Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nine durft nu eindelijk het lijstje aan te vullen....

Uitgerekend

01 augustus: IVFmama

02 augustus: C&D (Chantal)

04 augustus: Colle

08 augustus: Pieneke

10 augustus: Iza

10 augustus: Nanne

11 augustus: Heleen

12 augustus: Nine

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

11 december: keesje, 1ste echo ( 5wk, 5dg)

14 december: IVFmama, 1ste echo (7 wk, 1 dg)

15 december: Nine, 1e echo, ( 5 weken, 5 dagen)

17 december: C&D (Chantal), 1ste echo (7 wk, 3dg)

18 december: Pieneke, 1ste echo (6 wk, 5dg)

21 december: Iza, 1ste echo (6 wk, 6 dg)

23 december: Nanne, 1e echo (7 wk, 1 dg)

29 december: Heleen, 1e echo (7 wk, 6 dg)

Hoe gaat met de zwangere dames?

Ik zit hier met een enorm vaag hoofd. Dat ik DIT nog mag meemaken, als ouwe Bep.

X Nine

Geplaatst

Hier ook nog een keer......Welkom Nine! Heerlijk nieuws! Gefeliciteerd!!

Hoe is het met de kwaaltjes?

Liefs Keesje,

ps. ik heb mezelf ook nog even toegevoegd bij uitgerekend dat was ik vergeten...

Uitgerekend

09 augustus: Keesje

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)

Geplaatst

Ja Keesje, de kwaaltjes.... obstipatie (maar roosvicee laxo helpt inderdaad), moe, spierpijn en een beetje misselijk als ik koffie ruik.

En jij?

Pien, ik ga op zoek naar een mooie banner!

x Nine

Geplaatst

Ouwe Bep,

Alsof jij nog tijd en zin hebt om te werken vandaag, eindelijk kan ik het zeggen:

GEFELICITEERD!!!!! :icon_bounce::icon_bounce::icon_bounce: (drieling, hahahaha)

Caroline

Geplaatst

Las dat Keesje wat problemen heeft/had om 'online' te komen..maar nu berichten dat het allemaal goed zit met je HCG...fijn om te lezen...

Dames, op naar die 1e echo!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik jullie bedanken voor jullie lieve woorden..ook de dames die vanaf een andere topic in kwam breken :)

THANKS!!!

Vannacht heb ik een slechte nacht gehad...veel wakker geweest en veel gehuild. Dacht echt dat het voorbij zou zijn. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld.

Vandaag om 13.40 hadden we de echo...pff dan duurd de dag wel lang hoor. En we waren pas om 14.00 aan de beurt.

Ze vroeg hoe het met me ging.. Ik zei dat het niet zo goed ging en dacht dat het niet goed zou zijn.

Ze ging toen vlug kijken en ze zag een hele mooie vruchtzak met een heel mooi wit bolletje erin :) Ze zag zelfs de aanleg van het hartje al (dacht ze) Het zag er zo mooi uit dat ik me geen zorgen hoefde te maken.

Ook zat er geen bloedspoortjes aan het echo apparaat.

Het bloeden is gelukkig ook alleen bij die ene keer gister gebleven. Wel heb ik vanaf gister avond een naar gevoel in mijn boven benen wat soms ook doorstraalt naar mijn onderrug. Zo'n onrustig gevoel in de benen dat ik niet meer weet waar ik ze laten moet.

De arts herkend dat niet maar denkt dat het gewoon bij mij hoort en dat ik dat voel omdat er zoveel in mijn lichaam gebeurd!

Ze kan mij niet garanderen dat alles nu goed blijft gaan, maar dat kan ze niemand die in hun eerste onzekere weken zitten.

Ik moet genieten want nu ziet het er goed uit.

Als ik weer de neiging heb om negatief te denken moet ik maar naar de mooie echo kijken...die heeft nu een mooi plekje gekregen in de woonkamer.

Vind het nog steeds eng hoor. Maar dat zal vast nog wel blijven.

Zo ben ik ook bang dat de test van moeders voor moeders negatief uit zal slaan (zie hier ben ik weer negatief/onzeker..hihi)

Morgenmiddag weer lekker werken...even de gedachten ergens anders bij.

Niet dat dat niet stressen is blerggg..want de ggd komt als het goed is langs om te keuren. 2ex. dat is altijd beetje stressig.

Nou ik ga even een rondje lopen want mijn benen doen weer raar.

Op naar de 2e echo op 24 december.

Bedankt meiden..

Lfs Colle

Uitgerekend

09 augustus: Keesje

Eerstvolgende afspraak

07 december: Colle, 1ste echo (bij 5 wk, 5 dg)Alles ziet er goed uit!!

24 december: Colle, 2e echo (8 wk, 1 dg)

Geplaatst

Colle

wat een fijn bericht!!! nu niet meer de negatieve gedachten toelaten!! Een beter bericht had je in zo'n vroeg stadium nog niet kunnen krijgen!!

Ook bij mij zag ik op de eerste echo een mooie vruchtzak met een wittig wolkje erin.

Geniet ervan meid!!!! liefs

Babeth

Geplaatst

hai Beppie

Nine wat een super nieuws zeg, we hadden het natuurlijk wel verwacht maar nu met de bloedtest, super!!! op naar de 15de , fijn dat je al zo snel een eerste echo krijgt... nu nog de verassing hoeveel er een lekker plekje gevonden hebben!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Colle,

Wat ben ik enorm blij voor je!! en wat kwam het goed uit dat je vandaag je echo al had staan he? Inderdaad zekerheden heeft niemand, maar wat jij gezien hebt en het afdrukje van de echo in de woonkamer bevestigt in ieder geval wel dat het er goed uitziet voor nu (veel beter dan je gisteren dacht).

Liefs Pieneke

Geplaatst

Nine welkom!! :D Blij dat je zo'n mooie uitslag hebt gehad!

Keesje ook super hoor! Wel balen van je internet want we kregen hier allemaal de kriebels dat je zo lang wegbleef! Stomme provider brrrr.

Colle heel fijn dat je echo zo goed was! De timing kon niet beter en geloof me de meeste echoscopisten zijn al niet zo scheutig met woorden als Het ziet er goed uit, positief etc. Probeer maar te genieten en te geloven dat het goed zit!

Ohhh gaaaaaap ik ben zoooo moe. We worden hier allemaal verkouden. Als het maar bij een beetje neusverkouden blijft. Mijn man is dit jaar (noodgedwongen) voor zichzelf begonnen. Dat brengt al genoeg stress met zich mee (dat ik uberhaupt zwanger ben geworden :O) maar ziek zijn kunnen we even niet gebruiken want hij krijgt natuurlijk geen ZW en de hypotheek loopt wel door. Het zal wel weer loslopen, gooi hem vol met mandarijntjes etc en hij bikkelt verder.

Ik doe het iets anders en ga zo denk ik een warme douche opzoeken ook lekker voor het slapen gaan. Maar eerst een bakje koffie met gebak. Fijne avond allemaal!

Geplaatst

oh Colle,

wat een mooi verhaal zeg... dat stemt je toch weer heel positief meid, je hebt het verdiend!!!! Geeft mij ook weer een beetje moed na de bruine afscheiding en het korte bloedverlies van gisteren...

dikke zoen

jeegeetje

Geplaatst

Colle, wat fijn dat het er zo positief uit zag, nu toch maar proberen om er van te gaan genieten hoor.

Geplaatst

Zo, jij geeft een mooie wending aan al ons gevloei!! Gewoon super nieuws, gefeliciteerd!! Gaat desondanks dus gewoon goedkomen!!!!!!!!!!!!!

Geniet..

Lfs Nanne

Geplaatst

Goh Colle.. ik neem aan dat jij vanacht heeeeerlijk hebt geslapen!! Ik ben echt super blij voor je.. en 24 december alweer een nieuwe echo om naar uit te kijken.

Weet iemand eigenlijk hoe het zit met verloskundigen enzo. Hoelang blijven wij in het ziekenhuis lopen.. totdat we bevallen zijn of stappen we over op een verloskundige?

Liefs keesje!

Geplaatst

@Keesje.. ik heb echt geen idee! Ik laat het allemaal maar weer eens op me af komen.

@Nine... prachtige banner! Heb je het al aan je zonen verteld?

Liefs Pieneke

Geplaatst

@ Colle, fijn dat alles er goed uit ziet! Ik hoop dat je je weer een beetje kunt ontspannen...

@ Pieneke, de jongens weten het inmiddels en vinden het leuk. Als het goed blijft gaan, zijn zij 21 en 16 tegen die tijd. Ze leiden al erg hun eigen leven en op zich zal het hun leven niet extreem gaan beinvloeden...(hopelijk kunnen ze ook eens als goede oppas fungeren als wij een avondje uit willen, haha)

@ Nanne en Jeegeetje, ik hoop dat jullie gevloei binnenkort stopt en dat jullie ook gewoon kunnen gaan genieten van jullie zwangerschap!

@ Meiske, ik ben ook benieuwd hoeveel er een lekker plekje hebben gevonden... zouden ze dat echt al kunnen zien, volgende week?

@IVF-mama, bij vroege zwangerschap vermindert de weerstand altijd een beetje, voel ook al een beetje rauwe keel. (en mmm. een gebakje, daar heb ik nu ook wel trek in...)

@ Keesje, volgens mij mag je al met 3 maanden naar de verloskundige. Ik zal dat niet mogen, als bejaarde zwangere, ik zal in de gaten worden gehouden door een gyn. Daar moest ik even van slikken, mijn zoons zijn thuis geboren en dat vond ik heel fijn. Dat zal nu niet mogen....

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Mag je al 43-jarige niet meer naar de verloskundige? Daar kijk ik van op... Waar ligt de leeftijdsgrens dan? Ik word in maart 41 dus als het lukt moet ik misschien ook bij de gyn blijven? Wat zeiden ze daar precies over?

Caroline

Geplaatst

Dag dames, ik breek eventjes in om te kijken hoe het hier gaat. Spannend hoor! Ik vond die eerste weken heel erg spannend allemaal.

Keesje, ik mocht na de 10 weken echo een afspraak maken met de verloskundige. Ik heb begrepen dat als je eenmaal zwanger verklaard bent, je het "normale" traject ingaat, tenzij er andere factoren meespelen (suikerziekte, leeftijd e.d.)

Geplaatst

Hoi Nine

joepieeeee een banner! wat gaaf

Ik weet niet of ze het volgende week al kunnen zien bij je, het is een vroege echo.

Bij mij zag je bij 5 weken en 5 dagen alleen een vruchtzak met een witachtig wolkje erin.. bij de 2de echo 7 weken en 3 dagen zag je er duidelijk 2...

Maar voor zover ik weet krijgt iedere emmy die zich afzonderlijk innesteld een eigen vruchtzak.

Blijft dus nog een verrassing , wat spannend!!!

geniet ervan hoor

groetjes

Babeth

Geplaatst

He Babeth, wat groeien je kindjes hard! Leuk he!!

Caroline, in het AMC vinden ze 43 een reden voor een medische indicatie... daarnaast speelt mee dat ik hartritmestoornissen heb (notabene opgelopen in mijn vorige zwangerschap) waar ik medicijnen voor slik.

Voor mij (voor hen dus eigenlijk) twee redenen om strak gecontroleerd te worden.

Wellicht mag jij wel gewoon naar de verloskundige!

Nine

Geplaatst

Keesje, je mag zelfs nu al een afspraak maken bij de VK als je dat wilt.. Ik had de mijne gemaild en die zij dat het is wat je zelf prettig vind.. Ik zelf heb de eerste afspraak 30-12 al staan. Dan ben ik 8 weken. Vond het wel een fijn idee, dan heb je tussendoor ook nog wat dingetjes gepland die het echt maken.. :) gevoelsmatig duurt de tijd dan wat korter..

Mocht het dan alsnog een tweeling zijn dan word ik overgedragen naar de gyn. Maar dan willen ze je alsnog zien ivm nacontroles na de bevalling!

Colle, ook hier: SUPER! Het MOET gewoon helemaal goedkomen.. Ik duim ervoor!!

Ik voel me nog helemaal prima!! Nergens last van op de borsten en prikkende ogen na.. Af en toe wel een steek in de vagina regionen.. dat je loopt en denkt: autsj! Geen menstruatiekramp, het heeft volgens mij met de groei van je baarmoeder te maken... Ik tegen ervoor dat dit het blijft!!

Ik ga maar weer eens aan het werk.. bluh, totaal geen zin...

Geplaatst

Nine,

Eerst maar eens zien dat ik zwanger word... Maar hartritmestoornissen opgelopen tijdens een zwangerschap? Weer iets wat ik nog nooit heb gehoord...

Sinds vorig jaar is hier een tweede verloskundigenpraktijk geopend, nota bene schuin bij ons tegenover in de straat! Ik kan het bord zien als ik op de kamer van mijn dochter sta en sindsdien hoop ik heel erg dat ik daar ooit naartoe mag...

Caroline

Geplaatst

Wauw Iza.. jij nu ook 5 weken!

Bedankt voor je tip. Ik wist niet dat we ook op eigen houtje een afspraak kunnen maken bij een verloskundige. Ik vroeg het me af omdat een vriendin (''normaal" zwanger geworden) bij haar bloedtest -zij was toen 6 weken zwanger- echt al een consultbij een verloskundige waarbij haar vanalles is uitgelegd heeft gehad. En nu met 10 weken dus weer.

Ik wacht nu de afspraak van vrijdag even af en dan ga ik ook eens op zoek naar een verloskundige.

Ook ik voel me prima.. behalve dat 'stijven hark' gevoel / steekjes / en het moeten plassen in de nacht. Ik vind alleen dat de tijd wederom zoooooooooo langzaam gaat! Ik kan niet wachten tot vrijdag omdat we dan hopelijk weer wat meer zekerheid krijgen.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden