Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Vervelend zeg, Daantje. Kan mij voorstellen dat het een tegenvaller is. Maar zoals iedereen ook al zegt: Blijf positief en lekker gaan broeden op een mooi kindje. Ze zeggen dat positiviteit heel veel kan doen (ook al is het op sommige momenten moeilijk).

Ik ben nu vanaf vrijdag begonnen met de deca en heb echt verschrikkelijke hoofdpijn. Hebben jullie dat ook en wat doe je eraan? Ik heb al paracetamol genomen, maar nog weinig resultaat.

De deca prik ik in de morgen en ik leg het eerst ook even een kwartier buiten de koelkast. Dan heb ik minder last van de prik.

Nou, ik denk dat ik nog maar wat paracetamol ga innemen en hopen dat het wat beter gaat worden.

Groetjes!

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Daan,

Hoe voel je je? Laat je niet gek maken door allelei gedachtes hoor! Je hebt je best gedaan en nu is het gewoon afwachten. Probeer enigszins te ontspannen en ga maar leuke dingen doen om de verschrikkelijke wachtweken nog een beetje door te komen. Ik heb me ook gemeld op het februari-bankje, kom jij ook maar gezellig!

Pleun, als ik het goed heb, mag jij vanavond je eerste deca spuiten? Ik moet trouwens zeggen dat je mooie opmerkingen plaatst hier. De ene keer vol humor en de andere keer weer lief en opbeurend. Mooi om te lezen hoor!

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik ben nu ook begonnen

ik hoor nu echt thuis in dit topic

weeeee

dank je wel voor het compliment

ik doe het graag

Geplaatst

Hey Daan,

Heel veel succes met broeden, en positief blijven hoor, het zegt niks, wij hadden maar 1 5cellig embryootje, en dat was ook genoeg!

Je gaat gewoon op voor een enorme positieve test straks!

Pleun: hoe ging het spuiten? Viel het mee?

Demelza: heel veel sterkte met de hoofdpijn, ik heb er ook heel veel last van gehad, nu met de puregon erbij is het ineens over. Lekker paracetamol nemen, en rusten. Bij mij hielp wat zouts eten en heel veel drinken trouwens heel goed, misschien een poging waard?

Liefs Diana

Geplaatst

ja ging echt prima

maar nu heb ik bij mn linker nier steken en ik vraag me af of dit er bij hoord

ook doet mijn linker schouder zeer

zo raar

heeft toch geen verband met mijn linker buik kwabbel

Geplaatst

Hey pleun, ik heb daar nooit last van gehad, dus ik kan je niet helpen, sorry!

Sterkte!

Fijn om te horen dat het spuiten goed ging trouwens! Mijn eerste spuit was echt een mega drama:happy:

Geplaatst

Ha pleun,

Super dat je begonnen bent!! :happy10: Zag dat je een topic hebt aangemaakt voor je bijwerkingen... Ik moet zeggen dat ik alleen wat last heb van hoofdpijn en ik ben best moe 's avonds. Merk ook wel eens een enkele keer een steek bij mijn eierstokken, maar volgens mij hoort er dat allemaal bij......

Geen zorgen maken hoor! Maar als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen morgen...

xx

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik dacht wat is het toch rustig hier..... had ik geen mailtje gehad dat jullie gepost hebben, moet ik nu een uur gaan lezen wat iedereen geschreven heeft haha.. maar gezellig zo op de vroege morgen!!

Ik heb gisteren om 22.30 de Pregnyl gezet. Om 22u eerst nog de deca, daarna de preg. klaar gemaakt.. wat een gepiel zeg met die flesjes pff.. we hebben ze samen vast gehouden uit angst dat ze zouden vallen haha!

Wat ons opviel was dat het maar heel weinig vloeistof is!! Vonden jullie dat ook? Ik ben op bed gaan liggen en mijn vriend heeft de Preg heel langzaam ingespoten, niets van gevoeld eigenlijk. Lekker kruikje in bed en was zo moe dat ik zo in slaap viel.

Morgen 9.30 punctie ladies... vanavond naar hotelletje, lekker in bad om even te relaxen. Heb gister kliniek nog gebeld en zaad mag in het hotel "geproduceerd" worden. Dat scheelt want in zo'n kamertje is het toch ff anders... denk ik

Nou ja, en dan maar zien. Mijn buik staat op ontploffen van al die egs!! Ben best beetje nerveus voor het onbekende van morgen, maar aan de andere kant ook heel erg benieuwd hoeveel enz... duimen maar!!!

Bijwerkingen:

Ik heb amper bijwerkingen gehad tijdens de prikdagen. Tijdens mijn eigen cyclus altijd 2 of 3 dagen barstende hoofddpijn maar nu niets.. wel moe maar dat kan ook zijn omdat je er steeds mee bezig bent in je hoofd.

De laatste dagen wel wat krampen en steken maar dan dacht ik maar: die fabriek is er van binnnen maar druk mee met al die eieren, laat ze maar hard werken hihi...

Daantje, kop op hoor!!! Iedereen duimt hier voor elkaar dus er zijn ook heeeeel veel duimpjes voor jou!! ;-)))

Bianca, hoe is t met jou gaat ie beetje?

Fijne dag allemaal xxx

Geplaatst

He meiden,

Vanmorgen werd ik wakker en deed ik om 06.00uur de bolletjes er weer in. Toen ik opstond, dacht ik wat voel ik me moe!!! Ik kon echt met moeite mezelf er aan toe zetten om me klaar te maken, om naar m'n werk te gaan. Ik ben weer gaan liggen en heb om half 9 m'n werk gebeld, dat ik niet kwam. Had zo'n emotioneel weekend achter de rug, dat het ook erg veel van je vergt. Heb al een hele tijd het gevoel dat ik alleen maar aan het werk ben. Met vliegen is dat anders, dan werk je zo onregelmatig, waardoor je ook meer vrije dagen krijgt. Nu sta ik kwart over 6 op om naar het werk te gaan en ben ik 7uur s'avonds weer thuis en dat 5 dagen en dat is me gewoon al een tijdje te veel. Nu kies ik voor mezelf!! En voor wat hopenlijk lekker in me aan het groeien is!!

Mamma-ree, heel veel succes morgen, ik zal aan je denken!!!

Zoe, spannend he deze weken, ik heb gisteren het ziekenhuis gebeld en verteld over hoe de terugplaatsing in het VU was gegaan. Vorige keer, was het eitje 5 keer gedeeld, maar het was een klasse 2 embriootje. Nu een klasse 1 en ze zei, als het VU denkt dat het geen zin heeft, plaatsen ze ook niets terug. Dus ik ben weer positiever!! Zie je bij het wachtbankje!!

Bianca, dafke, demelza en diana, bedankt voor de lieve woorden!! Wat is dit toch een fijn forum!!!

Geplaatst

Hey Mama-ree!

Wat spannend zeg!!Ik ga zo voor je duimen het is je zo gegunt!!

Geniet van jullie avondje!!! Dan kan je zo naar de kliniek toe rollen hihi.Om de hoek zijn toch 2 hotteltjes??

Spannend hoor!!!Hou je me op de hoogte!?Ben zo benieuwd hoeveel embryootjes je gaat krijgen!!!Duim voor je meid!!

Graag gedaan Danielle,

Goed zo dat je eindelijk eens voor je zelf kiest is ook erg belangrijk!!

Denk jij nu maar aan het geen wat hopelijk aan het nestelen is in je buikkie!

Liefs Bianca

Geplaatst

Graag gedaan!!

Goedzo!!!:toppie:

Ik heb werkelijk geen idee.Zodra ik ongesteld word heb ik gelijk een echo.Hopelijk zijn alle eitjes en resten dan weg is dit zo mag ik beginnen anders de volgende keer dat zal dan zijn in maart.Ik denk dat het pas in maart gaat worden.Heb met de iui dit ook vaak mee gemaakt en meestal duurt het wel een cyclus voor alle eitjes verdwenen zijn uit je buik.

Dus we wachten maar weer af!!Thanks!!:happy3:

Geplaatst

Hey Bianca,

Ben je een beetje over de teleurstelling heen? Het is niet niks als je al zover in de behandeling bent en deze wordt ineens afgebroken...

Je klinkt positief en dat is fijn om te lezen. Dikke knuf.

Geplaatst

Hey Zoe!!

Ja hoor ben over de teleurstelling heen!Nog wel het ziekenhuis gebeld maandag maar ze doen dus geen escape iui!! Je doet niet voor niks ivf zeggen ze dan!! Tja uhmmmm wij zijn ivf gaan doen omdat onze iui pogingen op zijn maar ja.Ze doen het alleen bij oudere vrouwen.Omdat schijnt dat het dan moeilijker is om Follikels te krijgen.

Aangzien ik nog een groentje bent mochten wij niet :(!

Hoe is het met jou??

Hou je het een beetje vol deze rit??

Hoe is je gevoel??

Liefs

Geplaatst

Hee meiden,

Hier nog alles ok, heb vandaag 2de fm gehad en afgesproken dat ik vrijdag terugkom voor 3de fm.... follikel wel gegroeid sinds vrijdag, ongeveer 5 grote en 5 kleintjes....

Mama-ree, spannend hoor, ga voor je duimen, heel veel succes morgen!!!!!

Daantje, goed aan jezelf denken hoor!! ik geloof er in.....

Bianca, knap hoor hoe je ermee omgaat! deze keer veel aan "de klus" zullen maar zeggen, misschien is een volgende keer wel helemaal niet nodig :icon_flower:

xx

Geplaatst

He Inie-minie!

Wat een follikels! Super! Ga zo door!! Ik heb zo'n lekker dagje gehad, echt ff helemaal voor mezelf! En ik heb toch een partij zere borsten, maar dat komt denk ik van de utrogestan. Ik weet het niet, maar ik zit nog maar zo in het begin van het wachten. Had daar vorige x toch iets minder last van (van het wachten en die pijn in m'n borsten). Heb net helemaal het wachtbankje januari zitten lezen, wat een emotionele verhalen, zowel positief en negatief!

Zoe, wat voel jij allemaal? Ik hoop het zo voor ons allen!! Alle regels moeten groen worden!

Geplaatst

We gaan allemaal voor groen :happydance: *hoop het zo*

Er is een boel activiteit hier - leuk!

Ieniemienie: je loopt echt op schema, netjes! *In het umcn gaan ze voor 10 eitjes*

Daantje en Zoe: succes met wachten, de ergste wachttijd...

Mama-Ree en Wish: succes met de punctie vandaag!

Hier nu ondertussen ook 'al' weer 2 dagen aan de puregon (en ik heb de eerste kras alweer op mijn buik, heb geen goede relatie met het eruit halen van de puregonpen geloof ik). Merk er nog niets van gelukkig. Vandaag heb ik de hele boel meegenomen (ik carpool en mijn carpoolmaatje moet het hele land door vandaag en met de sneeuw die ze voorspellen ga ik op 'safe').

Geplaatst

Hallo dames,

Dit is een aardig druk topic geworden in de tussentijd, zeg! Ik ben nog helemaal niet bij met lezen, dus zal dekomende dagen mijn best doen.

Voor wat ik nu zo snel zie:

@Zoe en Daantje: succes met wachten!!! Die laatste dagen zijn wel heel erg, vooral als je allerlei dingen eent te voelen.

@mama-Ree, jij heeel veel succes met de punctie morgen. Ik hoop dat je een mooie oogst hebt!

Ik ben na mijn vroege miskraam voor de kerst in januari even een poos niet meer online geweest. Was een stukje zelfbescherming omdat ik eerst mijn volgende ongesteldheid af moest wachten om me weer aan te kunnen melden bij het ziekenhuis en ik moest me zelf ook echt weer even 'herpakken', vooral ook omdat ik op mijn eerste werkdag na mijn afschuwelijke kerstvakantie werd geconfronteerd met weer een zwangere collega :(

Voor mij werkt hard werken en afleiding zoeken nu even het beste, maar het is fijn als ik weer iets kan doen. Ik heb me afgelopen vrijdag weer aangemeld en gisteren is door het artsenteam besloten wie er deze ronde aan de beurt zijn. We zijn nog niet gebeld dus ik zit nu toch echt wel te wachten op het verlossende telefoontje! Wil erg graag over 3 weken weer met de deca starten (die koppijn heb ik er graaaag voor over!).

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Spannend Aafke! Hoop dat je deze ronde mee mag. Waarom doen ze er zo lang over om te beslissen? Bij ons is het aanmelden en als je net na de middag niet wordt teruggebeld mag je mee (zelfde dag weet je het dus al).

Erg confronterend dat je na je vakantie meteen tegen een zwangere 'aanloopt'.

Succes!

Merk hier dat ik me bijna nergens meer toe kan zetten en het liefst in bed zou willen liggen (moe!!) of de hele dag achter de computer zitten. Terwijl ik aan het werk moet.... Zijn er hier dames die dat herkennen??

Geplaatst

lieve allemaaL

sorry ik moet gewoon even alles van me af schrijven...kom net terug uit rotterdam (sfg) had vanmorgen de 1e fm.

nou zoals ik stiekem al verwacht had was t niet positief!! voel gewoon niet veel in mn buik ..

1 groter eitje en wat kleinere op de rechtereierstok, links duwen duwen maar niet veel te zien, en nog een 2e rechts waarvan het ook een cyste kan wezen!!!

ik kan jullie niet vertellen hoe teleurgesteld ik ben, moet er nu achter mn pc ook echt even mee janken...zo balen want als t goed was geweest had ik vrijdag nog een fm en dan maandag de 1e de puntie voor de ivf...nu staat dus ineens toch alles op een heeeeel laag pitje, moet wel vrijdag morgen terug komen voor 2e echo en dan gaan we beslissen om evt. net al bij sannie een escape iui te doen.

ik heb zo het gevoel dat mijn lichaam t nu laat afweten, waarom komen er gewoon niet meer eitjes zelfs met 200ie puregon (vorige laatste iui 75ie gespoten deed ook weinig) waarom ik!!!! ik word as donderdag 40 en ik ga nu echt denken tja dit was t dan...mijn lichaam doet niet goed meer mee

voel me echt heel ellendig nu..

zo dit lucht toch een beetje op even van me afschrijven.

voor de meiden die wel heel goed opgaan deze ronde wil ik zeggen heel erg veel sucses he, zet m op...ook ik duim voor een heel goed afloop bij jullie

Geplaatst

......wat prachtig om weer met jullie mee te mogen leven/lezen..

Zelf een tijdje niet geweest hiet, ik schreef ook al dat het mij niet lukte om zo vaak te komen. Maar ik merkte ook dat zo lang ik nog op mijn menstruatie zit te wachten, ik het hele ivf-gebeuren (en eigenlijk de ivf-emoties!) zo ver mogelijk bij me vandaan wil houden.

Een dezer dagen mag ik beginnen. Ben me al weer aan het voorbereiden op de nieuwe poging..

Ik ga proberen zo veel mogelijk terug te lezen.

Meiden: enorm veel succes!

Alle liefs

Geplaatst

Och Gibelomo...

.....wat een afschuwelijk bericht! Ja tuurlijk zit je te janken achter de pc..Ik lees en leef met je mee vanaf deze kant.

Vrijdag wordt dus een spannende, beslissende dag? Heeeeeel veel sterkte!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden