Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank voor jullie woorden van steun, ik zal proberen positief te blijven.... maar ik hoop wel dat het snel weer verdwijnt. Op naar morgen!

Pieneke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Pieneke, wat balen dat je je nu weer zorgen moet maken...maar volgens mij komt het goed. Je HCG was bij de bloedtest al een stuk hoger dan de 1e keer van de vorige keer.

Dit hele traject is inherent aan zorgen maken, je gaat van mijlpaal naar mijlpaal en elke stap is spannend.

Ik hoop van harte dat je vandaag wordt gerustgesteld.

Dat geldt ook voor de andere dames met licht-ranjaverlies:ohmy:

Hier is het DE dag. En de test is nog steeds positief.

Ik durf niets te denken...

Liefs, Nine

Geplaatst

Ook hier even een klein stuitertje voor je Nine. Gek is het eigenlijk dat je 'makkelijker' accepteerd dat het niet zou zijn gelukt als je al meerdere keren negatief hebt getest op die 14e dag.....misschien zijn we daar wel vrouw voor altijd maf ;) van Venus, hormoonbommetjes en meer van die dingen.

Geplaatst

LIEF!!

Het (durf het zelfs niet meer bij de naam te noemen) wordt erger verdomme. Wat wel weer de goede richting in wijst is de 3+ van CB vanochtend. Ik ben blij als ik de bloeduitslag weet en dat HET maar snel verdwijnt.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Lieve Pieneke!

Ik duim voor je/jullie! Al mijn positieve energie gaat jou kant op! Spannend!

DUIMDUIMDUIMDUIMDUIMDUIMDUIMDUIMDUIMDUIMDUIMDUIM

En een dikke knuffel!

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Fijn om te lezen dat de spierpijn dus herkenbaar is.

Ik heb gisteren mijn moeder verrast als een soort sinterklaas met als cadeau een positieve test. Zij was zo blij.. heerlijk om te zien. Mijn moeder heeft me altijd geweldig gesteund en het was heerlijk om haar opluchting en blijdschap te zien.

@JSL. Fijn die uitleg over te KV testen. Ik denk dat ik anders namelijk nooit gestopt was en me dus uiteindelijk -onnodig- was rot geschrokken. Nu heb ik besloten dat vandaag mijn laatste test was en morgen dan de bloedtest. En dan maar rustig mijn geduld en rust testen!

bah.. wat vervelend dat er toch weer meer onzekerheid is voor de damens met ranja achtige afscheiding. Ik heb hier echt helemaal geen ervaring mee maar op basis van wat ik hier lees op het forum hoeft het helemaal niets te betekenen! Alleen zit niemand hier natuurlijk op te wachten en ik hoop dat HET dus snel stopt! En dat het echte genieten kan beginnen!

@ Nine.. wanneer ga jij het echt geloven? En wanneer kom je je hier dus aanmelden?

Ik ben zo blij voor je!

Voor alle andere dames heel veel lieve groeten!

Keesje

Geplaatst

@ Iza.. goede vraag.. daar zit ik ook mee.. Ik ben nu 4 weken en 3 dagen zwanger.. Lees ik nu de stukjes over week 4 of over week 5... Om niets te missen doen ik het maar allebei........... en meteen ook 6,7,8 en 9 :-)

Geplaatst

Hahahaah dat doe ik ook!! En dan een paar dagen later gewoon weer!!

Wat fijn dat je moeder het nu weet Keesje!!

Geplaatst
LIEF!!

Het (durf het zelfs niet meer bij de naam te noemen) wordt erger verdomme. Wat wel weer de goede richting in wijst is de 3+ van CB vanochtend. Ik ben blij als ik de bloeduitslag weet en dat HET maar snel verdwijnt.

Liefs Pieneke

Wanneer krijg je de uitslag? Tjeemig zeg wat spannend!

Geplaatst
LIEF!!

Liefs Pieneke

Hai meid,

wat vervelend, gelukkig wel een mooie test in handen, ik hoop dat je uitslag snel volgt en duim dat HET snel zal stoppen.

je wordt wederom flink op de proef gesteld zeg!

hou je taai!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Gister ook al een heel verhaal geschreven..wil ik hem versturen...schiet de verbinding weg..GRRRRR. Hier dus een nieuwe poging.

@ Pieneke ik ga ook zo hard voor je duimen dat alles gewoon goed is.

:pray:

Die 3+ op je test ziet er dan inderdaad weer heel positief uit.

Gelukkig heb je ook geen krampen erbij.

We gaan voor een hele mooie uitslag he!!!

@ de mensen die aan het goochelen zijn met het berekenen van hun weken:

Als je 4 weken en 3 dagen zwanger bent dan zit je in week 4 (dan heb je 3 dagen geleden week 4 afgerond)

Ik was gister precies 5 weken (eergister 4 weken en 6 dagen) en vandaag zit ik net in de 6e week (5 weken en 1 dag)

Snappie????

-vandaag ga ik mij aanmelden voor MvM. Ik wou eerst de eerste echo afwachten...maarja dan is er nog geen hartactie te zien.

En als ik dan nog langer wacht dan is er nog steeds geen garantie dat alles goed blijft gaan. Als ik dan echt de volle 12 weken wil afwachten dan heeft het haast geen zin meer om mee te doen en dat vind ik toch wel heel erg zonde. In de naam van IVFmama drop ik ook een grote plas in het kannetje!! :)

Ik ben nu ook wat meer aan het idee gewend, en voel me ietsje minder onzeker. (al schik ik me wel dood na het lezen van berichten van dames die bloed verliezen...dan word ik ook weer bang)

-Gister heb ik mijn laatste KV test gedaan (bij precies 5 weken) ik had er nog 1 liggen dus die heb ik gebruikt. De streep kon niet dikker!! Zo dik had ik hem nog niet eerder gezien. Fijn gevoel dus.

Ik wou eigenlijk ook nog een CB met idicatie doen om te kijken of er nu "zwanger 3+" zou komen te staan. Maar na het lezen van het berichtje van SJSL dat de testen ook niet meer betrouwbaar kunnen zijn bij een te hoog HCG ben ik veel te bang dat hij straks iets aangeeft wat ik liever niet wil lezen.

Of dat hij toch minder weken aangeeft dan ik eigenlijk ben. Ik denk dat ik nu na in totaal 9 testen hahaha gewoon maar lekker moet wachten tot maandag (echo).

@ Iza en Jeegeetje....Ik blijf ook super hard voor jullie duimen dat alles goed blijft gaan en dat het (lichte) bloedverlies niks ergs is.

Meiden ik denk aan jullie.

- Ik voel me gelukkig al weer een stuk beter. Gister ook gewoon gaan werken. Ben nog wel snotverkouden en erg moe (maar dat moe zijn noem ik nu maar een kwaaltje....al kan ik het sommige avonden zo uithouden tot na 23.00)

Wel moet ik heel veel niesen en dat vind ik zoo eng. Ik weet dan niet hoe snel ik mijn buik vast moet pakken. Straks nies ik mijn beebje/beebjes er nog uit :( Weet wel dat dat niet kan maar het voelt wel naar om steeds te moeten niesen. Ik kan dat namelijk niet zachtjes en beschaafd...neeee bij mij horen de buren het verderop en schud alles heen en weer.

Soms doet het gewoon zeer aan de buik..daarom vind ik het zo eng.

Kan niks gebeuren toch??? hihi

@ Keesje: Leuk he om je moeder te verassen...vooral als ze ook al zo lang met je meeleeft en een steun voor je is geweest. Zij verdient het nu ook om lekker te gaan genieten.

@ IVFmama: Hoe is het nu bij de buren?? Hopelijk is het snel rustig zodat je vanmiddag lekker rustig kan chillen op de bank en je zoontje lekker rustig een dutje kan gaan doen.

Fijne dag allemaal.

:hugg:

Een dikke virtuele knuffel voor iedereen. En vooral voor de dames die het even heel hard nodig hebben. Ik denk aan jullie!

Lfs Niek

Geplaatst

Hi dames, ik kom ook weer eens even gezellig bij jullie inbreken.

@Colle, volgens mij heb je in je uitleg een typefoutje gemaakt. Je zegt dat je met 4w en 3 dagen in week 4 zit en met 5w en 1 dag in week 6, dat kan natuurlijk niet (zwangerschapshormonen???? hahaha)

Als je 4w en 3d bent dan zit je in je 5e week!

Zelf ben ik vandaag 11w en 6 dagen en ik zit dus in de 12e week, vanaf morgen de 13e!

Pieneke, shit zeg, ik hoop dat HET heel snel gaat stoppen. Wat een onzekerheid weer voor je. Ik ga heel hard duimen voor een goede bloeduitslag.

Wat betreft het testen na een aantal weken, ik heb deze fout ook een keer gemaakt. Ik was 7 weken zwanger en vond nog een KV test. Met de gedachten dat het leuk zou zijn om weer eens een positieve test te zien deed ik deze op dat moment. Nou, het streepje was haast niet meer te zien. Mega paniek natuurlijk. Meteen het ziekenhuis gebeld en ik mocht meteen langskomen voor een echo. Niets aan de hand.... Zo zien jullie dus, er zijn veel meer vrouwen die deze fout maken. hahahaha

Niet meer doen dus!

Colle, nog 4 daagjes en dan is je echo eindelijk. Wat duren de dagen lang he?

Meiden, ik wens jullie sterkte met alles en blijf jullie volgen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hihihih ik snap het een beetje. Dus ik zit wel in week 5 nu, maar als ik de week tot week dingen op internet wil lezen moet ik wel week 4 aanhouden?

Bloed is hier weg! Wel veel afscheiding (lekker praatje) maar praktisch kleurloos :) ik maak me geen zorgen meer!!!

Geplaatst

@Colle, volgens mij heb je in je uitleg een typefoutje gemaakt. Je zegt dat je met 4w en 3 dagen in week 4 zit en met 5w en 1 dag in week 6, dat kan natuurlijk niet (zwangerschapshormonen???? hahaha)

Als je 4w en 3d bent dan zit je in je 5e week!

Zelf ben ik vandaag 11w en 6 dagen en ik zit dus in de 12e week, vanaf morgen de 13e!

Hai Simonja...ja inderdaad een typfoutje. Het moest week 5 zijn.

Maar wat ik niet snap.

Ik typ dat ik nu 5 weken en 1 dag zwanger ben...dan zit ik toch in week 6?? (1 dagje maar...maargoed) De 5 weken heb ik dan toch gister afgesloten?

@ Iza: Je kan nu gewoon bij week 5 kijken. Maar ik kijk inderdaad ook nog gewoon bij allebei. En anders kijk je vanaf de helft van de week bij 5 weken. Dus als je ongeveer 4 weken en 3 dagen zwanger bent...kan ook!

Maar wat super dat je geen bloedverlies meer hebt...pffff. HOUDEN ZO!!!!

Lfs Niek

Geplaatst

@ Iedereen: Ik doe graag wat sambal op mijn brood..bijvoorbeeld op de kaas of op de kipfilet.

Ook eet ik graag Indonesisch eten (vrij pittig) van mijn oma. Weet iemand of je hier mee uit moet kijken als je zwanger bent???

Lfs Niek

Geplaatst

@Colle, je hebt het helemaal goed. 5w en 1 dag is de 6e zwangerschapsweek!

Wat betreft dat pittige eten. Ik doe dit ook maar nu iets minder heet dan voorheen. Sommige gerechten vind ik niet lekker zonder sambal / rode peper dus volgens mij kun je dit gewoon blijven eten. Ook hierbij geldt; 'als het maar niet té is.

Groetjes

Geplaatst

Hallo meiden,

Nou ik heb de uitslag, maar ben helemaal over de zeik van de reactie van de verpleegkundige die ik aan de lijn kreeg. Wd 11 (HCG= 481), Wd 14 (HCG=1935). Ze gaf aan dat het elke 24-uur moet verdubbelen en dat het dus niet voldoende steeg. Ik weet niet beter dan dat de waarde elke 48-72 uren moet verdubbelen.. dus toen ik de waarde hoorde dacht ik dat het goed zat! Ik dat weer aangegeven, zegt ze nogmaal: "wij hanteren hier elke 24 uur", maar ik zal een arts raadplegen en je terugbellen vanmiddag. Nou voel ik me dus helemaal klote.

Liefs Pieneke

Geplaatst

Lieve Pineke,

Jeetje, ik snap dat je over de zeik bent.

Volgens mij ziet je waarde er juist heel mooi uit inderdaad.

Nu moet je nog wachten tot vanmiddag...maar ik zou me niet te druk maken hoor (makkelijk gezegt misschien)

Wel raar dat ze dat zo zegt hoor.

Ik duim dus nog even voor je door!!!!

Hoe gaat het met "HET" is het al helemaal weg??

Lfs Niek

Geplaatst

Gadver Pieneke wat een vervelende verpleegkundige. Daar kan je toch even helemaal niets mee! Echt waar.. laat je niet gek maken hoor! Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan maar kijk bijvoorbeeld naar meiske74.. die had eerst ook geen iedere 48 een verdubbeling en die is nu zwanger van een 2-ling.

Ik hoop dat je straks een verlossend telefoontje krijgt van een kundige verpleegster!!

Ik blijf ondertussen gewoon voor je duimen!

Liefs Keesje

Geplaatst

Ik ben gewoon helemaal aan het shaken achter mijn bureau, ik heb net gegoogeld en lees toch echt overal 48-72 uren en als ik naar de waarden van de anderen meiden kijk binnen het topic HCG op basis van ervaringen dan ziet het er toch juist goed uit??

Geplaatst

Ik ben teruggebeld en men blijft bij de boodschap dat het elke 24 uur moet verdubbelen en dus te traag stijgt? Ik moet vandaag over een week weer prikken. Wat moet ik hier nu mee? Ik ben echt aan het paniekeren nu, terwijl als ze niets had gezegd ik enorm tevreden was geweest (ik had zelf in mijn hoofd elke waarde vanaf 1500 ben ik content!!)

Geplaatst

He Pien, heb je de laatste keer een arts aan de lijn gehad of weer iemand van de verpleging?

Echt belachelijk dat ze je zo onrustig maken, voor nix vind ik. Wij zien hier zoveel voorbeelden van 48/72u! Ik geloof ze gewoon niet en vind je waarden erg goed. Maar ja, wie ben ik.

Misschien nog ff een andere "spoedlijn" bellen van het ziekenhuis? Ze kennen je verleden en het is ook hun taak je gerust te stellen en niet onnodig bang te maken!

Hang in there lady, ik begrijp (en deel) je zorgen. Maar het zit vast goed. Hou geloof!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden