Ga naar inhoud

Z.H gaat niet acoord 2 embryo s, terug plaatsen .


nanc25

Aanbevolen Berichten

Jeetje,

 

 

 

Misschien nog eens een gesprek aanvragen met een andere ivf arts?

 

Ik zal eens aan mijn zusje vragen welke dokter zij had.

 

Mijn zus heeft wel stadium 4 endo..ik weet niet of jou dat wat zegt..

 

Ze had in september TP gehad moeten hebben dus het is ook niet een verhaal van heel lang geleden. Ik zal het haar vragen wie toestemming heeft verleend als je uberhaupt nog zin in nieuwe confrontatie hebt. Op een gegeven moment denk je ook dat je de goden aan het verzoeken bent en dat je straks inderdaad een tweeling krijgt met veel risico's en dat zij zeggen, zie je wel..

 

greetz:icon_pale:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jemig Nanc... wat vreselijk! Ik zou echt PER direct een andere arts eisen!

 

 

 

Ik zelf ben 28 en zou behoorlijk vruchtbaar moeten zijn want heb alleen probleem aan mijn eileiders. Bij ivf 1 + 2 heb ik dan ook maar 1 emmy teruggekregen. Bij de cryo pogingen waren ze bij mij ook per 3 ingevroren en ik heb er toen op GESTAAN dat ik er 2 zou terugkrijgen. Alsof ik er 2 zou weggooien!! Gekke mensen zeg!!

 

 

 

Zijn allen niet gelukt, en nu bij mijn 3e ivf heb ik wel 2 verse emmies teruggekregen. Beide 8 cellen en perfecte kwaliteit. Ik ben nu zwanger. We weten nog niet of ze beiden zijn blijven plakken, maar beiden zijn welkom. En als dat inhoud dat ik bijv. de laatste weken plat moet om de kids zo lang mogelijk binnen te houden, dan doe ik dat.

 

 

 

Nu ben ik ook bij mijn 3e ivf overgestapt van ziekenhuis, omdat bij het eerste ziekenhuis ook vertrouwensbanden zijn geschaad. Nu was het plakken hier de enige issue (je moet geluk hebben) dus daarvoor ben ik niet gewisseld (tot en met bevruchting ging namelijk altijd goed!) maar je moet ook een goed gevoel hebben bij het ziekenhuis/de artsen. Dat doet al de helft.

 

 

 

Ze horen wel met je mee te denken en zo te horen gebeurd dat bij jou echt niet! Echt hoor, kies voor jezelf en vraag per direct een andere arts. En erop STAAN dat je er 2 terugkrijgt. Ze mogen het namelijk niet verbieden. Wel afraden, maar als jij er uiteindelijk echt voor kiest om er 2 terug te krijgen, dan moeten ze dat doen.

 

 

 

Meis, heel veel sterkte, dit is stress die je er gewoon niet bij kunt gebruiken! Echt hoor, ik zou een klacht indienen, maar weet niet of je daar nu je energie in moet stoppen. Zou echt mijn energie nu in een andere arts stoppen..

 

 

 

Hou je taai!!

 

 

 

Dikke knuffel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Nanc, ik sta hier echt van te kijken! Il ben ook onder behandeling bij het VU ziekenhuis, ik ben 33 jaar en onverklaarbaar verminderd vruchtbaar. Geen endo dus, geen verstopte eileiders etc. Wij mochten zelfs bij de eerste normale ivf kiezen of we er een of twee teruggeplaatst wilden hebben, maar het terugplaatsen van twee werd ons wel sterk afgeraden. Ik snap niet dat jullie in HETZELFDE ziekenhuis een compleet ander verhaal te horen krijgen! Ik zou morgen gaan bellen en eisen dat jouw dossier in het ivf-teamoverleg wordt besproken (dat overleg is altijd rond de lunch dus dan bellen ze je na half twee weer terug). Ik vind het echt heel vreemd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees nu pas (lezen is soms moeilijk *bloos*) dat je in het VU loopt.. Mijn vorige behandelingen voor ik overstapte naar mijn huidige kliniek, waren ook in het VU! Wel via een transfer ziekenhuis.. Dus ik heb nooit met een arts van het VU echt te maken gehad, maar besprak alles met mijn eigen fertiliteitsarts. Die gaf toestemming en het VU moest zich daaraan houden.

 

 

 

Ik snap nog steeds niet waarom het VU per 3 invriest. Mijn huidige kliniek vriest is per hoeveel je er terug wilt. Vanaf nu wilde ik er sowieso steeds 2 terug, dus ze zitten per 2 in een rietje.

 

 

 

Het zou toch eens tijd worden dat het VU gewoon per stuk gaat invriezen, net zoals zoveel vooruitstrevende ziekenhuizen in NL.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Iza, mijn cryo's zijn per twee ingevroren. Bij het VU is het blijkbaar afhankelijk van de kwaliteit (goede kwaliteit, twee per rietje, mindere kwaliteit drie per rietje). Ik zou het uiteraard ook wel heel fijn vinden om één cryo per rietje ingevroren te hebben maar ja, dat schijnt ook wel weer een heel arbeidsintensieve toestand te worden (met als gevolg dan misschien wel weer langere wachtlijsten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je op zich gelijk in... maar ik zou bijna zeggen liever langere wachtlijsten en d.m.v. cryo's meer kans op zwangerschap, dan vrij direct weer door voor een volgende intensieve, toch al kostbare, ivf...

 

 

 

Mij is verteld dat het inderdaad puur met arbeidsintensieve zaken te maken heeft. Een embryo moet namelijk een bepaalde kwaliteit hebben om ingevroren te worden, dus een embryo waarvan ze sowieso al denken dat het geen kans heeft, zal nooit ingevroren worden..

 

 

 

Toch vraag ik me af waarom het in andere ziekenhuizen wel mogelijk is, regelmatig ook met kortere of zelfs geen wachtlijsten....

 

 

 

Maargoed, als zij er dus 3 per rietje invriezen, vind ik ook dat je de keuze moet hebben om er 2 terug te krijgen. Anders is het gewoon doodzonde van de kansen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

jeetje wat een verhaal zeg,ze doen het gewoon niet????

 

wij zijn onder behandeling geweest in het elisabethziekenhuis

 

in tilburg

 

bij alle 3 de icsi behandelingen hebben ze er 2 teruggeplaatst

 

en ik was toen 32 jaar

 

de 1e poging is er geen blijven zitten

 

de 2e poging is er een blijven zitten=zoon van 2

 

en 3e poging zijn er jawel twee blijven zitten=zoontjes nu 5 maanden

 

 

 

tja en de risico,s een eenling zwangerschap kan ook risico,s met zich meebrengen,en ja ook bij een tweeling

 

maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn

 

heb een super tweelingzwangerschap gehad en heb tot 37 weken gewoon

 

doorgelopen,binnen 5 uurtjes bevallen en de dag erna allemaal naar huis

 

mss toch een andere arts in het vu om advies vragen,leg daarbij uit waarom jullie er graag 2 teruggeplaatst willen hebben

 

 

 

heel veel succes

 

mama tms

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ronduit shockerend! Het zijn jouw embryo's en zoals ik al eerder schreef: potentieel menselijk leven die van jullie zijn! Zijn zij God ofzo?

 

Morgen zou ik als ik jou was bellen om na te gaan hoe hun klachtenprocedure werkt en dat je per direct een andere arts eist.

 

 

 

Sterkte!

 

 

 

Josephine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit toch echt van den zotte! Ik kan me voorstellen dat de grens voor TP's bij 3 emmies ligt vanwege de risico's, maar twee moet toch gewoon kunnen? Wij hebben vanaf de eerste IVF gezegd dat we, als we er twee hadden, er ook twee terug wilden krijgen en dat was geen enkel probleem. Wel werd ons gevraagd goed na te denken over de risico's, maar dat lijkt me niet meer dan logisch. Uiteindelijk hadden we maar 1 emmie dus dan heb je dit probleem niet, maar het gaat om het principe.

 

 

 

Ik zou ook gaan voor een andere arts of als mogelijk zelfs een ander ziekenhuis. Het traject is al zwaar genoeg, zonder steeds in discussie te hoeven over JOUW wensen. Wij zijn ook geswitched van ziekenhuis omdat we ons in het eerste ziekenhuis (Jeroen Bosch in Den Bosch) niet begrepen voelden (de gyn vond na 10 minuten dat "hij genoeg had uitgelegd en dat we het hier mee moesten doen" terwijl wij nog een boel vragen hadden). Nooit geen spijt van gehad.

 

 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

 

 

 

Nou inderdaad iedereen is het er mee eens dat dit gewoon belachelijk is ,maar ja .

 

Ze hadden me al 2x in een overleg besproken en dat wij er waren kwamen ze ook net uit overleg dus ja ze zijn het met elkaar eens en dan.

 

Ik zat ook te dneken een klacht maar ja ook nu weer kost mij een hoop werk en ergenis/boosheid en die kan ik nu niet gebruiken heb vrijdag een terugplaatsing.

 

Ander z.h dan zal ik naar leiden moeten ,het wordt steeds verder weg,en dit kan ik combineren met me werk.

 

Wij waren er wel over uit deze arts nooit meer ,ik had haar ook nog nooit gezien maar ze was endo arts ,als het het wat beter had gebracht allemaal had het veel gescheeld en niet van die bote antw,me vriend gaf ook al aan dat ze zich iriteerde aan mij ,ja ik vraag veel maar ik heb toch het recht om info te krijgen ,het was duidelijk de klik was er niet en zij stond in de machtspositie als arts.

 

Ik zal me er bij neer moeten legen denk dat het beste is ,ik ben afhankelijk van hun ,ja de stempel zeikerd heb ik toch al maar goed.

 

 

 

Ik wil jullie bedanken voor alle reacties dit heeft me wel geholpen ,en niet het gevoel dat het aan mij ligt allemaal.

 

 

 

Nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je toevallig welke arts jullie hadden? Ik heb namelijk de indruk dat er wel verschil is in welke arts je voor je neus krijgt.

 

 

 

Ik weet niet precies hoe ze heet, ze liep mee met doktor Schachts op de dag. Donker haar jonge dame.

 

 

 

maar volgend week gaan wij met frisse moed

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Nanc

 

 

 

het is idd. zeer frustrerend en erg lastig als je geen klik hebt met je arts.

 

Maar ik geef je ook groot gelijk dat je je nu, vol positieve energie gaat richten op jullie terugplaatsing

 

 

 

een klacht indienen of wat dan ook kan altijd nog..

 

 

 

heel veel succes alvast!

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nancy,

 

Bij mij een vergelijkbaar verhaal. Toen ik 29 was en in Voorburg IVF deed hebben ze direct zonder discussie 2 emmys van A-kwaliteit terug geplaatst. Ik zit nu in het VU waar ze ons meteen al in de intake vertelden dat, mochten er emmys komen, er maar 1 wordt terug geplaatst. Ik verbaasd want ik ben inmiddels 35 jaar en dacht dat ik zeker wel qua leeftijd in de categorie 2 terug plaatsingen zou komen te vallen.

 

Maar ik heb hetzelfde als jij: het laatste woord is wat mij betreft nog niet gezegd en ik zal blijven zeuren mocht het allemaal goed gaan in deze cyclus!

 

 

 

Hou je taai he!!!!!:strangle:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nancy,

 

Bij mij een vergelijkbaar verhaal. Toen ik 29 was en in Voorburg IVF deed hebben ze direct zonder discussie 2 emmys van A-kwaliteit terug geplaatst. Ik zit nu in het VU waar ze ons meteen al in de intake vertelden dat, mochten er emmys komen, er maar 1 wordt terug geplaatst. Ik verbaasd want ik ben inmiddels 35 jaar en dacht dat ik zeker wel qua leeftijd in de categorie 2 terug plaatsingen zou komen te vallen.

 

Maar ik heb hetzelfde als jij: het laatste woord is wat mij betreft nog niet gezegd en ik zal blijven zeuren mocht het allemaal goed gaan in deze cyclus!

 

 

 

Hou je taai he!!!!!:strangle:

 

 

 

Hebben ze specifieke argumenten gegeven waarom ze maar 1 terug willen plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

Wat een gedoe over het aantal zeg. Dacht dat je daar als mens ook wel iets in te zeggen had. Lees net op dit topic dat er een wet over het aantal bestaat? Nooit geweten. Ik ben al ietsje ouder (40 jaren jong), maar bij mij zijn er iedere keer 3 emmy's of cryo's teruggeplaatst. En dat nog op voorstel van AMC ook. Snap niet dat er zoveel verschillen zijn. Ik zou het ook verschrikkelijk gevonden hebben als er zo maar twee cryo's in de vuilnisbak zouden verdwijnen! Want ze zaten met zij drietjes in rietje, maar dat was afgesproken omdat er ook drie teruggeplaatst zouden worden. Tenzij het er maar twee hadden overleefd, dan hadden het er twee geweest. Ik wens jullie veel succes in de strijd en dat jullie er maar zwanger uit mogen komen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Marietje! Alle positieve berichten van jullie zwangerschappen geeft de burger weer moed!!

 

 

 

@chablis: de enige reden die ze mij gaven was de complicaties die kunnen optreden bij meerlingzwangerschappen. Dat ze een meerlingzwangerschap sowieso al als complicatie zien.

 

 

 

Ik snap dat wel maar toch..... Het is toch ons lijf en ons "materiaal" (even stom gezegd)?

 

Vooral omdat ik in de vorige trajecten nou niet echt geweldige resultaten had gezien mijn leeftijd toen en lichte problematiek (verkleefde eileiders en cystevorming). Ik had toen 9 follikels waarvan 4 eitjes en 2 bevruchtingen.

 

Dus ik meldde dit nog even bij de gyn van deze ronde. Maar ook deze argumenten mochten niet baten!

 

 

 

Nu ben ik niet zo'n Amerika-fan qua politiek maar daar zeggen ze tenminste dat ze het onethisch vinden dat medici beslissen over het lichaam van de patiënt!

 

 

 

Liefs,

 

Faye

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden