Ga naar inhoud

Gisteren eerste spuit gezet, nu gaat het beginnen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja dat dacht ik ook inderdaad, lekker ontspannen.

Maar waar ik niet aan dacht, dat mijn vriend niet mag, want temperatuur van 38 graden of hoger kan slecht zijn voor de kwaliteit van de sperma...

Dus dan zeggen we het maar af, zou toch zonde zijn van het project als de zaadjes 'oververhit' worden...

:flame:

Groetjes weer en succus met wachten of spuiten ...

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey sabke

de 1e x had ik zo'n beetje alle bijwerkingen geloof ik die er zijn

last van vocht, gewichtstoename bijna 10kg, hoofdpijn, vermoeidheid, misselijkheid, pijnlijke borsten, enz.

bij de 2e x nergens geen last van gehad

die kilo's van de 1e x zijn er ook vanzelf weer af gegaan

heb hier veel geluk mee gehad, want ken ook dames die nog last hebben van die kilo's

misschien komt het omdat ik ook geen aanleg heb voor overgewicht

groetjes en veel plezier in de sauna

lekker ontspannen

Geplaatst

Hallo dames,

heb vanochtend mijn eerste FM gehad. Na 9 dagen spuiten nu.

Uitgansecho anderhalve maand geleden gaf 6 eiblaasjes aan, nu aan de rechter eierstok 7 en linker kant 5.

Ze waren tevreden, vooral rechts waren al een paar mooie te zien van 18, 17, 15, 14 en paar kleinere.

Links bleef nog beetje achter, dus nog 2 daagjes vrolijk spuiten en woensdag FM 2.

Hoe is dat bij jullie gegaan?

Groetjes Sabke, die nu toch best een VOL gevoel begint te krijgen....

Geplaatst

Hoi Sabke,

Ik heb een vergelijkbaar verhaal, alleen had ik vanmorgen FM 2, met links 4 en rechts 5. Moet ook woensdag terug en waarschijnlijk vrijdag de punctie. Bij jou zijn ze mooi gegroeid zeg, dat zou bij jou dus ook best vrijdag kunnen zijn!

Succes!

Caroline

Geplaatst

Caroline, Inderdaad, op zijn vroegst krijg ik vrijdag de punctie.

Ik hoop er wel een beetje op.

Spannend! Dan lopen we gelijk.

Hou vol allemaal!

Geplaatst

Hoi Sabke,

Hé, hé eindelijk heb ik je topic een beetje bij gelezen, wat gaat het toch allemaal snel zeg!

Ik volg je op de voet en heel veel succes voor morgen bij FM numero 2!

x,

Kristel

Geplaatst

Vrijdag Punctie!!!!

Half negen melden.

Ik ben er klaar voor, wel spannend.

Heb een handje vol pijnstillers en kalmeringsdingen gekregen dus ik ga maar eens kijken wat ik allemaal moet gaan doen.

Vanavond Pregnyl.

Caroline, doe je mee vrijdag? Ik hoop het voor je.

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hoi Sabke,

Ik doe niet mee vrijdag, helaas... Moet dan voor FM 4! Wordt zondag of maandag. Maar het komt mij goed uit hoor, zie mijn eigen topic.

Heeeeel veeeeel succes!!

Caroline

Geplaatst

Nou dames,

heb net de pregnyl gezet, wat een drama!

Die glaasjes breken, dat heb ik geoefend op de prikmiddag in het ziekenhuis, nou, dat mislukte dus mooi!

Overal stukjes glas, dus ik dacht, laat mn vriend die andere 2 maar breken, nou precies het zelfde verhaal...

Maar geen paniek, toch geprobeerd de vloeistof bij de poeders te krijgen en de stukjes glas bleven mooi liggen, gingen niet door de naald gelukkig.

Tot nu toe is dit dus mijn eerste struikelblok geworden.

En dan nog zo'n lang onhandig spuitje met heel veel vloeistof...

Heb er wel echt lang over gedaan, want ff snel spuiten net als met de deca of puregon gaat dus niet met zoveel vloeistof.

Verder geen pijn, lekker dun naaldje dus dat viel mee. Goed te doen.

Jammer van de minipaniek door dat glas.

Nou, het spuiten zit erop! Ben best opgelucht, over het hele verloop tot nu toe wel.

Welterusten dames!

groetjes Sabke

Geplaatst

Oh Sabke wat een gedoe!

Jammer dat ze niet tegen je hebben gezegd dat je maar 1 ampul vloeistof hoeft te gebruiken, waar je 2 x poeder in op mag lossen... Nou ja, uiteindelijk gelukt, nogmaals succes!

Caroline

Geplaatst

Goede morgen,

Caroline, ik heb ook 2 x poeder in 1 x vloeistof opgelost.

Alle 3 zelfde ampullen.

Begin nu toch wel echt zenuwachtig te worden... heel raar maar waar ik het meeste schrik van heb is dat vlindernaaldje dat in je onderarm wordt aangebracht, lijkt me heel pijnlijk. Please kan iemand me daar gerust in stellen?

Ik ga me dus vandaag maar bezig houden, kerstboom zetten, overgordijnen wassen, huis poetsen, dat de dag maar snel voorbij mag gaan, morgen heel vroeg op dus dan gaat het lekker snel.

Groetjes weer

Geplaatst

Goeiemorgen Sabke,

Ik dacht, omdat je zei dat het zoveel vloeistof was, dat je allebei de ampullen met vloeistof had gebruikt...

Ik kan je niet geruststellen wat betreft het vlindernaaldje (heet dat zo?) want ik krijg 2 spuiten in de baarmoedermond (geloof ik) ook geen feest trouwens... Ik heb wel bij mijn operatie in oktober een infuus gehad in mijn hand, niet echt prettig maar doet maar heel even pijn...

Kom op, we zijn bikkels! We zitten al dagenlang in ons eigen lijf te spuiten!! En je weet dat het maar even duurt en waar het voor is. Goed idee lekker bezig zijn vandaag.

(Zo, heb ik ook alvast mezelf toegesproken voor zondag of maandag haha)

Caroline

Geplaatst

Je hebt gelijk, waar zeur ik over!

Nog een minuutje of 10 punctie en dan lekker (???) wachten...

Toch raar dat je je over de kleine details zorgen kunt maken en tegen het grote geheel goed opgewassen bent.

Nou, ik zal jou as weekend ook een hart onder de riem steken ok!

Bedankt weer.

Groetjes

Geplaatst

sabke... ik neem aan dat je met vlindernaaldje een infuus bedoeld? Meid dat is zo gepiept! Tuurlijk voel je wel dat ze even prikken maar als het klaar is is dat echt zo weer over!

Geplaatst

Bedankt, ik bedoel inderdaad het infuus.

Nou dames, ik heb voor vanavond een oxazepam tabletje gekregen zodat ik wat beter kan rusten, ik weet alleen nog niet of ik die zal nemen.

Ben op zich best rustig en moe, dus denk zo lekker onder de wol, morgen half 7 op.

Als die ICSI duivel nou ook eens ff in slaap zou vallen, zou lekker zijn, want die zit weer heel de dag op mn schouder me onzeker te maken.

Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van mn lief, dat ik niet hoefde te koken, dat we lekker een hapje zouden gaan eten om zo onze zinnen te verzetten.

Nou, heerlijk!

Hij is er toch ook wel echt veel mee bezig, al lijkt het niet altijd zo.

Hij ziet ook heel erg op tegen "Het Hokje", ik merk het aan hem.

Ik vroeg hem net waarom hij er zo mee bezig was, maar bij hem is het meer het gevoel dat je het niet kunt beinvloeden, dat je bent overgeleverd aan moeder natuur en dan natuurlijk een beetje van Dokter De bruin en co.

Nou ik ga nog ff lekker tegen mn lief aanhangen in de bank onder de kerstboom en dan proberen een goede nachtrust te krijgen.

Succes weer voor iedereen!

Groetjes Sabke

Geplaatst

Hoi dames,

Ff een opgelucht bericht van mij.

De punctie liep prima, zo goed als pijnloos, super meevaller!

Echt super meevaller.

Ik voelde me meteen nadien zo goed dat ik met mn lief mee ben gegaan naar Tilburg voor zijn deel van t project zeg maar.

Ze hebben 8 follikels leeggehaald en de score was 9! eitjes!

Met de zaadjes was het iets minder gesteld in eerste instantie, maar we kregen net het verlossende telefoontje dat we niet voor een 2e keer terugmoesten maar dat na opwerken van de zaadjes alles prima is nu.

Blij!

Als er geen deling plaats vindt dan krijgen we as zondag voor 12 uur telefoon, geen nieuws is goed nieuws en dan moeten we maandag terug voor terugplaatsing.

Ik hoop het.

Sow, dat was het even voor nu.

Groetjes een opgeluchte ik.:bye:

Geplaatst

He lekker Sabke, dat is achter de rug!! Mooie score ook...

Mijn vriend moest de vorige keer een uur wachten of de zaadkwaliteit goed genoeg was, jullie mochten dus naar huis?

Tja... nu is het weer spannend!! Succes met wachten.

Caroline

Geplaatst

hoi ik heb het gelezen,spannend joh!!!!

dus dit weekend terugplaatsing?

en viel "het kamertje"voor je man mee?

Die van mij moest dat pas in Nijmegen doen,ging sneller als dat ie had gedacht!

toi,toi,toi

liefs Luna

o ja, nog een vraagje als ik zo lees heeft er tussen hersteloperatie en intake gesprek een aardig tijdje gezeten of niet??moest je het resultaat van die hersteloperatie afwachten???

wij hebben de afspraak staan op 14 januari,we kregen een half jaar na de hersteloperatie om te kijken of ik op de natuurlijke manier zwanger kon worden.helaas niet gelukt,nu januari in de mmm.hoop dat alees een beetje snel gaat!!ik kijk er ook erg naar uit,kan me nu niet snel genoeg gaan.al met al zijn we nu ook al een jaar bezig.

liefs Luna

Geplaatst

caroline, bij ons is het ook nog een uur spannend geweest want inderdaad moesten we een uur wachten voor het resultaat, net als jullie. Maar daar mochten we voor bellen, met het risico dat we nog een keer terug moesten vanmiddag maar gelukkig was dat niet nodig.

Luna, over het kamertje, viel reuze mee, was bijna gezellig, mocht mee dus we hebben er maar het beste van gemaakt.:misc_expressions-wh

Tussen de hersteloperatie en de behandeling van nu zit ong een jaar tussen, maar in juli was pas de laatste spermacontrole en daar kregen we een tijdje terug eindgesprek van. Dus achteraf zit er wel ff tussen maar dat we voor ICSI in aanmerking komen weten we dus niet zo lang. Voor mijn gevoel zijn we amper een maand bezig. Maar in het echt is pas in oktober de knoop wel of niet icsi doorgehakt.

Het is heel snel gegaan. Want amper een anderhalve maand later is de punctie al gebeurd.

Ik ben heel tevreden tot nu toe over de gang van zaken.

En ik wens iedereen zo'n soepele punctie toe!

Maar ik merk nu toch wel dat de pijnstillers zijn uitgewerkt dus ik ga maar eens even mn gemak houden.

Bedankt en groetjes iedereen!

Geplaatst

Ja... dat is even balen als de verdoving is uitgewerkt... ik dacht ook na de punctie appeltje eitje maar 's avonds en de volgende dag toch wel behoorlijk pijn gehad... Niet om je bang te maken maar voorbereiden, sterkte ermee!

Geplaatst

Hey Sabke,

Wat een mooie score! En wat fijn dat de punctie je is meegevallen, iedereen ervaart het uiteindelijk toch weer anders.

Ik moest wel glimachen toen ik las over je gestuntel met die pregnyl, dat had ik dus precies zo!!! Al mijn vingers opengehaald uit pure stress, terwijl het bij de prikinstructie helemaal geen probleem was!

Ik hoop in ieder geval dat je maandag ook een mooie tp krijgt en wie weet hou je wel cryootjes over. Voor nu sterkte met het wachten op de uitslag en dan daarna hopelijk op het wachtbankje!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Nou, nergens meer last van! Hooguit beetje week gevoel net onder mn navel maar that's IT!

We zijn gisteren lekker op tijd naar bed gegaan, het heeft echt super veel energie gekost, niet zozeer de ingreep op zich maar het wachten en de onzekerheid en dan nog meer wachten en dan naar huis en nog een uur wachten of de zaadjes opgewerkt konden worden of misschien nog een keer naar Het kamertje....

En nu gaan we morgen nog wachten, wachten, van 9 tot 12 kunnen we gebeld worden als er geen eitjes bevrucht zijn....

Hoe eng, het lijkt wel alsof ze morgen kunnen bellen of je geslaagd bent of niet, op de middelbare school, je kent t gevoel wel.

En dan nog hopelijk 2 weken wachten, pfffff nu snap ik ineens waarom het geestelijk zwaar zou worden, dat begon gisteren dus!

En je kunt het niet beinvloeden, alleen overgeven aan moeder natuur en het ziekenhuis.

By the way, die bolletjes is idd ook echt een vieze plakboel!

Lijkt wel een soort zalf die je niet weg kunt wassen, als de helft er uit komt lopen... sorry voor mijn smerige beschrijving maar echt zo gaat het bij mij. Maar ok, dit is minder erg dat het spuiten dus ik klaag niet.

Nou, dat was het wel weer, vandaag nog een beetje rustig aan doen, al is dat wel moeilijk omdat ik me weer prima voel.

Groetjes

Geplaatst

Nou, geen nieuws was goed nieuws vandaag...ze konden bellen van het zh van 9 tot 12 als er geen bevruchting of slechte bevruchting was.

En ik ben dus niet gebeld!!! Voorzichtige joehoe...

Morgen terugplaatsing en we zijn weer een klein stapje dichter bij ons doel!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden