Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Bianca... wat balen zeg.. echt heel jammer.. Hadden zo gehoopt gelijk op te gaan he? Wel een verstandig besluit maar dat is ook een beetje een dooddoener...

Hopelijk volgende keer betere afstemming van de Puregon, en duimen dat het dan gewoon goed gaat!!

Sterkte!!! xxx

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Ienie,

Ik heb 9 iui's gehad.Oficieel worden er maar 6 og 7 vergoed.Geen idee hoezo ik er meer vergoed gekregen heb,Dus mijn kansen met iui waren op.(helaas)

Maar we blijven positief!!

Hey Mama-Ree,

Ja het is echt balen voelden mezelf ook wel erg klote vanmorgen.

Leuk je nog wel even gezien te hebben :D!!

Dus voor jou misschien dinsdag de punctie spannend hoor!! Het is je gegunt.

Liefs Bianca

Geplaatst

ik weet natuurlijk niet waarom je in deze mmm zit maar nu zelf veel "klussen "zou dat wel nog een mogenlijkheid zijn ?

of is het echt jammer voor gedane moeite helaas pindakaas

Geplaatst

Bianca, wat een gigantische tegenvaller zeg.... Dapper idd dat je de keus maakt om deze poging af te breken. Ben alleen wel benieuwd of je er zelf wel achter staat om nog een poging met puregon te doen?... Als je gevoel anders zegt zou ik toch echt aandringen op andere medicatie en evt een ander ziekenhuis zoeken hoor. Maar ik kan me voorstellen dat je nog eerst van deze domper moet bijkomen.

Meid ik gun het je. liefs

Geplaatst

nou veel plezier en succes dan met klussen he

gewoon vandaag beginnen en dan iedere dag 3 keer of zo???

:laughing4:

hou je een temp kaartje bij of gebruik je ovulatie testen zodat je wat gerichter kan klussen ?

Geplaatst

Daantje, morgen de grote dag! Geniet ervan, het is toch altijd weer een bijzonder moment!

Mama Ree, oeh spannend. Wie weet dinsdag je punctie!

Ienieminie, hier gaat alles goed. Het voelt wel raar allemaal maar dat komt misschien ook wel omdat je er zo mee bezig bent. Ik laat me in ieder geval goed verwennen door m'n vriend haha.

Geplaatst

hey Zoe,

Thanks voor je lieve berichtje!

We zitten nog in dubio.Gelukkig is het nog niet zover en hebben we nog een poosje de tijd om er over na te denken.Het erge is dat wij het momenteel niet weten en in het ziekenhuis dus ook niet!!Dus daar schieten we erg veel mee op.Misschien dat ik maar eens een gyneacoloog moet raadplegen bij medische centrum kinder wens wie weet kunnen hun mij meer vertellen.

We willen geen spijt krijgen van onze beslissing.

Ha Pleun,

Zal een dagboek bij gaan houden hihi ;)Maar 3 keer peter ziet mij aan komen haha die komt een week niet meer thuis dan haha

Nee tempen en testen doe ik niet,aangezien ik niet weet hoe het nu met mijn cyclus is door de deca en puregon.Dus we zien het wel.We gaan maar eens ontspannen haha:P

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Vanmorgen weer echo gehad, zitten paar goeie foll. Zeker stuk of 7 en nog paar kleinere. Net telefoontje gehad dat punctie woensdag is om 9.30 bbrr... Vol goede moed er naar toe zullen we maar zeggen!!

Vanav dus nog 1 x deca en Puregon, morgen Pregnyl (langzaam inspuiten zei de vpk) en dan op naar woensdag! Gezien de weersomstandigheden voor komende week, gaan we dinsdagavond er al heen en slapen we in hotel. Beetje badderen en proberen te relaxen...

Bianca.. hoe is het met je, ben je de teleurstelling beetje aan het verwerken? Hoe lang zou het nu duren voor je ongi wordt?

Zoë, hoe voel jij je, voel je überhaupt iets??

Ik ben de "wachtweken" al vast paar afspraakjes aan het plannen... beetje afleiding kan geen kwaad hoorde ik.. etentjes met vriendinnen, filmpje en misschien nog avondje girslnight met chonelly's en thee hihi.. dan moeten de 14 dagen toch omvliegen.. maar eerst maar zien dat het allemaal goed gaat met punctie, bevruchting en tp...

xxxx

Geplaatst

Mama Ree, super! Mooie score ook. Het duimen draaien voor jou is dan ook bij deze begonnen! Goed idee om dinsdag vast te gaan, hoef je de volgende ochtend ook niet vroeg weg.

Hier gaat alles z'n gangetje. Soms heb ik echt wel krampen, ik hoop maar dat het de innesteling is. Op het andere moment voel ik helemaal niks. Ach, nog maar anderhalve week haha.

Daantje, bij jou alles goed gegaan? Meld je je ook even op het wacht

Geplaatst

Hoi dames, ik ben een poosje niet online geweest en ik zie dat ik al heel wat heb gemist...

Bianca; dappere keuze van jullie. Ik hoop dat het snel maart is voor je! Misschien een lekkere saunadag boeken voor die tijd?!

Pleun; vanavond je 1e Deca prik? Ik moet de 1e in het Valentijnsweekend zetten - ben benieuwd hoe jij het gaat ervaren! Succes alvast (wat ga je doen; koude naald of prikplek eerst verkoelen met ijsklontje?)

MamaRee; jij alvast succes met de punctie a.s. woensdag!

Daantje; vandaag heb jij de TP gehad - van 1 of 2 embryo's? En hoe was de uitlsag na de punctie qua eicellen & ontstane embryo's eigenlijk? Was je tevreden? Hoe is de punctie zowiezo verlopen? Nu beginnen de wachtweken - probeer erg in het NU te leven! Succes!

Zoe: hoe was jouw punctie? Spannend, TP van 2! En ook nog 6 cryo's, fijn voor je, zeg!

Ik wacht nu op mn menstruatie (dinsdag?) en dan krijg ik donderdag of vrijdag een echo & moet ik bloed laten prikken. Dan begin ik CD18 met Decapeptyl (1e keer). CD18 i.p.v. CD21 i.v.m. mijn korterer cyclus. Februari begin ik dus pas met de hormonen... Ik heb er zin in, hoor!!!

Geplaatst

nee morgen eerste deca

heb besloten het om 19:00 te gaan doen

hoezo koude naald of ijsklontje

ik heb ze nu in de koelkast liggen

wat is fijner ?

koud er in zetten of eerst (ik weet niet hoelan normaal is ) oplaten warmen ?

Geplaatst

Hoi Pleun,

Ik dacht eerst ook "ik ga het koud maken om te verdoven.." echt niet nodig. Haal de spullen een kwartiertje voordat je gaat prikken uit de koelkast dus 18.45 en dan om 19u spuiten.

Dan is het op kamertemperatuur en heb je (zover ik begreep en heb ervaren) geen last van de prikken, ook niet daarna.

Dat is mijn tip, maar zoals ik al zo vaak hier ben tegengekomen heeft ieder zo haar methode.

Succes, je zult zien dat het appeltje-eitje is/wordt

M.Ree

Geplaatst

Hoi dames,

De Decapeptyl een kwartiertje van te voren uit de koelkast halen is voor mij ook de fijnste manier om te doen.

De Gonal-f hoeft niet in de koelkast te blijven liggen, na het eerste gebruik gewoon in een keukenkastje leggen. (bij de naaldencontainer haha)

De naaldencontainer moest ik beide keren trouwens vragen bij de apotheek, ze gaven die niet automatisch mee.

Vind ik wel raar, waar laat je de spuit en naaldjes dan?

De bolletjes hoeven ook niet in de koelkast.

Ik had namelijk alles in de koelkast liggen en de gyn zei dat dit niet nodig was.

Gewoon koel en droog in een kastje ofzo bewaren kan prima.

Succes ermee!

Geplaatst

ik heb alles in de koelkast liggen

zelfs de folium tabletjes

daar ligt het veilig voor de kat en heb ik alles bij elkaar

er staat nergens op dat het NIET in de koelkast mag liggen

Geplaatst

Pleun,

Prima dat je het in de koelkast legt. Maar bij ons ligt de koelkast altijd al zo vol en vind ik het lastig als ik er alles in leg.

Maar het klopt dat er niet op staat dat het er niet in mag.

Geplaatst

Goeienavond dames,

Nou een beetje een tegenvaller vandaag. Weer net als vorige x, 5 eitjes, 1 niet goed genoeg. 4 gelukt met ICSI, 2 zijn gaan delen. 1 3x gedeeld, 1 4x en die hebben ze teruggeplaats. Ik krijg echt steeds meer het idee, dat mijn eitjes er voor gezorgd hebben, dat ik nooit zwanger ben geraakt. Ik probeer echt positief te blijven, maar moest vandaag af en toe even flink janken!! Wat is dit toch moeilijk....

Geplaatst

@wish ik heb 2 koelkasten en de 2e is normaal gezien voor bier en fris

maar bier doet mn ventje nu nog amper dus hoeft t ook niet in de koelkast dus ruimte zat

@daan kop op positief blijven hoor

van deze TP moet je gewoon zwanger blijven en een ukje krijgen

dus knieen bij elkaar en een kruik op je buik en broeden en vasthouden

geloof er in

het kan echt

Geplaatst

He Pleun!

Bedankt voor je super woorden! Dat geeft me moed! En het was ook wel een een embrio van kwaliteit 1, van wat ik gelezen heb, her en der, betekent dat er een grote kans is op innesteling! Kruip zo m'n bedje in, met een kruik, het broeden begint!!

Geplaatst

Hoi Daantje,

Wat een tegenvaller voor je!!

Kan me voorstellen dat je het dan even niet meer ziet zitten en gaat twijfelen aan van alles en nog wat!!

Maar je hebt er maar 1 nodig meis!! En omdat deze van goede kwaliteit is komt het vast helemaal goed!!!

Het duimen is begonnen voor je!!

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden