Ga naar inhoud

Gisteren eerste spuit gezet, nu gaat het beginnen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sabke,

Wat een goed nieuws dat je niet gebeld bent vandaag, helemaal super. Dan mag je er toch wel vanuit gaan dat je morgen de tp hebt...ieee spannend!!!

Goede score ook, dus ik ben erg benieuwd naar het aantal emmy's!

Heel veel succes alvast voor morgen!

Liefs,

Kristel

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caroline,

Ik mag morgen om 15.15 uur in het ziekenhuis in Tilburg zijn voor een TP.

hoe gaat het met jou?

Veel last van de ingreep?

Wanneer krijg jij te horen of de bevruchting is gelukt?

Spannende tijden zo, vind je niet?

Groetjes sabine

Geplaatst

He Sabine! (Oh, heet je zo...)

Ik heb er eigenlijk helemaal geen last van! Gister beetje gevoelig maar nu niks... Heb meer last van pijnlijke tepels, al dagenlang... Had ik vorige keer ook maar nu wel heel erg.

Ik moet woensdagochtend om half 10 bellen over de bevruchtingen en heb dan hopelijk die middag TP. Hele spannende tijden inderdaad maar ik ben er eigenlijk heel rustig onder. Ga ervan uit dat van die 7 eitjes toch wel iets bevrucht moet zijn... Maar je weet het nooit, dus zal blij zijn als ik het telefoontje heb gepleegd overmorgen.

Jij heeeel veel succes he!!

Caroline

Geplaatst

Nou, weer een stukje verder in ons project...

van de 9 eitjes waren 8 geschikt voor icsi en er zijn er 5 bevrucht.

Prima voor mijn gevoel dus.

En ze hebben er net eentje teruggezet, er is een last van mn schouders gevallen, ik heb namelijk meer de mentaliteit van Eerst zien, dan geloven.

Maar ik heb m met eigen ogen gezien op de echo, onze witte rijstkorrel!

Nou, hopelijk ga ik deze rust bewaren, maar hoe verder de weken verstrijken, hoe erger de onrust wel zal toeslaan.

:dizzy:

Geplaatst

Gefeliciteerd met deze stap weer Sabine! Moet ik nog zien te bereiken... Heerlijk gevoel toch? En tja, de eerste week is niet zo erg maar dan... Ik kom hoop ik gauw bij je zitten!

Caroline

Geplaatst

Hey Sabke,

Fijn, die zit vast in je buik!!! Het begin is er, nu idd een van de moeilijkste onderdeen: het wachten. Heeeel veel succes en sterkte op het wachtbankje.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Bedankt allemaal weer voor jullie reacties.

Ik heb me inmiddels ook toegevoegd op Het wachtbankje van December...

Ik kijk wel echt vaak op ifvmoeders.nl...zou ik licht verslaafd zijn geworden? hi hi

:hiding:

Geplaatst

Hoi Sabine,

Wat fijn dat er een tp is geweest, dat moet goed voelen!

Heel veel succes in de wachtweken en probeer er het allerbeste van te maken, makkelijker gezegd dan gedaan!

Toi, toi, toi!

Kristel

Geplaatst

Hoi dames,

bedankt voor alle reacties, ik stel op verschillende forums vragen en soms weet ik niet meer wie ik waarvoor ook al weer moest bedanken, dus dan maar algemeen!

Het is sinds vandaag iets rustiger geworden in mn buik.

Hier hoopte ik op, maar nu zegt mn icsi-duiveltje op mijn schouder weer van....misschien moet je juist WEL iets voelen...

Als het moet kan ik alles positief en negatief trekken...

Ik ben al over de helft van mijn bolletjes dus dat begint op te schieten.

Ik zit morgen op de helft van de wachtbank, dus ook dat schiet op.

Ik ben sinds een paar dagen weer aan de arbeid na 2 weken vakantie, maar dat had ik eerder moeten doen! Zo heerlijk om niet constant bezig te zijn met je buik!

En wat ik voor mezelf nog wel het belangrijkst vind....ik ben nog steeds heel erg positief! Ik zie het helemaal zitten, geloof er echt in.

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat ik echt helemaal verstopt zit... maar in de bijsluiter van die bolletjes staat volgens mij ook dat je darmen trager gaan werken. Nou, pijnlijk maar we hebben t er voor over!

Mn lief heeft vanaf morgen vakantie dus dinsdag lekker een dagje kerstmarkten en dan overnachten in een leuk hotelletje, ik kom wachtweek 2 wel door, hoop zonder veel zorgen en zonder rood!

:wave:

Geplaatst

Zoals ik had beloofd, alle kwaaltjes eerlijk aangeven.

Ik ben moe! Ben ik eigenlijk nooit, dus dit valt op.

Daarnaast heb ik sinds paar dagen last van de zijkant van mijn borsten, alsof er harde schijven in zitten. Pijn doet het niet, alleen vreemd gevoel.

Verder niks speciaals...

groetjes

Geplaatst

Helaas zijn moeheid en pijnlijke borsten mogelijke bijwerkingen van de bolletjes... ik heb het ook beide... Wil graag denken dat het komt door beginnende zwangerschap maar ja, moeten we toch eerst testen.

Geplaatst

Lieve Sabine,

Sorry dat ik wat weinig reageer, maar ik denk erg veel aan je!

Ik zal voor je meeduimen voor aanstaande zondag! Super spannend, maar zo te horen gaat het tot nu toe volgens plan!

Hele fijne feestdagen en een spetterend nieuwjaar,

Kristel

Geplaatst

Vanochtend goed eigenwijs te vroeg getest, maar er kwam gewoon

ZWANGER in beeld!!!!!

Beste kerst ooit!

Kan het alleen nog niet geloven.....:merryxmas:

Geplaatst

Hoi Sabine,

Wat een geweldig nieuws, hoe gaat het nu met je, dringt het al een beetje tot je door? Gefeliciteerd, geniet ervan!

x,

Krisje

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik hoop dat ik me mag aansluiten bij jullie. Door al jullie verhalen en ervaringen te lezen ben ik aardig wat wijzer geworden.

Al heb ik nog geen 1e poging achter de rug... morgen hebben we een gesprek met de fert. verpleegkundige en de prikinstructie. Vrijdag is mijn NOD en als ik gewoon ongi word dan begin ik die dag geloof ik met decapeptyl. Wat me opviel is dat ik ergens las dat iemand op dag 2 ofzo begon met Puregon, ik heb de instructie op dag 3 ... maakt dat uit? Ik heb geen Puregon-Pen, jullie wel of dien je het op een andere manier toe?

Klein verhaal over mijzelf... 4,5 jr geleden mijn vriend leren kennen. Hij heeft al 3 kids, en was er eigenlijk klaar mee. Op Valentijnsdag vorig jaar verraste hij me dat hij een hersteloperatie wilde gaan doen. Helemaal super blij.. operatie geslaagd maar helaas niet zwanger geraakt. Zaadjes zijn wel van goeie kwaliteit maar net iets te weinig waardoor kans op spontane zw.schap klein is. Daarom nu icsi.. spannend!

Zie een beetje op tegen het onbekende maar nu ik jullie verhalen lees denk ik dan moet ik het ook kunnen ;-)

Succes en sterkte allemaal.

Groetjes,

Mama-Ree

Geplaatst

Hoi Mama-ree,

leuk dat je komt meepraten, ik moet zeggen, ik ben niet zo'n forum-type maar aan ivf moeders heb ik toch wel wat waardevolle dingen gehaald.

De buitenwereld snapt toch niet helemaal waar je mee bezig bent en wat voor een onzekerheden je hebt. Eerlijk gezegd had ik tot eind 2008 ook nog nooit van ICSI gehoord, of iig me er niet in verdiept.

Hier zit iedereen in het zelfde schuitje min of meer.

En sommige kwaaltjes en ervaringen kunnen geruststellen, soms ook zenuwachtig maken, maar je moet dat voor jezelf kunnen filteren.

En vergeet niet dat niemand hetzelfde lichaam heeft, iedereen reageert anders op hormonen en de punctie enzo.

Je hebt gelezen hoe ik mijn icsi project heb ervaren, als je vragen hebt, ik zal eerlijk antwoorden.

Ik hoop voor jou dat je het net zo tof kunt doorlopen als ik. Ook al is het geen super feestje geweest, het is echt te doen. Echt waar.

Nu mag ik me ook wel heel gelukkig prijzen dat het in 1 x raak is, maar ik heb nog geen echo of bloedonderzoek gehad, dus ik ben nu voorzichtig blij. Maar pas echt een beetje gerustgesteld als ik een hartje heb zien kloppen. Ik mag as dinsdag bellen voor de echo in te plannen.

Maar iedere keer leef je naar een fase toe in het project, en dan volgt er nog een spannendere fase aan.... Dus geestelijk moet je je wel voorbereiden op een van de spannendste dingen in je leven tot nu toe.... positief bedoeld maar echt, zenuwpezen!!!!

En het sleutelwoord in t hele proces is bij mij vooral....WACHTEN.

Tot je een ons weegt. En dan nog wat langer.....

Over die puregonpen, die kreeg ik bij de prikinstructie.

Maar dat spuiten is echt een meevaller, of t nu in pen is of los, zo gepiept.

En iedereen spuit hier anders, heb nog niemand gevonden die t zelfde schema had als ik. Dus laat dat over aan de witte jassen.

Nou, veel succes! En vraag gerust als je iets wilt weten, ik heb niet alle wijsheid in pacht, kan je alleen vertellen hoe ik het heb ervaren.

Groetjes

Geplaatst

Omdat ik het niet kon laten, heb ik zo'n clearblue met indicator gekocht, omdat ik eigenlijk wilde weten of het hcg gehalte aan het stijgen was.

En deze test geeft 3+ aan, dus meer dan 5 weken na eerste dag laatste menstruatie.

Net op het randje maar hij geeft het dus wel goed aan!

Toch weer kleine geruststelling, maar het geloof is er nog niet....

Dure hobby, die testen!

Maandag krijg ik mijn eerste echo, spannend!

Geplaatst

Hoi Sabine,

Wat spannend allemaal, en inderdaad een dure hobby zo, wanneer is je verjaardag, dan kun je testen vragen, haha!

Ik snap wel dat het heel spannend moet zijn de eerste weken, en dan nog waarschijnlijk! Veel succes!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Nou, zometeen eerste echo en ik ben zo bang dat het niet goed is......

Ineens lijk ik vanalles te voelen, pffffff....

Hoop heel hard dat ik zometeen een hartje ziek knipperen en ik dan kan gaan genieten van het idee dat ik zwanger ben maar ik heb al een keer meegemaakt dat het hartje niet klopte en dat was zo'n domper.

Nou, here we go!

Geplaatst

O Sabientje, wens je ook plezier hoor vandaag! Zorgen horen erbij...

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden