Ga naar inhoud

Z.H gaat niet acoord 2 embryo s, terug plaatsen .


nanc25

Aanbevolen Berichten

Meiden ,

 

 

 

Een vraag:

 

 

 

Hoe ver sta je in je recht om 2 embryo s terug te willen laten plaatsen?

 

 

 

Het probleem: z.h wilt geen 2 terug plaatsen.

 

 

 

Ik : ben bijnga 33 ,heb endometriose,ben al 2 en half jaar bezig .

 

6x iui gehad,1x ivf terugplaatsing 8 cellig ,niet zwanger.

 

Nu wil ik omdat er nog een poging is uit deze 1e punctie 2 terug geplaatst hebben ,het z.h heeft 3 embryo s in een rietje gedaan dus kans bestaat dat er 2 goed uitkomen.

 

Na deze keer wil ik een pauze ,en dus nu 2 teruggeplaatst hebben, maar het z.h gaat er niet mee accoord wegens leeftijd?

 

Ben niet zwanger te krijgen waarom nou zo moeilijk?????????

 

 

 

Ik weet het niet heb a.s dinsdag een gesprek hier over omdat ik het er niet mee eens ben,en vrijdag een terugplaatsing heb.

 

 

 

Ik zou denken ben geen 25, ben lang genoeg bezig,mischien wil ik als het lukt nog wel een kind ben ik al weer ouder en ja dan wil ik er zeker geen 2 teruggeplaatst hebben tegen die tijd.

 

Heb endometriose het is een hel.

 

Dit is toch een beslissing die ik neem,mijn lichaam ,mij eitjes,en voor de wet mag 2.

 

Waarom nou zo vreselijk moeilijk doen ,wordt er gek van.

 

 

 

Wie weet me te helpen om het z.h te kunnen overtuigen a.s dinsdag?

 

 

 

bedankt ,nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh Nancy dat is lastig zeg! In het Erasmus mag je zelf kiezen, hoewel ze wel heel erg aansturen op het terugplaatsen van eentje. Wij hebben in ons startgesprek letterlijk met de vuist op tafel moeten slaan. Echt een argument voor twee hadden we niet. En dat is er ook niet. De kans dat je zwanger wordt is met twee maar een fractie groter dan met eentje (volgens onderzoek).

 

 

 

Ik kan me voorstellen dat je als argument aanvoert dat je niet wilt dat er embryo's versplit / weggegooid worden. Als zij er drie (!) in één rietjes invriezen heb je kans dat je er zomaar twee kwijt bent. Ik zou dat zelf toch een heel erg rotgevoel vinden. Het is wél een embryo waar je het over hebt. En al zie ik dat zelf nog niet direct als een kindje, het zou voor mij heel naar voelen om een goed ontdooit embryo gewoon weg te gooien.

 

 

 

En leeftijd vind ik een k*targument!!!! Overal in de media wordt geroepen dat vrouwen te oud kinderen krijgen. Nu ik eenmaal bijna 35 word is het opeens allemaal wel 'laat' en 'gaat mijn leeftijd meespelen'. Potverdikkie, toen ik 15 jaar geleden geneeskunde studeerde werd 30 oud gevonden om zwanger te worden en nu wordt er over de 30 nog zo laks over gedacht.

 

 

 

Oei, meiden, ik ben erg fel geloof ik vanavond. Kan maar beter wat anders gaan doen dan op alle topics de barricade beklimmen hihi.

 

 

 

Nancy heel veel succes met het gesprek!

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op 36 jarige leeftijd wel 2 embryo's teruggeplaatst gekregen. Ik ben ook een ernstig endometriose patiënt.

 

Zelf hebben wij nog cryo's die wij allemaal een kans willen geven om verder te leven. Onder geen beding willen wij deze laten "vernietigen".

 

 

 

Weet je hoe het wettelijk bepaald is? Ik zou er ook niet 1, 2, 3 mee accoord gaan.

 

 

 

Ik lees graag hoe dit afloopt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nancy

 

 

 

bij onze eerste verse poging kreeg ik er ook een teruggeplaatst, dat was het beleid: eerste poging + de leeftijd. Uit deze poging hebben we ook nog een cryo-poging gedaan, toen mocht ik wel voor 2 gaan.

 

Voor onze 2de poging mocht ik wel voor 2 gaan maar alleen als het geen toppers waren.

 

Wellicht kun je het erop proberen te gooien dat ze er wel 2 willen terugplaatsen als het geen toppers zijn, indien ze er 3 moeten ontdooien en slechts 1 gaan plaatsen krijgen de andere 2 in ieder geval al geen kans, dat lijkt me erg moeilijk te verkroppen.

 

En het wil echt niet zo zijn dat als je zwanger raakt je dat van beide wordt.

 

Bij ons heeft zich ook een van de 2 genesteld.

 

 

 

Ik wens je veel succes, a.s. dinsdag en mte de tp uiteraard! ik bne benieuwd ho je gesprek zal verlopen.

 

 

 

groetjes

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nanc25, ik denk dat je aan het eind volledig in je gelijk staat. Ze zitten met zijn 3-en in een rietje en als het volgens het beleid van hen gaat, gaan er dus sowieso 2 verloren. (over mijn lijk, zou ik zeggen). Het zijn jouw embryo's en het is potentieel menselijk leven! Ik word er zelf kwaad om hier op de bank. Ik sta helemaal achter je. Go for it! Weet je, ik zou anders maandag als het lukt juridisch advies inwinnen als ik jou was. En misschien helpt het als je in het gesprek quasi nochalant benoemt dat je het juridisch gezien een zaak waard vindt. Kan jou het schelen.

 

 

 

Ik vind het ook BELACHELIJK (maar dat had je misschien al in de gaten).

 

 

 

Succes!!!

 

 

 

Josephine (staat strak van de hormonen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

Wat een verhaal!!Ja het beste argument vind ik ook de 3 embryo's in 1 rietje en het risico daarvan.

 

Mijn zusje(32) heeft precies hetzelfde verhaal als jij.

 

Zware endo ,operaties achter de rug,1e ivf topembryo ,mislukt...

 

Drie cryo's in 1 rietje ..Vu ging wel akkoord met 2 terugplaatsen..

 

Dat is gek he die ziekenhuizen met ander beleid. Probeer dat ook als argument te gebruiken dat bv het Vu dit wel zou doen..

 

Mijn zus had helaas het doemscenario..alledrie overleefde het niet..ik hoop voor jou beter kusss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beleid voor cryo's is bij de VU waarschijnlijk anders als voor een verse poging en dit misschien dit ook nog in combinatie met je achtergrond.

 

Ik zie Nienke79 (nog geen 30) schrijft ze hier op het forum,ook 2 cryo's in het Vu heeft teruggeplaatst. groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden,

 

 

 

Nou ben blij te lezen dat het niet alleen aan mij ligt hoe ik er over denk.

 

Ik vindt het zo belachelijk hoe moeilijk er wordt gedaan ben zo boos er over ,moest eerst 2x vragen of ze het al wisten ja of nee 2 ,toen was het nee ,nou ik schoot meteen in verdediging en voelde me ter plekken rood worden van boosheid,en dan wordt er gezegd hier is nu geen tijd voor daar moet je een afspraak voor maken!

 

En volgens hun was de endometriose geen argument voor 2,toen was het helemaal gebeurd,ik heb het in de blaas ik slik me rot aan de codeine en blaas pillen om de blaas rustig te houden,in me ongi week is het een drama ,moet zeker wetn dat ik naar de wc kan als ik ergens heen ga anders gaat het fout ,en dat ik in die week zo ongeveer 2x de wc niet haal b.v in de supermarkt is niet erg nou je voelt je heel klein.

 

 

 

Ik lees in jullie stukjes verschillende keren V.U z.h ,nou ik kan vertellen dat ik dus in het V.U z.h onder behandeling ben !

 

 

 

Ik had ook gevraagd wat de reden was van 3 in een rietje antw,zijn ze niet helemaal top,ik dus ja maar ze zijn niet top dus dan maar met ze 3e ,maar ze zijn zeker te goed om 2 terug te plaatsen? ja dat wis ze niet gevraagd of ze willen zorgen dat me hele dossier aanwezig is dinsdag.

 

 

 

Ik hou jullie op de hoogte hoe dit afloopt!

 

 

 

Bedankt voor alvast wat reactie s,

 

 

 

gr nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je helemaal hoor.

 

 

 

Wij lopen ook bij het VU.

 

 

 

Nooit weten ze wat! Want dan is dat gedeelte van het dossier bij de polie of omgekeerd bij het IVF centrum.

 

 

 

Heb het gevoel dat ze patienten soms van het kastje naar het muurtje gesturen. dan moet je nagaan dat wij nog niet met de behandeling zijn begonnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meiden,

 

 

 

Ik ben het met jullie eens dat we zelf zouden moeten kiezen hoeveel we er terug geplaatst willen hebben, ondanks kwaliteit en leeftijd uiteindelijk gaat het om iets van ons. Wij lopen in Zwolle en ik ben 30 dus als het van goede kwaliteit is krijg je er maar 1 terug geplaatst. Bij cryo`s plaatsten ze er ook maar`1 terug alleen vriezen ze de cryo apart per rietje. Dus dan ben je nog niks verloren. Ik vind 3 per rietje echt erg als ze het allemaal overleven dan doe je er 2 weg. PPPPFFFF na al die moeite die je er voor moet doen.

 

 

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep ook in Zwolle, ik heb daar nog 6 cyro's over die per twee zijn verpakt, het vreemde is echter dat als mijn tp zou mislukken ik wel twee cyro's terug geplaatst zou krijgen, wij mochten kiezen, nu lees ik boven staand bericht en dan denk ik inderdaad dat het per ziekenhuis verschilt snap ik nog, ze willen uiteindelijk toch allemaal het ''beste'' beleid voeren maar dat er zelfs verschil in zit in het zelfde ziekenhuis vind ik dan wel heel erg vreemd...

 

 

 

ps ik was ook 30 bij de tp en het ging om allemaal toppertjes dus daar mag/kan het verschil niet zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vreselijk dat die beslissing je dan zomaar uit handen wordt genomen, ook oneerlijk gewoon. Wij hebben voor de tp al van de daken afgeblazen dat we bij een eventuele cyropoging 2 terug wilden hebben en daar is notitie van gemaakt, bij de tp werd ons nogmaals gevraag of we daar heel zeker van waren en toen ons antwoord ja luidde werd er groen licht op gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb vorige week zondag mn eerste TP gehad, van 2! embryo's. Ben 33 jaar en mocht kiezen of ik er een of twee terug wilde plaatsen. Ze adviseerden in eerste instantie eentje, maar toen ik aangaf dat ik er graag twee teruggeplaatst wilde hebben was dat helemaal geen probleem.

 

Is toch echt verschillend per ziekenhuis, vreemd.

 

 

 

Ik snap je boosheid Nancy en ik zou ook niet zonder slag of stoot zomaar akkoord gaan. Ben benieuwd hoe dit afloopt?!

 

Succes in ieder geval!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je helemaal hoor.

 

 

 

Wij lopen ook bij het VU.

 

 

 

Nooit weten ze wat! Want dan is dat gedeelte van het dossier bij de polie of omgekeerd bij het IVF centrum.

 

 

 

Heb het gevoel dat ze patienten soms van het kastje naar het muurtje gesturen. dan moet je nagaan dat wij nog niet met de behandeling zijn begonnen.

 

 

 

Die ervaring delen wij niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nanc, wettelijk is het zo dat je er maximaal 2 terug geplaatst mag hebben. Als jullie dit graag willen, kan het ziekenhuis dit niet tegenhouden. Enige dat ik me afvraag is:"Hoe controleer je dit" maar dat ben ik...(niet echt heel goed van geloof dus).

 

Het is belangrijk dat je wel over de risico's nadenkt. En is het financieel haalbaar bijvoorbeeld, mocht er sprake zijn van een tweeling.

 

Ik heb hier zelf vorige week een nieuw onderwerp over aangekaart: een of twee embryo's terugplaatsen? (bij "IVF") Wij willen er graag twee teruggeplaatst en ons ziekenhuis (het UMC in Utrecht) is heel open & eerlijk dat ze liever 1 terug plaatsen (onder 35 jaar - maar ja, ik word 35 in augustus!). Maar onze fertiliteitsarts heeft rustig geluisterd naar onze redenen en gevoelens hierover en het kwam er op neer dat zij ons vroeg hier wat meer over te lezen, na te denken, risico's te overwegen, etc. In januari dienen we het definitief aan te geven...

 

Succes, laat niet over je heen lopen. Dit is JULLIE kans! Ik hoop dat het je niet teveel stress, spanning & frustratie op levert - dat is wel het laatste dat je erbij kunt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik liep in het UMC en wij hebben 6 eskimootjes over die zijn allemaal in lossen rietjes gedaan. ik heb dus 6 eskimootjes, elke los in een rietje... Ik zou het ook niet pikken is hun fout daar hoef jij toch niet voor op te draaien? moesten ze ze maar los in rietjes doen, ipv dood leuk allemaal in 1 rietje als je toch niet meer terug mag plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

 

 

 

fijn de reactie te lezen ,en inderdaad het ergste is er wordt voor je beslist.

 

 

 

Vanny 1979: inderdaad ze weten daar niet wat ze willen en gaan langs elkaar heen ,geen compleet dossier heb ik al een aantal keer gehoord.

 

 

 

Annema: ook ik heb er over nagedacht ,ze kunnen wel zegen doen om van me af te zijn en zegen de rest is niet goed ontdooit ,kan dat nooit nagaan ,maar ik heb besloten om meteen een melding te maken dat ik er voortaan 2 wil en een aantekeing in dossier,ja dan wordt het wat lastiger.

 

 

 

Maar goed morgen zal ik het weten,gek ik ben nog zenuwachtig ook,ook al weet ik zo goed wat ik ga zegen en ben ik normaal gesproken goed gebekt!

 

Zodra ik morgen ben geweest laat ik een bericht achter voor de gene die het gevolgd en reactie heeft achtergelaten wat de uitkomst van me gesprek is .

 

 

 

Gr Nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nanc,

 

 

 

Succes vandaag in het ziekenhuis, zet 'm op! Ik hoop dat uit het gesprek komt wat je ervan verwacht.

 

 

 

In het VU kreeg ik bij de 2e poging gelukkig een 'duwtje in de rug' bij de terugplaatsing, de assistente raadde me aan voor 2 te kiezen, als 2 kindjes net zo welkom zouden zijn als 1. Misschien dat mijn leeftijd een grotere rol speelde dan bij jou.

 

 

 

Liefs, Leeuwtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

 

 

Dani, Wat vreemd dat jij wel een tp van 2 mag!!!!!

 

Na de tp kwamen ze ons al vertellen dat de 3 cryo apart ingevroren waren wij hadden daar niks meer over te zeggen.

 

 

 

wij lopen ook in zwolle en kregen beide keren 2 emmies weer

 

1ex matige kwaliteit

 

2ex goede kwaliteit

 

volgens mij meten ze met 2 maten in zwolle als ik dit zo lees

 

ik ben nl 29 jaar en mijn man ook

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden,

 

 

 

Terug uit Z.H, en ben zo boos!!!

 

Nee geen accord 2 terugplaatsen, reden:

 

-kans op tweeling.

 

-leeftijd.

 

 

 

Ik gaf aan dat als ik b.v 35 ben en wil een 2 e mag het wel ja dat klopt maar dan hoeft het toch niet dan neem ik dat risico niet.

 

Nou er viel geen discussie te voeren ,Zij op een gegeven m oment ook het heeft geen zin om verder in discussie te gaan want ik heb toch niks te vertellen nee dat klopt zegt ze!

 

 

 

Vraag waarom 3 in een rietje : er zit een top embryo in en 2 die minder waren,ik waarom bij elkaar dan hadden die 2 toch bij elkaar kunne zitten was teminste nog een kans want ze waren wel goed genoeg om in te vriezen ,ANTW; heeft te maken met tijd geld,om dat ze een mindere kans hadden en als ik even een bij de minister zou regelen dat daar geld voor vrij kwam zou het wel kunnen waar slaat dit op /wat een antw,gaf aan dat het dus gemiste kans voor mij is ,nee zo moet ik het niet zien ,ik moet het zien als een extra kans want als de een er niet goed uit komt is er de andere nog????ja ja.

 

En dan nog zegen ja we hadden ze ook weg kunnen gooien dan had je het niet eens geweten, weer zo antw ??

 

 

 

Wat moet je er mee je staat gewoon machteloos ,en dat is nog het ergste wat mij zo kwaad maakt,en die antw .

 

 

 

Aangeven dat ik een pauze wilde ,zelf wil ik kijken wat me lichaam doet zonder al die troep,nee moest aan de pil of lucrin i.v.m endometriose ,

 

nou dat is een ding dat ik zelf bepaal ,nog even en ze bepaald waneer ik sex heb, jajaj ik ben boos en dus wat vel .Sorry.

 

 

 

Gr nancy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nancy, wat ben jij beschoft behandeld. Ik zou echt serieus overwegen om een klacht in te dienen. Van de zotte gewoon.

 

 

 

Ik heb op mijn 33e, 2 verse emmies terug geplaatst gehad. Heb geen endometriose, maar heb ook geen toppers gehad. 1e keer waren het er twee van C kwaliteit, de 2e keer twee van B kwaliteit. Beide in het AMC en nu in het VU gaven ze aan dat de laatste keer hun advies 1 ipv 2 was geweest. Maar beide ziekenhuizen straan wel open voor jouw wensen in deze merk ik. Zo hoort het ook.

 

 

 

Sterkte meid, laat je niet op je kop zitten. Het is jouw lijf, jouw leven, jouw buik en bovenal het zijn jullie emmie(s)!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden