Jump to content

Wie starten er in januari 2010?

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Wie gaan er ook in januari beginnen voor ICSI/IVF?

Wij gaan voor onze eerste poging. Begin januari zal ik ergens moeten beginnen met de deca te spuiten.

Zijn er ook 'gelijk-op-lopers' hier??

• Replies 622
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

ik hoop/ denk dat wij ook in januari aan onze eerste icsi mogen beginnen

morgen weet ik meer

dan hoor ik waneer ik bij de ivf verpleegkundige terecht kan en waneer er dan schot in komt

ik ga je lezen en bijhouden mss lopen we idd gelijk(isch) op

Posted

Hoi dames,

Na teleurstellende uitslagen van de 1ste poging gaan wij beginnen aan de 2de poging. Vorige week hebben we alle afspraken gemaakt. Deze maand begin ik met de pil en dan in januari gaan we de spuiten zetten. In februari heb ik dan de 2de punctie en hopelijk zijn er weer goede eitjes om te gebruiken,

bij de 1ste poging had ik 10 eitjes. Deze waren allemaal bevrucht en er gingen 4 eitjes door met groeien. Daarvan is er eentje teruggeplaatst, maar helaas geen zwangerschap. Vorige week zijn de andere twee bevroren eitjes eruit gehaald voor een terugplaatsing. Helaas kon er geen terugplaatsing plaats vinden, dus afgelopen vrijdag meteen naar het ziekenhuis voor de afspraken. Dat zijn wel vervelende berichten, maar we blijven positief.

Groetjes van Demelza.

Posted

Pleun weet je al meer nu?

Demelza - balen zeg dat het niet gelukt is en dat de tp niet doorging...

De verwachting is hier dat ik 25 januari mag beginnen met puregon.

Posted

op 8-1 kunnen we bij de verpleegkundige terecht

dat is dan de 3e stopdag van mijn pilgebruik

even afhankelijk of ik dan al ongesteld ben

en waneer ze willen dat ik begin met spuiten gaat het dan beginnen

maar ik hou je op de hoogte

Posted

Morgen iedereen,

Ben hier nieuw.Via Google aan deze site gekomen.

We hebben inmiddels 6 keer IUI achter de rug en gaan nu in januari voor onze eerste afspraak voor IVF (eerst een gesprek met de arts) en daarna zullen we dan wel starten.

Het wordt een spannende tijd.We hebben heel veel vragen maar dat komt wel.Aan iedereen die in welke fase dan ook zit heel veel succes en sterkte

Posted

Hai Hobbesje, Pleun, Demelza en Kath!

Ik zou graag met jullie meekletsen! Deze week hebben we gehoord dat we voor ICSI gaan (waarschijnlijk in eigen cyclus, als bij mij alles ok is) en we zijn helemaal blij. Het was eerder zo slecht dat ICSI nog maar de vraag was. Het gaat spannend worden er tijdens pogingen geschikte zaadjes zijn.

Er is geen wachtlijst in ons ziekenhuis, maar ik word nu eerst nog door de molen gehaald en we moeten de uitslag van het chromosomenonderzoek nog afwachten. Start maart/april.

Jullie starten eerder, maar dan heb ik mooi aanlooptijd en kan vast met jullie meeleven. Het lijkt me voor ons allemaal een spannende tijd!

Posted

Ja wij starten ook in januari aan onze 1ste IVF behandeling weer.

Ik ben inmiddels al sinds 18 dec aan de pil

*7 januari begin ik met de Decapeptyl

*10 januari slik ik de laatste pil

* 18 januari heb ik de 1ste echo en misschien mogen we dan ook met de Gonal F beginnen

Posted

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze site, dus hoop dat ik het goed gebruik.

Wij hebben vandaag de brief gekregen dat we begin Februari voor het gesprek rondom de planning van onze 1e icsi mogen komen,

Mijn eerste reactie was: Oh jeeh, nu gebeurd het echt.

Spannende tijden.

Voor degene die nu al in de beginfase zitten, duurt het lang de tijd tussen gesprek en uitvoering???

Posted

Hoi Mariëtte!

Leuk dat je mee komt kletsen. Jij bent al begonnen! Nu aan de pil en na de feestdagen begin je echt! Ik ga je volgen, hoor :heppie:

Hoi Lonneke!

Leuk dat je mee komt kletsen. Ben je helemaal forummaagd? Ik sta wel aan t begin van t ICSItraject maar forum al wel meer over kinderwens enzo. Erg moeilijk om dan eerst te denken elke maand in de slaapkamer een kans te maken en dan vervolgens in een ziekenhuistraject terecht te komen waarbij (in ons geval) wanhoop en onzekerheid ineens de overhand gaan nemen. Wij zijn erg blij dat we nu middels ICSI de kans krijgen een kindje van ons tweeën te krijgen.

Ik weet niet hoeveel tijd er zit tussen je gesprek en de daadwerkelijke start. Onze gyn noemt het 'de aanlooptijd': intake, voorlichtingsavond, prikinstructie.. Ik denk zo'n maand of 2/3... Maar het zal misschien per ziekenhuis verschillen. Bij ons is de aanlooptijd vergelijkbaar met het wachten op het chromosomenonderzoek, zei ze.

Je kunt altijd naar het secretariaat bellen van je ziekenhuis om het even te vragen, daar weten ze het vast.

Kwam er bij jullie trouwens iets uit het chromosomenonderzoek? De hormoonwaardes van mijn man waren oké.

Groetjes!

Posted

Hoi Dough,

Ik ben inderdaad nog forummaagd, wilde eerst nog niet aan forums. Maar ik merk dat ik het toch fijn vind om ervaringen van anderen te lezen, en even te vertellen over mijn eigen situatie..

Wij gaan naar het UMC in Utrecht.

De voorlichtingsavond hebben wij al gehad, nu dan inderdaad de planning.

Wat wel fijn is. is dat ik me straks kan inschrijven om online vragen aan de verpleegkundige te gaan stellen. Ik vraag soms namelijk dingen liever 3 keer hahaha..

Ik zal even afwachten wat ze over het traject zeggen.

Spannend dat jullie ook gaan beginnen. Hoe ver sta je er nu al in dan??

Bij mijn man kwam ook niks uit het chromosomenonderzoek. het enige dat tot nu toe is gebleken dat de zaadkwaliteit niet goed is, vandaar dat we ook meteen voor icsi werden aangemeld.

Ik moet zeggen dat dat voor mij (ondanks een nuchtere houding) erg schrikken was!!

Wij moesten ook een erfelijkheidsonderzoek invullen, daar hebben we echter nog niks van gehoord??!!

Posted

Hier is het nog steeds stilletjes, maar ik hoop ook dat ik in januari weer mag beginnen!

Iedereen nog een fijne kerst en hopelijk een vruchtbaar 2010 voor ons allemaal!!!

Posted

Hoi Sonja,

Leuk dat je er bij bent! Veel succes voor jou in januari! Mag ik vragen waarom je poging in november afgebroken moest worden?

Lonneke, je vroeg: Spannend dat jullie ook gaan beginnen. Hoe ver sta je er nu al in dan??

Bedoel je wat betreft het traject?

We hebben net vorige week gehoord dat het ICSI gaat worden. Maar mijn cyclus moet nog onderzocht worden (ik wacht op mijn menstruatie ergens komende week): paar keer bloed prikken en paar echo's en we wachten nog op de uitslag van het chromosomenonderzoek van mijn man. Die uitslagen zijn in maart bekend en dan kunnen we ook direct starten met ICSI. We hebben dan het voortraject (intake, prikinstructie e.d.)

Hopelijk kan het in eigen cyclus, als mijn cyclus goed is.

Is dat antwoord op je vraag?

Liefs, Dough

Posted

Dag dames,

Ik ga er vanuit dat ik me nu ook bij dit topic kan aansluiten. Vanochtend gehoord dat we in januari voor poging 2 kunnen gaan, als mijn cyclus voldoende hersteld is na mijn miskraam (en daar ga ik eigenlijk wel vanuit).

Dat houdt denk ik wel in dat ik pas in februari kan beginnen met spuiten, aangezien men in Apeldoorn/Nijmegen met het lange protocol werkt. Dat wil zeggen dat ik op dag 21 van mijn cyclus start met de deca en dan na 2 weken de puregon erbij. Ik hoef dus niet eerst aan de pil. Hopelijk dit keer een mooie opbrengst en GEEN overstimulatie!!!

Hobbesje, Pleun, Kath, Dough, Mariette, Lonneke: ik begrijp dat het voor jullie allemaal een 1e keer IVF/ICSI wordt? Dan is het natuurlijk helemaal spannend!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het traject op zichzelf (spuiten, punctie) mee vond vallen, ik kan alleen maar bevestigen dat het wachten na afloop het ergste/ moeilijkste is.

@Demelza, wat een teleurstelling moet dat geweest zijn! Ik kreeg in oktober ook geen tp vanwege overstimulatie, maar ik had gelukkig wat cryootjes, dus was er sprake van uitstel i.p.v. afstel. Maar ook daarvan haalden 5 van de 6 het niet, dus was even schrikken. En de laatste cryo leidde uiteindelijk voor de kerst tot een miskraam.

Maar ik houd ook goede moed voor poging 2 want ik heb in ieder geval al een keer een positieve test in handen gehad!

Groetjes, Aafke

Posted

@ Dough

Mijn poging is toen afgeblazen, omdat ik te weinig follikels had. Op de 10e dag moest ik verder met Puregon 200 eh, maar de kleinere groeiden niet mee. Al met al is op dag 20 mijn poging gestaakt :s Ik had 5 follikels en de artsen vonden dat er meer uit mij te halen valt.

Toen wist ik niet dat ik nog weken door moest met de deca. Inmiddels ligt bij mij alles over de kop, want ben nog steeds niet ongesteld.

Als ik het morgen nog niet ben, moet ik weer een afspraak maken in het ziekenhuis. Grrrrr... voor de tijd niets aan de hand. Nu ik aan de hormonen ben, is het mis.

Dus als ik een beetje mazzel heb, kan ik eind jan. nog starten met poging 2 ( de deca), maar ik zie het sober in.

Klinkt gek, maar ik heb er gewoon weer 'zin' in, want dat wachten altijd is killing.

Heeft verder iedereen gezellige en leuke kerstdagen gehad?

Posted

Aafke, wat verdrietig, je miskraam. Fijn om te weten dat je middels ICSI gelijk de eerste poging zwanger werd, dat je zo'n felbegeerde pos.test in handen had. Wat erg dat het dan misgaat. Het zou eigenlijk niet mogen: wij die zo lang moeten wachten, zoveel onzekerheid doormaken en dat dan zoals bij jou alle stappen lukken en dat het dan alsnog mis gaat...

Sonja, bedankt voor je uitleg, ik snap het. Klopt het dat wanneer je nu in januari start, het nog steeds als je eerste IVFpoging wordt beschouwd? Wat vervelend dat de boel nu hormonaal zo van de rail is geraakt, bah! En zooo lang hormonen... Kan ook niet gezond zijn voor je lijf. Op naar lekker veel follikels die bij jou gaan groeien!!

Ik ben aan 't wachten op dag 1 van mijn volgende cyclus, hij zit er aan te komen. Mijn cyclus zal dan onderzocht worden: 2 keer bloedprikken op FSH en progesteron en vanaf dag 10 een aantal keer voor echo, geloof ik. Weet iemand of ze nog meer bij mij zullen onderzoeken? Of verschilt dat ook per ziekenhuis? Een HSG is toch niet nodig bij IVF/ICSi, neem ik aan?

Posted

Hallo Allemaal,

Wij zijn ook begonnen aan de eerste ivf poging ben momenteel aan het spuiten en we denken zelf dat de puntie half januari zal plaats vinden.Ik wens iedereen heel veel succes en ook geluk toe!!!! liefs peggy

Posted

hallo dames,

Het koste me toch wat tijd om me hierbij aan te sluiten. Ik kom van de topic "wie starten er half november". Ook ik heb net de eerste poging negatief afgesloten en dat doet PIJN!!

4 januari een map gesprek en dan half januari starten met DECA. Spannend en ik zie er ook tegen op: daar gaan we weer! ik hoop dat ik in de loop van januari weer wat positiever wordt.

Aafke: jammer hé dat we elkaar hier weer tegen komen

Posted

Hoi hoi,

Ik ga ook starten in januari, 4 januari beginnen met lucrin spuiten. Heb er super veel zin in, tegelijkertijd heel spannend!! Het is onze eerste IVF poging en ben heeeel benieuwd....

Leuk om elkaar zo te volgen...

groetjes

Posted

Hoi Dough,

Wij hebben in Oktober te horen gekregen dat het icsi gaat worden. Begin Februari hebben wij het planningsgesprek. Als het goed is, nu dus even geen verdere onderzoeken.

Op het gesprek gaan we een datum plannen voor prikinstructie en alle andere dingen.

En eigenlijk gaat het dan pas echt beginnen, maar voor mij is het gesprek al een begin nu...

Spannend voor je nog even wachten op de uitslagen van je onderzoek ( bloed etc) zal duimen voor je..

aafke en icsi 2009, wat een naar bericht. Wel fijn dat jullie alweer redelijk snel kunnen starten. Ik duim ook voor jullie!!

Posted

Hallo dames! Leuk dat we hier samen kunnen kletsen.

Ik 'mag' 8 januari beginnen met de decapeptyl te spuiten. Heb gisteren het hele riedeltje besteld bij de apotheek en kan het komende maandag ophalen. Vind het wel spannend worden nu.

Heb ondertussen afleiding genoeg nog hier gelukkig. We hebben verbouwd het afgelopen jaar en zijn nu alles weer op orde aan het brengen (verfen, gordijnen ophangen enzo).

Ik wens jullie allen een heel goed 2010!!! Dat we maar massaal 2 streepjes kunnen plassen :wav:

Posted

Hallo meiden,

Ook ik mag me bij jullie aansluiten, heb sinds gisteren de koelkast ook weer vol liggen. We moeten woensdag naar Dusseldorf voor een uitgangsecho en afhankelijk van mijn cyclus mag ik dan ook weer beginnen met spuiten.

Fris en fruitig gaan we er weer tegen aan en dat we januari maar positief mogen beginnen allemaal!

Posted

Hallo Meiden,

Ik sluit me graag aan bij jullie. Wij hebben vorige week dinsdag te horen gekregen dat we voor icsi gaan, dag erna medicatie opgehaald en morgen al gesprek bij verpleegkundige.

Alleen is mij niet helemaal duidelijk wanneer ik de 1e keer moet gaan prikken. Ik dacht dat de gyn. zei de dag dat je ongesteld wordt... 3 dagen erna echo om te kijken hoeveel follikels er zitten... maar ja morgen zullen we het wel horen.

Zijn er meiden die veel bijwerkingen hebben van de medicatie?

Ben erg benieuwd hoe het ons zal verlopen, klein beetje zenuwachtig ook wel.. en hoop natuurlijk heel erg dat het zal lukken.. net als jullie allemaal!!

Veel sterkte en succes iedereen!:wave:

Mama-Ree

Posted

Hoi Mama-Ree,

Welkom op dit geweldige forum! Als je de eerste dag van menstruatie moet gaan spuiten heb je misschien het korte protocol, zo ja dan gaan ze over het algemeen 10 dagen later kijken hoeveel follikels er zitten. Bijwerkingen zijn er genoeg maar het hoeft niet. Ik had de eerste keer een paar dagen hoofdpijn maar de tweede keer niks.

In ieder geval succes!

Caroline