Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Amber,

Nog van harte gefeliciteerd!

Stijn is prachtig!!

Veel geluk samen!

Liefs, Nine

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een droppie Amber! Geniet maar met volle teugen van jullie knul...

Geplaatst

Wat is Stijn Mooi!!!!!!!!!!!

borst gaat hier inmiddels goed :)

even snel 2 fotootjes nog kom snel bijlezen!

comazuipen is hot!

IMG00053-20100802-1800.jpg

en heel erg Leia

IMG00056-20100802-1818.jpg

en terugplooien gaat best snel!

Woensdag, vlak voor bevalling

1.jpg

en zojuist

IMG00061-20100802-1853.jpg

Geplaatst

Jemig, alleen maar mooie kinderen hier!! Leia is ook een poppetje zeg!!

Je ziet er zelf nog wat moe, maar mn stralend uit!! Fijn dat ze er is, he??

Ik kan ook niet wachten, maar zie toch erg op tegen de bevalling........

Tot gauw, lfs Nanne

Colle, al wat movement?

Geplaatst

Hee Amber,

wat een prachtig kindje!! Oh, wat een rijkdom!! Hoop dat het goed met jullie gaat. Wat is dat genieten zeg, de foto's van de kleintjes... als ik dan 's nachts met m'n buik worstel zie ik deze plaatjes in mijn hoofd en val ik langzaam weer met een smile op mijn gezicht in slaap.

Geniet ervan meiden, en maak veel foto's!!

Ze zijn allemaal ZO mooi!!

liefs

jeegeetje

Geplaatst

@ Kirs: Leia is inderdaad ook een erg mooi poppetje. En Kirs, je ziet er goed uit!!

Hoe voelt dat nu dat je buik leeg is?? Je dacht namelijk dat je het heel erg zou missen, de bewegingen en zo. Is dat ook echt zo???

Ben blij dat de jeuk in iederegeval weg is!

En fijn dat de BV weer goed gaat! Super!

Ik ben vandaag weer goedgekeurd. Morgen ben ik precies 40 weken.

Hatsieflats is heeeeel erg bewegelijk. Mijn hele buik is gevuld met baby.

Af en toe wat last van mijn rug en buik maar of er nu echt beweging in zit??? Gister dacht ik dat het niet lang meer zou duren, vandaag denk ik "die blijft nog wel even zitten"

Maandag mogen we weer naar de VK, dan gaan ze verder kijken en misschien een afspraak maken voor een Echo, kijken of er nog voldoende vruchtwater is, hartfilmpje, of de placenta nog voldoende werkt etc.

Of dat ik al gestript kan worden (tenzij ik niet nog potdicht zit)

Spannend!!!!!

@Nanne: Als ik die fototjes zie van al die lieve beebjes hier dan zwijmel ik ook weg. Dan ben ik zoooo nieuwsgierig naar hoe onze hatseflats eruit ziet, hoe ik me zal voelen etc

Maar ik ben ook best bang voor de bevalling, hoe zal het gaan, zal ik erg veel pijn hebben, hoe zal ik me voelen, ga ik inscheuren, moeten ze me knippen, moet ik op het laatste moment naar het ziekenhuis, zal beebje het helemaal goed maken, zal ik wel lief zijn tegen mijn vriend of word ik echt een draak!!! hoelang gaat het duren, hoe begint de bevalling..krijg ik weeën of gaan eerst mijn vliezen breken, gebeurd het snachts of overdag, thuis of onderweg, hoe zijn mijn gevoelens na de bevalling, zou ik het allemaal wel kunnen etc etc.

Waar wil jij eigenlijk bevallen? Thuis of in het ziekenhuis? En ga je het alleen doen samen met de verloskundige (en evt. de kraamzorg) of is er familie, vriendin bij?

Of de dokter???hihihihihi hoe staat het daar mee???

Mijn hoofd loopt soms helemaal over en kan dan ineens helemaal onzeker worden over alles.

Ik probeer het allemaal maar over me heen te laten komen.

Lfs Niek

Geplaatst

Hee Niek,

Wees gerust, dat giert ook allemaal door mijn hoofd hoor! Niet dat het daarom minder erg is maar het zal er wel bijhoren... Ik schreef ook al aan Nanne, dat alle behandelingen en operatie's kon ik gelaten over me heen laten komen, zo van: het moet toch gebeuren om ons hoger doel te bereiken, dus doen we dit. Bij de bevalling heb ik juist zoiets: Nu moet ik het goed doen, anders gebeurt er nog wat met de kleine... pfff, het zal er wel bij horen, maar toch...

liefs

Jeegeetje

Geplaatst

He Colle, ben je druk?? ;-)

Hier soms wat meer gevoelige buik, maar meestal gewoon rustig... het mag best gebeuren nu!

Ik ga in het ziekenhuis bevallen op med indicatie, wel zo prettig.. (weet eigenlijk niet eens precies waarom hihi, volgens mij door dat vloeien in het begin, en later dat gedoe met de 20-wk echo dat het hartje niet goed in beeld kwam.. (wat overigens nog steeds het geval is, maar zij denken écht dat het goed is... toch spannend!)

Maar goed, zodra er een teken is bel ik een vriendinnetje die hier in de plaats woont. Die komt gelijk.. en daarna bel ik mijn beste vriendinnetje, die moet dan nog 1,5uur rijden.. Dat zal vast allemaal goedkomen, maar wist ik maar wanneer dat belmoment was!! Nu kan ze misschien niet direct van haar werk weg, of moet ze dat 's morgens eerst regelen etc. Gelukkig is m'n andere vriendin er dan wel, maar toch.. Mijn ouders staan ook stand-by, maar ik vind het prettiger om mijn moeder niet bij de bevalling zélf te hebben. Al die uren thuis vind ik prima, maar vanuit het ziekenhuis wil ik gewoon kunnen bellen: jullie kleindochter is er!!

Wb doc: toevallig gisternacht van hem gedroomd, dat dan weer wel.. Vorige week hadden we effe gesmst, en stond er onder de zijne; "ik denk aan je!"

Dat bedoelt ie precies zoals het er staat, niet meer en niet minder, hoor! Maar wel schattig.. Ik denk dat als ik hem zou bellen als het begint dat ie dan wel zou komen, hij was best te storen en weg te roepen onder zijn spreekuur, zei hij al eens...

Maar om hem nu gelijk aan mijn voeteneind naar binnen te zien staren........ mwoah, ik weet 't niet.

nou meiden, de boom wordt alsmaar dunner hier wb zwangeren (en wij alsmaar dikker hihi) Dus Colle en Jeegeetje: zet 'm op!! En tot morgen. ;-)

Lfs nanne

Geplaatst

Hai hai,

Hier nog niks aan de hand hoor.

Mijn zus blijft hier logeren met haar kindje dus die zit helemaal te hopen dat het gaat gebeuren :)

Hatsie is erg druk..vooral na 2 mars ijsjes werd ie helemaal wild :)

Verder nog geen tekenen en voel ik me goed.

Voel me wel heeel erg stijf (benen en rug) weet niet hoe dat zo komt ineens. Heb niks geks gedaan.

@Nanne: nou die vriendinnen van jou die boffen maar dat ze bij je bevalling mogen zijn. Is toch wel heel bijzonder als je word gevraagd door je (beste) vriendin.

Hopelijk kunnen ze er allebei optijd bij zijn.

Ondanks dat mijn zus hier aan het logeren is weet ze wel dat ze niet bij de bevalling mag zijn. Zo gauw het gaat gebeuren gaat ze naar mijn ouders, ook omdat het anders veel te druk word. Ze heeft haar dochterje van 7 maanden bij zich en haar hond. En ook willen mijn vriend en ik het samen doen.

Hahaha moest wel weer lachen om je doc verhaal hihihi. Dat je hem toch niet aan je voeteneind zou willen zodat hij naar binnen kon staren :)

Maaruh als ik in jou schoenen zou staan en ik kreeg onder het smsje "ik denk aan je" nou dan zou ik wel even in de wolken zijn hoor hahahaha.

Vind dat toch wel wat zeggen!

@Jeegeetje: gelukkig zijn er meerdere die soms zo onzeker kunnen zijn en over alles en nog wat na gaan denken (soms ook negatief) Het zal er inderdaad wel bijhoren...maar toch soms voelt dat helemaal niet fijn!

Spannend spannend spannend.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Denk dat hij geen haast heeft hoor.

Ben wel super nieuwsgierig naar hem, maar vind het ook wel fijn dat hij nog bij me in mijn buik is.

Liefs Niek

Geplaatst

Irri dat wachten he, en dan 's nachts wakker worden, en telkens denken nee nog niks.. haha...

Vandaag bij VK geweest, alles weer goed, hij heeft wel een lekker dik spek kontje haha....

Ik moet ook niemand bij de bevalling hebben hoor, alleen mijn mannetje natuurlijk.....

Nou iedereen s6 met wachten!!

gr. Yvon

Geplaatst

Augustus meiden,

Wat een mooie kindjes hebben jullie al op de wereld gezet. Mooie foto's van Leia en Stijn hoor. Wat zullen jullie trots zijn. Heerlijk, kan zelf ook bijna niet meer wachten :-)

Pien, wat super dat je 2 boefjes thuis komen!! Dan gaat het grote genieten echt beginnen.

Chantal, hopelijk kom je snel weer bij van die zware operatie en is er verder niks engs ontdekt. Jullie kleine Tygo is een mooi voorbeeld hoe je er doorheen moet komen. Super dat jullie kleine man het zo goed doet!

Voor de overige augustus-dames wordt het ook spannend! Ben benieuwd wie de volgende gaat zijn....

Liefs, Henkie

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier ben ik weer, het gaat gelukkig weer wat beter allemaal, ik kan elke dag weer wat meer. Gisteren controle gehad en de uitslag. Gelukkig was het allemaal goedaardig en is er verder geen behandeling meer nodig. Alleen over 6 weken nog eens terugkomen voor controle.

Met onze Tygo gaat het goed! Hij is sinds eergisteren van de monitor af en heeft alleen nog zijn maagsonde. Hij is nu ook verhuisd van de mediumcare naar de lowcare afdeling. Hij drinkt al 5 van de 7 flesjes zelf en als hij ze allemaal zelf drinkt mag hij naar huis, het zal wel niet lang meer duren. We mogen van het weekend zelfs al een uurtje met hem gaan wandelen buiten! Oh ik kan niet wachten, het lijkt me heerlijk! We moeten

dan wel beloven dat we hem weer terugbrengen naar het ziekenhuis hmmm :-(

Is het verder nog allemaal uit te houden bij de dames die nog moeten bevallen? Heerlijk al die foto's van de kleintjes! Lekker zwijmelen...

Groetjes en een goed weekend toegewenst!

Chantal

Geplaatst

Oh Chantal, blij van je te horen!

Natuurlijk fijn van Tygo, maar nu ook even voor jou, ik heb zo aan je gedacht. Fijn nu,... Nu rust in de tent,

Tygo straks alle flesjes leeg drinken en lekker mee naar huis kleine vent, doe je best!!!

liefs

jeegeetje.

Geplaatst

Hai Chantal,

Fijn om te horen dat het goed met je gaat...en dat Tygo het zo goed doet. Jullie zullen vreselijk trots op hem zijn. Dat zijn we hier namelijk al :)

Geniet lekker van het weekend..lekker met hem wandelen..dat moet toch heerlijk zijn. Het liefst zetten jullie het zeker op een lopen naar huis hahaha..nee gekkigheid, nog even volhouden en jullie kunnen hem lekker mee naar huis nemen. Als ik het zo lees gaan die flesjes er al goed in.

Hier 2 dagen overtijd en volgens mij gaan er nog meer dagen overtijd volgen hahaha. Hatseflats heeft het nog erg naar zijn zin in mijn buik :)

Liefs Niek

Geplaatst

Chantal; wat fijn van je te horen dat alles met jou goed gaat en kleine dappere sterke Tygo aan zijn laatste spurt bezig is om thuis te komen.

Ik vind het zo'n mooi wonder verhaal. Ja, wij zijn inderdaad allemaal super trots op hem.

De vrouwen met baby-verstand die mij zien zeggen allemaal dat ik nog lang niet ga bevallen. Buik zit nog veels te hoog. Ja mijn verstand zegt ook dat dat beter is voor beeb om nog wat in mijn buik te vertoeven maar aan de andere kant kan ik natuurlijk niet wachten om te zien wat er nu in die buik zit!

Al die foto's hier van die schattige mooie babytjes.

Ja, de angst voor de bevalling heb ik ook, precies al die vraagstellingen gaan ook door mijn gedachten die hier door Colle Jeegeetje en Nanne worden beschreven.

Vandaag zijn vrienden uit Breda op bezoek (zij zijn nu even samen naar maastricht) en zij hebben en hele grote vuilniszak volgepakt met kleertjes voor het 1e jaar meegenomen en allemaal weer in aparte zakken op maat gesorteerd. Dus voorlopig kan ik vooruit ......

Zij zijn een van de enigen die weten dat het een meisje wordt en als cadootjes kreeg ik vandaag een roze speeldoos waar ik straks haarspeltjes en elastiekjes in kan doen, echt heel schattig.

Verder vandaag genieten van het zonnetje en de BBQ staat op en straks lekker met z'n viertjes (vijfjes) bbq-en.

Fijn weekend allemaal en succes met wachten.

liefs,

Geplaatst

Hai hai,

Nou hier is het al aardig aan het rommelen. Vanacht om 04.15 werd ik wakker van de rugpijn. (voor/oefen weeën??)

Wist niet waar ik moest blijven en ben uiteindelijk beneden op handen en knieën op het tapijt gaan zitten en ben heen en weer gaan wiegen hahaha. Dat hielp gelukkig. Pijn heeft nog geen 10 minuten aangehouden maar het was niet leuk. Ik dacht echt "als ik hier al zo van ga piepen en het echte werk moet nog beginnen...hoe zal dat dan wel niet zijn/voelen" hahaha.

Heb daarna weer goed geslapen, maar vanaf vanmorgen na het opstaan is het aan alle kanten al flink aan het zeuren (rug en buik)

Kan misschien nog dagen duren maar vind het wel spannend worden want heb nog niet eerder zo'n last gehad. Ben nu tussendoor ook echt de allerlaatste dingen snel aan het doen (schoonmaken/opruimen etc.) maar ben me er ook van bewust dat ik nu energie moet gaan sparen voor als het echt gaat beginnen. Ben zo bang dat ik dan te weinig energie heb. (maar moet voor mijn gevoel nog zoveel doen...whaaaa)

Ben benieuwd hoe het met de rest van de dames gaat.

Liefs Niek

Geplaatst

Ow Colle want spannend!!!!! Ik ben zo benieuwd!

Ja, het einde van het ziekenhuisverhaal en het begin van ons leven als "echt" gezinnetje gaat binnenkort beginnen! Morgen lekker wandelen, ik heb er zo zin in. Enne we wonen maar 10 minuten lopen van het ziekenhuis af, dus de verleiding om hem heeeeel eventjes thuis in z'n eigen wiegje te leggen is wel groot....maar goed, we weten beter....

Groetjes, Chantal

Geplaatst

Niek.. wat spannend.zal t dan toch gaan beginnen nu?

En dan ook nog heel snel alles gaan schoonmaken..hoe herkenbaar die nestel drang op t eind...hahahaa.

Als t zover is.(ik hoop t voor je nu dat t snel door zet)..zet m op..heel veel sterkte en succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden