inderdaad op je buik en borsten dus ik zou me er ook geen zorgen om maken.

Je borsten zijn zich nou eenmaal aan het ontwikkelen voor Roelofjes maaltijden en je buik...ja dat moet toch ook een lekker onderkomen voor haar zijn :)

En die stiae...ik zou me er ook niet druk om maken. Volgens mij hebben we nog niks te klagen en valt het bij ons nog mee. IK baalde er ook wel van hoor (op mijn bovenbenen) maar het zijn er weinig en ze vallen niet heel erg op. En we krijgen er toch wat moois voor terug en dan mag je dat best op je lichaam zien.

@Yvon: die steken die jij noemt dat is denk ik hetzelfde gevoel dat ik voel..en Iza denk ik ook. Echt hoog in de vagina lijkt het. Het schijnt dat het je schaambeen is. Komt echt van het indalen.

Ik heb er wat minder last van...waarschijnlijk omdat Hatsie nu vast ligt met zijn hoofd in mijn bekken en dus niet meer zo kan bewegen daar.

Hier geniet ik ook van de hobbels en bobbels die voorbij komen schruiven en steken. Zooooo'n fijn gevoel. Ik ga dat ook zeker wel missen.

Als mijn vriend zijn hand erop legt dan krijgt hij vrijwel binnen 2 tellen flinke reactie. Wat bij mij soms niet lukt, lukt bij hem dan weer wel. Vind dat heel fijn voor hem dat hij op deze manier al goed contact heeft met zijn kleine jochie (zijmel)

Kijk ik ben er de hele dag mee bezig en ik voel het de hele dag...maar voor hem is het toch een hele andere ervaring.

@Louke: Ik denk wel dat je je zwembad maandag in huis hebt. En inderdaad ik heb ook zo'n vermoeden dat dit weer nog wel even gaat aanhouden...dat word nog lachen met de bevalling.

Heb je ook het afdekzeil kunnen bestellen online? Wij hebben er nu gewoon een oranje zeil op liggen..kan ook goed alleen kruipen daar steeds van die vieze oorwormen onder omdat hij niet helemaal afsluit.

Ik ga binnenkort al wat flessen spa blauw kopen en die in de koelkast leggen en ook heb ik de vriezer al vol liggen met ijsklontjes. Tussen de weeën door is dat volgens mij het lekkerst om te drinken.

Ik zal wel van de baarkruk afglijden door al dat gezweet!!!

Denken jullie dat we ook nog moeten gaan stoken in augustus als de bevalling begonnen is?? Wat moet de temp zijn van de kamer?

Onze verwarming op de slaapkamer die doet het namelijk niet...en daar hebben we nooit wat aangedaan omdat we die nooit gebruiken.

Ik heb nu echt olifantenpootjes dus ik ga wat verkoeling zoeken. Het word nu niet alleen dik bij de tenen en enkels...maar ook bovenop mijn hele voet.

Ik wil wel het zwembad in duiken maar moet er nog zo aan wennen dat buren mij dan zo kunnen zien dobberen (vanaf boven) Moet even die drempel over.

Lfs Niek

Geplaatst

Nicole, had ik ook last van ;-) dat ik dacht: straks staan ze allemaal stiekem te kijken van boven! Wat hier hielp, was gewoon een lang shirtje over mijn bikini aan! Of een jurkje en dan plonzen... doe je vanzelf uit, maar dan ben je die grens over ;-)

Wij zijn net nog even naar ikea geweest... pfffff warmte zeg! Ben blij dat ik weer thuis ben.. ena laatste wasje draait weer... God wat worden we burgerlijk enzo. Alles is gewoon netjes en schoon en geordend.. Vorige week geheel nieuw servies gekocht.. moest nu nog wat aanvullen.. gelijk bij de blokker nieuwe tefal pannen gehaald...

Grappig he, wat het krijgen van een kind met je doet!

De pijn die ik heb zit niet in mijn doos, maar echt heel laag (onder waar je schaamhaar zit normaal zeg maar) dus echt het stuk kraakbeen van je schaambeen...

Nou ja, nog max 7 weken dan is dat ook weer voorbij! Ik ga eens kijken of ik een lekker tukje kan doen op de bank, met de ventilator op me gericht.. hoop zo dat het even lekker gaat plenzen zo!!

Gast Nic1968
Geplaatst

Sterkte Pieneke! ik heb destijds ook twee weken in het ziekenhuis gelegen met zwangerschapsvergiftiging terwijl ik me prima voelde dus ik verveelde me werkelijk helemaal suf. Ze wilden me ook niet inleiden dus uiteindelijk ben ik nog een weekje thuis geweest onder controle. Heb niet veel aan mijn verlof gehad daardoor en gelukkig gaat het deze keer heel anders. Maar het is voor het goede doel toch? Sowieso is het overtijdbeleid met zwangerschapsvergiftiging veranderd en met een tweeling wachten ze misschien helemaal niet zo lang meer... in ieder geval hou je taai, ze zijn onderweg je wondertjes. Nic

Geplaatst

@Iza: Jaaaa het is even lekker gaan plenzen!!!! Oh wat koelt dat af zeg. Nu lekker de ramen tegenover elkaar open..zodat het lekker door kan waaien.

Enig nadeel is dat vriendlief voordat hij naar zijn werk ging een kast(je) wit heeft geschilderd en buiten heeft laten staan. Ik kreeg dat natte zware ding niet naar binnen en heb er maar snel 2 vuilniszakken opgelegd..niet dat dat wat heeft geholpen want dat is alleen de bovenkant.

Ik ga inderdaad lekker in het bad met een spagetti shirt over mijn bh aan en doe gewoon een zwart boxer aan (de bikini's zitten mij niet goed meer)

Ga ik morgen maar eens doen..dan is mijn vriend ook vrij en kunnen we lekker samen. (hij is er gister al helemaal ingedoken)

Ik wist trouwens helemaal niet dat je met die perineumolie ook van binnenuit moest maseren. Goed dat je het vertelde, ben gelijk gaan googlen en ga het vanavond maar eens uitproberen. Lukt het me niet goed dan is het misschien een goede taak voor mijn wederhelft :)

Ik lees namelijk dat je het eigenlijk met 2 duimen moet doen...nou ik weet niet hoe ik dat nu voor elkaar moet krijgen hoor hahaha.

Maargoed het staat helemaal niet in de bijsluiter hoe het moet, en ook niet hoevaak. Heb het nu op internet gevonden.

Ben jij ook al aan het smeren???

Oh ik heb het echt met Pieneke te doen...tot de bevalling in het ziekenhuis liggen lijkt me geen pretje. Hoop maar dat het ziekenhuis ook niet te ver van haar huis is...zodat haar man niet te ver hoeft te reizen.

Hopelijk verveeld ze zich niet al te veel. Wij zijn natuurlijk bezig met de laatste dingetjes thuis op orde maken..maar dat kan zij nu niet doen.

Maar dan nog....alles voor de veiligheid van haar beebjes en haarzelf natuurlijk. Ze is in goede handen.

Ik heb trouwens sinds gister af en toe last van duizelingen. Toen ik naar boven liep en bovenaan de trap was, vanmorgen in bed. En later op de middag toen ik op bed ging liggen. Dan gaat echt de hele kamer draaien...dat is echt een rot gevoel en sluit dan snel mijn ogen.

Zou het door de warmte kunnen komen?

Lfs Niek

Gast Nienke79
Geplaatst

@Pieneke, hoop dat je een dongel te pakken krijgt zodat je toch nog met je toch op de hoogte blijft van de gebeurtenissen omtrent je augustusmeiden. En dat wij natuurlijk op de hoogte blijven van jouw gezondheid en die van je kleintjes!

@Colle, ik gebruik sinds week 34 perineumolie van weleda, maar ik ga dat spul toch echt niet inwendig gebruiken. Ik gebruik het zoals voorgeschreven: http://www.weleda.nl/index.php?id=219

Een vriendin van me is 2 keer thuis bevallen en heeft beide keren die olie gebruikt. Niemand weet natuurlijk of het echt wert, maar zij is er die 2 keer volledig ongeschonden gekomen! :toothy9:

Veel succes augustus meiden, bij ons is het "bevallingsseizoen" inmiddels aangebroken en daarna zijn jullie aan de beurt :bf_new:.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

@Nienke: Voor jou word het nu ook spannend!!!! En hoe vind Patrick het nu?? Heeft hij al de zenuwen???

Jij ook heeeeel veel succes de allerlaatste loodjes. Denk je dat het nog lang gaat duren??

Ik heb ook de Weleda perineum olie en zorgde er nu juist steeds voor dat er zo min mogelijk olie inwendig terecht kwam omdat ik niet weet of dat wel zo goed is.

Op internet lees ik ineens dat het ook inwendig moet. Ik weet het dus niet meer. Ik ga nog wel even verder googlen. Maar inderdaad die link die jij stuurde daar staat niks over inwendig.

Heeft die vriendin het ook niet inwendig gebruikt?

Mijn zus heeft het ook gebruikt (zal het eens aan haar vragen) ze heeft wel een knipje gehad.

Genieten jullie trouwens ook zo van de verkoeling...oh ik ben zo blij met die regen en wind. In huis is het nu gelukkig een stuk aangenamer en ik voel me ineens een stuk fitter om nog wat te kunnen gaan doen.

Lfs Nicole

Gast Nienke79
Geplaatst

@Nicole, nee die vriendin heeft het niet inwendig gebruikt. Ik ben daar sowieso niet zo van omdat ik nogal irritatie/schimmeltjes gevoelig ben, ook geen "speciale schoonhoudt goedjes" zoals lactacyd.

Patrick vindt het nu ook behoorlijk spannend hoor. We zijn zo lang bezig geweest met zwanger worden en dan "ineens" is het zover! We hebben er ontzettend veel zin in en kunnen niet wachten tot hij er is.

Heel veel succes!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Deze stukjes vond ik in het prenatal magazine...vind het wel even leuk om hier neer te zetten.

De meeste van ons zullen een leeuwtje krijgen, maar volgens mij ook een paar een maagd.

Een vuurtype als kind:

(vanuit de astrologie: Ram, Leeuw en Boogschutter)

Vuurkinderen zijn kinderen die makkelijk en graag in het middelpunt staan. Een vuurkind wil graag gezien en gehoord worden en heeft veel behoefte aan bevestiging. Het heeft het nodig dat je af en toe tijd vrijmaakt om er helemaal alleen voor je kind te zijn. Los van andere dingen als boodschappen of huishouden en ook exclusief van eventuele andere kinderen in het gezin. Tekenen, knutselen of iets anders creatiefs, zoals dansen of toneel, past vaak goed bij Vuurkinderen. Dit is voor hen een prima manier om zich uit te drukken en hun vaak grote fantasie de ruimte te geven.

Een aardetype als kind:

(vanuit de astrologie: Stier, Maagd en Steenbok)

Aardekinderen zijn kleine 'doeners'. Eropuit trekken, naar buiten gaan of andere dingen ondernemen vinden ze fijn. Wel hebben ze het nodig om activiteiten één voor één te kunnen doen, met aandacht voor waar ze nu mee bezig zijn. Waar rust, reinheid, en regelmaat voor kinderen belangrijk zijn, geldt dit voor je Aardekind extra. Een Aardekind houdt van duidelijkheid, een vast ritme en een vaste aanpak om dingen te doen. Afhankelijk van jouw eigen element als ouder, vraagt een Aardekind soms extra geduld. Een Aardekind heeft het nodig dat het in zijn eigen tempo nieuwe dingen mag ontdekken en aanleren.

Geplaatst

Hoi mede zwangeren (nog wel......!),

Heerlijk dat het zo goed gaat met iedereen. Gelukkig weinig premature kindjes met hun noodzakelijke zorg. Ik ben blij als beebje lekker tot 40 weken blijft zitten. Tja, had ik bij de eerste niet hoor! Zij kwam twee dagen te laat en dat lijkt me nu ook wel een goed plan. Het is dan namelijk vrijdag de 13e!!! Op deze datum ben ik zelf ook een keer in de 6 jaar jarig en dat bevalt best!

Wij zijn gisteren idd overgegaan naar ons nieuwe huis. Het liep allemaal als een tierelier. Zelf had ik alle losse spullen al verhuisd, dus alleen de meubels/grote dingen moesten nog. Weet niet hoe ik het gedaan moest hebben als ik me niet zo goed gevoeld had...... Voel me namelijk echt super. Heb geen tot weinig last van het weer en hou geen vocht vast. Mag gezien de reacties hier van geluk spreken!

De babykamer is inmiddels helemaal af. Ik zal ff kijken of ik ook wat foto's kan plaatsen. Moet het nog ff uitvinden...zag dat iemand anders er ook al om gevraagd had....! De kamer van Marit is klaar. Geboortekaartjes zijn besteld (alleen laten de enveloppen lang op zich wachten.....grrr! Binnenkort de beschuit met muisjes of beter gezegd de cakejes met muisjes alvast halen en de voorraad bijvullen. Laatste klusjes.....!

Mijn gewicht hangt ergens tussen de + 8 kilo en een voetbal van voren. Helemaal in de ban van het WK :tongueP:! Van achteren is er eigenlijk niks te zien.

Zonnen jullie met je buik bloot? Ik lig namelijk nog steeds lekker met de buik bloot te bakken. Zolang ik het zelf kan uithouden, hoop ik dat beebje daar ook geen moeite mee heeft. Zal wel een klein negerinnetje worden!! Meestal ligt het zelf ook lekker te slapen. Het is inmiddels grotendeels ingedaald,best vroeg voor een tweede. Maar gelukkig geen aankondiging voor een vroege bevalling!

Liefs Heleen

Geplaatst

Hai Heleen,

Wat fijn om weer van je te horen.

+8 kg...netjes. En hier ook net als jij een voetbal van voren. Van achter ook echt niks te zien.

En geen vocht...ook netjes zeg..vooral met dit weer. Bij mij valt het ook wel mee hoor...alleen mijn voeten zijn wat gezwollen maar heb er verder weinig last van, alleen dat mijn voeten zo mega warm zijn en daar kan ik niet zo goed tegen. Ik zit dus veel met de pootjes in koud water, heerlijk!!!!

Zonnen met de buik bloot doe ik niet. Dacht dat dat niet zo goed was. Al moet ik zeggen dat mijn buik best een kleurtje mag gebruiken in vergelijking met de rest. Doet zeer aan de ogen als ik er naar kijk :)

Als ik even in de zon zit dan merk ik dat Hatsieflatsie wild begint te worden..hij zit dan in een heet bubbelbad hihihi :)

Als hij meestal dan wild word dan ga ik even uit de zon zodat hij af kan koelen.

Ik en ik denk de rest van de meiden hier zijn erg benieuwd naar foto's van jou. (buik en babykamer)

Wel fijn dat je nu helemaal over bent in jullie nieuwe huis. Een gestress minder en nu kan je lekker aan de bevalling gaan denken en je voorbereiden.

Ons huis word over voor de bouwvak opgeleverd (19 juli) en ons huidige huis is nog niet verkocht.

Het is spannend...of we vinden nu binnen een week een huurder of we gaan ons nieuwe huis in de verkoop zetten om dubbele lasten te voorkomen.

Fijne dag.

lfs Niek

Geplaatst

Hey dames,

er is weer veel geschreven. ik zal morgen even updaten, nu geen zin ....

Lees wel iets over regen ???????? en afkoeling ???????????? Heb geen regendruppel gezien en ja afkoeling is er wel ..... tot 23 graden vannacht! nu alweer stukken hoger. Merk dat toch wel vaker dat we maar een paar km schelen maar het hier in het zuiden toch altijd warmer is.

Tot morgen! x

Geplaatst

Zooooo echt wat een drama die nachten, en dan vooral dat liggen wat irritant is en het geplas. Ik slaap prima, ben niet uitgeput, maar elke 45 minuten er even uit of draaien... Bluh! Ik zou zooo graag nog eens een paar nachten hebben met gewoon max. 2 keer eruit ofzo... Wishfull thinking?

Ik heb die olie niet Colle! Ga het ook niet meer aanschaffen denk ik.. Net zoals dat smeren voor striae op de buik niet uitmaakt ;-) ik smeer daar wel, maar toch wat striae gekregen.. Smeer dus meer omdat ik het gewoon fijn vind :-)

Heb wel net online 2 toffe voedingspyjama's besteld, die ook prima kunnen voor de zomer! Zien er super vrolijk en lekker luchtig uit! Dan kan ik als die binnen zijn mijn vluchttas vast gaan pakken. Het einde komt echt in zicht!!

Grappig genoeg heb ik echt het gevoel dat ze ook eerder gaat komen. Al mag ze nog wachten tot de Leeuw-tijd! Hahaha.. Dus tot 37,5 week op zijn vroegst. Manlief is leeuw, en het is het jaar van de tijger, hoe tof zou het zijn, een Leeuw-Tijger! Dubbel katachtig ;-)

Ik heb in het begin gedroomd over 5 augustus. En wat nu nog maffer is, is dat de dame steeds 5 dagen voorliep, en dus op 5 augustus qua groei 40 weken zou zijn.. Dat wist ik toen echt niet... Manlief is van de 25e, en dat zouden we ook heel tof vinden!

26e mag ook, dat is de verjaardag van mijn oma. Helaas niet meer onder ons. Ze wordt in haar 2e naam vernoemd naar mijn moeder (ook niet meer onder ons) dus op de verjaardag geboren worden van mijn moeders-moeder zou ik wel heel tof vinden...

Maargoed, het kan net zo goed nog tot eind augustus duren... Dametje zal zich aandienen wanneer ze er klaar voor is! Al spreek ik haar wel geregeld even toe :-) Tis veel leuker buiten de buik dan erbinnen, over een paar weekjes...

Hier gisteren echt HOOSbuien gehad! Onweer en de hele rataplan. Heerlijk, was gewoon koud in de slaapkamer toen we naar bed gingen... Maar buiten dat om, ook van deze warmte hoor je me niet klagen hoor! Tis gewoon even aanpassen... Merk wel dat veel mensen klagen (en dan heb ik het over niet zwangere mensen he! Bedoel als je opgeblazen bent als een michelin mannetje kan ik me heel goed voorstellen dat je het zat bent :))! Wat willen we nou? Is het een lekker koude winter, klaagt men dat ze de warmte willen... Is het warm... dan is het weer te warm! Tis nooit goed... Nou ik geniet er wel van...

Ik ga eens proberen een tukje te doen! Heb net heerlijk beschuitjes met aardbeitjes gegeten... Goddelijk! Fijne dag!!

Geplaatst

Hai Pieneke,

Wat goed om weer van je te horen! Balen zeg die zwangerschapsvergiftiging. Het is goed dat je de beebs toch al 35 weken bij je hebt. Ben ook benieuwd wat het plan is.

meiden, wat een warmte, heb het te doen met jullie! Hou vol dames, het zijn de laatste loodjes!

Groetjes, Chantal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden