Jump to content

in de molen voor ICSI

Guest sterretje

Recommended Posts

Guest sterretje
Posted

Hoi,

Sinds vandaag ben ik actief op dit forum.

Heb al een hoop gelezen over jullie...Fijn om te lezen dat er meer mensen zijn met wie je dit alles kunt delen.

Ik zal kort vertellen wie ik ben en wat ik doe op dit forum.

Ik ben 30 jaar en mijn vriend (33) en ik zijn nu 4 jaar gestopt met de pil.

Na acht maanden proberen kreeg ik een lichamelijk ongemakje waarvoor ik medicijnen moest slikken en waarbij ik niet zwanger mocht raken...tegenvaller dus...na ruim 3 jaar dokteren heb ik het nu gelukkig onder controle en zijn we november vorig jaar weer gaan proberen om zwanger te worden...helaas nog steeds niet gelukt.

Afgelopen november naar de huisarts...hij heeft mij doorverwezen naar de gynaecoloog. Na een aantal onderzoeken kregen we vorige week te horen dat het zaad niet goed is...mijn vriend heeft maar 100.000 zwemmers...erg slecht zaad dus.

We kregen meteen de termen IVF en ICSI naar ons hoofd...meer heb ik niet gehoord...

Deze week veel op internet gezocht en gelezen...voel me nu al een expert geloof ik...maar ook dingen gelezen die ik liever niet had geweten, dus me voorgenomen niet meer teveel te lezen op het internet.

Gelukkig kwam ik dit forum tegen...hoop er veel aan te zullen hebben de komende tijd.

As maandag 7 dec. horen we meer van onze gynaecoloog en dan zullen we wel naar het Maasstad ziekenhuis worden doorverwezen.

Benieuwd hoe het allemaal verder gaat lopen, hopelijk duurt het allemaal niet al te lang...geduldig zijn ben ik niet zo goed in.

Gelukkig hoorde ik al van 1 van jullie dat er ws geen wachttijd is in het Maasstad...ik hoop het echt!

Maar goed...een hele spannende tijd...zoals voor velen op dit forum.

Gelukkig ook al veel goede berichten gelezen,dus laten we hopen op een goede afloop.

Ik wens iedereen heel veel geluk en ik hoop veel van jullie te horen en hopelijk zal ik veel steun aan jullie hebben en andersom.

Ik hoop dat er mensen reageren die hetzelfde meemaken als mijn vriend en ik straks...gelukkig kunnen we er samen goed over praten.Mijn vriend vooelt zich wel schuldig. Heb hem al 100 keer gezegd dat ie dat niet moet doen, maar hij voelt zich de boosdoener. Hoe is het met jullie mannen/vrienden? Hoe gaan zij hiermee om? Want voor de man is het natuurlijk ook vreselijk moeilijk.

Nou iedereen veel geluk!en tot horens!

grtzz

Posted

hoi en welkom,

Ik herken veel in je verhaal. Ik ben ook erg ongeduldig en het duurt altijd te lang, jou dat vooral in je achterhoofd. 6 jaar geleden zat ik op jou stoel en kreeg ik de termen ivf voor mijn neus. Ik dacht "die man is niet goed!, ivf... das voor films". Helaas zat ik in een zeer slechte film. Wij hebben onze verzekering ingezet voor de wachtlijst. Ik zei al dat ongeduldig zijn een eigenschap is hahaha. We zijn toen door verwezen naar de korste wachtlijst. Om een lang verhaal kort te maken. 1e x icsi was raak! Het wondertje is nu 5 jaar.

Ik weet dat in Zwijndrecht (albert Schweitzer ZH) geen wachtlijsten zijn. Ik loop daar nu en bevalt goed. Klein maar fijn.

Mijn man heeft ook zeer slecht zaad en heeft ook een gigantisch schuldgevoel. Hij dacht echt dat ik weg zou gaan als icsi niet zou lukken. Nu 6 jaar later en een kind rijker denkt hij dat weer. Ik weet natuurlijk niet hoe je man zijn karakter in elkaar zit, maar het is gewoon moeilijk. De kinderwens is groot en met jou is er niets aan de hand. Veel liefde helpt en verder veel praten. Maar geen belooftes doen voor de toekomst. dicht bij jou gevoel blijven. Succes meid en ik zal je volgen.

dikke kus

Posted

Hoi Sterretje

welkom op dit forum, wat een bericht krijg je dan toch ineens he!

Maar houd hoop meid, bij mijn man werd in NL niets gevonden... tot 7x aan toe.

Wij zijn uitgeweken naar belgie en van onze 2de icsi-poging zijn we zwanger!!

Mijn man voelde zich ook schuldig: niet zozeer dat hij er ies aan zou moeten kunnen doen maar voelde zich schuldig omdat door hem vooral mijn grote wens weleens in duigen zou kunnen vallen...

we hebben samen veel gesproken, gelachen en gehuild, dat was voor ons de remedie om er doorheen te komen.

Geef je vriend de tijd, het nieuws is nog zoooo vers

Ik wens je veel succes en met vragen kun je zeker hier op het forum terrecht!!

groetjes

Babeth

Posted

Hai Sterretje,

Welkom hier!! Kan me goed voorstellen dat je man zich schuldig voelt, heeft die van mij ook ondanks dat het bij mij ook niet goed zit. De vrouwen ondergaan lichamelijk natuurlijk ook van alles bij ICSI dus ik kan het me wel voorstellen..... blijft toch lastig...

Heel veel succes en sterkte!!!

Posted

Hoi Sterretje, welkom op het forum.

Het voordeel van weten wat er aan de hand is, is dat er dan naar gehandeld kan worden, hopelijk met de gewenste resultaten.

Schuldgevoel is iets wat we allemaal kennen, of het nu aan hem of aan haar ligt, aan beiden, of zelfs bij een onbegrepen uitblijvende zwangerschap. Schuldgevoel, of eigenlijk angst hebben voor "wat nu als het niet lukt?", is iets waar we denk ik allemaal, in meer of in mindere mate, doorheen zijn gegaan.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met de komende behandelingen,

en dat jullie wens uit mag komen!

Guest sterretje
Posted

super bedankt voor jullie reakties! fijn dat er mensen zijn die me iig goede hoop kunnen geven...want op sommige momenten is die weleens ver te zoeken...maar gelukkig zijn er mogelijkheden en we moeten gewoon afwachten hoe het zal gaan lopen.

iedereen succes!

Posted

hey sterretje

ik denk dat de meeste mannen zich op een of ander manier wel schuldig voelen die van mij ook

toen wij te horen kregen dat hij heel slecht zaad had zei hij ook je kan beter een andere man op zoeken die je wel een kind kan geven

alsof ik dat wil zeg heb toch voor hem gekozen om mee door het leven te gaan

ook denken mannen vaak dat ze minder mannelijk zijn alsof dit aan de buitenkant te zien is

mijn man kon er de eerste jaren ook niet over praten deed tegen de buiten wereld of er niets aan de hand was en tegen mensen die er wel iets van af wisten zei hij nog dat hij niet wist waarom we niet zwanger raakten

ben hier soms erg boos over geweest

grof gezegd hij hard een bord voor zijn kop

samen hier veel over gepraat en nu zit hij er niet meer mee

hij blijft de man waar ik 12 jaar geleden verliefd op werd en samen oud mee wil worden hoe dan ook

en kinderen die komen er vroeg of laat wel

hoop dat je hier ook goed met je man over kunt praten, maar onthoud dat de meeste mannen geen praters zijn en niet snel uit hun zelf hierover beginnen te praten

veel succes met jullie 1e poging hoop dat je snel aan de beurt bent

in zwolle waar wij onder behandeling staan staat nl wel een wachtlijst van 5/6 maand

groetjes sandra

Posted

Hallo Sterretje, ook ik herken me in jouw verhaal. Ons probleem is ook een slechte zaadkwaliteit en wij zijn dus ook op ICSI aangewezen. Ik heb het hier best moeilijk mee gehad, met het idee dat mijn 'gezonde' lichaam zo'n zware behandeling moet ondergaan. Maar ja, we hebben nou eenmaal die kinderwens en daar heb je veel voor over. Maar het kost even verwerkingstijd als je zo'n bericht voor je kiezen krijgt, dat is volkomen begrijpelijk! Aan de andere kant kun je ook proberen het als positief te zien dat jouw lichaam in orde is - per slot van rekening wordt bij deze behandeling de rol van de man min of meer 'omzeild' en komt het dus op jouw lichaam aan.

Mijn vriend komt altijd erg nuchter over, maar ik weet dat hij het er ook heus erg moeilijk mee heeft. Wij hebben ook al eens een zeer emotioneel gesprek gehad waarbij hij zei dat ik maar iemand anders moest zoeken als het echt niet ging lukken omdat hij mij mijn kinderwens niet wilde ontzeggen. Ik vond dat vreselijk, ik heb voor hem gekozen en ik wil dus ook een kind van hém, en niet van iemand anders!

En weet je, samen kun je veel aan hoor! Dat merk ik nu wij volop in het traject zitten.

Ik wens jullie heel veel succes en hopelijk vind je veel steun en herkenning op dit forum!

Guest sterretje
Posted

Gelukkig kunnen mijn vriend en ik er goed over praten met elkaar. De ene keer beurt ie mij op en de andere keer ik hem. Het is gewoon de onzekerheid, maar we willen er allebei posititef in stappen. Er zijn gelukkig ook veel verhalen die goed aflopen en we hopen maar dat wij daar ook bijhoren straks.

Kan iemand mij vertellen hoe het gaat als je verwezen wordt?

Eerst een intake? en volgen er dan eerst nog vele onderzoeken of hoe werkt dat?

We hebben ons al laten testen op HIV e.d. en een chromosomen test willen we eigenlijk niet, ik weet niet of de uitslag meerwaarde heeft.

gelukkig worden we maandag gebeld en horen we wat verder de bedoeling is, hoop dat we snel naar Maasstad kunnen, kan haast niet wachten.

Posted

Hallo Sterretje

de kans is aanwezig dat je niet aan een chromosomentest ontkomt omdat ze daar mogelijk een oorzaak in kunnen vinden voor het probleem.

Ik was juist blij met de test (vond het wel spannend uiteraard), het enige wat ik vervelend vond was dat de uitslag lang op zich liet wachten (10 weken)

Meid, veel succes!

groetjes

Babeth

Posted

Hoi Sterretje,

Eerst een intakegesprek en bloedonderzoeken bij allebei, niet alleen HIV, vrij veel vond ik. Wij mochten kiezen of we een chromosomenonderzoek wilden of niet. Hebben het uiteindelijk niet gedaan omdat het niet alles zegt en we geen zin hadden om 3 maanden te wachten op de uitslag. Maar je hoort het allemaal vanzelf!

Succes!

Caroline

Posted
Hoi Bloem,

Idd moelijk dat wachten...wij moeten ons nog aanmelden in het Maasstad, dus weet nog niks over wachttijden enzo...eerst allerlei gesprekken en onderzoeken ws, voordat we kunnen gaan beginnen.

Ben jij een btje positief over dat ICSI? Heb er al veel over gelezen, maar heb besloten dat niet meer al teveel te doen, wordt er soms wat verdrietig van...

Nu ben ik nog vrij jong, dus ik hoop dat we een goede kans maken en probeer echt postitief te blijven, maar dat lukt niet altijd helaas.

Maar wat erg dat de wachttijd zo lang is zeg!

Dat is wel echt frustrerend!

Veel succes iig

Hoi Sterretje,

ik reageer hier even in je eigen onderwerp, op het bericht bij Krisje. Waar krijgen jullie nu al die onderzoeken als je je nog moet inschrijven in maasstad? wij hebben alles in 1 ziekenhuis gehad, behalve de eerste zaadanalyse, die was in een streekziekenhuis.

Pff dat wachten is erg vervelend. ik zoek maar veel afleiding! Ik heb ook heel veel gelezen over ICSI, maar ik word er idd ook soms erg verdrietig van. ook als je hoort in je omgeving als iemand weer zwanger is.. dat kan ook erg frustrerend zijn. Heb regelmatig even een huilbui gehad omdat ik soms vind dat het zo oneerlijk is..

In ieder geval, welkom hier! Hier kunnen we toch met zn allen even praten over dezelfde dingen, en iedereen begrijpt elkaar, da's fijn!

Posted

Hoi Sterretje

Allereerst welkom op de site hoop dat je er veel aan zult hebben.

Wij lopen ook in het Maastad ziekenhuis locatie zuider.

Ik moet zegen dat ik het een erg fijn ziekenhuis vind en gelukkig geen wachttijden. En de mensen zijn er ook erg lief je kan altijd bellen als er iets is.

Weet je al ongeveer wanner je mag starten?

Groetjes Tamara

Guest sterretje
Posted

Vanmiddag wordt ik gebeld door de gynaecoloog uit mijn ziekenhuis...dan heoren we hopelijk meer.

Ik hoop dat we een afspraak kunnen gaan maken in rotterdam voor een intake-gesprek. Ik weet dus eigenlijk nog niets.

Maar ik ben ook zo ongeduldig, ik hoop dat ik dat een btje onder controle kan krijgen, want dat werkt straks ws alleen maar tegen me.

Leuk om te horen dat er geen wachttijd in het zuider is en de mensen erg lief zijn...dat hebben we wel nodig denk ,haha.

Ik hoop vanmiddag dus meer te weten...

Tamara, ik zie dat je zwanger bent, van harte! is het bij jullie een btje voorspoedig gegaan allemaal? Heel veel geluk iig en badankt voor jullie reakties!

Jullie horen snel van me...

Posted

Hoi Sterretje

Bedankt voor je felicitatie.

Ik hoop dat je snel terecht kan in het ziekenhuis.

We hebben hiervoor al een poging gehad met 7 bevruchte eitjes maar geen goed doorgedeelde eitjes dus geen tp.

Deze poging hadden we 11 eitjes en wel een tp en die is blijven plakken..

Het is allemaal erg onwerkelijk we hebben vandaag het hartje zien kloppen en we hoeven niet meer in het ziekenhuis te blijven en mogen dus naar een verloskundige.

Ik hoop dat iedereen snel dit ook mee zult maken..

groetjes tamara

Guest sterretje
Posted

Dan is het best snel gegaan bij jullie, super! Hoop dat het bij ons ook zo voorspoedig mag gaan. Heb er nu wel goede hoop op, ben er wel positief over.

7 januari hebben we ons intake gesprek en volgens de polisecr. gaat het daarna allemaal vrij snel, ik hoop het maar.Ze had het iig niet over een wachttijd.Spannend allemaal.

Eerst genieten van de feestdagen en dan op naar ons gesprek.

Het is af en toe zo lastig dat je telkens weer geconfronteerd wordt met de feiten...gister zei een collega dat ze weer zwanger is, 11 wkn...natuurlijk super blij voor haar, maar ook een btje een dubbel gevoel.

Lastig om dan blij te reageren...maar zo zal het nog wel vaker gaan. Mijn nichtje is bijna uitgerekend van de tweede...Mijn oma heeft afgelopen weekend mijn beide nichtjes en mijn broer uitgenodigd om een kadootje te geven aan haar achterkleinkinderen, mijn vriend en ik zijn de enige zonder kinderen...straks nieuwjaarswensen met hele familie, toch confronterend. Gelukkig weten mijn ouders het nu,das wel fijn.

Iig iemand om mee te praten, al begrijpen ze nog maar half wat het allemaal inhoudt denk ik. Al begint het nu wat meer door te dringen volgens mij.

Gelukkig zijn er hier mensen zat die het begrijpen!

grtzz