Ga naar inhoud

Wie is bekend met assisted hatching?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tssss, Josephine, ik heb hier geen woorden voor. Behalve discrimatie vind ik het ook een staaltje van machtsvertoon.

Ik zou ook het gevecht niet meer aangaan, laat maar gaan en richt je op ziekenhuizen met mensen met iets meer hersencellen (en EQ)

Take care, girl!

Geplaatst

Jos, ik sluit me bij Nine aan. Waar gaat dit nu weer over!!!! Is Duitsland een optie?

Potverd*rie...ik weet verder niet wat ik moet zeggen, buiten dat het me ontzettend spijt voor jullie....

Liefs,

San

Geplaatst

Josephine, Het is toch achterhaald. In welke tijd leven we zeg. Ik schaam me rot als ik dit lees. Niet dat jullie er iets aan hebben maar pff. ik word hier zo moe van.Succes meid! Liefs Joy1

Geplaatst

Jeetje, hier heb ik nou geen woorden voor. Sterkte met deze domper weer verwerken!

Dusseldorf proberen? Ook al ligt dat misschien veel verder weg?

Geplaatst

Als wordt aangegeven als 'reden' dat ze dat niet doen als het gaat om een lesbische relatie met donorvriend, wat is daar dan de gedachte achter? Behalve dat ik het achterlijk vind, snap ik de reden ook niet. Er blijft dan toch nog een 'waarom'-vraag bij mij hangen. Ik snap het niet...

'We doen dat niet in geval van een lesbische relatie met eigen donor, want.....'

Heb je daar ook antwoord op gekregen??

Geplaatst

De reden hierrachter is dat het om vers zaad gaat (althans dat vermoed ik want die discussie en strijd hebben we hier in ons eigen ziekenhuis ook moeten leveren).

Ze durven dat niet aan met vers zaad (van onze donor dus) omdat het dan niet gegarandeerd SOA vrij is. Om dat te garanderen zou de donor zijn bloed en zaad moeten afstaan waarbij dat bloed dan gecontroleerd wordt op HIV en dat betreffende zaad wordt dan ingevroren. Na een half wordt dan nogmaals het bloed afgenomen ter controle en als dat dan SOA vrij is dan is het zaad (dat men dus ingevroren heeft) gegarandeerd SOA vrij. Dat half jaar staat voor de incubatietijd.

Eerder (ongeveer een jaar geleden) is er in Ned. een lesbisch stel geweest die dit heeft aangevochten bij de Commissie Gelijke Behandeling. Zij zijn in het gelijk gesteld. Er heeft destijds in artikel ervan in de Volkskrant gestaan. Met dat artikel in de hand ben ik opnieuw in gesprek gegaan met ons ziekenhuis die toen groen licht heeft gegeven. Eerder hadden ze ons namelijk ook geweigerd met vers zaad. We hadden namelijk al eerder het verzoek voor IVF met vers zaad maar dat werd toen geweigerd.

Ik vermoed dat Genk ons daarom niet toelaat. Ik ga vandaag bellen met onze arts om haar live te spreken. Moet wel zeggen dat ik rondom het hele donor/lesbisch/vers zaad/gedoe, het helemaal beu ben.

Groetjes, Josephine.

Geplaatst

Ik zit je uitleg nog eens te lezen Jos, en ik snap het nog steeds niet.

Wij allen die IVF/ICSI doen moeten ons ook laten testen op van alles en nog wat w.o. Lupus en HIV. En even in mijn geval: wij hadden de 1e IVF 2 maanden na de laatste bloedtest.

Was is dan het verschil met een donor???? Dat hij wisselende contacten (zou kunnen) hebben ofzo??? Is er een angst voor besmetting of iets dergelijks? Zal wel aan mij liggen, maar snap het gewoonweg niet...

Net zoals er een leeftijdgrens zit aan het hele IVF/ICSI traject en dit door je ziektekostenverzekeraar goedgekeurd moet zijn. En maar op de stoel van de dokter gaan zitten! Bah!

Oh ja..mooi argument nu..was in het nieuws van de week dat door de economische crisis er minder mensen aan kinderen gaan beginnen in deze periode en dat er dus een 'tekort' dreigt te ontstaan om in de toekomst de lasten van de ouderen te kunnen dragen!

Geplaatst

Wij moeten ons ook elk jaar laten testen op HIV en Hep. De zaadjes van mijn man liggen ook al 2 jaar in de vriezer. Dit heeft te maken met het feit dat er in de tussentijd wisselende contacten zouden kunnen zijn en elkaar kan besmetten was de uitleg van het zh. Dit is ook wettelijk zo geregeld in België vertelde ze ons. Omdat ze zeker moeten zijn van het feit dat eventueel overgebleven emmy's gegarandeerd vrij zijn van bepaalde ziektes, zonder deze onderzoeken mogen ze niet ingevroren worden en weggooien is natuurlijk zonde als je je niet wil laten testen dan. Ze behandelen dan ook al het materiaal alszijnde besmet en dat zal waarschijnlijk ook veel meer kosten, als het niet getest is en de kosten zijn al zo hoog.

Onze 2e ICSI moest ook uigesteld worden omdat de bloeduitslagen nog niet bekend waren en wettelijk gezien mogen ze dan ook niet behandelen.

Geplaatst

Dank jullie voor de reactie.

Witje, begrijp ik het goed dat dus iedereen die in Belgie aan IVF/ICSI doet, ingevroren zaad moet gebruiken?

Chablis, onze donor is net zoals iedereen die in de IVF molen zit, op SOA's enz getest. Gelukkig niets aan het handje. Dusseldorf heb ik nogmaals gemaild (nog steeds niets gehoord) en gisteren met hen gebeld. Blijkt die dokter Sch. tot 14c januari met vakantie. Intussen begin ik hier denk ik gewoon met poging nr 3. Ik ben bang dat als ik nu dus echt helemaal over ga stappen wij (weer) volledig met de billen bloot moeten betreffende onze constructie: 2 vrouwen met bevriende donor. Ik weet nog dat ik met Geertgen heb gebeld (maanden geleden) en dat die ook wilde dat we eerst met de psycholoog moesten praten. Tevens eiste Geerten ook dat het zaad ingevroren diende te worden. En dat stuit me zo ENORM tegen de borst, he? Dat hoeft bij een heterostel toch ook niet? Daarbij heb ik begrepen dat je altijd aan kwaliteit inboet als het ingevroren zaad betreft.

Ja, Sannie, het is bizar hoe men denkt te beslissen over totaal wilsbekwame mensen. Ongelooflijk.

Twee meiden die ik van een ander forum ken die hebben soortgelijk vorig jaar aan de hand gehad. Ze hebben het bij de Commissie Gelijke Behandeling laten bespreken.

Zie de linken:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1086516.ece/Geen_ivf_voor_lesbisch_stel

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1185746.ece/Aanpassing_donorwet_voor_IVF_lesbische_stellen

Geplaatst

Josephine ons zaad is ingevroren omdat mijn man zijn leidingen verstopt zitten en dus nul komma nul zaadjes in zijn ejaculatie zitten. In België doen ze het ook met vers zaad hoor, maar wel met alle bijbehorende testen.

Zo slecht is de kwaliteit van ingevroren zaad niet hoor, wat is er voor jullie op tegen dan behalve dat het weer zo lang wachten is???

Geplaatst

Wat er voor mij speelt is de ongelijkwaardigheid t.o.v. de wijze waarop men heterostellen behandeld. Die hoeven niet het zaad in te laten vriezen en kunnen dus als het ware direct door. Wij zouden dus het zaad voor een half jaar weg moeten zetten voor de incubatietijd. Los van het feit dat ik die tijd niet meer heb (ben 42 jr) blijft vooral voor mij de niet gelijke behandeling voornamelijk in de weg staan.

Als ik net zou doen alsof onze vriend (donor) mijn partner zou zijn dan was er geen vuiltje aan de lucht en dan hadden we nu direct door gekund voor Assisted Hatching.

Alleen al jezelf voor de buitenwereld op veel vlakken moeten 'verantwoorden' stuit me enorm tegen de borst en is soms best wel vernederend, vind ik. Ik word er moe van. Vooral omdat het over onze gevoelens, onze wens gaat en niet de wens van de heren/dames doktoren. Het ligt heel precair. Je moest eens weten hoe veel maanden wij met ons 3-en (mijn vriendin en ons vriend-donor) in gesprek zijn gegaan over onze kinderwens/opvoeding en hoe deze vorm te geven. Zowat ieder detail is door ons besproken. Alle eventuele beren op de weg zijn door ons onder de loep genomen.

Daarbij nemen wij de volledige verantwoording en hebben zij niet te beslissen over ons zaad. Sorry hoor maar ik ben er echt heel boos over!

Want voor de behandeling die wij nu in ons eigen ziekenhuis ondergaan, hebben we ook al vanalles uit de kast moeten halen en moeten lullen als Brugman. Alsof je al niet genoeg met de billen bloot gaat.

Ik ben het beu, snap je?

Liefs, Josephine.

Geplaatst
Wat er voor mij speelt is de ongelijkwaardigheid t.o.v. de wijze waarop men heterostellen behandeld. Die hoeven niet het zaad in te laten vriezen en kunnen dus als het ware direct door. Wij zouden dus het zaad voor een half jaar weg moeten zetten voor de incubatietijd. Los van het feit dat ik die tijd niet meer heb (ben 42 jr) blijft vooral voor mij de niet gelijke behandeling voornamelijk in de weg staan.

Als ik net zou doen alsof onze vriend (donor) mijn partner zou zijn dan was er geen vuiltje aan de lucht en dan hadden we nu direct door gekund voor Assisted Hatching.

Alleen al jezelf voor de buitenwereld op veel vlakken moeten 'verantwoorden' stuit me enorm tegen de borst en is soms best wel vernederend, vind ik. Ik word er moe van. Vooral omdat het over onze gevoelens, onze wens gaat en niet de wens van de heren/dames doktoren. Het ligt heel precair. Je moest eens weten hoe veel maanden wij met ons 3-en (mijn vriendin en ons vriend-donor) in gesprek zijn gegaan over onze kinderwens/opvoeding en hoe deze vorm te geven. Zowat ieder detail is door ons besproken. Alle eventuele beren op de weg zijn door ons onder de loep genomen.

Daarbij nemen wij de volledige verantwoording en hebben zij niet te beslissen over ons zaad. Sorry hoor maar ik ben er echt heel boos over!

Want voor de behandeling die wij nu in ons eigen ziekenhuis ondergaan, hebben we ook al vanalles uit de kast moeten halen en moeten lullen als Brugman. Alsof je al niet genoeg met de billen bloot gaat.

Ik ben het beu, snap je?

Liefs, Josephine.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je hier zo ontzettend boos over bent. En moe van het strijden voor gelijkwaardigheid terwijl de wet aangeeft dat iedereen gelijkwaardig is. Dit is duidelijk een situatie waarbij dat niet het geval is.

Wat betreft de eis dat het zaad eerst ingevroren dient te worden vanwege de incubatietijd lijkt mij volstrekte onzin aangezien ook bij een heterostel dan een incubatietijd van toepassing zou moeten zijn. Wat is daar anders aan? Geheid dat geen arts dat kan uitleggen.

Geplaatst

Precies Chablis, geen enkele arts die dat uit kan leggen. (alsof ze bij je in de slaapkamer kijken, dat gevoel geeft het me).

Het heeft voornamelijk te maken met het 'donormateriaal'. Daar heeft men hier in Nederland een strikt protocol voor. Op zich snap ik dat als het een 'onbekende donor' betreft, dus een donor van de spermabank bijv. Maar zoals bij ons, wij brengen onze donor zelf mee (dus een vriend) dan weet men zich nog geen raad ofzo en dan komen ze met dat strikte protocol op de proppen. Zorg op maat en vraaggericht werken (daar waar iedereen in de zorg zo de mond van vol heeft) hebben ze dan nog nooit van gehoord.

Hoezo star en kortzichtig? :sed:

Dus. Ik ben er klaar mee. Ik ga er niet meer voor strijden. Onze laatste IVF zal ik zonder Assisted Hatching in ons eigen ziekenhuis doen. Laten we hopen dat het allemaal zin heeft gehad en onze hartewens (die we dus alledrie hebben!) uit mag komen.

Liefs en heel erg bedankt voor de gulle reacties. Dat steunt me in ieder geval!

Josephine.

Geplaatst
Dus. Ik ben er klaar mee. Ik ga er niet meer voor strijden. Onze laatste IVF zal ik zonder Assisted Hatching in ons eigen ziekenhuis doen.

1 van de vragen die wij in Dusseldorf hebben gesteld is of assisted hatching ook op een cryo gedaan kan worden. JA dat kan.

Wellicht is dat nog een optie?

Geplaatst

Ha Chablis,

Dit is wat Dusseldorf me mailde, zie onderstaande. Heb mijn buik er van vol.

Liefs, Josephine

Beste mevrouw,

Helaas mogen wij vanwege de wetgeving geen IVF in uw situatie doen.

Vanwege uw leeftijd zou theoretisch poollichaamdiagnostiek zinvol zijn, omdat de eicellen waarschijnlijk het probleem vormen. Technisch is dan assisted hatching niet meer nodig.

Graag voor verdere uitleg na 5 jan enen opbellen,,

vriendelijke groeten,

Dr Scholtes

Geplaatst

Mijn leeftijd, ben namelijk hoogbejaard in hun ogen (en dat is misschien ook wel zo). Maar zie je ook dat ze geen IVF in mijn situatie doen. Dat mag dus niet van de wet. Dat baseren ze dus op onze constructie 2 vrouwen met bevriende donor. (dat had ik ze namelijk geschreven).

Dus. Ik ga ook daar helemaal niets doen.

Liefs!

Geplaatst

Duitsland is een erg conservatief land, daar heb je dus ook niets aan, he Jos. Ik vind het echt ongelooflijk waar jullie tegenaan lopen.

Dus gewoon die 3e (succesvolle!) IVF in Nederland!

Liefs, Nine

Geplaatst

O Josephine, ik weet niet wat ik moet zeggen! Wat een onzin allemaal...ga er bijna van vloeken!!!!

Dan moet je 3e IVF hem gewoon worden!!!!!!

Geplaatst

Wat leven we eigenlijk in een bekrompen wereld.........

Ik zat net even op de website van de kliniek in Dusseldorf te kijken en ik kan nergens een leeftijdsgrens vinden.

Geplaatst

Hoi ik ben net aangemeld hier om het een en ander te lezen over IVF in Dusseldorf, ik wil graag even reageren op de leeftijdsgrens, wij zijn vandaag door onze gynaecoloog aangemeld voor een intake gesprek, ik ben 42 jaar ze hebben daar (nog) niets over gezegd.

Groeten van Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden