Jump to content

Gisteren eerste spuit gezet, nu gaat het beginnen!

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

ik kijk al een tijdje mee op verschillende forums en ik moet zeggen, ik haal echt bruikbare tips eruit.

Ook heel herkenbare onzekerheden overigens.

Ik ben gisteren begonnen met het spuiten van deca en vanaf vandaag mag de puregon erbij.

Ik zag er best tegenop, vooral omdat ik tijdens mijn werk snel moest spuiten en dan voor de eerste keer.

Maar echt, wat een meevaller!

Is er iemand die ook gelijk loopt of misschien iemand die ervaring heeft met het groot gastziekenhuis Jeroen bosch?

Dit is onze eerste poging voor ICSI na een hersteloperatie van mijn vriend die niet helemaal goed is gegaan.

Het klinkt misschien raar, maar ik heb er zin in!

Laat de mallemolen maar draaien!

Groetjes Sabke

• Replies 82
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hee Sabke,

Welkom hier op het forum, en heel veel succes met je eerste ICSI behandeling! Ik had er ook heel veel 'zin' gek genoeg, gewoon dat je eindelijk aan de slag kunt na alle onderzoeken!

Toi, toi, toi!

x,

Kristel

Posted

Hoi Sabke,

Welkom hier!

Ik ben vier dagen geleden begonnen met spuiten, is de tweede keer maar weer heel spannend!

Succes!

Waarom moest je eigenlijk 'snel tijdens je werk spuiten'?

Caroline

Posted

Hoi,

Elinorac, ik werk in de horeca, dus ja, tussen 16 uur en 20 uur spuiten valt niet mee dan. Maar eigenlijk was ik wel blij, lekker afleiding en niet veel tijd om me er zorgen over te maken.

Ik probeer heel nuchter in het proces te gaan en gewoon door te gaan maar ik moet zeggen, er zit steeds zo'n "icsi-twijfel-duiveltje":a4628ea63ee3976fca4 op mijn rug en ik krijg hem er niet af...

En dan zegt iedereen, probeer er niet teveel mee bezig te zijn! Ja lekker.

Dus daarom heb ik besloten mijn verhaal maar hier te delen omdat ik hoop dat jullie het wel snappen zodat ik de rest niet hoef te belasten.

Groetjes Sabke

Posted

Tussen 16.00 en 20.00 uur?

Houd je er wel rekening mee dat je iedere dag de spuiten op ongeveer dezelfde tijd moet zetten?

Wat betreft hier je verhaal kunnen delen, zit je wel goed.

En anderen uit je omgeving er niet mee belasten? Volgens mij belasten zij jullie met opmerkingen als "probeer er niet te veel mee bezig te zijn"

Zouden we dat allemaal niet willen? Gewoon lekker samenzijn en op een gegeven moment denken van hee volgens mij blijft mijn menstruatie uit, positief testen en je vervolgens afvragen wanneer je eerste dag van je laatste menstruatie nu eigenlijk was?

Posted

Ik snap ook niet helemaal dat je tussen die tijden moet spuiten? Hebben ze dat gezegd? Ik spuit 's avonds altijd rond 22.00 uur, met een half uurtje marge, is een prettige tijd vind ik.

Nou ja, je zal het wel weten zelf, in ieder geval nogmaals succes!

Caroline

Posted

Hoi,

sorry voor mijn onduidelijkheid, ik moet zelf bepalen wanneer ik spuit, als de tijd maar tussen 16 u en 20 u valt, maar dan wel elke dag dezelfde tijd aanhouden!(met een kleine marge van een kwartier voor en kwartier na) Dus is heb voor mezelf 19 uur aangehouden, aangezien mijn vriend dan net thuis is dus ik er niet alleen voor sta als het niet lukt.

sabke

Posted

hoi hoi,

Spannend zeg!

ook mijn man heeft hersteloperatie gehad,advies aan ons was tot december proberen op natuurlijke manier,anders moet ik volgende week weer afspraak maken voor januari en dan gaan wij ook de mmm in.ook ik ben er best wel mee bezig en krijg het niet uit m,n hoofd en inderdaad zeggen anderen je moet er niet te veel mee bezig zijn.

Ja inderdaad lekker makkelijk praten!!!Lijkt ook wel of ieder1 om je heen in een wip zwanger is.En dan bedenk je je altijd,waarom ik niet!!!

Succes!!

liefs Luna

Posted

Hoi,

Luna, toevallig dat jij in het zelfde schuitje zit!

Maar eerlijk gezegd is ICSI voor ons als donderslag bij heldere hemel gekomen...

Na de eerste testen na de vaso vaso leek alles prima in orde te zijn, tot er ineens antistoffen aanwezig waren in het zaad en de kans op natuurlijke zwangerschap nihil was!

Echt, dat hadden we niet verwacht! Het viel heel koud op ons dak en in die zelfde afspraak zaten we ineens bij een fertiliteitsarts over ivf en icsi te praten en of ik even mijn onderlichaam wilde ontkleden om te kijken of ik wel vruchtbaar was en nog even snel bloedprikken voor de hormoontjes en de evt ziektes....

Nou, we zijn dat ziekenhuis uitgelopen met geen enkel benul van "what hit us!"

Ik had nog nooit van ICSI gehoord op dat moment. En mezelf injecteren, echt niet!!!

Dus ik zag het in eerste instantie helemaal niet zitten, heel die medische molen...

Maar ja, de wens is toch groter gebleken dan de angst en toen mijn test rusultaten goed waren, begon het toch wel te kriebelen.

En dus nu, een paar maanden later, zit ik midden in ons "project", zoals ik het graag wil noemen. En ik ga er voor de volle honderd procent voor!

Ik had me voor laten lichten door de verpleegkundigen en die vertelden dat het een vooral emotioneel zwaar proces zal worden maar tot nu toe ben ik vooral enthousiast erover! Heb het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Ik hoop dat dat komende tijd zo blijft, want ik zie hier op het forum hele andere ervaringen.

Dames allemaal weer succes gewenst!

Sabke

Posted

Hey Sabke,

Welkom op het forum! Klinkt helemaal nietraar dat je er 'zin in hebt', voelde ik ook zo. Je kan tenminste eindelijk iets doen! Heel veel succes bij deze poging.

Groetjes, Aafke

Guest Diane180
Posted

Hoi Sabke,

Heel veel succes met jullie "project" !!

Wij hebben ongeveer een zelfde situatie. Mijn man heeft ook een herstel-sterilisatie gehad en na onderzoeken bleek dat de hoeveelheid laag was en het aantal goeie "zwemmer" weinig.

We hebben 2 keer een IUI poging gedaan en toen op advies van de gync. over naar IVF met ICSI.

Helaas de 1e poging is mislukt. In febr.2010 beginnen met poging nr.2

groetjes Diane

Guest Sannie66
Posted

Hallo Sabke,

Heel veel suc6 met jullie traject en dat je je maar snel mag voegen op het wachtbankje (zal dat nog december worden, of wordt dat januari? weet niet welk protocol je precies volgt)...

dan wordt het wachten, wachten, wachten...

Posted

hoi sabke

ik moest altijd s'ochtens voor 10 uur spuiten, waarom weet ik eigenlijk niet nooit nagevraagd

maar lees steeds meer dat er sávonds geprikt word

geeft dit misschien beter resultaat???

groetjes sandra

o,ja veel succes met je behandeling

Posted

hoi Sabke,

Ik had best veel op internet over die hersteloperatie opgezocht(missc wel te veel hoor)en vond dat er toch veel stellen waren die na de hersteloperatie toch in de mmm kwamen,dus ik was al verder gaan zoeken.

Wij wilden eigenlijk daarom ook wel gelijk die mmm in,maar in het ziekenhuis wilden ze toch eerst die hersteloperatie.Nu denk ik wel zie wel!Of het moet deze maand nog raak zijn!!!

doeiiii,liefs Luna

Posted

Dat je er zin in hebt, klinkt bij mij ook niet vreemd, dat herken ik wel: je kunt nu eindelijk beginnen!!

Heel veel succes en sterkte de komende tijd!!

Posted

Tof alle reacties!

Sandra, Ik weet niet of het beter is, in de morgen of avond spuiten, ik denk dat het er maar net aan ligt hoe de planning van de echo's is.

Sannie66, ik denk kort protocol, al heb ik me er niet in verdiept, maar ik hoef waarschijnlijk maar 8 tot 10 dagen puregon te spuiten en dus 1 dag langer deca en als alles volgens schema loopt weten we voor de kerst dus al of het gelukt is of niet. Vrij snel dus volgens mij.(Ben wel vantevoren 2 weken aan de pil geweest, beetje vreemd volgens mij...)

Dames, ik ben blij dat er meer van jullie ZIN in hebben, ik zie het als een kans die we gekregen hebben, want niks hadden we al dus alles is beter!

Ik zal ook proberen eerlijk te schrijven wat ik voel nu dag 2 van het spuiten; eigenlijk voel ik me prima!

Het is wel echt nog steeds het icsi-duiveltje dat de hele dag met me meelift met een hoop vragen enzo, maar lichamelijk, super!

Heb met het spuiten geen moeite en dat is me echt een zorg minder.

Ik voel net na het spuiten een klein beetje brand onder mijn huid maar dat is dan ook echt alles. Maar de rest kan nog komen, dat besef ik me wel hoor. Maar voor zover, geen centje pijn!

Succes weer iedereen!

Posted

Hoi Dames,

even een kleine update, dag 5 van het spuiten, alles nog prima.

Voor zover geen last van hormonen, buikpijn en /of andere kwaaltjes.

Nu vraag ik me af of alles wel werkt...ik zou toch wel iets moeten voelen?

Nou ja, ik heb maandag mijn eerste FM, dan weet ik meer.

Als alles dan goed is, waarschijnlijk midden of eind volgende week punctie en dan weet ik rond de kerst of het gelukt is of niet.

Hoe snel kan het gaan....

Eerst hoopte ik dat ik nergens last van zou krijgen en nu twijfel ik of het normaal is dat ik niks voel? Ik ben vreemd.... of zou het dan toch die hormonen zijn?

Maar inmiddels zie ik hier weinig dames die in den Bosch onder behandeling zijn.???

Dit omdat ik het gevoel heb dat ik wel echt heel kort spuit in verhouding tot de rest en ik zou graag horen dat dat ook normaal is.

Nou, ik heb sinds vandaag 2 weken vakantie, maar ik weet niet of het verstandig is van me. Piekerdepiekerdepieker!

Groetjes onzekere Sabke

Posted

Geen zorgen Sabke, ik voelde de eerste week deca ook niet echt veel. Pas na anderhalve week (lange protocol) kreeg ik last van zware hoofdpijn, en die verdween weer toen ik er puregon bij mocht spuiten.

En twijfel niet over het verschil in jouw behandeling en die van anderen, want je leest hier zo ontzettend veel verschillen: in protocol (lang of kort), wel of niet de pil er aan voorafgaand, welke medicatie, in hoe punctie verdoofd wordt, wanneer teruggeplaatst wordt, wat evt. wel/niet ingevroren wordt...enzovoort.

Ga er vanuit dat ook jouw ziekenhuis en behandelend artsen weten waarmee ze bezig zijn, probeer je te ontspannen en niet teveel te piekeren (is best moeilijk want we hopen allemaal zo graag dat het lukt!).

Er zijn in ieder geval genoeg succesverhalen, ook van vrouwen die het korte protocol gevolgd hebben. Geniet dus van je vakantie en ga onderneem wat leuks. Afleiding is nu juist heeeel goed!

Groetjes en succes, Aafke

Posted

Hoi Sabke,

ik sluit me aan bij Aafke... je hoeft niks te voelen. Ik zou zeggen: wees blij! De eerste keer had ik dagenlang hoofdpijn, nu ben ik een week bezig en heb ik nergens last van. Alles kan!

Gaat snel nu, bijna je eerste echo!

Caroline

Posted

dames, ik heb een vraagje, misschien dat iemand van jullie er raad mee weet.

Ik ben nu 6 dagen aan het spuiten met deca en puregon, is het dan af te raden om naar de sauna te gaan?

Ik voel me verder prima, maar ik wil niks forceren.

Wat denken jullie?

Groetjes Sabke

Posted

Ik voelde eigenlijk ook niets bijzonders hoor. Had ook deca en puregon.

Volgens mij kan het helemaal GEEN kwaad dat je naar de sauna gaat. Is juist een sterk plan! Want jouw recept deze komende periode is: afleiding en ontspanning zoeken!

Dus hopakee: naar die sauna jij!

Veel plezier!

Josephine