Ga naar inhoud

Wie starten er in januari 2010?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wow zoe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dit moet in hoofdletters, zo gaaf vind ik het voor jullie hahahaha!!!

Geniet van dit bijzondere gevoel samen en op naar een heerlijke onbezorgde zwangerschap!

Super gefeliciteerd, ben onwijs blij voor je. Hou je ons af en toe nog ff op de hoogte als je nieuws hebt echo enz.?????

Dikke zoen en slaap lekker ahum.. Als het niet op wolkjes lopen wordt hihi..

Xxx

• Reacties 622
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

JA!!!!!!!!!!! Eindelijk dan bericht van Zoë!!!!

Ik zit op mijn werk maar ik moest even snel spieken, en ja hoor, en positieve test!!!

Gefeliciteerd!!!!:happydance:

Geplaatst

Oh sorry dat ik jullie zo lang in spanning hebt gelaten. Was echt niet mijn bedoeling om het elke keer uit te stellen, maar het liep zoals het liep zeg maar.

Mama Ree, tuurlijk hou ik jullie op de hoogte. Ik hoop eigenlijk dat we met z'n allen naar het uitgerekend in oktober-topic kunnen gaan.

Annema, we kunnen het nieuws niet echt voor ons houden want onze ouders en vrienden zijn allemaal op de hoogte. Het spontane is er zo idd wel een beetje vanaf maar in het verleden is gebleken dat we er ook wel erg veel steun van hebben gehad.

Ja ziekenhuis, ben nog helemaal harrie in de warrie maar ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen ofzo. En dan maar hopen dat we zo snel mogelijk terecht kunnen!

Fijne avond allemaal nog

Geplaatst

Hey allemaal,

@ Zoe, wat een supergoed nieuws zeg...gewoon na zo'n lange tijd mag je eindelijk dit geluk proeven. Ik had even niet gelezen en ik zag opeens een mooi plaatje onder je naam.

Ga er volop van genieten...Deze avond zal je lang heugen...

Geplaatst

hee volgens je ticker ben je 11 oktober uitgerekend

voor mij is dat een byzondere dag

om een verdrietige reden maar ik vindt dat jij er om een positive reden een byzondere datum van gaat vinden

Geplaatst

11-10-2008 was de dag dat ik na een gevecht van maar 9 weken mijn allerbeste vriendinnetje verloor aan leukemie ze was pas 24

wat heeft zij gevochten maar het mocht niet zo zijn

ik wil zo graag dat er ook fijne dingen op die datum gebeuren om de scherpe randjes er af te halen

nu is het een echt zwarte dag voor me en zij was zo'n enorm vrolijk mens met zoveel levenslust

dat is ook weer kleur op die dag wil

das ik hoop dat jou zo gewenste engeltje die kleur brengt

Geplaatst

Zoe, super!!!

Van harte gefeliciteerd, ik hoop dat je snel een mooie echo tegemoet kan zien. Geniet er van, het is geweldig dat je lange wachten en doorzettingsvermogen beloond worden!

Aafke

Geplaatst

hoi meiden...

even snel iets schrijven aan jullie..maar eerst Zoe heel erg gefeliciteerd meis!!

ik kom net uit t ziekenhuis, helaas niet voor controle deze keer maar ik heb er helaas heel onverwacht na mijn escape iui van afgelopen vrijdag in beland!!

ik kreeg dus maandag middag de iui (ipv de ivf wegens geen genoeg eitjes) onderweg naar huis in de auto terug naar zeeland vanuit rotterdam sfg werd ik al niet goed...kreeg extreme buikpijn

ik heb nog snel thuis boodschappen gedaan en t werd steeds erger en erger

thuis snel gekookt al kreunend en steunen in de keuken, en toen ging t mis..

ik kreeg zon ernorme pijnsteken in mn onderbuik wat je dus echt kunt vergelijken met een bevalling!! en geloof me na 3 keer weet ik wat t is..

ik voelde dat t goed mis ging en heb sfg rotterdam gebeld, nartuurlijk niemand aanwezig meer dud werd ik terug gebeld, dit laatste is NIET gebeurd helaas

ik ben toen met schoonmoeder naar t ziekenhuis gereden hier naar de 1e hulp

ze zagen daar wel dat t goed mis zat en hebben me direct geholpen..

bloed afnemen en gelijk na wat testen aan een infuus met morfine gelegd

een echo gemaakt maar dit was bijna niet te doen, toch zag alles er gewoon normaal uit!!!

ze wisten ook echt niet wat er nu aan de hand was waarom ik zon pijn had..

toen ben ik gelijk opgenomen...en nu ben ik dus net weer thuisgekomen

eigenlijk weten ze nu nog niet wat het geweest is..je zou deze verschijnselen eerder kunnen zien bij een heftige overstimulatie maar ik had maar 1 fatsoenlijk eitje van 22mm...dus ja

ze gooien t wel op de iui maar waarom precies is een groot vraagteken!!

in ieder geval moet ik nu contact terug opnemen met sfg rotterdam maar nu loopt mijn moeder hier ook rond voor de kinderen etc dus ik heb nu even geen privecy hier..en dit weten hun niet dat we hiermee bezig zijn , allemaal beetje vervelend dus

nu zijn ze net even allemaal naar de stad omdat ik morgen jarig ben!

gelukkig kan ik nu weer beetje lachen erom maar ben ook wel heel erg geschrokken van alles

vooral omdat ik nu toch niet weet wat er precies aan de hand was, voor mijn gevoel waren mijn eierstokken baarmoeder en weet ik veel wat al niet meer compleet opgeblazen..

heeft iemand van jullie hier dit weleens meegemaakt??

ik slik nu steeds om de paar uur paracetamol, dit is het enige wat neit schadelijk is, want ja zeg eerlijk aan de morfine vond ik nu ook geen pretje na zon iui, je weet toch niet hoe t loopt en voor t zelfde geld ben je wel zwanger he hierna..

niet dat ik er nu nog goede hoop op heb maar ja je gevoel zegt beter niets anders in mn lijf!

ze wilde me daar aan de morfine houden voor die heftige pijnscheuten maar dat zag ik na de 1e nacht dus niet zitten dan heb ik bij voorbaat alles al voor niks gedaan met hormonen spuiten etc etc.

afijn dit was dus een minder prettige ervaring..maar moest t toch snel eventjes kwijt aan jullie

ga u snel weer liggen das nog maar even t beste staan en lopen geeft een heel zwaar gevoel van onder nog steeds

tot later, ik probeer later even terug te komen op t forum

gr gibelomo

Geplaatst

Hey Gibelomo,

Wat een heftig verhaal joh wat onwijs vervelend voor je..pff.. vind het overigens ook super slecht van het SFG maar dat terzijde....

Ik heb na de punctie soort ervaring gehad, wist niet hoe ik het had maar bij mij ging het minder heftig zo te lezen. Ik kreeg advies van erg veel drinken, temperatuur en gewicht in de gaten houden ivm signalen overstimulatie, had ook idee dat er een skippybal inzat die te hard was opgeblazen.. benauwend gevoel ook.

Hopelijk voel je je snel beter joh, rust lekker uit en laat je beetje verzorgen thuis. Heel veel sterkte!!!

Liefs x

Geplaatst

nog eventjes snel hobbesje meis heel erg veel sterkte en sucses morgen he, denk aan je hoor

daantje ook met jou leef ik zo mee...hou je eventjes taai meisje

ja zoe he...dat is zoooooo mooi

ik kan even niet alles teruglezen nu maar heb de laatste berichtjes even snel gedaan

nu ga ik echt snel even liggen weer

doeg xx

Geplaatst

Jee, Gibelomo. Heftig zeg! Dat is niet wat je verwacht na een escape IUI... Sterkte en hoop dat je snel weer de oude bent. Alvast een fijne verjaardag!

Lief dat je aan me denkt!

Geplaatst

hallo meiden,

ik heb gisteren de eerste puncie gehad voor ivf. Ze hebben 3 eitjes gevonden, nu maar hopen op bevruchting!!

Geplaatst

Hobbesje, heel veel succes morgen! Hoop dat je er niet teveel tegen op ziet?

Gibelomo, jeetje wat een verhaal meis. Ik hoop dat het langzaam weer wat beter met je gaat? Heb je nu nog wel een goed gevoel bij deze poging dan? Ik hoop het natuurlijk van harte meis!

Allemaal bedankt voor jullie lieve reacties.

dikke knuf

Geplaatst

ja nog iedere dag

het zal nooit wennen maar het besef is er wel

maar door haar spirit en haar gevecht

heb ik wel geleerd dat je van alles moet genieten en door moet met je eigen leven

dat is ook een deel van de rede dat wij nu zwanger willen worden

we kabbelden eigenlijk gewoon door het leven

gingen niet echt vooruit

maar na haar verlies weet ik dat het zo over kan zijn en dat je dan maar beter gedaan kunt hebben wat je wil doen en dat je niets uit moet stellen

Geplaatst

Jeetje! Wat heftig allemaal op dit forum! We zijn wel een stel bij elkaar!

Zoe, volgens mij loop jij de hele dag te stralen! Wat een heerlijk gevoel he!! Ik ben echt zo blij voor je. Op m'n werk weten ze zelfs dat je zwanger bent. Ik heb verteld dat ik zoveel steun heb aan dit forum. En vanochtend leefde ze weer zo mee! Toen ik binnen kwam vroegen ze of ik al nieuws had van dat meisje wat ging testen... Grappig he je kent elkaar eigenlijk niet eens..

Hobbesje! Slaap lekker vanavond en laat het maar over je heen komen! Het komt allemaal goed! Op naar een goeie vangst!

Gibelomo, zo dat zijn even 2 klappen achter elkaar. Gaat het wel meis? Ik vind het maar knap zoals je je er doorheen slaat. Doe maar rustig aan en laat je vertroetelen! Zeker als je jarig bent!

Pleun, Hoeveel kan een mens hebben. Soms denk ik; we kunnen de hele wereld samen aan! Misschien daarom maken we ook zoveel mee.. Ik weet het niet, maar jou gedachte bij die dag... het zou mooi zijn als daar een zonnetje doorheen zou komen!!

Lieve meiden, ikhou het bijna niet meer, vind het zo spannend... Liefs Daan

Geplaatst

wat grappig en tof dat je werk zo mee leeft met de dames hier

en ja een mens kan wat te verduren krijgen

er zal mss wel een reden voor zijn

Geplaatst

Jeetje Gibelomo, wat een verhaal! Hoop dat je je snel weer beter voelt!

Daantje: spannend zeg, nog 1 dagje toch? Zal voor je duimen hoor! Ik zag trouwens dat wij in dezelfde plaats wonen.

Geplaatst

We zijn er weer. Prettig is anders, maar dat kwam ook omdat het er nogal veel waren: er zijn 22 eicellen gevonden!! Zwemmers waren ook van prima kwaliteit voor de ICSI. Vanavond kunnen we zien hoeveel er ook echt geinjecteerd zijn (heb gekeken en het zijn er 16!). Nu wachten tot we zaterdag meer horen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden