Ga naar inhoud

Uitgerekend in Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

haha, ervaringsdeskundige, aangezien ik nog niet eens 3 weekjes op je voorloop :msn-wink: . Maar ik zal me laten horen hoor, als ik het weer eens niet laten kan, hihi. Lfs, Nienke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallootjes allemaal!

hier een heerlijk dagje afleiding gehad! Met vriendin haar dochter en zoonlief de stad in geweest om te shoppen voor de Sint :D

Ik ben zelfs de kruidvat in geweest en niet eens een zwangerschapstest gekocht! :O Of dat is omdat er net vanmiddag weer een paar bezorgt zijn....dat kan natuurlijk ook.

Jeegeetje is het wel afscheiding die donkerder is of 'gewoon' waterig vloeien zonder kleur? Zelf heb ik regelmatig het gevoel dat er zomaar van alles uitloopt (ja ja teveel info avondeten nog binnen bij iedereen?) en dan heb ik gelijk het gevoel dat het bloed is......en dat is het echt niet! Het schijnt er dus helemaal bij te horen al kan ik het me van alle voorgaande zwangerschappen niet herinneren. De Alzheimer doet zijn werk te goed soms.

Ik las een heeeeel mooie eerste echo met kloppend hartje! Helemaal top hoor!!

Hier overigens niet gebeld hoor. Heb werkelijk de hele dag mijn borsten gevoeld dat maakte me misschien wat minder onzeker. Een knetterpositieve Predictor in de ochtend helpt ook. Terwijl ik tegelijkertijd ook 'weet' dat een positieve test niets zegt. De CB heb ik nog niet gedaan maar die bewaar ik ook eigenlijk voor donderdag of vrijdag. Lees her en der op internet nogal wat verhalen dat wanneer je te ver zwanger bent de test betrouwbaar blijft maar het indicator deel dus niet. Die kan ineens veel minder weken aangeven bv. Nou lekker ben je ook blij mee (NOT) dus misschien sla ik die wel helemaal over? Zou toch niet fijn zijn als ik bv toch heel veel hormoon aanmaak (huh dan zou de kruidvat toch helemaal knetterdonker moeten zijn, andere testen ook.....en nee geloof ook niet dat dat helemaal zo werkt) en de test me nog onzekerder maakt dan ik nu al ben. Lang leve de hormonen. Of ik gooi de test er alsnog morgen in.....als ie een onverwachtte uitslag geeft bel ik alsnog de VK voor een vroege echo......wat zouden jullie doen?

Oooh die koude voetjes! Vreselijk!! Als ik in bed lig krijg ik het zoooo koud. Warme voetencreme op Hansaplast doet zooooo goed echt een tip hoor! Ik doe er lekker zachte slaapsokken over en slaap dan wel beter in. En je krijgt er nog poezelig zachte voetjes van ook, best een prettig idee als je over niet al te lange tijd weer in de beugels mag liggen voor die eerste echo nietwaar? :D

Oh ik ga me langzaam voorbereiden op bed. Even mijn hoofd leeg (leger) maken met een potje patience en dan warme voetjes maken voor het slapen gaan.

Welterusten allemaal voor straks!

Geplaatst

@ Ivfmama: Ik zat er ook aan te denken om nog een CB met indicator te doen...maar ben dan ook wel een beetje bang dat de indicator dan nog steeds 1-2 aangeeft...dan ga ik mij daar weer zorgen om maken.

Ik ga het dus proberen niet te doen.

Heb nog 1 KV test boven liggen...die ga ik denk ik morgenvroeg opmaken en dan is het klaar met testen hihihihi.

@ Nieke: hahaha ik zie jou ook wel een beetje als ervaringsdeskundige hihihi. Blijf dus vooral hier ook maar een beetje rondhangen...kunnen we zo nu en dan onze vragen/onzekerheden op je loslaten :)

En wat lees ik!!!! EEN KLOPPEND HARTJE!!!!! Oh wat goed zeg!!!!

Oh ik kijk zo uit naar de echo dat ik dat ook te zien krijg...maar dat duurd nog zoooo lang :( Eerst maar eens genieten van de echo aanstaande maandag.

@ Jeegeetje: Ik hoop dat het niets ergs is. Ik duim voor je!

@ C&D: Ik snap je onzekerheid over het stoppen met de bolletjes zoooo goed. Ik had dat ook. Ik dufde echt niet te stoppen, had zelfs het ziekenhuis nog gebeld om te vragen of ze niet wat meer wouden voorschrijven zodat ik toch nog even door kon blijven gaan. Dat was echt niet nodig zeiden ze. Het is alleen voor de innesteling en als het eenmaal ingenesteld is dan doet je lichaam en de hormonen die je aanmaakt het helemaal zelf. Maar nog vond ik het wel eng hoor...omdat sommige mensen met de bolletjes door moeten blijven gaan. Ieder ziekenhuis heeft weer een ander protocol.

Ze weten in het ziekenhuis dat je zelf wat te weinig vrouwelijk hormoon aanmaakt?? Anders zou ik het even vragen wat ze daar van vinden.

Maar wat ik zo denk is dat het er mee te maken heeft dat je lichaam zwangerschapshormonen aanmaakt en dat dat het zeg maar overneemt van de bolletjes. Ik ben er nu bijna een week vanaf.

@ Pieneke: Wat spannend en leuk dat je het met 5 dec kan vertellen aan je familie, weet je al hoe je dat gaat doen??? Vorig jaar zat ik ook rond sinterklaastijd toen ik mijn IUI had gehad. Toen zaten we ook te verzinnen hoe we het zouden vertellen als het raak zou zijn. Wij wouden voor iedereen een chocolade letter kopen in verschillende letters wat samen een woord zou maken bv: baby of zwanger, opa, oma, tante of oom. Dan zouden ze daar zelf een woord mee moeten maken.

Misschien een leuk idee voor als je nog niet weet hoe je het vertellen wilt.

Ik kon helaas nu niet wachten en heb het al veteld...aan de telefoon nog wel hahaha..ook niet echt leuk. (maarja het nieuws blijft natuurlijk wel net zo leuk) Ik heb eerste mijn zus gebeld. (ik krijg de eerste echo op de dag dat ze is uitgerekend :) Daarna mijn ouders gebeld. Ik kon echt niet langer wachten ahahhaha.

@ de theekenners: Dus pickwick rooibos fruit kan geen kwaad?? Daar zit geen theïne of cafaïne in?? Dan ga ik dat meteen even inslaan.

Ik dacht juist dat je geen zwarte thee mocht drinken...dus alle theetjes die bruin z'n..ik dacht dat alleen de groene en witte theetje goed waren.

Heb ik van mijn zus hoor...die lurkt al haar hele zwangerschap groene thee.

Zal ook wel niet zo heel erg zijn...als je het maar met mate drinkt (niet meer dan 4 kopjes per dag ofzo) maar aangezien ik het liefst nog meer koppen thee drink moet ik maar gaan overstappen.

Zijn jullie nu ook op alle etiketjes aan het kijken bij het winkelen in de supermarkt???

Ik ga mijn bed opzoeken. Ben al niet zo lekker dus hou het nu al aardig lang uit hier op de bank met een dekentje en de laptop op schoot.

Deze site is ook echt verslavendddddd,

Trusten allemaal en tot morgen.

Lfs Niek

Geplaatst

Niek,

Van harte beterschap meid! Het idee van de chocolade-letters is geweldig.. daar kan ik zeker iets mee. Ik heb trouwens gisterochtend net voor de bloedtest de CB met indicator gedaan en die gaf dus 2-3 weken. Ik heb er nog eentje gekocht voor in het weekend... errug!

Liefs Pieneke

Geplaatst

Goedenmorgen dames!

Ik lag gisteren om 8 uur al te slapen en kwam er vanmorgen om 7 uur uit! Pfoe, dat had ik nodig, ik was gisteren helemaal op. Heb zojuist de laatste bollen ingebracht. Ben er blij mee, maar wat C&D ook zei, ik vind het nu wel een beetje spannend of ik het zelf wel kan. Had gisterenavond een stip in mijn maandverband (heel licht hoor, en donkerkleurig dus ik maak me niet zo'n zorgen maar het was even van 'oh.. euh even in de gaten houden')

Maar dus wel blij om van die drap af te zijn!!

Gisterenavond na half 10 bleek moeders voor moeders gebeld te hebben (maarja ik sliep al ;)) en ze had ingesproken: je bent er vroeg bij want volgens mij berekening had je 3 november je laatste menstruatie! Dus heb maar terugggestuurd dat ik al lag te slapen, en dat ik er vroeg bij ben omdat ik zwanger ben geworden van ivf. En graag iets terug doen dus of ze vandaag even overdag wil bellen :P

Colle ik kan me heeeel goed voorstellen dat je je ouders en je zus toch maar wel hebt ingelicht!! Reacties waren wel tof zeker??

Fijne dag allemaal dames! Ik ga eens iets aan mijn werk doen..

Geplaatst

Hee meiden,

wat spannend allemaal!

@ Iza,

jij ook wat verkleurde afscheiding... Bij mij was 'het s avonds weer weg, de volgende dag rond het middaguur was het er weer en 's avonds weer weg...?? Ik heb ook van die rommelende darmen, vooral 's morgens! Je hebt helemaal gelijk, we zien het wel.

@Nienke,

van harte met je klopperdeklop!! Dat moet prachtig zijn zeg! Geniet Geniet!! Leuk dat je over 2 weken weer even mag kijken!

@Pieneke,

De gyn zei ook al dat het bij sommige vrouwen gewoon hoort en er dan niks aan de hand is. Het is een bruine afscheiding. Soms bij het opsteken van de utrogestan zie ik dan heeel waterig bloed, meer een soort waterige ranja hahaha. Wat een topidee om het zo te gaan vertellen op 5 december! Wat zullen jullie een binnenpret hebben!

@Chantal,

hahaha, ik kan me zo goed voorstellen dat je het dan niet meer geheim kunt houden... wij hebben het ook aan ouders en broer en zus verteld, ze waren allemaal zo blij. Heerlijk! Maar ik ben ook net als jij erg aan het uitkijken naar de eerste echo. Voor mijn gevoel is het dan ook "echt waar".

Kan niet wachten....brrrr.

@ivf mama,

van voor de bloedtest tot nu, herken ik wat je zegt...waterig vloeien zonder kleur. Maar nu is het wel wat verkleurder. Vloei niet, meer een soort ranja zoals ik aan Pieneke schreef. hahaha

@Colle,

duimen draaien heeft me vorige keer ook geholpen bij de bloedtest, dus doe maar!!! thanks!!

Geplaatst

Dan duim ik ook nog even extra voor je jeegeetje!! Enne als het inderdaad is zoals je omschrijft dan zou ik me niet teveel zorgen maken :) de boel is wel erg goed doorbloed hè!! En het kan nog met innesteling te maken hebben.. Mijn gyn heeft wel eens gezegd dat het hele innestelproces (het is dus echt een proces) wel tot 12 weken kán duren.. dus dan is afscheiding best logisch als je het zo bekijkt :)

Bij ons weet echt iedereen het inmiddels.. Kon mijn mond ook echt niet meer houden na al die tijd!!

Geplaatst

Goeiemorgen zwangere dames,

Jeegeetje oh als het bij een beetje blijft zonder krampen ed zit het ongewoon of buitengewoon goed :D

Ah MvM daar mag ik helaas niet aan meedoen ivm een vroege bloedtransfusie. Baal ik wel van want zou ook graag wat teruggeven.

Oh zoonlief wakker ik ga hem halen :D

Geplaatst

Nou de afspraak met MvM staat! 15 december en ze neemt 2 testen mee voor het geval het er toch 2 zijn! Wat een enthousiast mens!! Werd er helemaal hyper van!

IVFmama, kan me heel goed voorstellen dat je daar van baalt.. Maar je kunt er niks aan doen!!

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

@ Pieneke wat mooi dat de CB test nu 2-3 weken aangeeft. Ik heb toevallig vandaag ook deze test gedaan - aangezien ik vanmiddag mijn moeder wil verrassen met dit cadeautje- en bij mij geeft de test nog 1-2 weken aan. Nu ik lees dat jij al 2-3 weken hebt ging in me natuurlijk alweer druk maken... maar ik heb het al gevonden hoor.. jij gaat gewoon sneller doordat er 2 helden zijn blijven plakken!!! Poeh maar wat zal ik blij zijn als ik vrijdag weer wat meer weet door de bloedtest!

Wat een super idee leuk dat hij het kan vertellen bij Sinterklaas. Dat vind ik soms een beetje jammer van het feit dat iedereen op de hoogte is.. je kan dan van het vertellen niet zo makkelijk een onverwacht momentje maken. Daarom dat ik vandaag ook naar mijn moeder ga. Zij houdt alleen rekening met de bloedtest van vrijdag dus dan is het toch nog een beetje onverwacht!

@ Iza. Goed zeg dat jij al aan de slag gaat voor MvM. Ik ga ze bellen na de eerste echo, volgende week waarschijnlijk.

@ IvfMama.. haha.. nou ik herken al die gedachtes over wel/niet testen. Ik heb inmiddels een heel rijtje KV testen liggen die ik dan op kleur vergelijk.. hoe kansloos kan ik nog worden vraag ik me af!! Ik weer dat het niets zegt.. maar toch!

@Jeegeetje. Ik duim lekker met Colle en Iza (en de rest natuurlijk) mee!

@ Chantal.. ook ik wil het van de daken schreeuwen en soms ook weer juist voor mezelf houden. Het is allemaal zo bijzonder!

@

Geplaatst

@ Nienke.. ik sluit me bij de andere dames aan.. je ervaring gebruiken we graag en daarnaast is het woon gezellig. Dus voel je vrij om af ten toe binnen te wippen!

Geplaatst

Oh ja.. nog even een vraagje.. ik heb vandaag toch opeens een spierpijn in mijn bovenbenen.. ik zou bijna aan mezelf gaan twijffelen maar ik heb de laatste dagen echt niet gesport!... En het is een andere pijn dan het zeurende gevoel van pijn in de bovenbenen bij een ongi.

Ik ben benieuwd of dit een zwangerschapskwaaltje is... of toch iets anders.

Ik ga het ook maar even googlen denk ik.

Liefs!

Geplaatst

Hi meiden,

Dank voor jullie reacties!

Alles is vandaag gelukkig rustig, toch weer door jullie duimen draaien hoor! Een goede vriendin contstateerde dat de afscheiding alleen is op de dagen dat ik werk, misschien heeft ze gelijk, het is enorm leuk, maar ook erg druk op mijn werk... 'k ga er op letten!

@ivf mama, ik had er nog niet aan gedacht om me op te geven voor mvm,

door jou reactie zal ik dat gaan doen, om inderdaad iets terug te kunnen geven. Dan plas ik gewoon voor ons allebei.:icon_cyclops: (Moet toch om de haverklap!!)

Fijne dag.

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik het toch ook wel een beetje engig vind worden...

Had net (even geleden) ff een vervelende kramp. Was snel weer weg, maar net op het toilet zag ik donkere afscheiding. Niet heel weinig maar ook niet veel...

Bij het afvegen dat ranja achtige waar jeegeetje het over had en geen krampen meer nu... Maar niet teveel zorgen maken hè? (bij jezelf is het toch weer anders al bij een ander...)

Geplaatst

Als ik eventjes mag inbreken op de groene bank 0802010? (ha, lijkt wel een code woord!!) Ik wil iedereen heel veel plezier wensen met de vreugde van jullie prille zwangerschappen en een hart onder de riem tot de 1e echo...

:bye::bye::bye:

Knuffel,

San

Geplaatst

Hai dames, net terug van het Sinterklaasshoppen. Wel bijzonder voor ons, want eerder deden we altijd lootjes met de kerstdagen voor de 'volwassenen' maar ja nu ons zoontje er is moet het wel Sinterklaas worden. :D

Keesje, ik herken je gevoel een beetje. Alles in je lijf is aan het veranderen. Ik merk bv dat mijn conditie ook ver beneden peil is. Sneller spierpijn als ik gefietst heb. En dat zijn voor mij geen rare dingen die me normaal spierpijn opleveren. Alles maar dan ook alles voelt anders aan mijn lijf. Niet altijd even prettig (als in onzekerheid) maar zolang ik geen bloed zie blijf ik positief en dan bedoel ik geen waterige afscheiding met een vaag ranjakleurtje maar knetterhelderrood bloed.

Krampen overigens idem, krampen kunnen tot de 12 weken nog komen doordat er een embryootje aan het innestellen is. Gek genoeg is zo'n embryootje lichaamsvreemd (er zit voor de helft chromosomen etc van het zaadje in natuurlijk) en je lichaam kan daar ook zo op reageren. Niet door het letterlijk afstoten want het embryootje maakt zelf een speciaal eiwit aan wat dat tegengaat. Dat helpt bij het innestellen. Zo is het mij althans uitgelegt. Hoop dat je er wat aan hebt.

jeegeetje bedankt erg lief dat je voor mij erbij plast! :D Het schijnt niet elke dag even prettig te zijn in een kan plassen maar het doel is oh zo goed! Degenen die nu mee (gaan) doen zullen er soms van balen met vlagen (terecht hoor leuk is anders) ik heb het omgekeerde. ;)

Iza, een kramp kan juist goed nieuws zijn hoor. Ik heb niet afgelopen zondag maar die van de week daarvoor een kramp gehad....pfff hield wel een half uur aan. Maar ik herkende het van de vorige keren dat ik zwanger werd. Welliswaar de keren dat het van een vers embryootje was, maar dat waren ook de 'goeie' zwangerschappen. Bij mij was het echt een teken van innestellen. Bij de versen voelde ik dat vaak al kort na de TP. Echt heel bijzonder om mee te maken. Dat kan het bij jou ook zijn. Als het binnen een dag weer minder wordt, de krampen weg blijven zit het ook bij jou buitengewoon en ongewoon goed! (en ja makkelijk typen als het je eigen lijf niet is :D)

Ik duik even de keuken in voor een hapje eten aangezien we daar nog niet aantoe zijn gekomen. En daarna verder 'genieten' (NOT) van het vreselijke geboor bij de buren en het huilen van mijn kind die ook een hekel heeft aan dat kabaal en dus niet in slaap kan komen :(

Geplaatst

De krampen zijn hier weg en het bloed ook!! Was echt alleen wat donker bloed na de kramp van vanmiddag, daarna nog een paar keer miniscuul bij het afvegen en sinds thuiskomst is het helemaal weg!! Dus ik ben wel gerustgesteld :)

Omdat ik vanmorgen de laatste bollen heb gebruikt schrok ik even extra.. Maar inmiddels besloten dat ik me niet meer druk mag maken!

En IVFmama, als jij je daar goed bij voelt, zal ik ook speciaal voor jou een paar plasjes op een dag gaan doen, oké? En mocht ik in de komende tijd een keer zeuren dat ik het zat ben, wil jij me dan weer even op mijn plaats zetten? ;)

Gaat lekker bij die buren van je....

Geplaatst

Hoi augustus dames!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschappen, super!!

Ik haak even in over het onderwerp zwangerschapstesten. Ik was ook zo'n muts die regelmatig een testje deed ... voor de zekerheid. Tot bij 6 weken ongeveer de streep op de KV test ineens wat lichter leek. 3 dagen later weer getest ... streep wel erg licht! Grote paniek natuurlijk en ik kon gelijk terecht in het ziekenhuis voor bloed prikken en echo. Op de echo nog niet veel te zien ... maar de HCG in het bloed was superhoog (50.000). Mocht 3 dagen later weer terug voor echo en die ochtend m'n allerlaatste KV test gedaan (omdat ik daarna toch naar het ziekenhuis ging) en het streepje was echt superlicht! Maar echo en bloed was prima (HCG 73.000 ... erg hoog bij 6,5 week).

Dus ik denk dat misschien wel meer testen bij een hoog HCG niet meer zo betrouwbaar zijn. Mijn advies is dus: stop met testen na 5 weken!

Oh ... en ik ben ook een grote theedrinker en drink nu fruit en kruiden wellness van Pickwick. Erg lekker en geen theine (ik dronk vroeger al alleen groene thee, maar gezien de hoeveelheid die ik drink vond ik dat toch ook teveel theine).

Fijne zwangerschap allemaal! Succes met het wachten op de echo's ... dat valt niet mee!

Geplaatst

Dank voor de tip SJSL! Ik mag van mezelf niet meer testen, hihi! Alleen nog de testen van MvM!

Vraagje, ik ben nu 4 weken en 1 dag, dan zit ik toch in mijn 5e week of zit ik het verkeerd uit te rekenen??

Geplaatst

Hallo meiden,

Volgens mij ga je inderdaad je 5de week in Iza. Ik herinner me dat de dames in juli-mama's hier ook een dicussie over hebben gehad. Misschien even teruglezen?

@Jee-Geetje en Iza. Ik ben eerlijk gezegd ook wat onzeker geworden, sinds vandaag ook wat verkleuring in mijn afscheiding. Hier begonnen mijn vorige miskramen ook mee. Ik heb toch maar met het ZH afgesproken om morgen weer bloed te prikken.... zucht! Ik probeer het hoofd koel te houden, maar dat valt even niet mee. Wat ik ook raar vind, is dat ik die steekjes links/rechts niet meer voel.. hoe zit dat bij jullie?

@IVFmama..speciaal voor jou, zal ik morgen voor het bloedprikken de CB digitaal met indicator nogmaals proberen. Ik geef je morgen aan het eind van de dag mijn waarde wel weer door

@Colle... voel je je al weer wat beter?

Liefs wankelend Pieneke

Geplaatst
Dank voor de tip SJSL! Ik mag van mezelf niet meer testen, hihi! Alleen nog de testen van MvM!

Vraagje, ik ben nu 4 weken en 1 dag, dan zit ik toch in mijn 5e week of zit ik het verkeerd uit te rekenen??

Haha .. die vraag heb ik ook gesteld een aantal weken geleden .. de conclusie was dat je nu idd in de 5e week zit! Kan je weer bij een weekje verder kijken op de verschillende sites he :)
Geplaatst

Hoi meiden, dan blijf ik toch nog gewoon hangen! haha.

Spierpijn: check Keesje!

Qua testen sluit ik me aan bij Annelies (SJSL). Maandag voor de echo nog mijn laatste KV test gedaan: lichter. De echo was zoals eerder gemeld fantastisch. Testen is op een bepaald moment dus zeker niet meer bevorderend voor het vertrouwen, haha.

Over de MvM. Ik doe nu een week mee en plassen in een kan.... zucht. (Inderdaad IVFmama) Plassen op zich geen probleem, maar het overgieten en die kannen, het stinkt!!! haha. Lekker als je reukvermogen net 10x beter is dan normaal. Maar ik weet waarvoor ik het doe, en daarom hou ik nu gewoon steevast 30 seconden mijn adem in :misc_expressions-wh. Haha.

@Iza, wat een onzekerheid meid! Gelukkig is het inmiddels gestopt, dat geeft weer vertrouwen.

lfs, Nienke

Geplaatst

Oh dames die af en toe wat motivatie voor het MVM gebeuren kunnen gebruiken. Daar waar je de kannen hebt staan een foto van de echo ophangen. Ik kan gaan praten als Brugman maar ik vermoed dat dit voor iedereen toch wel de allermooiste motivatie zal zijn! :D

Jaaa wat jullie al aangeven de testen worden steeds minder betrouwbaar. Ze zijn 'gemaakt' op waarden van 25 tot 1000 eenheden oid. Maar hoe meet je nu het verschil als je op iets van 5000 of 10.000 zit? Zou mij niets verbazen als zo'n test dan een beetje gek gaat doen.

Super bedankt Pieneke! En meis ik hoop dat het bij jou ook een innestelling is. Als ze alletwee zijn blijven plakken zou ik me zo kunnen voorstellen dat er ietsje meer bloed zit, wat weer je baarmoeder ietsje meer dan 'normaal' prikkelt. Kun je je er al een beetje een voorstelling bij maken als het er straks inderdaad 2 blijken te zijn? Mij leek het vroeger wel leuk, kans ietsje groter bij IVF met een TP van 2 etc. Nu ik er al 1 heb, met ontzettend veel plezier BV heb gegeven lijkt het me voor mijzelf iets minder leuk. Voor een eerste setje lijkt het me wel weer gaaf maar mijn zoon gaat natuurlijk voor geen goud mijn deur uit (wat zeg ik logeren vind ik al moeilijk :O) .

Kans is nu natuurlijk hier wel heel klein hahaha. Zul je over een jaar of 3/4 zien, heb ik manlief overtuigd dat een 3e wel heeeeeel erg leuk zou zijn krijgen we als toetje een dubbele dosis baby hihihi.

Hopelijk komen er snel nog meer augustusmama's bij in dit topic!

Ik ben overigens erg trots op mijn zoontje, het is hiernaast een grote verbouwing, veel geboor enzo. En hij slaapt!! Zoooo knap ik krijg er bijna hoofdpijn van en hij kan tukken.

Geplaatst

Maar dan kan ik dus bij de week tot week sites bij week 5 kijken, of toch bij week 4? Hahaha, na al die jaren 'ingelezen' te hebben kom ik toch steeds meer dingen tegen die ik dus nog niet weet! En met googlen word ik er ook niet echt wijzer van..

Pieneke.. Kan me voorstellen dat dat weer extra onzeker maakt, gezien je vorige ervaringen.. Goed dat je toch nog even bloed laat prikken hoor! Het hoeft echt niets te zijn, maar daar heb je nu niets aan. Die angst zit er toch.

Wat ik eerder al zei, ik ben misschien een beetje naief, en ook vanmiddag met wat bloed voelde het nog steeds goed. Was alleen even een schrik, omdat ik het gewoon niet had verwacht. Ook omdat ik vanmorgen dus de laatste bollen ingebracht heb..

Mijn darmen laten in elk geval nog van zich horen ;)

Geplaatst

hai Pieneke

goed dat je bloed gaat laten prikken meid!! al is het maar voor je eigen geruststelling, ik snap je onzekerheid heel goed!!!

probeer wel positief te blijven he?

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden